Aion jäädä pysyvästi kotiäidiksi, haluatko kysyä jotain?
Aion siis jäädä tulevaisuudessa täyspäiväisesti kotiin hoitamaan lapsia ja kodin askareita.
Kommentit (60)
Mitä sitten kun et enää saa lisää lapsia?
Onko sinulla suunnitelmat eläkevuosien toimeentulolle ja mahdollisen avioeron varalle?
Kaupungissa vaiko maalla? Miksi? Mitä aiot tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys: Miksi?
Koska se on ollut unelmani ihan pienestä lähtien.
Mitä sitten, kun lapset ovat isoja? Aiotko mennä töihin? Koulutus vanhentuneena sun on melkein pakko mennä ensin kouluun.
Itse olen ollut 20 vuotta kotona ja aika vaikeaa työllistyä. Etenkin kun jostain kumman syystä kuvittelin, että kun menen kouluun, opiskelen lähinnä vain sitä alaa mihin olen valmistumassa enkä matikkaa, fysiikkaa, historiaa jne. Mun kuvitelmat olivat sis hyvin ruusuiset. Kuvittelin saavani työpaikan tuosta noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla suunnitelmat eläkevuosien toimeentulolle ja mahdollisen avioeron varalle?
Mies käy töissä ja toimeentulo tulee sillä. Suoritan yliopistotutkinnon loppuun ennen lasten hankintaa niin on joku koulutus siltä varalta, että jotain sattuukin.
Jaa. Olin kyllä siinä käsityksessä, että lapset kasvavat ja lähtevät kotoa. Ikuinen kotiäiti ei voi olla. Kotirouva kylläkin.
Jo kouluikäiset lapset viettävät mieluiten aikaa kavereiden kanssa ja ulkona - eivät tarvitse/halua sinun seuraasi jatkuvasti tai kovinkaan paljon. Mitä aiot tehdä tuossa vaiheessa? Laittaa ruokaa ja hoitaa kotia kokopäiväisesti?
Aiotko joskus tulevaisuudessa palata työelämään?
Mitä miehesi tekee, onko hän suurituloinen, millä elätte?
Eikö sua häiritse, että sun identiteetti ja kaikki osaaminen on pelkkiä kotitöitä? Etkö todella halua olla mitään enempää - ikinä?
Asumme ainakin tällä hetkellä kaupungissa ja luultavasti tulemme asumaan tulevaisuudessakin. "Uhri" on jo napattuna, haha. En ole vielä varma mitä aion tehdä lasten aikuistuttua. Siihen on vielä niin kovin pitkä aika eikä yhtään tiedä millaista elämämme silloin on... Mutta toivoisin ettei tarvitse mennä työelämään vaan jäisin mieluummin hoitamaan kotiaskareita ja muita kodinjuttuja ja vaikka sitten lapsenlapsia.
Ap
Eläke ? Moni meiStä elää yli 90-vuotiaaksi. Millä elät kolmasosan elämästäsi ikävuodet 65-95??
Vierailija kirjoitti:
Jo kouluikäiset lapset viettävät mieluiten aikaa kavereiden kanssa ja ulkona - eivät tarvitse/halua sinun seuraasi jatkuvasti tai kovinkaan paljon. Mitä aiot tehdä tuossa vaiheessa? Laittaa ruokaa ja hoitaa kotia kokopäiväisesti?
Aiotko joskus tulevaisuudessa palata työelämään?
Mitä miehesi tekee, onko hän suurituloinen, millä elätte?
Laitan ruokaa ja hoidan kotia, juuri niin. Palaan työelämään vain jos tulee pakkotilanne. Mies työskentelee eräässä yrityksessä ja aika hyvällä palkalla, joka on nousemassa vielä tulevaisuudessa. Elämme miehen tuloilla.
Kyllä sulla kannattaisi olla joku käytännönläheisempi koulutus, jos meinaat että siitä on edes jotain hyötyä monen kotiäitivuoden jälkeen. Vanhentuneella korkeakoulutuksella ei tee oikein mitään. Se vaikeuttaa niihin vaatimattimiinkin töihin pääsemistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua häiritse, että sun identiteetti ja kaikki osaaminen on pelkkiä kotitöitä? Etkö todella halua olla mitään enempää - ikinä?
Ei häiritse, koska tämä on juuri se mitä haluan.
Ei kotiäitiydessä sinänsä ole mitään vikaa. Tiedän parikin naista, joista toisella ei ole eikä tule lapsia, jotka ovat jääneet kotia hoitamaan ja voivat mainosti. Mutta yksi tärkeä pointti on ollut se, että näiden naisten tulevasta eläkkeestä ja taloudellisesta tilanteesta on huolehdittu mm. eläkevakuutuksilla ja sijoitusasunnoilla, jotka voidaan tarvittaessa realisoida. Raha on edelleen turvallisuutta tuoda vaihdon väline, eli taloudellinen tilanne kannattaa varmistaa. Elämä on kuitenkin aina arvaamatonta ilman palkka- tai muuta tuloa. Sanotaankin, että raha ei tuo onnea, mutta onhan muutama ongelma vähemmän, kun sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla kannattaisi olla joku käytännönläheisempi koulutus, jos meinaat että siitä on edes jotain hyötyä monen kotiäitivuoden jälkeen. Vanhentuneella korkeakoulutuksella ei tee oikein mitään. Se vaikeuttaa niihin vaatimattimiinkin töihin pääsemistä.
Totta tuokin, mutta ainoa mua kiinnostanut koulutus oli kauppakorkeakoulu, jossa opiskelen tällä hetkellä. Toivon ettei tarvitse mennä tulevaisuudessa työelämään.
Mites jos miehesi kuolee/eroatte? Mitäs teet?
Mun mielestä kiva juttu. Haluaisin itsekin. Harmi vain, ettei mieheni tienaa paljoa.
Onko teillä paljon ikäeroa? Mitä alaa opiskelet?
Yksi kysymys: Miksi?