Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte, kun kassat puhuvat omista asioista keskenään ostotapahtuman aikana? Sekä asiakkaiden että työntekijöiden näkökulmat tervetulleita

Vierailija
24.01.2017 |

Lähikaupassa tänään tapahtui seuraavaa:

Olin maksamassa ostoksiani, niin kassat puhuivat uudesta työntekijästä. Ihan pelkkää hyvää, ei siinä mitään. Kuinka on positiivinen ja sosiaalinen, mukava kaiken kaikkiaan.

Satun tietämään kenestä puhuttiin eikä se ole varsinainen pointti. Kuitenkin minusta työyhteisöön liittyvät asiat eivät kuulu asiakkaille. Eivätkä muutkaan kassojen elämään liittyvät asiat.

Vai mitä ajattelette?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan, että puhuivat siis keskenään. Eivät minulle.

Vierailija
2/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lähinnä olo että miksi juoruakkoja palkataan kun hyviä myyjiä on kortisto pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Tahdon vain ostokseni ja sitten suksia helvettiin.

Vierailija
4/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loppusumma täsmää taivutelkoot vaikka latinan kielisiä verbejä keskenään.

Vierailija
5/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika huonoa asiakaspalvelua tuommoinen. Kuulostaa kauhean itserakkaalta kirjoittaa näin, mutta mun mielestä kassat ei sais höpistä omiaan asiakasta palveltaessa, vaan pitäis keskittyä vaan siihen asiakkaaseen.

Vierailija
6/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallinen olo, ihan kuin olisin liikaa vaikka olenkin se pihvi!

Vierailija
7/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rasittavaa. Minä arvostan tervehdystä kassalla.

Ei tule sitäkään takaisin silloin kun juorut ovat menossa.

Miksei samalla laita kuulokkeita korviin ja kuuntele musiikkia samalla kun vetelee asiakkaan ostoksia kassalla läpi.

Vierailija
8/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliasta ja huonoa asiakaspalvelua. Tykkään että jos ostan jotain, minua palvellaan. En asioisi toiste kyseisessä paikassa.

Vierailija
9/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Juttelen itsekin töissä työkaverien kanssa ja oletan että se on ihan normaalia myös asiakaspalvelutöissä.

Ihmisiä ne on kaikin tavoin, mitä nyt joutuvat siellä käymään ettei nälkäkuolema, halveksunta ja rappio iske. Tuntuisi tosi oudolta vaatia että nuoret ihmiset parin euron takia olisivat pokkuroivia robotteja.

Vierailija
10/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvään asiakaspalveluun ei kuulu se, että samalla kun palvellaan asiakasta, jutellaan työkaverin kanssa jotain. Oli se sitten työasiaa tai vapaa-ajan asiaa, niin ihan sama. Antaa töykeän ja välinpitämättömän kuvan asiakkaalle. Noihin törmää aina joskus, ikävä kyllä.

T. Asiakas ja erään toisen asiakaspalvelualan esimies

Vierailija
11/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on aika huonoa asiakaspalvelua tuommoinen. Kuulostaa kauhean itserakkaalta kirjoittaa näin, mutta mun mielestä kassat ei sais höpistä omiaan asiakasta palveltaessa, vaan pitäis keskittyä vaan siihen asiakkaaseen.

Eikö töissä pitäisi keskittyä töiden tekoon. Juorutavoi sitten tauoilla.

Ei ole itsekästä ajatella saavansa asiakkaana sen huomion.

Kauppatyöskentely on asiakaspalvelutyötä.

Jos haluaa jutustella niin jutustellaan asiakkaan kanssa.

Ilman asiakkaita minulla ei olisi työvuoroja.

Terveisin, kassa joka haluaa keskittyä työhön työaikana.

Vierailija
12/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua tuollainen työorjentautunut jutustelu häiritse. Tärkeetä ne asiat on puhua, jos puhututtaa.

Sen sijaan vakkaricittarissa on välillä melkoista riiausta ja flirttailua menossa kassojen kesken, että siinähän sivussa punastuu ja on kiusallista kuunneltavaa toisinaan.

Yksi kassa soittelee hirveesti omia asioitaan kassalla. Eräs päivä soitti liittoon, kun hän epäili, että häneltä on kusetettu joulupyhien korvaukset. Syksymmällä soitteli opintotukijuttujaan.. Kerran varaili gyneaikaa. Nykyään en enää Helin kassalle mene, kun se usein soittelee henk-koht puheluitaan.

Vierailija
13/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aiheet ok, työkaverista jauhaminen, positiivinenkin, ei. Munmielestä siis. Ja periaatteessa ei haittaa jos kassat jauhaa keskenään mutta mietin aina että ite en kehtaisi. Riippuu kassan asenteesta, jos tervehtii hymyillen ja jatkaa juttelua ja sitten asiallisesti ilmoittaa loppusumman ym. nii ei oo paha mutta sit on myös ne ketkä alkaa vaan piipata kamoja ja keskustelun lomassa livauttaa että kolmetoista viiskyt ja jatkaa jauhamista nii se on vähän epäkohteliasta.

Vierailija
14/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoksun, enkä katsolla hyvällä. Ihmettelen, miksi sellaisia pidetään töissä tai ei ainakaan opeteta tapoja.

T. 80-luvun alussa syntynyt vanhanaikainen täti, jonka mielestä sen pitäisi kyllä kuulua jo itsestäänselvyyksiin, että tajutaan asiakkaan tullessa lopettaa keskustelu välittömästi ja sitä voidaan jatkaa, kun asiakas on lähtenyt

Vierailija
15/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö töissä pitäisi keskittyä töiden tekoon. Juorutavoi sitten tauoilla.

Ei ole itsekästä ajatella saavansa asiakkaana sen huomion.

Kauppatyöskentely on asiakaspalvelutyötä.

Jos haluaa jutustella niin jutustellaan asiakkaan kanssa.

Ilman asiakkaita minulla ei olisi työvuoroja.

Terveisin, kassa joka haluaa keskittyä työhön työaikana.

Näin minäkin asiakkaana ajattelen. Ne itsepalvelulinjat yleistyvät, normikassalla korostuu palvelu (takuukuitit tms).

Vierailija
16/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun yleensä se tyhjänpäiväinen löpinä hidastaa työntekoa. Mua ei kiinnosta, haluan vain vikkelään hoitaa ostokseni ja poistua. Kiitos ja hei!

Vierailija
17/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliasta. Asiakaspalvelussa asiakas on prioriteetti. Kuulumiset ja keskustelut voidaan hoitaa silloin, kun ei ole asiakkaita palveltavana. Ei kuitenkaan mikään iso, iso moka. Jos kassa päivittäisi FB-statusta samalla kun skannaa mun ostoksia, siitä saattaisin hermostua

Vierailija
18/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään kivaa ole, kun huutavat toisilleen kysymyksiä: "Mikä näitten tamppoonien tai läskisiivujen koodi oli"? tms

Vierailija
19/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hyvään asiakaspalveluun ei kuulu se, että samalla kun palvellaan asiakasta, jutellaan työkaverin kanssa jotain. Oli se sitten työasiaa tai vapaa-ajan asiaa, niin ihan sama. Antaa töykeän ja välinpitämättömän kuvan asiakkaalle. Noihin törmää aina joskus, ikävä kyllä.

T. Asiakas ja erään toisen asiakaspalvelualan esimies

Tummennetusta kohdasta mä taas ajattelen, että sitä saa mitä tilaa. Jos työnantaja ei anna mahdollisuutta jutella työasioita asiakkaista kauempana, niin silloin ne on juteltava siinä missä on asiakkaita. Kaikki työasiat eivät vaan voi odottaa päivän loppuun tai kolme päivää että henkilöt osuvat samaan vuoroon, silloin ne on hoidettava vaan siinä vaikka se voi vaikuttaa hieman palvelutasoon.

Vierailija
20/49 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ovat siellä seurustelemassa ja rupattelemassa asiakkaan kanssa, eivät toistensa kanssa. Ihan sama asia kuin siinä taannoisessa ketjussa, jossa teilattiin teini, joka sai potkut tuijotettuaan kännykkäänsä myyjän hommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi