Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko mieluummin 40 asteen pakkasessa vai 40 asteen helteessä?

Vierailija
25.01.2017 |

En vapaaehtoisesti olisi välttämättä 40 asteen helteessäkään, mutta mieluummin lämpimässä kuin kylmässä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suomalainen olen, mutta hyvin sujui vuoden asustelu Arizonan aavikolla, jossa kesällä n. +50C. Toki avoautossa mieluummin kuomu kiinni ja ilmastointi päällä (koska penkit kuumenee ja käristää kinkut), mutta ihan kävellen kuljin myös paljon ja ratsastin farkut jalassa. Oli IHANAA, eli vastaan lämmössä.

Samoilla kulmilla, ehkä samalla aavikollakin, ah niin erilainen kokemus. Riippuu kyllä niin vuodesta millainen ilmanala on, joskus siedettävämpää joskus taas ihan sietämätöntä paahdetta melkein puolet vuodesta.

Vierailija
22/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä nimittäin sanoi, että olisi mieluummin 40 asteen pakkasessa kuin 40 asteen helteessä. Sanoi vielä, että suomalainen ei kestä 40 asteen hellettä.

Olen isäsi kanssa samaa mieltä. Olettaen toki, että on mahdollista välillä olla sisätiloissa. Pakkaselta voi suojautua kun käy ulkona (noissa lukemissa vain pikavisiitin) ja taloa voi lämmittää. Helteeltä on vaikea suojautua ja taloa vaikea viilentää jos ulkona on kuuma. Jälkimmäisessä lauseessa isäsi toki sortui liialliseen yleistykseen. Osa suomalaisista kestää 40 asteen hellettä hyvinkin. Itse en kuulu niihin suomalaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli +25  on yhtä tuskaa, joten pakkasta minulle.

Vierailija
24/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen helteessä. Olen asunut jo vuosia Australiassa ja mielestäni helteeseen tottuu aika kivasti. En enää edes noteeraa +40 asteen helteitä muuten kuin laittamalla ilmastoinnin päälle kotona ollessa. Kylmään en taas tottunut koskaan ja olen aina vihannut talveä.

Vierailija
25/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteessä, toi -40 alkaa olla jo aika sietämätön. Jos vaan on juotavaa niin kyllä 40 astetta kestää.

Vierailija
26/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suomalainen olen, mutta hyvin sujui vuoden asustelu Arizonan aavikolla, jossa kesällä n. +50C. Toki avoautossa mieluummin kuomu kiinni ja ilmastointi päällä (koska penkit kuumenee ja käristää kinkut), mutta ihan kävellen kuljin myös paljon ja ratsastin farkut jalassa. Oli IHANAA, eli vastaan lämmössä.

Samoilla kulmilla, ehkä samalla aavikollakin, ah niin erilainen kokemus. Riippuu kyllä niin vuodesta millainen ilmanala on, joskus siedettävämpää joskus taas ihan sietämätöntä paahdetta melkein puolet vuodesta.

Pärjäähän sitä jos on ilmastointi. Tai jossain meren rannalla jääkylmää juomaa siemaillen. Mutta jos pitäisi asua ilmastoimattomassa asunnossa ja yrittää tehdä töitä ja kaikkea, niin aika vaikeaa on. 

Vierailija
27/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa. Jos siis normaalit sisätilat on käytettävissä.

Jos taivasalla oltava vaikka vuorokausi niin sitten ehkä kuitenkin se helle. Inhoan kesää.

Vierailija
28/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteessä olisin alasti ja nauttisin Sex On The Beachia. Mitä pahaa on 40 asteen helteessä, käyhän ihmiset saunassakin yli sadassa asteessa.

Vierailija
29/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteessä alasti ja paljon jääkylmää olutta.

Vierailija
30/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle! Tuoreessa muistissa vielä viime kesän viikot +40 asteessa, nauttisin.

Vierailija
31/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteessä tottakai. Olen ollutkin +40 helteessä viikon ja ihan hyvin pärjäsi. Pääsi virkistäytymään mereen. Joi virvokkeita jne. Erittäin jees. Kun taas -40 on ihan yhtä tuskaa. Jo -10 alkaa olla todellä nihkeetä.

Kokeilepa uusiksi jossain aavikolla missä ei oo ilmastointia eikä virvokkeita saati merta tai uima-allasta. Vettäkin rajoitetusti.

En kokeile. Kokeile itse -40 Siperiassa, jossa ei ole lämmitystä saati nykyaikaisia asuntoja.

Vierailija
32/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa, siltä pystyy sentään suojautumaan. Helteessä ei pystyisi nukkumaan, ei pystyisi käymään missään, koko ajan olisi paha ja tukala olo.

Vierailija
33/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin helteen, kulkisin varmaan puolialasti ja kannettavan tuulettimen kanssa.

Vierailija
34/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pakkasessa! Minulla on kokemusta yli -40 asteen pakkasesta eikä se lopulta mitenkään hirveältä tuntunut, vaikka ensimmäisenä aamuna hiukan ahdisti, kun mittari näytti -46, mutta sitten vaan piti pukea riittävästi vaatetta päälle ja tallustella jalkaisin töihin. Niin kylmää oli, että toppakenkien kumipohjat kovettuivat ja katkesivat. Muutaman päivän totuttelun jälkeen kylmyys ei enää tuntunut missään, vaan ihmisiä alkoi taas liikkua kylällä entiseen tahtiin. Suurin syy siihen, että se pakkanen tuntui siedettävältä, oli tietysti se ettei tuullut. Kun sitten lauhtui -20 asteeseen, tuntui, että hellekö se nyt hellii.

En kestä kuumuutta, joten +40 astetta lämmintä on minulle kestämätön paikka. Niin no, saunassa on kyllä kuumempaa, minulla tosin vain +60 astetta maksimissaan, mutta eihän lauteilla istuta kuin hetki. Auringossa vaalea iho palaa herkästi. Lisäksi tulee ahdistava ja huono olo. Tässä syy, miksi en koskaan esim. lähde etelään aurinkolomille. Kotimaassakin pysyttelen paikoillani mahdollisimman paljon ja sisällä (asunto pysyy viileänä kesällä!), kun mittari alkaa näyttää +25 tai enemmän.

Vierailija
35/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteessä tottakai. Olen ollutkin +40 helteessä viikon ja ihan hyvin pärjäsi. Pääsi virkistäytymään mereen. Joi virvokkeita jne. Erittäin jees. Kun taas -40 on ihan yhtä tuskaa. Jo -10 alkaa olla todellä nihkeetä.

Kokeilepa uusiksi jossain aavikolla missä ei oo ilmastointia eikä virvokkeita saati merta tai uima-allasta. Vettäkin rajoitetusti.

No sujuuko vaikka Siperiassa talviaikaan ilman lämmitystä ja vaatteitakin rajoitetusti? Jos samalle linjalle lähdetään...

Vierailija
36/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteessä mieluummin! Eikä edes haittaisi 😄

Vierailija
37/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaen, helteet on helvetistä.

Vierailija
38/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteessä viihtyisin. Keho tottuu parissa viikossa +40 asteeseen.

Pitää olla riittävästi vettä juotavaksi ja mielellään mahdollisuus uida ja käydä suihkussa.

Jos asunnossa on ilmastointi, niin ihan sama. Pysyy sitten sisällä siinä missä -40 asteen pakkasessa.

Vierailija
39/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä menisin pakkaseen koska olen kuumeessa ja olo jo valmiiksi tukala mutta muuten menisin kuumaan nauttimaan kylmästä suihkusta

Vierailija
40/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa, ehdottomasti. Se on pukeutumiskysymys. Helteellä voi riisua vain alasti, ja silti on kuuma. Tulee huono olo jo siinä 28 asteen paikkeilla, hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi