Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä on tarjolla työpaikkoja, joihin voi vain mennä?

Vierailija
23.01.2017 |

Työttömiä moititaan jatkuvasti siitä, että heillä ei ole töitä. "Menisi tuokin töihin eikä loisisi muiden veronmaksajien rahoilla", "Miksi et vain hanki työpaikkaa, vaan olet mieluummin työtön pummi?" jne. Tuollaista kuulee jatkuvasti kaikkialla, täälläkin useita ketjuja aiheista.
Olen nyt ollut vajaan vuoden työttömänä ja hakenut jokaiseen mahdolliseen avoimeen työpaikkaan 20km säteellä kotoani. Mahdollisella tarkoitan työtä, jota minun taustallani voisi tehdä. En esim. hae eläinlääkärin paikkaa, koska minulla ei ole siihen koulutusta ja olen allerginen eläimille. Muuten en nirsoile, vaan työ kuin työ kelpaisi, kunhan palkalla tulisi toimeen ja saisi laskut maksettua. Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa. Pienemmillä tunneilla palkan on oltava luonnollisesti suurempi ja toki olen valmis tekemään myös yli 6h/päivä jos siitä maksetaan väh 8e/h. Mielestäni en vaadi kohtuuttomia, mutta vielä en tuollaista työtä ole kuitenkaan löytänyt.
Nyt kiinnostaisikin, missä on näitä työpaikkoja, joihin työtön voi vain mennä? Siis joihin pääse tuosta noin vain taustasta riippumatta? Lupaan hankkia tuollaisen työn(jos se on laillista ja täyttää mainitsemani palkkaehdot) ja mennä sinne vaikka heti huomenna, jos joku kertoo missä sellaisia on. Ehdotuksia odotellessa siis.

Kommentit (258)

Vierailija
141/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjäksi pääsee aina, pitää vaan valita mesta, jossa on pohjalla kiinteä tuntipalkka, eikä muodostu pelkästään provikoista. Toinen, minne pääsee aina, on siivous.

Ei pääse. Olen yrittänyt.

Kaveri tosin pääsi heittämällä töihin (tosin siitä on jo kymmenisen vuotta aikaa), mutta hän saikin sitten potkut viikon kuluttua kun ei tullut tarpeeksi siistiä tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
142/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjäksi pääsee aina, pitää vaan valita mesta, jossa on pohjalla kiinteä tuntipalkka, eikä muodostu pelkästään provikoista. Toinen, minne pääsee aina, on siivous.

Kerro heti, missä on puhelinmyyjän paikka kiinteällä tuntipalkalla! Tiedän mennä sinne huomenna töihin. Täällä jo kerrottiin, että niihin voi vain mennä, joten onneksi se puoli on hoidossa. Samalla haluan tiedot siivousalan paikasta, jonne pääsee kuka vaan. Sinne voi mennä työtön kaverini, joka saa siivousfirmoista kieltäviä vastauksia, koska on maisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, sinä voit ottaa osa- aikaista työtä.

Ei sun tarvi laskee, millä tulet toimeen.

Kun on osari, hakee työttömyyskorvausta ja silloin ilmoittaudutaan työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi. Jos työkkäri sattuu löytään koko- aikaista, sun täytyy vaihtaa.. Se on se ehto, et saa työttömyysp. rahaa työttömiltä päiviltä

Työssä

Työtön

Työssä- lista.. Olet varmaan joskus kuullut???

Vierailija
144/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on, mutta kun annetaan isot kriteerit, niin eihän niitä sitten löydy. Siivoojille ja puhelinmyyjille on aina paikkoja vapaana.

Vierailija
145/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on osari, hakee työttömyyskorvausta ja silloin ilmoittaudutaan työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi. Jos työkkäri sattuu löytään koko- aikaista, sun täytyy vaihtaa.. Se on se ehto, et saa työttömyysp. rahaa työttömiltä päiviltä

Työssä

Työtön

Missä on osa-aikatyö, johon voi vain mennä? Ap kyseli töitä, joihin voi vain mennä. Työnhaku on hänelle varmasti aivan yhtä selvää kuin meille muillekin työttömille. Hän taisi jopa mainita, että ottaisi vastaan osa-aikatyötä heti kun sellaista saisi. Eli jätetäänpä nämä työkkärissä sataan kertaan käydyt asiat ketjusta ja keskitytään olennaiseen. Missä on työpaikkoja, joihin voi vain mennä? Tai miten työtön pääsee töihin, jos se ei onnistu hakemuksilla ja paikanpäällä käymällä ym. itsestäänselvillä keinoilla. Taikasanat mennä ja hankkia ovat tässä olennaisia.

Vierailija
146/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti: ei missään. Näitä ehdottelevat ovat jollain eläkkeellä ja projisoivat omat pelkonsa ja turhautumisensa työttömiin.

No siis olen 24-vuotias ja muutaman duuniin olen kyllä saanut niit helposti.

1. Kuukauden harjoittelu perhetutun kautta, koska kaipasivat kiireapua ja minulta löyty muutama työn kannalta tärkeä taito.

2. Puhelinmyynti teleoperaattorilla. Jonkin sortin "jes kyllä toki kiinnostaa myyntityö" -hakemus ja juttelusessiossa, että motivoi kauppojen saaminen. Tuntipalkka oli joku 9 e plus provikat.

3. Työkokeilu K-marketissa.

4. Työkokeilun kauppias suositteli minua toiselle kauppiaalle, joka palkkasi samantien.

5. Haettiin varastolle todella kiirellisella aikataulussa muutamaksi viikoksi porukkaa. Laitoin lyhyen, mutta ilmoitusta vastaavan hakemukset ja seuraavana päivänä ilman työhaastattelua nimet paperiin.

Ei minnekään vaan MENEMÄLLÄ töitä saa (paitsi työkokeilu), vähän pitää olla valmis panostamaan.

Missä kohtaa tuossa kerroit omasta panostamisesta, ai luuletko, ettei kukaan muu ole koskaan kirjoittanut työhakemusta?

Vierailija
147/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia paikkoja on kuulemma nämä:

- levy-yhtiö, promoottorin tai tuottajan työ

- muskarin pitäminen päiväkodeissa

- kulttuurisihteeri

- piano-opettaja

- kulttuuritalon johtaja

- suurlähetystön kulttuuritapahtumavastaava

- aivan minkä tahansa alan assistentti/sihteeri

- aivan minkä tahansa museon, kulttuurilaitoksen tai orkesterin intendentti

Näihin on kehotettu menemään tai rupeamaan sellaiseksi. Olen työtön kulttuurituottaja, taustat musiikin harrastamisessa. Ja juu, ihan hirveän mielelläni menisin suurlähetystön kulttuuritapahtumavastaavasti tai rupeaisin vaikka aivan minkä tahansa alan assistentiksi tai sihteeriksi, jos se olisi halusta kiinni. 

No voi vittu. Mitä sä sitten tekisit?

Itse ole sh ja teen erilaisia sh:n töitä.

Vierailija
148/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on, mutta kun annetaan isot kriteerit, niin eihän niitä sitten löydy. Siivoojille ja puhelinmyyjille on aina paikkoja vapaana.

Kerro heti missä! Siis sellaisia puhelinmyyjän paikkoja, joissa palkan edellytyksenä ei ole 2 apu-lehden kestotilausta tunnissa tai muuta paskaa. Sellainen paikka, jossa työstä maksetaan 7e tai yli jokaiselta tehdyltä tunnilta. Kaikki alle tuon on minusta ala-arvoista palkkausta ja pitäisi kieltää Suomessa lailla. 

Samalla voit kertoa, miten noihin pääsee. Siis esimerkiksi miten maisterikaverini saa siivoojan paikan? Tai minä, joka en osaa tyrkyttää, saan puhelinmyyjän paikan? Se kun ei vielä työllistä minua tai ketään, että paikkoja on vapaana. Niihin pitäisi päästäkin.

Vierailija
149/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap,ootko vielä linjoilla!Ihan hurjasti sulle tsemppiä!Kukttuurialan ihmisenä tiedän kuinka vaikeaa on saada alan töitä ja toisaalta muutakaan.Kun on korkeakoulutus niin kassalle ei vaan pääse.Mulla loppui haastattelukutsut perushommiin,kun kädessä oli taiteen maisterin paperit.

Noh.Nyt mulla on ponnistelun jälkeen kammettuna alan työ.Alkoi pienestä ja vaati ilmaista työtä myös.Sovitellulla kelan tuella riittää nyt tämä osa-aikatyö.Muista säkin,että se ihan oikeasti on järkevä idea,paljon parempi kuin olla ihan työtön.Eli harkitse pienempiäkin tunteja,se voi poikia lisää!

Mitä mä sitten keksin...no yks on yritys.Vaatii vaan selvittelyä mikä kannattaisi.Nyt kun teen taidehallintoa,niin oon huomannut että ei se rahapuoli ole vaikeaa.Yrittäjyydestä selviää kyllä jos liikeidea on toimiva.

Tsempit sinne!

Vierailija
150/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile rekrytointifirmoja; Varamiespalvelu, Staffpoint, Opteam jne. Niiden kautta saat kokemuksen (ja koulutuksen tiettyyn tehtäviin) ja on helpompi sitten hakea jatkossa muualta.

Vierailija
151/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä

Työtön

Missä on osa-aikatyö, johon voi vain mennä? Ap kyseli töitä, joihin voi vain mennä. Työnhaku on hänelle varmasti aivan yhtä selvää kuin meille muillekin työttömille. Hän taisi jopa mainita, että ottaisi vastaan osa-aikatyötä heti kun sellaista saisi. Eli jätetäänpä nämä työkkärissä sataan kertaan käydyt asiat ketjusta ja keskitytään olennaiseen. Missä on työpaikkoja, joihin voi vain mennä? Tai miten työtön pääsee töihin, jos se ei onnistu hakemuksilla ja paikanpäällä käymällä ym. itsestäänselvillä keinoilla. Taikasanat mennä ja hankkia ovat tässä olennaisia.

Niin, mene kyselemään ja hanki töitä. Niin tekee muutkin.

Vierailija
152/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, aivan hirveät kriteerit olikin ap:lla. Samoin kuin monilla muillakin työttömiltä. Onhan se kamalaa vaatia, että työstä saisi kunnollisen tuntipalkan (8e on minusta jopa pieni vaatimus) ja että työpaikalle pääsisi kävellen tai julkisilla kun asuu kaupunkialueella. Aivan ennen kuulumatonta röyhkeyttä, eikö vaan? Jos nuo ovat suuret kriteerit en edes halua tietää mitä ovat pienet. Täällä mainittu nahkaruoskinta saattaisi osua lähelle siinä kohti.

Vierailija
153/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla asuville voin suositella Seurea.

Itse teen päiväkotikeikkaa opintojen ohessa, ja joka päivälle olisi kyllä keikkatarjousta riittänyt.

Opiskelen itse sote-alalla, mutta olen käsittänyt, että on mahdollista päästä ilman alan opintojakin. Sellaiset tietääkseni käyvät jotkut seuren omat koulutukset.

Palkka on epäpätevän, silti vähän vajaa 12€/h. Ja lomakorvaukset tulee tietty joka palkan päälle.

Pitää tietty olla ihminen, joka tulee toimeen lasten kanssa. Koulunkäyntiavustajan hommia tietääkseni myös jotkut seuren kautta tekevät.

Vierailija
154/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:n kysymykseen: ulkomailta - tosin ei täytä ap:n toiveita

Vierailija
155/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rupesin koulunkäyntiavustajaksi, kun olin kärsinyt akateemisesta työttömyydestä aikani.

Ei minulla tähän mitään koulutusta ole, mutta kokemusta lasten kanssa työskentelystä löytyy työhistoriastani ja se riitti. Löysin todella mukavan koulun, jossa olen viihtynyt. Työ on toki osa-aikaista, kaikki lomat ovat palkattomia (mutta ihanaa olla kesä vapaalla! Ja saa olla omien lasten kanssa hiihtolomat ja joulut!) ja ilman kelan runsaskätisiä apua ei tällä tietenkään elätä edes itseään, saati lapsiaan. Eli tuet on tapissa, sillä palkka ei kata edes vuokraa.

Onpa silti työtä, ja mielekästä sellaista. Vanhemmilta ja kollegoilta on tullut hyvää palautetta ja töihin on mukava mennä joka aamu. Työ tuntuu tärkeältä ja tunnen olevani tärkeä osa työyhteisöä ja lasten arkea.

En välttämättä lähtisi kouluttamattomana työskentelemään mihinkään vaativien erityislasten paikkaan, mutta ihan normiluokan avustajana on oikein mukavaa jatkuvasta hälinästä huolimatta.

Vierailija
156/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12,50 e on minimituntipalkkani

Vierailija
157/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 18-vuotiaana hain puhelinmyyjäksi, en päässyt :D :D

Sitten hain mäkkäriin, en päässyt sinnekään 👍

Vuokrafirman kautta pääsin sitten puolen vuoden työkeikalle myyjäksi kauppaan, loppupuolella aloin hakea vakipaikkoja muista liikkeistä ja ihmeellä tärppäsi. Kun työkeikan vika työpäivä oli maanantaina, niin tiistaina aloitin toisessa paikassa työt.

Sittemmin hain sotealan amk-koulutukseen ja pääsin sinnekin, nyt teen alan keikkatyötä opintojen ohessa.

Että vähän hymyilyttää kun monesti todetaan, että puhelinmyyjäksi pääsee kuka tahansa. Itse en päässyt, mutta moneen muuhun kyllä 😃

Vierailija
158/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on niin parasta! Etenkin noin kehä 3 sisäpuolella asuvien kultalusikka suussa (ja joillain tosiaan siellä takapuolessa poikittain) olevien "neuvot" :D

Mistä saa työtä? 

-Hanki ajokortti (auto hankitaan sitten kun on töitä)  Loogista juu.. Ja sillä pelkällä kortillako kuljetaan matkat siihen saakka kun koeaika (4kk) on ohi ja voi hakea lainaa? Sitäkin vain hakea. Määräaikaisella sopimuksella tuskin helposti irtoaa.

Tai jos kyseessä on yli 50-vuotias ihminen (ap ei kertonut ikäänsä). Ajokorttiko saa työnantajat näkemään hänet kannattavampana "hankintana" kuin 30-vuotiaan? Voin kertoa, että ei tässä maailmassa.

Mistä saa työtä?

-pk-seudulla on töitä Varmasti onkin joillain aloilla. Ette kuitenkaan tiedä ap:n kokonaistilannetta, joten surkea neuvo sinällään. Jos ap asuu vaikkapa Rovaniemellä ja hänellä on esimerkiksi mies ja kolme lasta sekä omistusasunto. Mies on vakituisessa työssä. Tuosta vaanko riuhtaistaan mies töistään ja lapset kouluistaan, laitetaan talo myyntiin ja muutetaan Espooseen? Entäpä kun siellä Espoossa ei saakkaan asuntoa Rovaniemen hinnoilla ja miehelle ei ole töitä? Auttoi hirveästi se muutto eikös?

Viimeisenä paras:

Mistä saa töitä?

-töitä saa kun hakee Millä vuosikymmenellä te oikein elätte? Yhtä työpaikkaa kohti on nykyisin kymmeniä ellei satoja hakijoita. Kaikille ei vaan riitä niitä paikkoja, vaikka kuinka hakee.

Jokainen tuollaisia "neuvoja" kirjoitteleva pitäisi velvottaa puoleksi vuodeksi pois sieltä kultaisesta pk-seutukuplastaan ja siirtää työttömäksi työnhakijaksi pienemmälle paikkakunnalle. Mielellään vielä sellaiselle, jossa busseja ei kulje 5min välein. Ajokortti tottakai otetaan pois. Siellä sitten elelette alle tonnilla kuussa, säästätte ajokorttia varten ja etsitte töitä. Mahtaa loppua työnhaun helppous alle viikkossa.

Lähdenpä tästä muuten lähi-Siwaan töihin. En ole kaupan palkkalistoilla, mutta täällä kerrottiin, että töihin voi vain mennä. Eli ei heitä varmaan haittaa vaikka menen ilmoittamatta ja varmasti saan palkkaakin kun menen töihin.

Vierailija
159/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiselle kannata perustyötä antaa, se on liian kallista ja riskaabelia. Parempi ottaa duunari vuokrafirmasta tai alihankkijalta.

Ja tässähän tämä ihana ristiriita onkin.

Ja usea joutuu kuitenkin tekemään.

Voitaisko me kaikki jäädä vaan kotiin? En mä saa jäädä hoitamaan lapsiani, vaan mun on pakko etsiä niille hoitopaikka ja koittaa kärvistellä niillä 20 tunnin tuntitakuilla. Ei kukaan kysele eikä anna vaihtoehtoja.

Saisin by the way työttömänä varmaan paremmin.....

Pitäiskö mun irtisanoutua? Ai niin, ei viitti kun ei työttömille kelpaisi mun työni...

Mistä tiedät?

Kerropa mikä se on, paljonko palkkaa ym., voi sitten joku ottaa yhteyttä paikkaan ja tiedustella. Sanoa samalla että yksi lapsellinen haluaa pois...

Vierailija
160/258 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu todellakin huomaa, että nämä moittijat ovat pk-seudulta. Itse asun Jyväskylässä ja olen hakenut töitä lähes koko Keski-Suomen alueelta. Minullakaan ei ole autoa, joten bussiyhteydet ovat välttämättömät kauemmas mentäessä. Tässä reilun 30km päässä on paikkakunta nimeltä Uurainen(kyllä, se Huutokauppakeisarin kotipaikka). Uuraisilla olisi ollut tarjolla paikka ja olisin sinne päässytkin. Siinä vain oli yksi "pikku" mutta. Työaika olisi päättynyt kello 18. Ei lainkaan liian myöhäinen aika. Paitsi siinä tapauksessa kun Uuraisilta viimeinen bussi Jyväskylään lähtee kello 17.21.

Tuo olisi vielä voinut olla soviteltavissa. Töitä olisi ollut myös sunnuntaisi. Silloinkin Uuraisille kulkee busseja. Toinen lähtee Jyväskylästä 15.20, toinen 22.00. Kummalla näistä olisin mennyt aamulla 10.00 alkavaan työvuoroon? Katsokaas "hesalaiset", kun kaikkialla Suomessa ei ole kattavaa juna- ja bussiverkostoa, jossa kulkuvälineitä lähtee lähes ympäri vuorokauden. Ai niin, mutta ei tarvitsekaan olla. Ajokorttihan riittää kulkemiseen ja auto hankitaan vasta kun on saatu työpaikka. Tietysti hoitajan tai kaupanalan töitä voi tehdä etänä siihen saakka, että saa autorahat kasaan.