Kerro noloin "Miksi sanoin sen" hetkesi
Eli kertokaa tänne niitä tilanteita, jolloin olet päästellyt suustasi sammakoita tai jotain aivan älyvapaata ja sen jälkeen halunnut vajota maan alle häpeissäsi. Voit halutessasi myös kertoa miten vastapuoli reagoi lipsahdukseesi.
Kommentit (422)
Soitin remonttimiehelle ja pyysin käymään, hellassa oli häikkää. Ovella juttelimme niitä näitä ja lopuksi kiitin ja totesin että on tää tälläsitä kun on nainen. Hetken hämmennys ja nolona suljin ulkona oven. Remonttimies oli nähkääs myös nainen.
Tämä tapahtui koulussa. En muista päivää mutta joku suht iloinen tapahtuma kuitenkin. Yksi abeista oli puhumassa mikkiin ja sanoi jotain tyyliin "Tämän lukuvuoden aikana jouduimme luopumaan kahdesta meille tärkeästä henkilöstä". Luulin hänen viittaavaan kahteen opettajaan, jotka lähtivät kesken lukuvuoden ja sanoin tämän kollegalle hieman nauraen samaan aikaan. Heti sanomisen jälkeen tajusin oppilaan tarkoittaneen kahta lukuvuoden aikana menehtynyttä opiskelijaa... Että hävetti, työkaveri katsoi kuin kuollutta. Tulevaisuudessa pidän kyllä suuni kiinni.
Olin masennuksen takia neuropsykologin testeissä. Testit menivät muistin osalta huonosti, sillä masennus huonontaa muistia, muuten ihan keskitasoa. Sanoin psykologille vitsillä, että olen ehkä sairastanut aivotulehduksen, kun sain näin huonot tulokset. Se näkyy nyt siellä sairaskertomuksessa kaikille minua hoitaville lääkäreille.
Vierailija kirjoitti:
Sukellusreissulla Egyptissä käytettiin peruskurssin suorittamiseen erään saksalaisen herran pitämää sukelluskeskusta. Tiesin herran inhoavan Egyptiä ja ihmisten tapoja siellä, oli tuonut asian
selvästi ilmi aiemmin kysellessäni häneltä maasta, oli sitä mieltä että ainoa hyvä asia maassa löytyy merenpinnan alta.No, reissulla oli meillekin tullut tutuksi egyptiläisten tungetteleva tyyli myydä milloin mitäkin: Hello, my friend, this is special offer only for you my friend, special price only for you my friend...
- tyyliin. Peruskurssin jälkeen sitten kyseltiin herralta että mihin hintaan järjestyisi huvisukelluksia. No tämä saksalainen aloitti: I can make special offer for you... No mä saan tossa älynväläyksen alkaa
vitsailemaan ihan hyväntahtoisesti kaverille ja tälle sakulle imitoiden häntä puhuen egyptiläistyyliin: I can make special offer my friend, special price only for you my friend... tarkoituksena
sitten nauraa yhdessä tolle vitsille. No, jotenkin siinä puhuessani kun katsoin sakun vakavaa naamaa niin menetin itseluottamukseni ja vaikenin kesken kaiken nuo lauseet yllä sanottuani. Tämä saku
ja kaverini katsoivat minua sellaisella WTF? - ilmeellä molemmat. Teki mieli vajota maan alle. Kaverini kysyi sitten myöhemmin että mitä tuo vittuilu sakulle oikein oli. No selitin että eipä mitään,
yritin vaan hyvää vitsiä mut jäädyin ja jätin vitsin kertomisen sitten kesken loukaten tahtomattani toista, harmittaa, hieno tyyppi oli. :-(
Saksalaiset nyt vaan tuppaa olemaan kohtuu tosikkoja!
Vierailija kirjoitti:
Blöök kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blöök kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran keskustelin r-vikaisen vastatapaamani henkilön kanssa. En tiedä, mitkä peilisolut aktivoituivat, mutta sanoin hänelle kuuluvasti sanan tismalleen samanlaisella ärrällä, jota hän käytti. Oh no...
Ääh, tämä kävi minullekin. En varmasti kummastele ihmisiä, joilla on s-tai r-"vika", koska se ei ole mikään vika.
Eikä omakaan puheeni ole niin täydellisesti artikuloitua.
Eräässä pubiväittelyssä vastasin kuitenkin r-"vikaiselle" tutulle miehelle käyttäen monesti samanlaista ärrää.
Kuuntelin kuin ulkopuolelta omaa pöpötystäni ja yritin saada itseäni lakkaamaan :"Turpa kiini nyt...hiljaa, etkö jo älyä..." Mies loukkaantui ja syystä.
Lopulta älyä lorahti aivoihini ja menin baarin vessaan lyömään itseäni nyrkillä otsaan. Monesti.
Lisäksi tällainen järjen esiinluiskahdus kävi: Oli puhe tyttönimistä. Eräs rouva kertoi tyttönimekseen Hinttilä. Remahdin rä-kä-kä-kä-kä- käkätysnauruun ja löinpä kämmenillä polviinikin."..voi mikä nimi...jumaliste".
Nauru kyllä tyrehtyi lopulta, kun tajusin, että seurueessa kukaan muu ei nauranut.
Painoin leuan rintaan, jolkottelin kotiin sivuilleni katsomatta, kyyristyin sängyn alle sikiöasentoon ja mietin miten paljon mahtaakaan äkkilähtö maksaa jonnekin kauas, hyvin kauas.
Suomessa ei ole eikä ole ollut Hinttilä nimeä. Typerää osallistua ketjuun keksityllä jutulla.
No niin munasin taas, siis rouvan nimi oli Hintikkä. Ei Hinttilä eikä Hintikka." Hinttilä," voi kääk minua.
No ei ole Hintikkääkään, yritäs vielä kerran!
Vinkki, ennen seuraavaa ehdotustani tarkista sukunimihausta, joohan.
Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä seuraavaksi keksit.Googlella kyllä löytyy useampikin Hintikkä, kun ny ihan mielenkiinnosta katsoin. En osaa sanoa, miksei nimeä sitten löydy hausta. En siis ole tämän tarinan kertoja.
Olen jutun kertoja. Ja Hintikkä kyllä on ihan oikea sukunimi. Harvinainen, en osaa sanoa? Jos se olisi kovin yleinen, en olisi ehkä nauranut sille nimelle. Mutta tuo "Hinttilä", jonka kirjoitin vahingossa ensin...kai ajattelin että voi kunpa en kirjoittaisi Hinttilä, voi kunpa en kirjoittaisi Hint...Ja :Pam!
No niin, se siitä. Nyt vanhempana olen jo tottunut erikoisiin sukunimiin. Ei sitä tosin tiedä vaikka jossain olisi joku Hinttiläkin...:)
Pam, minä nyt en osta vieläkään ja peruste alla.
Toki itse voit juttuusi uskoa.Sukunimitilasto 31.1.2017
Hintikkä
Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 0 0 0 0 0
Entisenä nimenä 0 0 0 0 0
Kuolleilla 0 0 0 0 0
Yhteensä 0 0 0 0 0Väestötietojärjestelmässä ei ole hakemaasi sukunimeä
Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana. Tämän ajankohdan jälkeen henkilötunnus on annettu lapselle syntymäilmoituksen perusteella ja ulkomaalaiselle erillisen rekisteröinnin perusteella.
Hain siis nimeä Hintikkä.
Älä pöljä jankuta. Julkaistussa tilastossa on vain sukunimet, jotka on yli 20 henkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.svd.se/nya-profiler-i-elitserien
On niitä Hintiköitä olemassa.
Useampikin löytyi.
Tietysti löytyy mutta
kun joku on päättänyt, että nimeä Hintikkä ei ole, niin sitä ei sitten ole....
Tosiaan Hintikkä on sukunimi ja varmaan alun perin tarkoittanut jotain perinnesanaa.
On ollut myös suomalainen sukunimi Homoska. Näillä sukunimillä ei ole mitään tekemistä homoseksuaalisuuden kanssa. Kun homoseksuaalisuuteen liittyvät nimet ja nimitykset lisääntyivät, voi olla , että tämän nimiset vaihtoivat sukunimensä. Esim. vaikka se nainen joka sanoi että tyttönimi on Hintikkä. Ei hän varmasti tahtonut, että sille nauretaan vaikka olisi pitäny tyttönimensä.
eekäkö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.svd.se/nya-profiler-i-elitserien
On niitä Hintiköitä olemassa.
Useampikin löytyi.
Tietysti löytyy mutta
kun joku on päättänyt, että nimeä Hintikkä ei ole, niin sitä ei sitten ole....
Tosiaan Hintikkä on sukunimi ja varmaan alun perin tarkoittanut jotain perinnesanaa.
On ollut myös suomalainen sukunimi Homoska. Näillä sukunimillä ei ole mitään tekemistä homoseksuaalisuuden kanssa. Kun homoseksuaalisuuteen liittyvät nimet ja nimitykset lisääntyivät, voi olla , että tämän nimiset vaihtoivat sukunimensä. Esim. vaikka se nainen joka sanoi että tyttönimi on Hintikkä. Ei hän varmasti tahtonut, että sille nauretaan vaikka olisi pitäny tyttönimensä.
Siis homoseksuaalisuuteen muka-liittyvät nimet ja nimitykset...-
Minä joskus keskustelin selkävaivoista vanhemman tuttavan kanssa, hän voivotteli selkäänsä ja mietti välilevynpullistuman mahdollisuutta. Hetki kun keskusteltiin muistin toisen tuttavani ja hänen kokemuksensa välilevynpullistumasta ja päätin reippaasti ruveta kertomaan miten tällä toisella tuttavalla oli oirehtinut "minun tutulla oli välilihanpullistuma ja se oli niin kipeä että hän ei päässyt sängystä ylös." Hetken tämä tuttuni siinä minua tuijotti häkeltyneenä ennen kuin tajusin miten levyt ja lihat oli menneet sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Blöök kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blöök kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran keskustelin r-vikaisen vastatapaamani henkilön kanssa. En tiedä, mitkä peilisolut aktivoituivat, mutta sanoin hänelle kuuluvasti sanan tismalleen samanlaisella ärrällä, jota hän käytti. Oh no...
Ääh, tämä kävi minullekin. En varmasti kummastele ihmisiä, joilla on s-tai r-"vika", koska se ei ole mikään vika.
Eikä omakaan puheeni ole niin täydellisesti artikuloitua.
Eräässä pubiväittelyssä vastasin kuitenkin r-"vikaiselle" tutulle miehelle käyttäen monesti samanlaista ärrää.
Kuuntelin kuin ulkopuolelta omaa pöpötystäni ja yritin saada itseäni lakkaamaan :"Turpa kiini nyt...hiljaa, etkö jo älyä..." Mies loukkaantui ja syystä.
Lopulta älyä lorahti aivoihini ja menin baarin vessaan lyömään itseäni nyrkillä otsaan. Monesti.
Lisäksi tällainen järjen esiinluiskahdus kävi: Oli puhe tyttönimistä. Eräs rouva kertoi tyttönimekseen Hinttilä. Remahdin rä-kä-kä-kä-kä- käkätysnauruun ja löinpä kämmenillä polviinikin."..voi mikä nimi...jumaliste".
Nauru kyllä tyrehtyi lopulta, kun tajusin, että seurueessa kukaan muu ei nauranut.
Painoin leuan rintaan, jolkottelin kotiin sivuilleni katsomatta, kyyristyin sängyn alle sikiöasentoon ja mietin miten paljon mahtaakaan äkkilähtö maksaa jonnekin kauas, hyvin kauas.
Suomessa ei ole eikä ole ollut Hinttilä nimeä. Typerää osallistua ketjuun keksityllä jutulla.
No niin munasin taas, siis rouvan nimi oli Hintikkä. Ei Hinttilä eikä Hintikka." Hinttilä," voi kääk minua.
No ei ole Hintikkääkään, yritäs vielä kerran!
Vinkki, ennen seuraavaa ehdotustani tarkista sukunimihausta, joohan.
Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä seuraavaksi keksit.Googlella kyllä löytyy useampikin Hintikkä, kun ny ihan mielenkiinnosta katsoin. En osaa sanoa, miksei nimeä sitten löydy hausta. En siis ole tämän tarinan kertoja.
Olen jutun kertoja. Ja Hintikkä kyllä on ihan oikea sukunimi. Harvinainen, en osaa sanoa? Jos se olisi kovin yleinen, en olisi ehkä nauranut sille nimelle. Mutta tuo "Hinttilä", jonka kirjoitin vahingossa ensin...kai ajattelin että voi kunpa en kirjoittaisi Hinttilä, voi kunpa en kirjoittaisi Hint...Ja :Pam!
No niin, se siitä. Nyt vanhempana olen jo tottunut erikoisiin sukunimiin. Ei sitä tosin tiedä vaikka jossain olisi joku Hinttiläkin...:)
Pam, minä nyt en osta vieläkään ja peruste alla.
Toki itse voit juttuusi uskoa.Sukunimitilasto 31.1.2017
Hintikkä
Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 0 0 0 0 0
Entisenä nimenä 0 0 0 0 0
Kuolleilla 0 0 0 0 0
Yhteensä 0 0 0 0 0Väestötietojärjestelmässä ei ole hakemaasi sukunimeä
Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana. Tämän ajankohdan jälkeen henkilötunnus on annettu lapselle syntymäilmoituksen perusteella ja ulkomaalaiselle erillisen rekisteröinnin perusteella.
Hain siis nimeä Hintikkä.[/quote
Myötiinks tässä jotain? Mie ostan!
Mieleni on varmaan blokkannut noloimmat törppäilyt pois, mutta nimimokat ovat mielessä. Olen istunut seurueessa jossa eräs Moilasten pariskunta. Kerroin jotain tarinaa joka sai minut suu auki hoo moilasena. Mies oli H. Moilanen. Kertoi että tuota on kuullut kyllä. Hirveää... Toinen on tokaista hyi yrjöt meinasi lentää pihalle... Yrjö-niminen mies yhdellä.
Tämä on ennemminkin "kun luulit olevasi yksin" -momentti, mutta noloimpien hetkien joukossa minulle joten jaan siksi.:)
Luulin tulleeni ensimmäisenä töihin, laitoin valoja ja tietokonetta ym. päälle ja kahvia tulemaan. Tsemppasin itseäni päivään puhumalla ääneen työmatkabiisien versiota "Töissä eka töissä vika, naaaa minä, en oo barbaari" tein myös muutamia liikkeitä ton tahtiin:'D
Takaa kuuluu huomenta, kiitos että laitat kahvia.
Pahin etten ollut ihminen joka on töissä vikana tuolla...
Häissä onnittelin sulhasta "Onnea kaunis morsian!" Sulho älähti jotain ja vilkaisi kumman näköisenä. Tarkoitukseni oli sanoa; "Onnea, sinulla on kaunis morsian".
Töissä vaatekaupassa oli asiakkaina nuori raskaana oleva nainen ja vanhempi nainen. Huikkasin ohimennen että "Äitiyshousuja on muuten tuossa rekissä". Menivät noloiksi ja vanhempi alkoi selittää rekkiä tutkien, että "Paremmin ne mammavaatteet tälläiselle mummoikäiselle, kun alkaa tuota vatsaa olla". Uups, kaikki nuoret joilla pötsi pömpöttää erittäin selkeästi eivät olekaan raskaana...
Kerroin ihastukselleni että olen ihastunut häneen. Ei halunnut enää tuon jälkeen nähdä :( en enää ikinä aio tunnustaa ihastustani yhdellekkään miehelle.
Kaveri oli raskaana ja tuli keskustelua nimistä. Kaveri kysyi mitä mieltä olen nimestä XXX. Olin heti: kamala. Ihan lehmän nimi. Kertoi sitten, että olivat ajatelleet sitä vauvansa nimeksi ja sehän siitä sitten tulikin.
Poikamiestuttumme oli kalustamassa uutta asuntoaan ja näytti Ikean kuvastosta sänkyä, jota oli ajatellut. Luulin hänen pilailevan, koska sänky oli järkky ja sanoin ääneen, että kamala. No ei ollut pilaa, vaan tuttumme osti kyseisen sängyn.
Kerran nuorena töissä ollessa tultiin sanomaan, että lähistölle tarvitaan apua. Mies oli ajanut auton ojaan. Nostimme auton talkoovoimin ylös. Lähtiessä päivittelin, miten ihmeessä mies oli peruuttanut auton ojaan ja epäilin, ettei mies ollut selvin päin. Yksi työkaveri sanoi, että se oli hänen isänsä.
Ups...
No kerro mistä löytyy.
Googlella löytyi Marja Hintikkä, tekstissä puhutaan Hintakan Marjasta, ja Väinö Hintikkä, joka on kirjoitusvirhe. Pöytäkirja on niin uusi, että nimen pitäisi löytyä sukunimihausta, jos se olemassa on. Tai Väinö on totaalisesti pudonnut systeemin ulkopuolelle, mikä taas ei tule kyseeseen, kun kokouksessa on ollut läsnä, saa siis kokouspalkkiota, ja, 👊🏻 PAM, henkilötunnus on.
Jos nimi on harvinainen, haku ilmoittaa että nimeä on alle viisi (5).
Testaa vaikkapa nimellä Sumupuu, joka on käytössä oleva nimi.
Kuinka tyhmiä lukutaitoiset ihmiset voikaan olla? Hyvin, näköjään.
Vierailija kirjoitti:
No kerro mistä löytyy.
Googlella löytyi Marja Hintikkä, tekstissä puhutaan Hintakan Marjasta, ja Väinö Hintikkä, joka on kirjoitusvirhe. Pöytäkirja on niin uusi, että nimen pitäisi löytyä sukunimihausta, jos se olemassa on. Tai Väinö on totaalisesti pudonnut systeemin ulkopuolelle, mikä taas ei tule kyseeseen, kun kokouksessa on ollut läsnä, saa siis kokouspalkkiota, ja, 👊🏻 PAM, henkilötunnus on.
Jos nimi on harvinainen, haku ilmoittaa että nimeä on alle viisi (5).
Testaa vaikkapa nimellä Sumupuu, joka on käytössä oleva nimi.Kuinka tyhmiä lukutaitoiset ihmiset voikaan olla? Hyvin, näköjään.
Eikö tästä aiheesta voisi päästä pikkuhiljaa yli?
Sanoin venäläiselle nuorelle asiakkailleni että "sun ei nyt kannata ryssiä tätä". Häpesin. Nuori ei tähän reagoinut.
Työkaverini haukkui kaupungin vuokra-asuntoja epämiellyttäväksi mamuspurguloiksi puhuessaan asiakkaasta. Sanoin asuvani sellaisessa ja että talomme on rauhallinen, siisti ja edullinen. Hän meni vaikeaksi, mutta asenne eli tiukassa sillä seuraavankin kerran nähtyämme puhui samantyylisesti. Pahinta minusta oli, että hän leimasi asiakkaamme spurguiksi ja sellaisella asennevammalla tässä työssä saa aikaan vain pahaa mieltä.
Ei ne sosiaaliset normit tyhjästä tule.
Miehillä on evoluutisesti myös suojelun tarve, oman jälkikavun ja laajennettuna koko uuden sukupolven suojelemisen tarve. Se tulee siitä että vanhempi sukupolvi ja koko yhteisö on riippuvaisia siitä että uusi sukupolvi saa kasvaa terveenpä ja häiriintymättä. Omien geenien jatkuvuus ja koko yhteisön tulevaisuus on kyseessä.
Siksi terveen aikuisen miehen suojelun tarve menee sen ohitse että pitäisi päästä panemaan lisääntymisiän alussa olevaa kehittymätöntä tyttöä josta ei ole vielä hoivaamaan mahdollista lasta.