Olisitteko mieluummin 40 asteen pakkasessa vai 40 asteen helteessä?
En vapaaehtoisesti olisi välttämättä 40 asteen helteessäkään, mutta mieluummin lämpimässä kuin kylmässä.
Kommentit (42)
Samoin, mutta minä mieluummin pakkasessa.
Helteesssä, ehdottomasti. Kylmyys ei sovi hipiälleni. :D
Kylmässä mieluummin. Mulla alkaa fyysiset ongelmat jo +27 asteen lämmössä. Pakkasesta vielä on selvinnyt pukeutumalla ja välttämällä ulkoilua.
Mutta kyllä tuo -40 alkaisi olla jo sietämätön pakkaslukema siitäkin huolimatta, että mieluummin valitsisin kylmän kuin kuuman.
Isä nimittäin sanoi, että olisi mieluummin 40 asteen pakkasessa kuin 40 asteen helteessä. Sanoi vielä, että suomalainen ei kestä 40 asteen hellettä.
Pakko sanoa, että paha valinta. Pakkanen tekee kuitenkin mun iholle enemmän huonoa kuin helle, joten kyllä mä helteessä mieluummin olisin.
Outo kysymys. Olen mieluummin +40 asteen helteessä kuin alle +20 asteen lämpötilassa.
Pakkasessa. Pakkanen virkistää mua ja liian pitkä ja kuuma hellekausi saa mut ihan pirun kiukkuseks 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Kylmässä mieluummin. Mulla alkaa fyysiset ongelmat jo +27 asteen lämmössä. Pakkasesta vielä on selvinnyt pukeutumalla ja välttämällä ulkoilua.
Mutta kyllä tuo -40 alkaisi olla jo sietämätön pakkaslukema siitäkin huolimatta, että mieluummin valitsisin kylmän kuin kuuman.
Toki LÄMPIMÄSSÄ olen mieluummin kuin kylmässä, mutta helteet ei sovi minulle. Ja pakkasista ei pahemmin ole haittaa, kun pukeutuu oikein. Ääripäät joka lämpötilassa on hankalia, mutta kylmän kanssa pärjää paremmin kuin kuuman.
Lapissa asuneena: -40 astetta on jo niin kylmä, että auton renkaat ovat "kuutioita". Ilma on todella kuivaa, eikä ulkoilu voi kestää kovin kauaa, vaikka mitä olisi päällä. Naama pitää suojata kauttaaltaan. Kieli on joskus paleltunut, kun hengitin suun kautta. Etelän reissuilla on tuo +40 koettu. Sen kyllä sietää. Tällä perusteella valitsisin, vaikkakaan en mielellään, lämpimän. Juotavaa ja varjon mahdollisuus pitäisi olla.
Helteessä. Vaikka en silloinkaan veisi hoitolapsia pihalle.
Pakkasessa. Siltä voi suojautua pukeutumalla, mutta kuumalta ilmalta ei oikein mitenkään. Se on erittäin tukalaa kun lämpötila on korkeampi kuin ruumiinlämpö.
Helteessä tottakai. Olen ollutkin +40 helteessä viikon ja ihan hyvin pärjäsi. Pääsi virkistäytymään mereen. Joi virvokkeita jne. Erittäin jees. Kun taas -40 on ihan yhtä tuskaa. Jo -10 alkaa olla todellä nihkeetä.
Ehkä mä kuitenkin pysyisin fyysisesti paremmassa kunnossa pakkasessa, kuin helteessä joka väkisinkin puskee sisälle. Kämppää saa aina paremmin lämmitettyä kuin jäähdytettyä.
Tuossa helteessä olisi pakostakin ihan raato.
Ihan suomalainen olen, mutta hyvin sujui vuoden asustelu Arizonan aavikolla, jossa kesällä n. +50C. Toki avoautossa mieluummin kuomu kiinni ja ilmastointi päällä (koska penkit kuumenee ja käristää kinkut), mutta ihan kävellen kuljin myös paljon ja ratsastin farkut jalassa. Oli IHANAA, eli vastaan lämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Helteessä tottakai. Olen ollutkin +40 helteessä viikon ja ihan hyvin pärjäsi. Pääsi virkistäytymään mereen. Joi virvokkeita jne. Erittäin jees. Kun taas -40 on ihan yhtä tuskaa. Jo -10 alkaa olla todellä nihkeetä.
Kokeilepa uusiksi jossain aavikolla missä ei oo ilmastointia eikä virvokkeita saati merta tai uima-allasta. Vettäkin rajoitetusti.
Lämpimässä nauttimassa korillista Olvin Vichyä.