Onko teistä oikein, että työttömälle maksetaan tuhannen vuokria? Onko oikein, että työtön saa saman, kuin työssäkäyvä??
Perheillä on tuhannen vuokra. Monet okt asujat maksavat vähemmän, ja ovat nyt poistamassa korkovähennyksiä!!
Moni työtön saa sen 1600 ( oikeasti) käteen, mihin moni työssäkäyvä saa tehdä jo 8 h/ päivä 5 päivää viikko töitä.
Onko reilua????
Riittääkö motivaatio?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joskus sapettaa kun kaveri, joka on elämäntapatyötön, valittaa kun ei ole rahaa, vaikka käyttörahaa jää kuussa enemmän kuin meidän kahden aikuisen ja yhden lapsen taloudessa. Ja me käydään molemmat töissä. Miehellä on osa-aikatyö ja on aloittanut yritystoiminnan, joten tulot vielä epäsäännöllisiä, itse opiskelen uutta alaa, koska en sairauden takia voinut jatkaa ammatissani ja työskentelen samalla ns paskahommissa. Kaveri taas ei mene töihin kun ei huvita ja rahaa tosiaan jää käteen tuplat meihin verrattuna. No, meillä on onneksi mahdollisuus parantaa tulotasoamme.
No kuule mitäpä luulet teille tulevaisuuden tuovan? Sä opiskelet vielä ja mieskin saattaa saada kokoaikaisen työn. Entä kaveri? Junnaa ehkä paikoillaan. Älytöntä verrata teidän tilanteita keskenään etenkin kun te molemmat teette vielä osa-aikaista työtä. Lastakaan ei ole kukaan pakottanut tuohon tilanteeseen hankkimaan. Ja mikä olisi susta oikein kaverille? Nälkääkö sen pitäisi nähdä vai mikä kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Perheillä on tuhannen vuokra. Monet okt asujat maksavat vähemmän, ja ovat nyt poistamassa korkovähennyksiä!!
Moni työtön saa sen 1600 ( oikeasti) käteen, mihin moni työssäkäyvä saa tehdä jo 8 h/ päivä 5 päivää viikko töitä.
Onko reilua????
Riittääkö motivaatio?
Löytyykö sinulla väitteillesi lähdettä, vai onko se pelkkää mielikuvituksen tuotetta.
Harvat saavat käteen 1600€/kk nettona joka olisi n. 2200-2300€ brutto ja tuon summan saadakseen tarvitaan lähes 4000-5000€ palkkatuloja työelämässä ja tilastojen valossa noilla tuloilla kuulutaan jo suurituloisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekavasti kirjoitettu, mutta ei ole oikein antaa iilimadoille niin paljon.
No mitä sun kaltaiset p*skakasat ansaitsee? Minkä arvoinen sinä luulet olevasi?
Olen työnantaja ja maksan palkkaa töitä tekeville, kovia veroja ja sivukuluja ja myös ruokin sinun kaltaisia iilimatoja, jotka ahneudessaan imee isäntänsä kuoliaaksi, kun mikään ei riitä.
Tässäkin provo, tai sitten tyhmä pk-yrittäjä.
Suomessa yritysverotus on kevyempää kuin EU-maissa keskimäärin.
Suomessa palkan sivukulut ovat alle euroalueen keskiarvon.
Faktoilla on helppo tyrmätä idiottimaiset kommentit.
Te, joiden mielestä työttömät ovat työttömänä omasta halustaan, miten selitätte sen, että minä ja sadattuhannet, lukua yhtään valehtelematta, entiset työttömät ovat työelämässä? Pitkäaikaistyöttömiähän on kai joku 25-30 %, mutta heistäkin osa työllistyy ja tiedän ainakin kolme entistä pitkäaikaistyötöntä, jotka ovat nyt vakitöissä. Tukitöiden tai alan vaihdon kautta ovat paikkansa saaneet.
Prkleen työttömät kirjoitti:
Työtön on tällä hetkellä ongelma jäte josta ei pääse eroon millään. Tuet pois niin alkavat etsiä työtä tai kerjäämään nykyisen laiskottelun sijaan. Pakon edessä osa työttömistä voisi lähteä muualle kun nyt tukien varassa voi elää täysin normaalia elämää verojen tasausten yms. jälkeen. Monessa maassa on kova työvoimapula ammattitaitoisesta väestä mutta suomlaiset mieluummin laiskottelevat kotonaan ja opettelevat pitkäaikaistyöttömiksi. Sanon vaan että jotain on tehtävä kun yhteiskunta ei kestä nykymenoa kun samaan aikaan eläkeläisten määrä nousee taivaisiin.
Mun salaisuus siihen, että sain töitä oli tajuta, että joku palkkaa tämänkin kirjoittajan kaltaisia typeryksiä. Tajusin, että moni työnantaja on palkannut täysiä idiootteja ja aloin uskoa itseeni. Itseluottamus oli se, minkä ansiosta sain töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekavasti kirjoitettu, mutta ei ole oikein antaa iilimadoille niin paljon.
No mitä sun kaltaiset p*skakasat ansaitsee? Minkä arvoinen sinä luulet olevasi?
Olen työnantaja ja maksan palkkaa töitä tekeville, kovia veroja ja sivukuluja ja myös ruokin sinun kaltaisia iilimatoja, jotka ahneudessaan imee isäntänsä kuoliaaksi, kun mikään ei riitä.
Olishan se pitänyt arvata, saasta sä olet kun toisia noin halveksit. Ei ole kai sua kukaan ase ohimolla pakottanut eli jos on noin kauheaa niin pistä pillit pussiin ja palkkatöihin mars. Mä säälin sun työntekijöitä, noin sairas ihminen pomona, mahtaa olla varsinainen "vuoden työpaikka"...
Palkkatöissä minäkin olen, mutta palkkaan muita töihin. En mitään halveksi, samaa mieltä olen apn kanssa siitä, että tukia saavia on liikaa ja tuet liian suuria. Meillä on paljon väkeä, jotka elävät vain tuilla, ilman mitään tarkoitusta edes työllistyä.
Iilimadoksi kutsuminen ja tuo asenne ON halveksimista...ja mistä sä tiedät tuon että moni elää tuilla ihan vaan huvikseen...?
Voi luoja että mä vihaankaan ihmisiä, kyllä olette sellaisia v*jakkiapinoita ettei oikein jaksais taas...
Loisimista tuo on ja iilimato loinen, joka hyvin kuvastaa sossuväen toimintaa. Vihervasemmistoa yhdistää vihaaminen, kuten kirjoitat.
Mikäli sinä olet otos oikeistolaisista, on oikeiston asiat vielä huonommin:D;D;D;D
Miten luulette että alan kerjätä tai menen töihin jos korvaukset loppuu? Ehei. Mä alan rikolliseksi. Otan väkisin sen mikä mulle kuuluu sulta joka mua haukuit. Että turvallista elämää vaan.
Itse olen työtön ja kyllähän se tuntuu järjettömältä, että elintasoni on suunnilleen sama mitä tyypillä joka käy 40h viikossa töissä. Vaihtaisin kyllä silti mielelläni työssäkäyän kanssa paikkoja, sillä kyllä tässä pää hajoaa pitemmän päälle. Aikaa on liikaakin vaikka koitan ravita ruumista ja sielua enkä vain kyhjötä kotona.
Koko Eurooppa kärsii työttömyydestä, rikasta Norjaa lukuunottamatta. Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikilla työttömillä ei ole sitä terveydenhoitoalan koulutusta, jolla Norjasta - ja kenties Britanniastakin saisi töitä.
Uskon, että sinä vain provoat. Toinen vaihtoehto nimittäin on se, että olet hyvin, hyvin yksinkertainen ja tietämätön ihminen, enkä haluaisi ajatella kanssaihmisestä siten.