Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri koulusta kotiin ja miehellä vapaapäivä

Vierailija
24.01.2017 |

Jos minulla on vapaapäivä, teen sen päiväiset askareet, tiskit, lemmikkieläinten ylläpidon yms hommat.

Mutta mitä tekee mies? Imuroinut ilmeisesti ja viettänyt loppuajan katsellen youtube videoita. Tiskit altaassa ja kauppareissu vielä edessä näemmä. Mainitsin asiasta (en tiuskin ym nalkuttaen), että olisinhan nämä voinut tehdä sen sijaan, että koulunpäivän jälkeen rupean hommiin tai tekisin tuplamäärät töitä huomenna (minun vapaapäivä) ja mies kysyi tiuskaisten "Mikä sinun on?". :D

Ja ei, en olisi kuollut noihin hommiin vaikka itse olisinkin ne tehnyt tänään tai huomenna, vaan olisihann se ollut kiva, että edes sen vertaa omatoimisuutta ilman, että aina pitää itse tehdä tai muistuttaa.

Olinpa sitten aloittamassa sitä tiskaamista niin mies tuli keittiöön ja " minä tiskaan" ja sanoin sitten että minä voin mennä kauppaan "minä menen sinne kauppaan".

Argh. Pyysi vielä koulusta lähtiessäni että josko toisin kokista :D

Anteeksi pieni kännykkäavautuminen

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä stressaat? Kellohan on vasta 13! En minäkään ole vapaapäivänäni siihen mennessä välttämättä saanut tehtyä edes sitä imurointia... Siivoan kyllä, mutta päivän mittaan. Miksi vapaapäivänä pitäisi olla heti aamusta luuttu kädessä? Jos on miehen vuoro siivota, kyllä hänen täytyy saada itse päättää mihin kellonaikaan tekee sen.

Vierailija
2/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mennyt sun aikataulun mukaan nyt? Voi harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressaat? Kellohan on vasta 13! En minäkään ole vapaapäivänäni siihen mennessä välttämättä saanut tehtyä edes sitä imurointia... Siivoan kyllä, mutta päivän mittaan. Miksi vapaapäivänä pitäisi olla heti aamusta luuttu kädessä? Jos on miehen vuoro siivota, kyllä hänen täytyy saada itse päättää mihin kellonaikaan tekee sen.

Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. Plus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.

Vierailija
4/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt amma turpa tukkoon ja lopetat sen stanan mäkättämisen. Tuollaista uhriutujaa ja nipottajaa en kyllä kattelis hetkeäkään. Kaveri ei saa edes nauttia vapaapäivästään haluamallaan tavalla vaan pitäisi olla rouvan aikataulun mukaan kotihommat hoidettu! Anna mun kaikki kestää. Minkähän takia miehesi vielä jaksaa sinua katsella.

Vierailija
5/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on nuo murheet sulla.

Vierailija
6/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis myöskin se, että en usko, että olisi tehnyt noita hommia jos en olisi sanonut mitään, eli minä olisin tiskannut huomenna tämänkin päivän tiskit.

Vierailija
7/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivänäni joskus juon tähän aikaan vasta aamukahvia... hommat ehtii tehdä päivän mittaan.

Vierailija
8/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää sopia että vapaalla oleva tekee kotihommat

Vierailija
9/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ymmärrä minkä takia kaikki kotityöt pitäisi ottaa minun vapaa-ajastani, vaikka miehellä on koulun puolesta paljon enemmän vapaata ja paljon vähemmän kotona tehtäviä tehtäviä.

Vierailija
10/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seriously? Sä taidat olla aika nuori ja kokematon. ois ihan helvetin stressaavaa mulle että joku hengittelis niskaan "mitäs oot saanut nyt SUORITETTUA, sulla vapaapäivä"! Oma rytmi menee juurikin sillain, että nukun pitkään vapaapäivänä ja alan olemaan aktiviinen vasta siinä kolmen jälkeen. Jos heräänki aamulla aikaisin, niin makaan yleensä sängyssä useamman tunnin, se on mulle sitä vapaa-ajan luksusta. Ethän voi sitäpaitsi tietää onko miehesi siltikään ollut hereillä, jos meni nukkumaan kun sinä lähdit pois kotoa. 

Sääliksi käy miestä. 

Vierailija
11/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olit aloittamassa tiskaamista? Hyvin ehtii vielä tiskaamisen lisäksi kauppaankin. En yhtään ihmettele, ettei miestä napannut tehdä noita.

Vierailija
12/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis seriously? Sä taidat olla aika nuori ja kokematon. ois ihan helvetin stressaavaa mulle että joku hengittelis niskaan "mitäs oot saanut nyt SUORITETTUA, sulla vapaapäivä"! Oma rytmi menee juurikin sillain, että nukun pitkään vapaapäivänä ja alan olemaan aktiviinen vasta siinä kolmen jälkeen. Jos heräänki aamulla aikaisin, niin makaan yleensä sängyssä useamman tunnin, se on mulle sitä vapaa-ajan luksusta. Ethän voi sitäpaitsi tietää onko miehesi siltikään ollut hereillä, jos meni nukkumaan kun sinä lähdit pois kotoa. 

Sääliksi käy miestä. 

?? :D

En hengitä niskaan tai muutenkaan ole mikään pirttihirmu. Ja tiedän, että oli hereillä koska oli koneella ja laittelimme viestejä.

Vierailija
13/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä tän aloituksen pointin. Meilläkin on aina välillä haasteita niiden kotitöiden kanssa siinä mielessä, että puoliso ei aina varmaan oikein tiedä, että koska kannattaisi aloittaa. Kerran alkoi aamulla mm. putsata kylppäriä, kun minä olin vasta valmistautumassa töihin, eli hiusten kuivaus ja laittaminen vielä edessä :D ei siitä tilanteesta mitään riitoja tai mykkäkouluja tullut, mutta vähän kummastutti itseäni, kun hän kuitenkin joka aamu näkee millaiset rutiinit mulla on.

Vierailija
14/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.

Aina ei palvelu pelaa oman mielen mukaan.

Vierailija
15/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sattuu joskus. Miehesi sentään "tuli väliin" ja sanoi tiskaavansa & käyvänsä kaupassa. Oikea laiskamato olisi vain kääntänyt kylkeä ja nostanut kankkua pieraistakseen.

Pakko kyllä myöntää, että minuakin vatuttaa joskus tulla sotkuiseen kotiin, kun puoliso on ollut vapaalla/tullut aikaisemmin kotiin kuin minä. Pahin oli varmaan eräs kerta, kun mies oli ollut kotona koko päivän ja itse olin ollut koulussa 8-17 ja vielä tuntikausia muita menoja illalla. Mies oli joskus iltapäivällä kysynyt että onko minulla nälkä. Vastasin toki että ei, sillä olin 1,5 h aiemmin syönyt lounaan koulussa. Tullessani kotiin yhdeksältä illalla kämppä oli siivoamatta, sänky petaamatta ja ruoka valmistamatta. Mies oli käynyt kaupassa, kuten aamulla yhdessä sovittiin että miehen vuoro, mutta vienyt vain tarvikkeet jääkaappiin kun oli luullut ettei mulla olisi nälkä illalla (?!) ja tehnyt itselleen nuudeleita ruoaksi. "En mä viittiny vaan itelleni kokata ja luulin ettei sul maistu kun olit koulussa syöny". Menkkapäissäni aloin sitten puoliksi itkeä ja märisten menin tekemään leipää itselleni :'D Sen jälkeen ei ole koskaan jäänyt päivällinen tekemättä kummaltakaan jos toinen on ollut poissa ja tulee vasta myöhään.

Vierailija
16/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. Plus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.

Olihan se imuroinut.

Vierailija
17/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on vapaapäivä, teen sen päiväiset askareet, tiskit, lemmikkieläinten ylläpidon yms hommat

Mie-he-si ei o-le si-nä!

18/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vapaa, tai no saikkupäivä kun on kamala flunssa. En ole tehnyt mitään. Aamulla vein lapsen hoitoon. Astianpesukoneen laitoin pyörimään. Pitäisi pyykätä mutta taidan jättää sen iltaan.

Kohta meen päikkäreille että jaksaa illalla olla lapsen kanssa.

Vierailija
19/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotia kun ylläpitää siistinä joka päivä ei tarvitse siivota ja saa tulla joka päivä siistiin kotiin.

Vierailija
20/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista meinkiä heti yhteenmuuton jälkeen. Rouva on onneksi jo vähän oppinut löysäämään ja luottaa, että sovitut hommat hoituvat kyllä, mutta ei välttämättä hänen päättämällään aikataulutuksella. Parantamisen varaa silti on vielä.