Onko joku muuttanut vieraalle paikkakunnalle ja jättänyt työnsä...
Niin, meillä on tällainen tilanne, että mies haluaa vaihtaa ammattia. Opiskella siis kokonaan uuden ja siihen menisi arviolta neljä vuotta. Opiskelua varten pitäisi muuttaa noin 300km päähän täysin vieraalle paikkakunnalle. Itse olen nyt lapsen kanssa kotona, mutta minulla olisi syksyksi tiedossa unelmieni työpaikka.
Nyt minun pitäisi luopua siitä työstä (jota varten itse olen opiskellut vuosia) ja muuttaa pois täältä sukulaisten ja ystävieni läheltä. Tästä on nyt ollut riitaa... Onko kukaan ollut missään vastaavassa tilanteessa ja miten asiat on ratkenneet?
Kommentit (2)
ainakin osaksi. Tuttava perheessä isäntä lähti opiskelemaan 250km päähän ja hankki itselleen edullisen luukun opiskelija asuntolasta. Hän asui viikot siellä ja aina viikoksi muutti kotiin. Vaimolla oli unelma työ ja mukava palkka joten pystyivät lyhetämään asuntolainaa ja mies maksamaan luukkunsa vuokran.
Ensin että kuinka tärkeää työ sinulle. Odotatko jo nyt että pääset unelmaduuniisi? Voiko sellainen löytyä toiselta paikkakunnalta? Jos ei, mitä vaihtoehtoja on? Miten sopeudut siihen että joudut tyytymään näihin paikkakunnan vaihtoehtoihin?
Mä muutin opiskeluaikana miehen takia 350 km kohti metsää. Mies on täältä kotoisin ja vakityössä. Mä arvelin että työelämän ulkopuolella mun olisi helppo aloittaa se ihan missä kaupungissa vaan. Vaan ei täällä. Ei ole töitä. Ei minkäänlaisia. Oman alan töitä ei ole haettavana ja jos on, on aina kokeneempia. Ulkopaikkakuntalaisuuteni on täällä iso rasite! Hanttihommiinkaan en pääse, joko olen ylikoulutettu tai otetaan paikallisia työttömiä.
Tilanne on murheellinen. En kestä elämää täällä ilman työstä tulevaa sisältöä. Nyt olemme päättäneet että syksyllä alan katsella töitä myös entisestä kotikaupungistani, jonne muutan takaisin, jos työ sitä vaatii. Tavataan sitten taas viikonloppuisin. Kun ei ole lapsia, tämä onnistuu.