Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousee dieetillä?!

Pettynyt
23.01.2017 |

Olen 24-vuotias nainen, pituutta 168m ja painoa 72 kg. Tai niin siis luulin, kunnes menin tänään puntarille: 79.6kg!!!!

Kävin viimeksi ennen joulua vaa'alla, ja lukema oli silloin 73.7kg. Olen koko viime viikon noudattanut gfg-dieettiä, sanotaanko 85 prosenttisesti. Olo on hoikka, fiilis hyvä kunnes erehdyin menemään vaa'alle. Halusin nähdä motivoivia tuloksia, edes sen 100g... :(

Nyt haluaisin vain tietää, että mitä helvettiä? En oikein jaksa liikkua, eli ei ole siitä johtuvaa turvotusta. Vuodenvaihteeseen stoppasin töissä päivittäiseksi muodostuneen suklaapatukan. Kuukautiset alkavat tällä viikolla, eli osa painosta selittyy sillä... Mutta silti. Miten tämä on mahdollista :(

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkujen lisäksi voisitte kertoa, mitä tekisitte toisin :) kuvittelin olevani jotenkin dietti-savvy mutta totuus on nähtävästi toinen...

Onhan täällä kerrottu, missä ainakin mättää. Laihdutus on kyllä yksilöllistä ja ne kokeilut, millä laihtuu, on ihan itse tehtävä.

Vierailija
42/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean vähärasvaista! Missä esim. kunnon salaattiannos runsaalla lorauksella oliiviöljyä? Ja höyrytetyt kasvikset voinokare päällä? Ihme ruokavalioita sitä kehitetäänkin, kun voi melko tavallisesti syömällä laihtua. Hiilarit vain vähille, mutta ei niitäkään tarvitse kokonaan välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen ei TODELLAKAAN ole yksilöllistä vaan kaikille sopii sama dieetti mutta kun maailmassa on niin paljon näitä kusetusdieettejä jotka muka joillakin toimii ja joillakin ei. 

Ihmisen keho on rakennettu niin että ei tarvita yhtään ainutta maitotuotetta, tai lisättyä suolaa mihinkään. Suolaa saa vaikka nuolaisemalla omaa sormea:) Lisäksi ei tarvitse syödä koko ajan eikä varsinkaan jauhopitoisia ruokia. Suomalaiset ovat laihoinakin ihan turvonneen näköisiä ja se johtuu just tuosta suola/maito/gluteeni/peruna -kombosta. Ihmisestä näkee heti jos hän syö jotakin noista.

Vierailija
44/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean vähärasvaista! Missä esim. kunnon salaattiannos runsaalla lorauksella oliiviöljyä? Ja höyrytetyt kasvikset voinokare päällä? Ihme ruokavalioita sitä kehitetäänkin, kun voi melko tavallisesti syömällä laihtua. Hiilarit vain vähille, mutta ei niitäkään tarvitse kokonaan välttää.

En tiedä onko nyt vääränlaista öljyä, mutta laitan niiden fetakuutioiden kanssa tulevaa öljyä keitettyihin kasviksiin. Ja paistan munat öljyssä.

Ap

Vierailija
45/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko nyt vääränlaista öljyä, mutta laitan niiden fetakuutioiden kanssa tulevaa öljyä keitettyihin kasviksiin. Ja paistan munat öljyssä.

Ap

Mitkä ihmeen munat?

Vierailija
46/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noi vaa'an lukemat todella pitää paikkansa, niin veikkaan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Vaikka proteiinia olisikin vähän yli tarpeen, niin missään tapauksessa tolla ruokavaliolla et vaan yksinkertaisesti voi lihoa noin paljon.

No samaa kauhistelin. Kilpirauhasarvot mitattiin vuonna 2015, kun lihoin selittämättömästi 10kg kesän aikana. Ilmeisesti olivat ok, kun mitään toimenpiteitä ei tehty.

Tosiaan, söin normaalisti, pyöräilin päivässä (töihin ja takaisin) yht. 15km ja paino nousi 10kg. Sitä en ole vieläkään saanut pois.

Ap

Vierailija
47/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitkä ihmeen munat?

No, valkuaiset

Ap

Vierailija
48/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...maitotuotteitakin vain harvakseltaan."

Jugurtti, rahka, juusto, jugurtti, rahka. Just.

Vierailija
49/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otata kilpirauhasarvojen lisäksi munyaisarvot. Jos sulla on munuaisten vajaatoimintaa, elimistö ei suoriudu tuosta proteiinimäärästä ja menee tukkoon.

Vierailija
50/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitkä ihmeen munat?

No, valkuaiset

Ap

Jaa, älä sitten munista puhu.

Vierailija
51/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä. Siis ennen kuin aloitin tämän ruokavalion. Jogurttia en syö ollenkaan.

Ap

Vierailija
52/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai se turkkilainen jugurtti tossa aamulla ei ole mitään jugurttia vai?

Vierailija
53/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä tarkasti huomiota syömisiin. Mulla toimii joko ketokarppaus tai sit ns. kevyellä oleminen. Jos nää kaks menee sekasin, niin ainakaan ei paino laske. Tarkotan, että jos syön aamulla turkkilaista jukurttia, pähkinöitä, öljyä kahvissa ja sitte välipalaksi leivän, niin koko aamupalan hiilarittomuus vesittyy. Tiiän, että joillekin sopii se, että syö toiselle aterialla rasvaa ja toisella hiilareita, mutta mun keho vaatii toisesta nollatoleranssin, jos haluan painon saada laskemaan. :(

En lukenu nyt keskustelua, mut tuli mieleen, että oisko puntari näyttäny väärin? Kyllä kai kuus kiloa näkyy sun kokoses ihmises. :)

Vierailija
54/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitä tarkasti huomiota syömisiin. Mulla toimii joko ketokarppaus tai sit ns. kevyellä oleminen. Jos nää kaks menee sekasin, niin ainakaan ei paino laske. Tarkotan, että jos syön aamulla turkkilaista jukurttia, pähkinöitä, öljyä kahvissa ja sitte välipalaksi leivän, niin koko aamupalan hiilarittomuus vesittyy. Tiiän, että joillekin sopii se, että syö toiselle aterialla rasvaa ja toisella hiilareita, mutta mun keho vaatii toisesta nollatoleranssin, jos haluan painon saada laskemaan. :(

En lukenu nyt keskustelua, mut tuli mieleen, että oisko puntari näyttäny väärin? Kyllä kai kuus kiloa näkyy sun kokoses ihmises. :)

Mikä hiilarittomuus?  Turkkilaista jukurttia ja pähkinöitä?

Vierailija
55/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai se turkkilainen jugurtti tossa aamulla ei ole mitään jugurttia vai?

Voi jestas! NORMAALISTI en syö jogurttia ollenkaan! :D taattua av:ta taas.

Vierailija
56/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt kirjoitti:

Olen 24-vuotias nainen, pituutta 168m ja painoa 72 kg. Tai niin siis luulin, kunnes menin tänään puntarille: 79.6kg!!!!

Kävin viimeksi ennen joulua vaa'alla, ja lukema oli silloin 73.7kg. Olen koko viime viikon noudattanut gfg-dieettiä, sanotaanko 85 prosenttisesti. Olo on hoikka, fiilis hyvä kunnes erehdyin menemään vaa'alle. Halusin nähdä motivoivia tuloksia, edes sen 100g... :(

Nyt haluaisin vain tietää, että mitä helvettiä? En oikein jaksa liikkua, eli ei ole siitä johtuvaa turvotusta. Vuodenvaihteeseen stoppasin töissä päivittäiseksi muodostuneen suklaapatukan. Kuukautiset alkavat tällä viikolla, eli osa painosta selittyy sillä... Mutta silti. Miten tämä on mahdollista :(

Ensinnäkin, en usko että on järkevää aloittaa mitään diettiä vaan pyri saamaan terveelliset valinnat arkielämään ja ns. normeiksi. Jos aloitat jonkun tällaisen ruokavalion, mikä on suunniteltu jotain tiettyä päämäärää silmällä pitäen (oli se sitten laihtuminen, massan kasvatus, lihasten kasvatus...), sitä tulisi mielestäni noudattaa sitten oikeasti, eikä lähteä sooloilemaan. Luulen että painosi voisi alkaa tippumaan jos noudattaisit ohjeita 100%. Eli yleensä tollaisissa ruokavalioissa on tarkasti laskettu energiamäärä, rasvat, hiilihydraatit ja protskut. Saat siis päivän tarvittavan energian näistä yleensä laadukkaista lähteistä (hyvät rasvat, täysjyvä...) mutta energiavajetta ei välttämättä tule kovin paljoa. Jos lähdet sooloilemaan ja vedät illalla sen sipsipussin, lihot varmasti, koska silloin päivittäinen energiamäärä kasvaa liian suureksi.

Pyri siis noudattamaan sitä ruokavaliota koko päivän ja mittaa kaikki mitä syöt (alussa, jotta opit oikeat määrät). Ei mitään sooloilua niin paino lähtee laskuun. Sinun oma tietotaitosi ravintoasioissa ei ilmeisesti ole hyvä, joten luottaisin ruokavalion tekijöihin.

Oliko tämä joku Jutan dietti vai mikä? Ei kiinnostanut googlata mutta itse en pitäisi Jutan diettejä kovin järkevinä. Kyllä, niissä paino tippuu nopeasti mutta mitäs sitten kun se dietti loppuu? Aika harva pysyy ruodussa sen jälkeen ja muutenkin niissä vedetään (ainakin muutamia vuosia sitten) niin pienillä energiamäärillä että kroppa alkaa helposti varastoimaan kaiken hiilihydraatin itseensä. Eli vaikka laihtuu, se tapahtuu nesteestä ja lihaksista, ei rasvasta.

Vierailija
57/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuntuu olevan tosi tarkkaa tsemppiä sulle! Kävin kaksi kertaa puntarilla ihan varmuuden vuoksi. Ja olen joskus painanut 85 kg, ja ero nykyiseen on todella huomattava! Ei uskoisi, että se on vain viiden kilon päässä..

Ap

Vierailija
58/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, siis LÄHES hiilarittomuus. =) Ymmärtänet, että ellei syö pihviä aamiaseks, niin on hankala olla kokonaan hiilariton, vaikka "hiilariton" onkin terminä ihan vakiintunut ja keskiverto aivotoiminnan omaava ihminen ymmärtää ainakin muun tekstin pohjalta, mitä tarkoitetaan.

Vierailija
59/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuntuu olevan tosi tarkkaa tsemppiä sulle! Kävin kaksi kertaa puntarilla ihan varmuuden vuoksi. Ja olen joskus painanut 85 kg, ja ero nykyiseen on todella huomattava! Ei uskoisi, että se on vain viiden kilon päässä..

Ap

Kiitti! Jospa se puntari näyttää väärin? Koita ottaa mitat siitä, mistä sulla lähtee yleensä ekana ja mittaa uusiks viikon päästä. Voisko myös olla, et sun kroppa on jotenki jumis? Mulla käy välillä niin, ja sit saattaa paino nousta jopa kuus kiloa paris viikos, mut sen kyl tuntee nahoissaan. :D Tiiän, et pikadieetit ei oo mitään kovaa kamaa nykyään, mut googlaa silti egg fast -dieetti, sillä mun kropan toiminta alkaa aina pelittämään muutamas päiväs. :)

Vierailija
60/78 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, siis LÄHES hiilarittomuus. =) Ymmärtänet, että ellei syö pihviä aamiaseks, niin on hankala olla kokonaan hiilariton, vaikka "hiilariton" onkin terminä ihan vakiintunut ja keskiverto aivotoiminnan omaava ihminen ymmärtää ainakin muun tekstin pohjalta, mitä tarkoitetaan.

Kommentoin vain siksi, että puhutaan hiilarittomasta. Joku asiasta tietämätön voi käsittää väärin. Hiilaritonta ei kukaan syö.  (tai ei ainakaan pitäisi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi