Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat! Mitkä terveydenhuollon erikoisalat ja työt ovat kaikista vastenmielisimpiä ja miksi?

Vierailija
07.10.2025 |

Vanhustyöhön ei kovin moni sairaanhoitaja kai halua, mutta mitä muita vastenmielisiä paikkoja on mihin vaikea saada porukkaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin on kaikki, jollekin ei mikään.

Vanhustyöstäkin voi aidosti pitää.

Vierailija
2/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrialle ei halua kukaan koska työ tylsää ja vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria ja vanhustyö. Tylsää.

Vierailija
4/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin yksilöllistä. Itse en todellakaan haluaisi olla anestesiahoitaja, kuolisin siinä tylsyyteen. Toiset kokee tuon intohimoksi. Siellä vanhuspuolellakin olisin mieluummin, mutta vain jos siellä olisi enemmän aikaa tehdä sitä VAATIVAA työtä. Vanhukset ovat monesti monisairaista, niin siellä olisi hyvä tuntea todella monia erikoisaloja. 

Toinen tylsyys olisi mulle kirurgia. Ei vain olisi mun homma. Mä olen nimen omaan siellä "tylsällä" psykiatrialla nykyisin. Siellä kun ei ole valmiita vastauksia juuri mihinkään ja joudut miettimään asioita monelta erilaiselta kannalta. Se on minusta motivoivaa ja aivojaan joutuu kuormittamaan koko ajan. Samoin se, että joudut tekemään töitä myös omien tunteiden kanssa tekee työstä mielenkiintoista. Ne nimittäin vaikuttavat potilaaseen. Mutta siis, kaikki kokevat eriasiat mielenkiintoisena. 

T: kätilö, nykyinen psyk.sh. 

Vierailija
5/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria. Pelkkää istumista. 

Vierailija
6/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Psykiatrisella on tylsää? Itse tunnen 2 miestä, jotka kumpikin on ikiliikkujia ja siis levottomia. Tykkäävät juurikin että täälä psykiatrian osastolla on vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Itsestäni ei olisi kun olen kuunnellut. En edes uskaltaisi olla.

Vierailija
7/7 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Psykiatrisella on tylsää? Itse tunnen 2 miestä, jotka kumpikin on ikiliikkujia ja siis levottomia. Tykkäävät juurikin että täälä psykiatrian osastolla on vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Itsestäni ei olisi kun olen kuunnellut. En edes uskaltaisi olla.

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei kyllä kaikilla osastoilla ole. Toki niitäkin on. Mä ymmärrän sen hyvin, että moni kokee psykiatrian ja vanhustyön tylsäksi. Mutta ajattelen sen niin, että jos psykiatria on tylsää, niin silloin siitä ei tiedä tarpeeksi. Eikä tietenkään tarvitsekaan. 

Sama vanhustyössä. Vanhukset on niin monisairaita, että se vaatii aivan todella monen erikoisalan tietoa ja taitoa. Siinä mielessä, se on kaikkea muuta kuin tylsää kun pitää huomiota monia asioita. Perustyö voi olla puuduttavaa kyllä. Se on totta, varsinkin kun se täytyy tehdä liian nopeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän