Missä on tarjolla työpaikkoja, joihin voi vain mennä?
Työttömiä moititaan jatkuvasti siitä, että heillä ei ole töitä. "Menisi tuokin töihin eikä loisisi muiden veronmaksajien rahoilla", "Miksi et vain hanki työpaikkaa, vaan olet mieluummin työtön pummi?" jne. Tuollaista kuulee jatkuvasti kaikkialla, täälläkin useita ketjuja aiheista.
Olen nyt ollut vajaan vuoden työttömänä ja hakenut jokaiseen mahdolliseen avoimeen työpaikkaan 20km säteellä kotoani. Mahdollisella tarkoitan työtä, jota minun taustallani voisi tehdä. En esim. hae eläinlääkärin paikkaa, koska minulla ei ole siihen koulutusta ja olen allerginen eläimille. Muuten en nirsoile, vaan työ kuin työ kelpaisi, kunhan palkalla tulisi toimeen ja saisi laskut maksettua. Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa. Pienemmillä tunneilla palkan on oltava luonnollisesti suurempi ja toki olen valmis tekemään myös yli 6h/päivä jos siitä maksetaan väh 8e/h. Mielestäni en vaadi kohtuuttomia, mutta vielä en tuollaista työtä ole kuitenkaan löytänyt.
Nyt kiinnostaisikin, missä on näitä työpaikkoja, joihin työtön voi vain mennä? Siis joihin pääse tuosta noin vain taustasta riippumatta? Lupaan hankkia tuollaisen työn(jos se on laillista ja täyttää mainitsemani palkkaehdot) ja mennä sinne vaikka heti huomenna, jos joku kertoo missä sellaisia on. Ehdotuksia odotellessa siis.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työpaikkoihin pitäisi vain voida mennä? Eikö idea ole, että työntekijä tuottaa työnantajalle enemmän kuin oman palkkansa?
Kertokaa nyt alapeukuttajat kenellä on velvollisuus vaan ottaa joku random töihin, vaikkei olisi tarvetta ja perustelua miksi se kannattaa yritykselle?
Jep, ei vielä yhtään järkevää vastausta tähän. Niinpä, ei kellään ole sellaista velvollisuutta. Aloittaja miettii miksi olisi ta:lle palkkansa arvoinen.
Tässä tullaankin ristiriitaan, jonka vuoksi työttömiä on paljon. Työntekijä on velvollinen hakemaan lähes kaikkea työtä, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta palkata häntä. Ei vaikka hakijalla olisi alan kokemusta ja koulutus ja hän muutenkin soveltuisi tehtävään. Todella vaikea mennä töihin, kun kukaan ei suostu palkkaamaan. Ei edes pieneksi pätkäksi, saati pysyvästi. Sitten onnekkaat työssäkäyvät huutelevat, että mene vaan töihin äläkä lusmuile kotona...
Huutelijoita on oikeasti ihan marginaalinen äänekäs porukka. Suurin osa kyllä tajuaa nykytilanteen.
Silti tosiaan kellään ei ole pienintäkään velvollisuutta pitää sellaisia työpaikkoja, joista ei ole riittävästi hyötyä yritykselle. Ihan absurdi ajatuskin. Kaikki on niin kilpailutettua, äärimmilleen kiristettyä jne nykyään, eikä kukaan oikein halua (tai pysty) mistään maksaa, että tuottamattomia ihmisiä ei vaan voi pitää töissä. Vaikka olisivat kivoja, ahkeria ja soveltuviakin.
Ap, missä asut? Oletko valmis muuttamaan työn perässä tai hakemaan ulkomailta (esim. lastenhoitoperiodi jotta saisi sitä työkokemusta?
Paljonko lähetät avoimia hakemuksia viikossa? Oletko selvittänyt työkokeilumahdollisuudet? Entä vartijakortti, koulutus on vain 40+60h ja aulapalvelutöitä on sitten paljon tarjolla. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia paikkoja juuri enää ole. Ihan vaikka trukin ajaminen vaatii jonkun koulutuksen nykyään. Aikaisemmin hommaan vaadittiin minuutin perehdytys ja sitten mentiin.
Ja sama asia monessa muussa ammatissa. Virkamiehet ovat keksineet kaikkia jonninjoutavia koulutuksia ihmisten rahastamiseksi.
Kaupan kassalle, minne menisin riemumielin, vaaditaan kassakoulutus. En ole aiemmin ollut kaupassa töissä, enkä ilmeisesti sinne koskaan tule pääsemäänkään. Kauppakeskuksen infopisteelle pitää olla aulapalvelijan kortti. Kaikki nämä luvat ja koulutukset ja kortit maksaa eikä niistä missään mainosteta.
Mikäää kassakoulutus? Itse kun pääsin kauppaan töihin kävin parin päivän perehdytyksen, sekö on kassakoulutus? Se oli ihan jokaiselle tulijalle pakollinen, hankittiin ikärajapassit jne, ja päästiin harjoittelemaan kassan käyttöä. En tiedä mikä taho tommoisia koulutuksia järjestäis muille kuin palkkaamilleen työntekijöille.
En halua mitenkään hieroa suolaa haavoihin, mutta itselläni oli aika jännä kokemus työnhausta viime keväänä. Olin lukenut vastaavanlaisia ketjuja, joissa töitä ei tuntunut löytyvän vaikka mitä teki eikä ollut turhan nirso, joten introverttina ja sosiaalisesti kömpelönä yli-ikäisenä kaksi vuotta kotona lusmunneena "yliopisto-opiskelijana" ajattelin että minun nyt on ainakin mahdoton saada mitään hommaa. Rahaa oli kuitenkin saatava kun opintotukikuukaudetkin olivat kuluneet loppuun, joten sisuunnuin ja laitoin yhden hakemuksen henkilöstövuokrausfirmaan ja sitä kautta olinkin suht hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä heti seuraavalla viikolla. Varmaan tässä oli joku oikeassa paikassa oikeaan aikaan -tyyppinen juttu menossa, mutta kyllä se joskus saattaa natsata vaikka tuntuisi kuinka epätodennäköiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: ei missään. Näitä ehdottelevat ovat jollain eläkkeellä ja projisoivat omat pelkonsa ja turhautumisensa työttömiin.
No siis olen 24-vuotias ja muutaman duuniin olen kyllä saanut niit helposti.
1. Kuukauden harjoittelu perhetutun kautta, koska kaipasivat kiireapua ja minulta löyty muutama työn kannalta tärkeä taito.
2. Puhelinmyynti teleoperaattorilla. Jonkin sortin "jes kyllä toki kiinnostaa myyntityö" -hakemus ja juttelusessiossa, että motivoi kauppojen saaminen. Tuntipalkka oli joku 9 e plus provikat.
3. Työkokeilu K-marketissa.
4. Työkokeilun kauppias suositteli minua toiselle kauppiaalle, joka palkkasi samantien.
5. Haettiin varastolle todella kiirellisella aikataulussa muutamaksi viikoksi porukkaa. Laitoin lyhyen, mutta ilmoitusta vastaavan hakemukset ja seuraavana päivänä ilman työhaastattelua nimet paperiin.
Ei minnekään vaan MENEMÄLLÄ töitä saa (paitsi työkokeilu), vähän pitää olla valmis panostamaan.
Kiitos teille harvoille tsemppaavia kommentteja laittaneille ja työnhakuuni vakavasti suhtautuneille! Ne lämmittivät todella ja antoivat aidosti jaksamista työnhakuun ja uskoa siihen, että suurin osa ihmisistä osaa vielä tuntea myötätuntoa ja haluaa moittimisen sijaan auttaa. Tästä siis aidosti kiitos koko sydämestäni <3
Sitten siihen ei niin lämpimään osuuteen: Tämä ketju osoittautui juuri sellaiseksi kuin sitä aloittaessani oletinkin. Siksi tämän lukeminen ja vastaaminen (etenkin pahimmille syyttelijöille) on ollut hyvin viihdyttävää. On myös ollut valaisevaa huomata, että Suomessa on työpaikoilla ihmisiä jotka
1. Eivät osaa lukea ollenkaan tai eivät kykene lukemaan usemman rivin mittaista tekstiä kokonaan
2. Eivät ymmärrä lukemaansa
3. Eivät osaa vastata selkeään kysymykseen, vaan ohjaavat aiheen sivuraiteille (tässä tapauksessa minun moittimiseeni ja käskyihin mennä töihin)
4. Eivät ymmärrä lainkaan millaista elämä on heidän "hyvätuloisenen työ ja kaikki kunnossa"-kuplansa sisällä
Etenkin kohta 4 on minusta paitsi hauskaa seurattavaa, myös osin pelottavaa. Pelottaa heidän itsensä vuoksi, mitä tapahtuu jos heidän kuplansa joskus puhkeaa. Ja pelottaa koko yhteiskunnan vuoksi, että tuollaisessa kuplassa olevat saattavat olla hyvinkin vastuullisissa tehtävissä.
Pienestä pelosta huolimatta tämä on ollut viihdyttävin maanantai-ilta aikoihin. Tästä sain voimaa jatkaa taas huomenna työpaikan metsästystä! Jos edellä listatun kaltaiset ovat saaneet töitä, minunkin on pakko jossain vaiheessa saada. Antoisaa työnhakua kaikille myös kohtalotovereille! Täältä me vielä noustaan takaisin veronmaksajien joukkoon!
Kuplassa eläjille, tervetuloa tähän maailmaan, kun kupla puhkeaa. Minä olen toivottavasti silloin töissä ja pääsen kertomaan teille, kuinka töihin vain mennään... Ai niin, siihen ei vielä tullut vastausta. Täytyy siis palata tänne ketjuun vielä myöhemmin sitä etsimään.
ap
Ja jos op haluaa oikeasti töitä, niin onko linkedin profiili kunnossa? Oletko verkostoitunut? Oletko laittanut avoimia hakemuksia kiinnostaviin yrityksiin? Oletko käynyt rekrymessuilla verkostoitumassa? Nykytilanteessa voittaa ne jotka nostaa perseen sohvalta ja lähtee työn perään, eikä latele hakemuksia sinne tänne kun niitä tulee netistä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Ja jos op haluaa oikeasti töitä, niin onko linkedin profiili kunnossa? Oletko verkostoitunut? Oletko laittanut avoimia hakemuksia kiinnostaviin yrityksiin? Oletko käynyt rekrymessuilla verkostoitumassa? Nykytilanteessa voittaa ne jotka nostaa perseen sohvalta ja lähtee työn perään, eikä latele hakemuksia sinne tänne kun niitä tulee netistä vastaan
Viimeisen kerran: lukeekaa aloitus ajatuksen kanssa ja miettikää mitä kysyin. Voin kertoa, että en kysynyt neuvoja normaaliin työnhakuun. Mielenrauhaksesi myös voin todeta, että hakemuksia takuulla olen laittanut ja paikanpäällä käynyt lukemattomissa paikoissa. Verkostoitumaan menen heti, kun kerrot miten se onnistuu ilman työpaikkaa ja valmiita suhteita. Rekrymessuja ei nyt satu olemaan lähiaikoina.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: ei missään. Näitä ehdottelevat ovat jollain eläkkeellä ja projisoivat omat pelkonsa ja turhautumisensa työttömiin.
No siis olen 24-vuotias ja muutaman duuniin olen kyllä saanut niit helposti.
1. Kuukauden harjoittelu perhetutun kautta, koska kaipasivat kiireapua ja minulta löyty muutama työn kannalta tärkeä taito.
2. Puhelinmyynti teleoperaattorilla. Jonkin sortin "jes kyllä toki kiinnostaa myyntityö" -hakemus ja juttelusessiossa, että motivoi kauppojen saaminen. Tuntipalkka oli joku 9 e plus provikat.
3. Työkokeilu K-marketissa.
4. Työkokeilun kauppias suositteli minua toiselle kauppiaalle, joka palkkasi samantien.
5. Haettiin varastolle todella kiirellisella aikataulussa muutamaksi viikoksi porukkaa. Laitoin lyhyen, mutta ilmoitusta vastaavan hakemukset ja seuraavana päivänä ilman työhaastattelua nimet paperiin.
Ei minnekään vaan MENEMÄLLÄ töitä saa (paitsi työkokeilu), vähän pitää olla valmis panostamaan.
Miksi sitten niin monet käskevät työttömiä nimenomaan VAIN MENEMÄÄN töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa.
Näin sanoit itse. En tiedä yritätkö vain ärsyttää.
Luepa tuota seuraava lause ja siitä eteenpäin. Niin kuin jo aiemmin vastasin toiselle kirjoittajalle, tuo oli esimerkki minimipalkasta jolla tulee toimeen. Ei vaatimus minimityöajasta. Saatoin ilmaista asian epäselvästi, mutta eipä ole teidän lukemisennekaan kovin tarkkaa ollut.
ap
Taitaa olla itse rekrytoijia nämä saivartelijat, jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Ehkä huomaavat, että sun hakemukset on liian huolella ja ajatuksella tehtyjä, eivätkä kateuttaan palkkaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin; henkilökohtainen avustaja! Laita muutama hakemus niin olet haastattelussa jo parin päivän päästä.
Tuohon jo kommentoinkin, että ajokortittomuuteni estää noissa yleensä hakemisen. Ajokorttia vaaditaan todella usein noissa. Toinen seikka, joka estää on eläinallergiani. Kerran kävin haastattelussa, mutta valinta osui autolliseen hakijaan. Vielä ei ole tullut vastaan toista paikka, jossa ei olisi lemmikkiä ja jonne ei edellytetä ajorttia. Mutta jatkan etsimistä ja kaupungin vammaispalvelulla on avoin hakemukseni, jonka perusteella voivat tarjota paikkoja, jotka eivät tule mol-hakuun. Toistaiseksi ei ole tärpännyt, mutta ehkä jossain vaiheessa.
ap
Minä hain itse töitä eli ilmoittauduin työntekijäksi 2 firmaan, jotka välittävät henk koht avustajia ja toinen myös saattoapua ym. vapaaehtoisia.
[Näistä vapaaehtoiskeikoistakin saa kulukorvauksen (vaikka kuluja ei olisikaan). Jotkut avustettavat maksavat myös oma-aloitteisesti enemmän.]
Sain helposti 2 palkallisen avustajan paikkaa, ensimmäisen ilman kurssitusta saati aiempaa kokemusta. Olen toki koulutettu ihminen, mutta olin silloin ollut pitkään pois työmarkkinoilta, eivätkä avustajantyöt vastaa koulutustani.
Ajokorttia ei tarvittu eikä lemmikit olleet ongelma. Minullakin on kissa-allergia.
Asun toki suurehkolla paikkakunnalla, jossa työmahdollisuuksia on tällä alalla.
Palkka ei päätä huimaa, mutta toinen avustettavani ei edellytä täysiä tunteja, kunhan hommat tulevat hoidettua. Eli saan saman korvauksen, vaikka työpäivä on usein sovittua lyhyempi.Tällä palstalla on paljon parjattu henk koht avustajan työtä, mutta se voi olla ihan positiivinen kokemuskin. Ja näihin töihin tosiaan pääsee suht helposti "suoraan kadulta".
Mun lähihoitajaksi valmistunut ja harjoittelut kiitettävin arvioin suorittanut poikani lähetti ties miten monta hakemusta myös henkilökohtaisen avustajan hommiin eikä saanut yhteenkään edes "kiitos mielenkiinnosta" -vastausta. (Ajokorttia ei ollut hänelläkään.) Olisi ruvennut avustajaksi oikein mielellään, ei ollut edes mitään pakkopullaa noiden paikkojen hakeminen. Mutta ehkä noin oli parempikin, huono työtilanne motivoi opiskelemaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä.
Haluan nähdä puhelinmyyntifirman (tai minkä tahansa firman), jonne voi vain mennä. Niitähän tässä etsittiin. Eli "Minä tulin teille töihin" riittää, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä työnhakijana olen ollut koko ajan. Ikinä en ole työttömänä ollut.
Nämä väitelauseet ikään kuin kumoavat toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi jolla tavoitteet liian korkealla. Jos nyt otat ensin jotain, ja jatkat etsimistä. Sano nyt vielä, että elät 21 km kaupungista metsään??
Tavoitteenani on saada työpaikka. Osa-aikainen tai kokoaikanen. Sellainen, josta saa vähintään 8e jokaiselta tekemältään tunnilta. Sellainen paikka, jonne pääsee sujuvasti bussilla tai kävellen kaikkina työajan vaatimina ajankohtina. Asun 2km päässä kaupungin keskustasta. Täällä on hyvät julkisen liikenteen palvelut, mutta ne eivät valitettavasti ulotu kovin kattavasti noihin naapurikuntiin. 20km on täällä lähes pisin matka, jonka pääsee sujuvasti kulkemaan julkisilla. Se ei ole mikään ehdoton raja. Ainut ehdoton vaatimus on julkiset kulkuyhteydet kohtuullisilla (alle 2h) odotusajoilla työaikaa ennen ja sen jälkeen. Kohtuuttomat ehdot, eikö vaan?
Mitä tulee tavoitteisiini, ne ovat näköjään liian korkealla, koska olen edelleen työtön. Enkä edes halua sitä olla vaikka monet niin luulevat.
ap
No sitten muutetaan tai hankitaan se kortti+auto!! Jösses, mitä uusavuttomuutta.. Ei ihme, ettet työllisty. Käytännössä kellään omasta lähipiiristäni ei ole työpaikkaa 20 km sisällä, vaan on ihan itsestään selvää, että työmatkaan tarvitaan auto. No, toisaalta kukaan ei myöskään ole työttömänä..
Kerropa millä paikkakunnalla on niin varmasti töitä tarjolla, että kannattaa laittaa satoja euroja sinne muuttamiseen? Muutto ei sinällään ole ongelma, jos se 100% varmuudellaa ratkaisee ongelman nimeltä työpaikan puute. Työttömäksi en toiselle paikkakunnalle muuta.
Miten uusavuttomuus ja autottomuus liittyvät toisiinsa? Sinulle (ja varakkaalle tuttavapiirillesi) saattaa tulla yllätyksenä, että ajokortti (autosta puhumattakaan) ovat yksinkertaisesti liian kalliita joidenkin hankittaviksi. Kaikki eivät saa ajokorttia lahjana kun täyttävät 18 tai valmistuvat koulusta. Minunkaltaisteni on maksettava se ihan itse. Myös auto ja siihen liittyvät vakuutukset ym. olisi maksettava ihan itse. Siihen vaaditaan melkoinen tukku rahaa, jota ei kaikille kerry taivaanlahjana. Kaikki kun eivät pääse töihin (puhumattakaan hyväpalkkaisista töistä), joissa saisivat sitä rahaa. Toki työtönkin saa rahaa, koska veronmaksajien pettymykseksi yhteiskunta takaa heille toimeentulon. Sillä rahalla elättää itsensä, mutta ei todellakaan mene autokouluun tai osta autoja. Kultalusikka suussa on helppo huudella, että mene autokouluun. Teille työssäkäyvillekin on ihan sallittua käyttää sitä järkeä ennen kuin tuollaisia juttelette. Tällaisia kommentteja lukiessa vakuutun siitä, että ainakaan järki tai luetunymmärtäminen eivät kuuluu kaikilla työpaikoilla pääsyvaatimuksiin.
ap
Ensin tietenkin hankitaan se työpaikka ja sitten muutetaan! Ja ajokortti tosiaan kannattaa ajaa heti nuorena pois; itse opettaen ei kauheasti maksa. Nyt jos alat säästämään, niin kesällä on ajokorttirahat taskussa. Ja auto ostetaan siinä vaiheessa, kun työpaikka on hankittu, jolloin ne kulutkin pystyy maksamaan ja ihan pankkiin kävelemällä ja lainaa hakemalla.
Ja en ole syntynyt kultalusikka suussa, mutta onneksi järkeä päässä..
Heti ensimmäisenä loistava neuvo. Tuosta vaan hankit työpaikan! Ai että on helppoa! Ja sitten todelliseen maailmaan: oikeassa elämässä se ei ihan noin vain onnistu. Vai oletko sinä se ratkaiseva lenkki, joka osaa kertoa miten työpaikka tuosta vain hankitaan. Otan mielelläni neuvoja vastaan tällä saralla. Painotan vielä, että osaan hakea töitä, mutta tuo työpaikan hankkiminen ei vielä ole onnistunut.
Seuraava neuvosi: ajokortti kannattaa hankkia nuorena. Se on totta, mutta tässäkin tullaan siihen, että kaikilla ei ole siihen varaa. Olen perheestä, jossa kenelläkään ei ole ajokorttia. Mistä siis olisimme saaneet auton ja opettajan itseopetusta varten? Ja edelleen, mistä olisin saanut rahaa tuohon opetukseen. Vanhemmillani ei ollut laittaa satoja euroja sellaiseen, vaikka joillekin muutama satanen saattaakin olla pikkuraha.
Kolmas neuvo: nyt alat säästämään, niin on kesällä ajokorttirahat taskussa. Viimeistään tämä kertoo, että järki on nimenomaan se, mikä sinulta puuttuu. Tai ainakin todellinen tieto työttömyyden ajan korvauksista. Voin kertoa, että yhteenlasketut tuet ovat noin 900e/kk. Siitä on maksettava vuokrasta lähtien kaikki asumis- ja elinkustannukset. Miten luulet, että siitä jää satoja euroja säästöön muutamassa kuukaudessa?
Ja viimeisessä palataan samaan kuin ensimmäisessä: Miten se työpaikka tuosta vain hankitaan?
100 e kuussa säästään ja heinäkuussa voit alkaa ajamaan korttia. Hotellisiivous, henk.koht.avustajan työt, opettajan sijaisuudet, vuokrafirman keikkatyöt; PK-seudulla taatusti löytää töitä.
"Opettajan sijaisuudet" - niihinkö muka tuosta noin vain "mennään"???
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille harvoille tsemppaavia kommentteja laittaneille ja työnhakuuni vakavasti suhtautuneille! Ne lämmittivät todella ja antoivat aidosti jaksamista työnhakuun ja uskoa siihen, että suurin osa ihmisistä osaa vielä tuntea myötätuntoa ja haluaa moittimisen sijaan auttaa. Tästä siis aidosti kiitos koko sydämestäni <3
Sitten siihen ei niin lämpimään osuuteen: Tämä ketju osoittautui juuri sellaiseksi kuin sitä aloittaessani oletinkin. Siksi tämän lukeminen ja vastaaminen (etenkin pahimmille syyttelijöille) on ollut hyvin viihdyttävää. On myös ollut valaisevaa huomata, että Suomessa on työpaikoilla ihmisiä jotka
1. Eivät osaa lukea ollenkaan tai eivät kykene lukemaan usemman rivin mittaista tekstiä kokonaan
2. Eivät ymmärrä lukemaansa
3. Eivät osaa vastata selkeään kysymykseen, vaan ohjaavat aiheen sivuraiteille (tässä tapauksessa minun moittimiseeni ja käskyihin mennä töihin)
4. Eivät ymmärrä lainkaan millaista elämä on heidän "hyvätuloisenen työ ja kaikki kunnossa"-kuplansa sisällä
Etenkin kohta 4 on minusta paitsi hauskaa seurattavaa, myös osin pelottavaa. Pelottaa heidän itsensä vuoksi, mitä tapahtuu jos heidän kuplansa joskus puhkeaa. Ja pelottaa koko yhteiskunnan vuoksi, että tuollaisessa kuplassa olevat saattavat olla hyvinkin vastuullisissa tehtävissä.
Pienestä pelosta huolimatta tämä on ollut viihdyttävin maanantai-ilta aikoihin. Tästä sain voimaa jatkaa taas huomenna työpaikan metsästystä! Jos edellä listatun kaltaiset ovat saaneet töitä, minunkin on pakko jossain vaiheessa saada. Antoisaa työnhakua kaikille myös kohtalotovereille! Täältä me vielä noustaan takaisin veronmaksajien joukkoon!
Kuplassa eläjille, tervetuloa tähän maailmaan, kun kupla puhkeaa. Minä olen toivottavasti silloin töissä ja pääsen kertomaan teille, kuinka töihin vain mennään... Ai niin, siihen ei vielä tullut vastausta. Täytyy siis palata tänne ketjuun vielä myöhemmin sitä etsimään.
ap
AP ei selkeästi ymmärrä, etteivät nämä "hyvätuloisenen työ ja kaikki kunnossa" -ihmiset ole aina ollet tässä tilanteessa, vaan nimenomaan muuttaneet, opiskelleet, tehneet halpisduunia, hankkineet ajokortin ja ostaneet autoa ja SEN JÄLKEEN ovat tilanteessa, jossa kaikki on kunnossa. Eli tehneet jo kaiken sen, mitä ap ei selkeästi ymmärrä, että pitää tehdä, jotta voi vaan kävellä töihin.. Ja luonnollisesti töissä ollessaan säästäneet ja sijoittaneet, jotta jos se kupla puhkeaa, niin tilanne ei suinkaan ole toivoton..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen kerran: lukeekaa aloitus ajatuksen kanssa ja miettikää mitä kysyin. Voin kertoa, että en kysynyt neuvoja normaaliin työnhakuun. Mielenrauhaksesi myös voin todeta, että hakemuksia takuulla olen laittanut ja paikanpäällä käynyt lukemattomissa paikoissa. Verkostoitumaan menen heti, kun kerrot miten se onnistuu ilman työpaikkaa ja valmiita suhteita. Rekrymessuja ei nyt satu olemaan lähiaikoina.
ap
Onhan niitä jatkuvasti! Ei messu-nimella, mutta vaikka minkä sortin tapahtumia ollut vuoden sisään.
Omasta mielestäni tarvitset työnhakuvinkkejä. Kirjoitatko jokaiseen hakemukseen, että miksi juuri se paikka ja yritys kiinnostaa? Kerrotko, mitä voit tarjota?
Entä millainen olet työpaikalla? Käytätkö konkreettisia esimerkkejä vai pelkkiä adjektiiveja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä, henkilökohtainen avustaja, kotisiivoojat/toimistosiivooja
Näihinkö vain mennään?
No ei sua ainakaan kotoakaan kukaan tule hakemaan.
Eikö ole tärkeintä saada jotain, eikä laittaa kovia ehtoja, niitä noi sun ehdot nimittäin on. Katsos kun tälläisenä aikana niitä ei pidä olla yhtään.
Tää ketju on ihan loistava :D AP kysyy mitä ne työt ovat joihin noin vaan mennään. Vastaajat syyttävät AP:ta liian nirsoksi ja käskevät häntä menemään töihin!
Taattua av laatua