Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousee dieetillä?!

Pettynyt
23.01.2017 |

Olen 24-vuotias nainen, pituutta 168m ja painoa 72 kg. Tai niin siis luulin, kunnes menin tänään puntarille: 79.6kg!!!!

Kävin viimeksi ennen joulua vaa'alla, ja lukema oli silloin 73.7kg. Olen koko viime viikon noudattanut gfg-dieettiä, sanotaanko 85 prosenttisesti. Olo on hoikka, fiilis hyvä kunnes erehdyin menemään vaa'alle. Halusin nähdä motivoivia tuloksia, edes sen 100g... :(

Nyt haluaisin vain tietää, että mitä helvettiä? En oikein jaksa liikkua, eli ei ole siitä johtuvaa turvotusta. Vuodenvaihteeseen stoppasin töissä päivittäiseksi muodostuneen suklaapatukan. Kuukautiset alkavat tällä viikolla, eli osa painosta selittyy sillä... Mutta silti. Miten tämä on mahdollista :(

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitä tarkasti huomiota syömisiin. Mulla toimii joko ketokarppaus tai sit ns. kevyellä oleminen. Jos nää kaks menee sekasin, niin ainakaan ei paino laske. Tarkotan, että jos syön aamulla turkkilaista jukurttia, pähkinöitä, öljyä kahvissa ja sitte välipalaksi leivän, niin koko aamupalan hiilarittomuus vesittyy. Tiiän, että joillekin sopii se, että syö toiselle aterialla rasvaa ja toisella hiilareita, mutta mun keho vaatii toisesta nollatoleranssin, jos haluan painon saada laskemaan. :(

En lukenu nyt keskustelua, mut tuli mieleen, että oisko puntari näyttäny väärin? Kyllä kai kuus kiloa näkyy sun kokoses ihmises. :)

Mullakin tuntuu olevan tosi tarkkaa tsemppiä sulle! Kävin kaksi kertaa puntarilla ihan varmuuden vuoksi. Ja olen joskus painanut 85 kg, ja ero nykyiseen on todella huomattava! Ei uskoisi, että se on vain viiden kilon päässä..

Ap

Kiitti! Jospa se puntari näyttää väärin? Koita ottaa mitat siitä, mistä sulla lähtee yleensä ekana ja mittaa uusiks viikon päästä. Voisko myös olla, et sun kroppa on jotenki jumis? Mulla käy välillä niin, ja sit saattaa paino nousta jopa kuus kiloa paris viikos, mut sen kyl tuntee nahoissaan. :D Tiiän, et pikadieetit ei oo mitään kovaa kamaa nykyään, mut googlaa silti egg fast -dieetti, sillä mun kropan toiminta alkaa aina pelittämään muutamas päiväs. :)

Joo, mittanauha lähtee käyttöön asap!

Ap

Vierailija
62/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette kyllä tosi kurjia. Yritetään kysyä neuvoa ja v*ttuillaan vaan. Minäkin olin sitä mieltä, että prodea liikaa ja liikuntaa liian vähän. Mut osaan kertoa sen olematta ilkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette kyllä tosi kurjia. Yritetään kysyä neuvoa ja v*ttuillaan vaan. Minäkin olin sitä mieltä, että prodea liikaa ja liikuntaa liian vähän. Mut osaan kertoa sen olematta ilkeä.

En ole huomannut mitään v#ttuilua.  Ei kai ap:lle kertominen ruokavalion huonoudesta ole sitä?  Toki ap pitää syömäänsä ruokaa terveellisenä, joten ehkä vastakkaiset mielipiteet on hänen mielestään ilkeilyä.

Vierailija
64/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa proteiinia, se pitää kuluttaa tai muuttuu rasvaksi. 1-1,5g/painokg/vrk on hyvä, 2g/painokilo on niille jotka kehittää lihaksia, mitä sinä et tee.

Vierailija
65/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään :D itsekin olen varmaan joskus kettuillut muiden aloituksiin... Ja sainhan minä hyviä neuvojakin :)

Ap

Vierailija
66/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa proteiinia, se pitää kuluttaa tai muuttuu rasvaksi. 1-1,5g/painokg/vrk on hyvä, 2g/painokilo on niille jotka kehittää lihaksia, mitä sinä et tee.

Paljonko arvioisit minun nyt saavan proteiinia?

ap

Vierailija
67/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jostain syystä turkkilainen jugurtti keräsi painoa. Siis aloin syödä aamiaiseksi smoothieita koska halusin syödä terveellisemmin. Lihoin silloin. En lisännyt sokereita tai mitään, pelkkiä tuoreita marjoja ja jugurttia. Selitän sen sillä, että joko maitotuote keräsi jotain tai sitten jugurtin rasva oli se ongelma.

Vierailija
68/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, oliskohan syy se, että et ollut alun alkaenkaan ylipainoinen. Miksi luojan tähden alat dieetata? Juuri näin painon jojoilu, ahmimishäiriöt ja muut syömishäiriöt alkavat. Oma kylläisyyden säätelysi häiriintyy. Miksi ihmeessä et voi painaa 72 kg? Se on ihan normaali paino kokoisellesi naiselle. Jos yrität pitää painoa luonnottoman alhaalla, et kohta ajattele muuta kuin ruokia, joita et muka saa syödä ja päädyt ahmimaan, koska itsekuri riittää vain aikansa. Tai vietät hauskan elämän vaa´an kanssa kimpassa grammoja ja kaloreita vahtien. Elä hyvin ja terveellisesti ja unohda paino ja dieetit!

Vierailija
69/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, oliskohan syy se, että et ollut alun alkaenkaan ylipainoinen. Miksi luojan tähden alat dieetata? Juuri näin painon jojoilu, ahmimishäiriöt ja muut syömishäiriöt alkavat. Oma kylläisyyden säätelysi häiriintyy. Miksi ihmeessä et voi painaa 72 kg? Se on ihan normaali paino kokoisellesi naiselle. Jos yrität pitää painoa luonnottoman alhaalla, et kohta ajattele muuta kuin ruokia, joita et muka saa syödä ja päädyt ahmimaan, koska itsekuri riittää vain aikansa. Tai vietät hauskan elämän vaa´an kanssa kimpassa grammoja ja kaloreita vahtien. Elä hyvin ja terveellisesti ja unohda paino ja dieetit!

Kiitos mielipiteestäsi! Yhtään sitä väheksymättä voin sanoa, että ylimääräistä löytyy. Tavoitepainoni on 65kg, silloin olen normaali olematta kuitenkaan tuhti. Tärkeintä on kuitenkin saada järkevä ja terveellinen ruokavalio, kyllästyttää se ainainen sokerin mussuttaminen ja pizzaperjantait.

Olet kuitenkin ihan oikeassa siinä, että aviossahan tässä puntarin ja kaloreiden kanssa ollaan.

Vierailija
70/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko arvioisit minun nyt saavan proteiinia?

ap

Yli 100 g/vrk äkkiseltään arvioituna. Ei ihme että paino on noussut. Munista saat liikaa (100g valkuaista sisältää 10g proteiinia, valkuainen on 2/3 kananmunan painosta). Vaihda aina yksi kolmen valkuaisen munakas yhteen keitettyyn, niin saat keltuaisen sisältämät hivenaineetkin.

Vierailija
71/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa maitotuotteita ja proteiinia. Vaihda osa niistä isoon määrään kasviksia ja ota kylmäp.neitsytoliiviöljyä 1rkl kasvisten kanssa. Juo runsaasti vettä ja ota kuitulisä aamulla ja illalla. Muista ottaa myös laadukas omega3 kalaöljy käyttöön ja monivitamiini.

Vierailija
72/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas hyvistä vinkeistä! :) Muuten, verikokeiden tulokset n vuosi sitten kertoivat, että hyvä kolesteroli oli erittäin hyvä, ja huono kolesteroli taas oikeissa rajoissa. Sentään jotain teen oikein :D

Ap

Vierailija
73/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni jostain syystä turkkilainen jugurtti keräsi painoa. Siis aloin syödä aamiaiseksi smoothieita koska halusin syödä terveellisemmin. Lihoin silloin. En lisännyt sokereita tai mitään, pelkkiä tuoreita marjoja ja jugurttia. Selitän sen sillä, että joko maitotuote keräsi jotain tai sitten jugurtin rasva oli se ongelma.

Maitotuotteet saattavat haitata laihdutusta, oli ne sitten rasvattomia tai rasvaisia. Se rasva siinä ei ole se jumittaja.

Vierailija
74/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti teitä pelottaa hiilareissa? LAIHTUMINEN TAPAHTUU KALORIVAJEELLA. Ihan sama syötki hiilari mössöä 1500kcal edestä vai kananmunia, mutta et laihdu jos ei ole kalorivajetta. Syy miksi kehotetaan syömään terveellisesti "protsku,hiilarit,rasva) on, että siitä saataisiin elämäntapa. Sä voit kuule laihduttaa miten haluat, mutta eikö olisi kiva jos ne kilot pysyis pois? Myös ei ole väliä syötkö 8 kertaa päivässä vai kerran päivässä. Itse tykkään syödä kahesti. Tsemppiä laihdutukseen tiedän, että se on hankalaa. Kroppa pystyy vaikka mihin, mutta se mieli on joka temppuilee sunkaa. Pitää vaa löytää keino millä pystyy jatkaa loppu elämän.

Vierailija
75/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti teitä pelottaa hiilareissa? LAIHTUMINEN TAPAHTUU KALORIVAJEELLA. Ihan sama syötki hiilari mössöä 1500kcal edestä vai kananmunia, mutta et laihdu jos ei ole kalorivajetta. Syy miksi kehotetaan syömään terveellisesti "protsku,hiilarit,rasva) on, että siitä saataisiin elämäntapa. Sä voit kuule laihduttaa miten haluat, mutta eikö olisi kiva jos ne kilot pysyis pois? Myös ei ole väliä syötkö 8 kertaa päivässä vai kerran päivässä. Itse tykkään syödä kahesti. Tsemppiä laihdutukseen tiedän, että se on hankalaa. Kroppa pystyy vaikka mihin, mutta se mieli on joka temppuilee sunkaa. Pitää vaa löytää keino millä pystyy jatkaa loppu elämän.

Minä en ainakaan erityisesti välttele hiilareita, tästä ruokavaliosta en vaan jostain syystä yhtään tajunnut, että niitä olisi jotenkin erityisen vähän... Kiitos tsempeistä, kyllä tämä tästä :)

Vierailija
76/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vasta viikko kulunut :) mulla on kokemusta ainoastaan Fitfarmin bikini challengesta ja sillpin mulla ensimmäiset kolme viikkoa paino nousi. Sen jälkeen lähti laskemaan ja 10 viikon tulos oli -5kg ja laihdutin normaalipainon sisällä. Tsemppiä!

Vierailija
77/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, vasta viikko kulunut :) mulla on kokemusta ainoastaan Fitfarmin bikini challengesta ja sillpin mulla ensimmäiset kolme viikkoa paino nousi. Sen jälkeen lähti laskemaan ja 10 viikon tulos oli -5kg ja laihdutin normaalipainon sisällä. Tsemppiä!

Okei! Kiva kuulla että tämä suunta on edes jotenkin normaalia. Ja että se siitä kuitenkin lähtee laskuun! Pitää vaan malttaa, monesti tällainen terveellisen syömisen aloittaminen tyssää siihen, kun paino ei tipu heti ja sen seurauksena luovutan; miksi jättäisin lempiherkkuni pois, jos lopputulos on vain plussakilot puntarilla...

Ajatellumallini on kovin mustavalkoinen, sen työstäminen on varmastikin tärkeämpää kuin makroarvot :)

Vierailija
78/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta alat syömään tasan mitä tuo tubettaja syö, niin voin lyödä miljoonan vetoa, että laihdut ja terveellisesti! Hänellä on noita What i Eat in a Day videoita siellä lähemmäs sata, eli niin monta päivää voit syödä suoraan hänen ohjeillaan. Suosittelen ja on toimiva! 

https://www.youtube.com/channel/UCBCiDM0WrCAvTHmdVz_GDzQ/videos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi