kauan teillä meni 2500 euron säästämiseen.
Ja millä tuloilla? Itse pohdin tätä kun takuuvuokra ja vuokra pitäisi saada kasaan. Mistä säästit! Niksit kehiin!
Kommentit (33)
3kuukautta. Söisin ehkä enemmän makaronia eli säästäisin ruokakuluissa.
2 vuotta. Työttömyystuista säästin.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta. Työttömyystuista säästin.
Dämn.
2 kk. Kuukausipalkasta jää käteen n. 2400 € ja menot on n. tonnin kuussa. Mutta pidän kyllä aina rahaa tilillä sen verran, että voisin ihan hyvin maksaa 2500 € laskun milloin vain.
Töissä ollessa 500e säästöön, 1450e nettotuloista. Eli menis melkein puol vuotta. Jään työttömäksi niin niillä tuloilla menis n. 25 kuukautta.
1 kk. Toisen palkka riittää yksistään perheen menoihin ja laskuihin.
Puolisen vuotta, vähän vajaa.
Vuodessa säästöjä kertynyt 6000e.
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan säästämiseen menisi vähän alle 2 kuukautta. Bruttopalkka on 3500€/kk ja käteen jää 2400€/kk. Siitä jää säästöön n. 1500€.
Mun liksa on myös 3500 ja käteen jää aika tasan 2000e. En tajua miksi muilla samana tienaavilla tuntuu aina jäävän enemmän. Firma on iso enkö usko että kusettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon summan säästämiseen menisi vähän alle 2 kuukautta. Bruttopalkka on 3500€/kk ja käteen jää 2400€/kk. Siitä jää säästöön n. 1500€.
Mun liksa on myös 3500 ja käteen jää aika tasan 2000e. En tajua miksi muilla samana tienaavilla tuntuu aina jäävän enemmän. Firma on iso enkö usko että kusettavat.
Sama täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko kirkkoon, onko kaupungissasi iso kunnallisvero ja saatko verovähennyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko kirkkoon, onko kaupungissasi iso kunnallisvero ja saatko verovähennyksiä?
En kuulu kirkkoon. Ei mitään käsitystä kunnallisverosta, Kirkkonummella asun. Kotitalousvähennystä on, ei muuta...
Mulla menisi ehkä 4-5 kuukautta. Jättäisin pois työpaikkaruokailun, vaateostokset, heräteostokset, nipistäisin kotiruokailun tasosta, en ostaisi puutarhakasveja sun muuta, mihin mulla kesällä menee rahaa ja talvella öljyväreihin ja maalauspohjiin. Netto nyt 2200, asumiseen, bussilippuihin, sähköön, vakuutuksiin, puhelimiin ym. juokseviin menoihin menee 1000 euroa/kk (puoliso jakaa viulut) + ruuat ja lasten harrastukset ja muu päälle. Säästöön saan 200-400 euroa/kk.
29, paljonko on kuntasi veroprosentti ja onko sulla asuntolainaa? Minä en kuulu kirkkoon, veroäyri halvimmasta päästä Suomessa, asuntolainaa on (puolison kanssa), veroista vähennetään työmatkakulut ja ay- jäsenmaksut, brutto 3300 ja netto 2200. Verotushan sen ratkaisee, ja tietyssä kohdin progressiivinen veroprossa tekee temput.
Mun netto kuussa reilu 3000. Mutta on asuntolainaa, yhtiövastiketta, sähkölämmitystä, vakuutusta jne3-lapsisen perheen ruuat jne jne.. Kun tulot on isot, niin voihan noista kuitenkin nipistää. Pari kuukautta menisi, jos tarttisi jotain varten nopsaan saada rahat kasaan.