Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva niskan ja pään kiputila ja jäykkyys

Vierailija
23.01.2017 |

Lääkäri tyrkyttää Triptyliä, sitä
en ota kun kerran sitä kokeilin ja tuli kamalat sivuvaikutukset (mm. sydämen hakkaamista jne.).

Nyt sitten Miranax viiden päivän kuureina, muuten Buranaa, Sirdaludia ... ei auta mitään mikään noista. Jatkuva tukkonen ja kipeä ja kummallinen olo yläkropassa, en jaksa enää... fysioterapia ei ole auttanut, venyttelyt ei auta, hieronta ei auta (rentouttaa vähäksi aikaa joten jatkan siellä käymistä) ... aina kun tuntuu et joku helpottaa vähän, niin hetken päästä sama kipu ja jäykkyys tulee.

Hulluksi tulen. Koko ajan saa miettii missä asennossa päätä pitäisi :( :( :(

Mikä avuksi!!?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta? Sauvakävely? Hiihto? Kuntosali? Uinti?

Vierailija
2/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän tietokonetta ja muita älylaitteita enemmän liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä hengitysharjoitukset ja meditaatio rentouttavat.

Vierailija
4/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän tietokonetta ja muita älylaitteita enemmän liikuntaa.

Olenkin tietoisesti vähentänyt.

Fyysisessä kuormittavassa työssä aikoinaan tämä kaularangan virheasento tullut.

Käyn kuntosalilla kerran viikossa, joogaan kerran viikossa ja sit vielä käyn muissakin jumpisss miten milloinkin. Kävelen joka päivä koirien kanssa 3-8km.

Joka hetki, kaikkialla saa tuota pään asentoa veivata ettei sattuisi. En vaan jaksa!!

Töissä käyn, työ onneks kanssa liikkuvaa. Pahinta onkin kun on paikallaan, ei meinaa saada hyvää asentoa. Esim. nukkumaanmennessä, telkkaria katsellessa, työpaikkapalavereissa, autoillessa .. ja niin edellen.

Ap

Vierailija
5/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia ja venyttelyä lisäksi? Mulla on sama ongelma.

Vierailija
6/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma. Vaivat loppuivat ekalla kiropraktikon käynnillä.

Vierailija
7/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur-tyyny? Vähensi ainakin multa migreeniä.

Vierailija
8/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyl on hyvä. Auttoi minulla samaan. Alun oireet vaan täytyy sietää. Minulla oksetus, huimaus ja väsymys meni ohi parissa viikossa.

Neljän viikon kuurin jälkeen päänsärky loppui.

Vierailija
9/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt jäsenkorjaajalla? 

Vierailija
10/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma. Vaivat loppuivat ekalla kiropraktikon käynnillä.

Sielläkin kävin muutaman kerran. Virheasennot niskassa sellaiset ettei tyyppi uskaltanut kamalasti rusikoida.

Ap

Vierailija
11/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tyrkyttää Triptyliä, sitä

en ota kun kerran sitä kokeilin ja tuli kamalat sivuvaikutukset (mm. sydämen hakkaamista jne.).

Nyt sitten Miranax viiden päivän kuureina, muuten Buranaa, Sirdaludia ... ei auta mitään mikään noista. Jatkuva tukkonen ja kipeä ja kummallinen olo yläkropassa, en jaksa enää... fysioterapia ei ole auttanut, venyttelyt ei auta, hieronta ei auta (rentouttaa vähäksi aikaa joten jatkan siellä käymistä) ... aina kun tuntuu et joku helpottaa vähän, niin hetken päästä sama kipu ja jäykkyys tulee.

Hulluksi tulen. Koko ajan saa miettii missä asennossa päätä pitäisi :( :( :(

Mikä avuksi!!?

Jos sinut on tutkittu (eli kuvattu että ei ole fyysisiä vikoja tai kasvaimia jne) niin syy on vain ja ainoastaan elintapojen.

Minä voi näin sanoa koska minulla on itsellä ollut ERITTÄIN pahoja niskakipuja sekä migreeni joka on pahimpia mitä lääkärit on nähneet.

Estolääkkeistä ei juuri ole apua. Minä olen syönyt erittäin montaa eri estolääkettä. Yhdessä tilantessa söin:

Candestadia

Sibeliumia

Topimaxia (erittäin suuri annos)

Samaan aikaan sekä määrättyjä kipulääkkeitä joka päivä ehkäisyksi.

Sen lisäksi olen ottanut botuliinipistoksia.

Kipulääkkeitä syön yleensä useita samaan aikaan:

Burana 800 * 2

Relert 40 mg

Paracetamolia 1000 mg

ja lihasrelaksanttia.

Noi otan aina jos rupeaa kipua tuntumaan.

Mutta kyllä suurin apu on se että lopettaa tietokoneen ääressä istumisen (myös telkkarin) ja liikkuu ainakin pari tuntia päivässä. Sen lisäksi tekee niskajumppa treenejä (menee kauan ennen kuin ne tehoaa). Noi niskajumppa treenit pitää olla juuri oikeanlaisia. Mikään niskojen pyöritys ei auta yhtään mitään.

Niskan asennon parantaminen. Ihminen ei edes huomaa että niska on huonossa asennossa. Sinun pitäisi koko ajan varmistaa että niska on suorassa. Muuten se rasittuu.

Mutta yksi asia auttaa ainakin minua: Lämpötyynyt. Siis sellaiset apteekista ostettavat kertakäyttöiset "laastarimaiset" jotka laitetaan niskaan ja annetaan olla 8-10 tuntia.

Ne tuottaa lämpöä pikkuhiljaa. Ne auttaa todella hyvin. Mutta tietenkään ne ei ole päivittäisessä käytössä vaan ainoastaan silloin kun on todella kipeät niskat.

Vierailija
12/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, lajitovereita. Mulla on kovaa kipua ja pää ei käänny toiseen suuntaan. Opiskelen tietotekniikkaa ja koulussa työpisteen ergonomia on jotain aivan naurettavaa. Ja kotona saa istua kaikki illat myös koneella tekemässä kouluhommia, muuten ei ole mahdollista edes hoitaa niitä ja vaikka kuinka istuisi hyvin, niin ei se paljon enää auta koulupiinan jälkeen. Liikun ja ulkoilen sen mitä ehdin, yritän pitää taukoja, venyttelen ja juon vettä paljon jo siksikin, että vessassakäynti ainakin saa vähän väliä liikkeelle. Syön sirdaludia ja särkylääkettä, valelen itseäni horsepowerilla ja kuumageelillä, saunon, käytän niskahieromakonetta, otan kuumia suihkuja ja ties mitä, mutta ei auta. Lomalla helpottaa heti kun omalla työpisteellä on hyvä asento. Koululla pöydät ovat korkeita ja tuolit matalia (eikä saa uusia kalusteita/tuoleja).

Vierailija
13/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellainen ovirekki. Siinä roikkuminen tekee tosi hyvää, mulla saman alueen ongelmat on helpottanut sen avulla. Esim. telkkarin mainoskatkojen aikana käyn aina roikkumassa hetken tai pari. Omani ostin Prismasta, maksoi kympin ja siinä on 90 kg painoraja. Korkeammalla painorajalla olevia saa varmaan vähän kalliimmalla, jos siis on tarvetta.

Vierailija
14/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni avain oli heikkojen niska- ja hartialihasten vähittäinen vahvistaminen. Liian heikko lihas menee ponnistellessaan (esim. päätä pystyssä pitäessään) jumiin. Heikkoja lihaksia ei kannata yrittää rentouttaa relaksanteilla.

Kinesioteippaus ja sähkö auttavat kipuun, samoin tulehduskipulääke.

Vierailija
15/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdin tarkistus. Niskalihasten voiman testaus. Etenkin ylävartalon ja niskan lihasten nousujohteinen harjoittelu.

Juoksuharrastus. Nukkuma-asento. Purentalihasten jännityksen hoito.

Stressi ja masennus, niiden hoito.

Vierailija
16/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös liian pehmeä patja voi aiheuttaa niskakipua

Vierailija
17/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooh, lajitovereita. Mulla on kovaa kipua ja pää ei käänny toiseen suuntaan. Opiskelen tietotekniikkaa ja koulussa työpisteen ergonomia on jotain aivan naurettavaa. Ja kotona saa istua kaikki illat myös koneella tekemässä kouluhommia, muuten ei ole mahdollista edes hoitaa niitä ja vaikka kuinka istuisi hyvin, niin ei se paljon enää auta koulupiinan jälkeen. Liikun ja ulkoilen sen mitä ehdin, yritän pitää taukoja, venyttelen ja juon vettä paljon jo siksikin, että vessassakäynti ainakin saa vähän väliä liikkeelle. Syön sirdaludia ja särkylääkettä, valelen itseäni horsepowerilla ja kuumageelillä, saunon, käytän niskahieromakonetta, otan kuumia suihkuja ja ties mitä, mutta ei auta. Lomalla helpottaa heti kun omalla työpisteellä on hyvä asento. Koululla pöydät ovat korkeita ja tuolit matalia (eikä saa uusia kalusteita/tuoleja).

Mene fysioterapeutille tai koulutetulle hierojalle/urheiluhierojalle.

Ja aloittajalle sen verran, että onko niska magneetikuvattu ja/tai otettu röntgenkuvat sen varmistamiseksi että ei ole mitään välilevyjen degeneraatiota tai nikamien luistamista pois paikoiltaan? Sitten sen mukaan oikeanlaista niskajumppaa = eli luultavasti ehkä syvien selän ja niskan ojentajien vahvistamista sekä syvien niskan lihasten vahvistamista/venytystä.

Vierailija
18/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Vyyhti on aikamoinen enkä tiedä mistä aloittais :O

Ajattelin ensin ostaa sitä magnesiumia ja lämpötyynyjä apteekista. Sitten hierontaan .. ja liikuntaa liikuntaa liikuntaa :)

Työterveyslääkärini on käsi ojossa tyrkyttämässä sitä Triptyliä, jota en haluaisi. Muutenkin niin nokkava tyyppi. En saa puolta lausetta sanottua kun se jo tietää kaiken kaikesta.

Ap

Vierailija
19/31 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Vyyhti on aikamoinen enkä tiedä mistä aloittais :O

Ajattelin ensin ostaa sitä magnesiumia ja lämpötyynyjä apteekista. Sitten hierontaan .. ja liikuntaa liikuntaa liikuntaa :)

Työterveyslääkärini on käsi ojossa tyrkyttämässä sitä Triptyliä, jota en haluaisi. Muutenkin niin nokkava tyyppi. En saa puolta lausetta sanottua kun se jo tietää kaiken kaikesta.

Ap

Magnesiumi ei auta.

Noi lämpötyynyt on hyviä. Kannattaa myös ostaa sellaisia geelipakkauksia jota voi lämmittää tai jäädyttää. Tulee huomattavasti halvemmaksi niidne käyttäminen kuin että joka päivä käyttää lämpötyynyjä.

Käy ottamassa botuliini pistoksia niskaan ja hartioihin. Ei siis mitään kauneuspistoksia vaan vaikka neurologille joka niitä pistää.

Vierailija
20/31 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates auttoi mulla paremmin kuin mikään muu. Paransi ryhdin ja vahvisti tukilihakset.