Onko teistä oikein, että työttömälle maksetaan tuhannen vuokria? Onko oikein, että työtön saa saman, kuin työssäkäyvä??
Perheillä on tuhannen vuokra. Monet okt asujat maksavat vähemmän, ja ovat nyt poistamassa korkovähennyksiä!!
Moni työtön saa sen 1600 ( oikeasti) käteen, mihin moni työssäkäyvä saa tehdä jo 8 h/ päivä 5 päivää viikko töitä.
Onko reilua????
Riittääkö motivaatio?
Kommentit (69)
Semmosta se on, kasvukeskuksissa. Hankala sitä on halvempaan muuttaa, kun ei halpoja ole.
Jos itselläs on työ ja omistusasunto, en kuitenkaan näkisi aihetta kateuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä työtön asun kyllä ihan ostamassani talossa. Enkä saa lähellekkään tuota summaa edes bruttona..
Miksi alapeukut? En saa asumistukiakaan. Itse asiassa en ole koskaan saanut. Veroja olen maksanut parikymmentä vuotta, työttömänä ollut nyt muutamia kuukausia.
Talo ei ole kallis, hyvin pystyy lyhentämään työttömänäkin. Myymällä tämän (ei myyntivoittoa) päästäis kyllä varmasti johonkin tilavampaan lukaaliin yhteiskunnan tuilla "iilimatoilemaan".
Pointti oli se että että kaikilla perheillä ei ole tuhannen vuokra. Eikä varmasti olla ainut lapsiperhe joka asuu joka omassa tai halvemmassa vuokra-asunnossa. Helsinkiläiset toki erikseen mutta eikös siellä saa tukia ihan työssäkäyvätkin ylihintaisiin asuntoihin?
Se ei ole kyllä oikein, että työttömät ja muut tukiaissankarit voi näennäisesti asua aivan saakelin kalllilla vuokralla.
Tavallisella perheellä ei ole varaa maksaa tuollasia lyhennyksiä, vaikka 2 henkee perheestä käy töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä työtön asun kyllä ihan ostamassani talossa. Enkä saa lähellekkään tuota summaa edes bruttona..
Miksi alapeukut? En saa asumistukiakaan. Itse asiassa en ole koskaan saanut. Veroja olen maksanut parikymmentä vuotta, työttömänä ollut nyt muutamia kuukausia.
Talo ei ole kallis, hyvin pystyy lyhentämään työttömänäkin. Myymällä tämän (ei myyntivoittoa) päästäis kyllä varmasti johonkin tilavampaan lukaaliin yhteiskunnan tuilla "iilimatoilemaan".
Pointti oli se että että kaikilla perheillä ei ole tuhannen vuokra. Eikä varmasti olla ainut lapsiperhe joka asuu joka omassa tai halvemmassa vuokra-asunnossa. Helsinkiläiset toki erikseen mutta eikös siellä saa tukia ihan työssäkäyvätkin ylihintaisiin asuntoihin?
Ja sinusta ei ole väärin, että perheelle jossa lapsia ja molemmat työttömänä, maksetaan yli tonnien vuokra?
Ja vanhukset makaa jaska housussa ja sijoittajat rikastuu????
Terve. Mulla ei ole vielä Kela Gold -korttia, joten saan asumistukea vain vähän päälle 200 €. Vuokrani on 560 € + vesi ja sähkö. Yhteensä saan rahaa kuussa käteen noin 1100 €. Olen ansiosidonnaisella eli mielestäni olen ansainnut sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekavasti kirjoitettu, mutta ei ole oikein antaa iilimadoille niin paljon.
No mitä sun kaltaiset p*skakasat ansaitsee? Minkä arvoinen sinä luulet olevasi?
Olen työnantaja ja maksan palkkaa töitä tekeville, kovia veroja ja sivukuluja ja myös ruokin sinun kaltaisia iilimatoja, jotka ahneudessaan imee isäntänsä kuoliaaksi, kun mikään ei riitä.
Olishan se pitänyt arvata, saasta sä olet kun toisia noin halveksit. Ei ole kai sua kukaan ase ohimolla pakottanut eli jos on noin kauheaa niin pistä pillit pussiin ja palkkatöihin mars. Mä säälin sun työntekijöitä, noin sairas ihminen pomona, mahtaa olla varsinainen "vuoden työpaikka"...
Palkkatöissä minäkin olen, mutta palkkaan muita töihin. En mitään halveksi, samaa mieltä olen apn kanssa siitä, että tukia saavia on liikaa ja tuet liian suuria. Meillä on paljon väkeä, jotka elävät vain tuilla, ilman mitään tarkoitusta edes työllistyä.
Eihän se ole oikein, mutta minkäs teet? Jos aiot jäädä työttömäksi, niin kannattaa muuttaa mahdollisimman hyvään kämppään. Kannattaa myös valita sellainen kämppä, jossa nettimaksu sisältyy vuokraan, koska vuokra maksetaan, mutta nettimaksua ei.
Minä lähden opiskelemaan ja saan opiskella toimeentulotuella, koska minulla ei ole tukikuukausia jäljellä. Lähes kaikki muut joutuvat kituuttelemaan solussa, mutta minä saan jatkaa asumistani nykyisessä yksiössä, jonka vuokra on lähes 700 euroa. Matkaa kouluun ja ydinkeskustaan alle kilometri. Löytyy sauna ja muutenkin on vasta rempattu. Sähkölaskun tietenkin vien myös sossuun, joten voin saunoa niin paljon kuin haluan.
Työttömillä on kykyä, aikaa ja näkemystä elää kuten haluavat, mitä ei voi sanoa suurimmista osasta yhteiskunnan lampaista. Tässä mielissä olisi nimenomaan oikein, että työttömille taataan ne mukavimmat asunnot ym. luksus, sillä työttömät osaavat todellakin nauttia niistä.
Työssäkävyien lampaiden pitäisi olla juuri sitä mitä ne mentaliteetiltaan ovat. Eli typeriä yhteiskunnan palvelijoita, jotka mukisematta alistuvat mihin tahansa paskaan. Miksi työssäkäyvillä pitäisi olla oikeus kunnon asuntoon, kunnon autoon, seurusteluun, juhlimiseen, kun heiltä puuttuu henkinen kapasiteetti nauttia niistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan sen 500e kuussa. Mies hankkii juuri ja juuri sen verran ettei saada mitään tukia. Oikeastiko kadehdit? Lapsia ei tähän tilanteeseen tehdä. Vuokralla asutaan seudulla, jossa on matalat vuokrat.
Kuka helkkari niitä reilun tonnin tukia sit oikein saa...?!
Mää oon vanhempainvapaalla 250 € kuussa. Ota mun työ siksi aikaa.. Ai eikö kelpaa? Mun palkka on 1000€ kk..
Hoidan lasta kotona, mitä sä teet?
Ja niin, ei saada muita tukia. Mies tienaa niin, että saa 1600 käteen.
Siis miksi ärähdit? Totta helvetissä ottaisin sun työn jos sen saisin! En mä ole työtön omasta tahdostani, päin vastoin! Kuukausi sitten lopetin puhelinmyyjän työt, koska käteen jäi vielä vähemmän kuin tuo 500. Mä olen valmis tekemään mitä vaan, vuosi sitten valmistuin korkeakoulusta. En vaan saa mitään. Tonnin palkka olisi mulle jo tosi hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta ei ole väärin, että perheelle jossa lapsia ja molemmat työttömänä, maksetaan yli tonnien vuokra?
Ja vanhukset makaa jaska housussa ja sijoittajat rikastuu????
No täytyy myöntää että ei koskaan edes isoja veroja maksaessani tullut kadehdittua työttömänä oloa millään lailla. Ja tällä seudulla en oo törmännyt tonnin vuokriin edes työttömillä. Lehtienkään mässäilyt köyhyydestä ei ole oikein kiinnostanut. Pääasia että omat asumiskulut aisoissa.
Nyt työttömänä ollessakin kiinnostaa vaan se mistä löydän töitä. Ei muut työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työnantaja ja maksan palkkaa töitä tekeville, kovia veroja ja sivukuluja ja myös ruokin sinun kaltaisia iilimatoja, jotka ahneudessaan imee isäntänsä kuoliaaksi, kun mikään ei riitä.
Olishan se pitänyt arvata, saasta sä olet kun toisia noin halveksit. Ei ole kai sua kukaan ase ohimolla pakottanut eli jos on noin kauheaa niin pistä pillit pussiin ja palkkatöihin mars. Mä säälin sun työntekijöitä, noin sairas ihminen pomona, mahtaa olla varsinainen "vuoden työpaikka"...
Palkkatöissä minäkin olen, mutta palkkaan muita töihin. En mitään halveksi, samaa mieltä olen apn kanssa siitä, että tukia saavia on liikaa ja tuet liian suuria. Meillä on paljon väkeä, jotka elävät vain tuilla, ilman mitään tarkoitusta edes työllistyä.
Iilimadoksi kutsuminen ja tuo asenne ON halveksimista...ja mistä sä tiedät tuon että moni elää tuilla ihan vaan huvikseen...?
Voi luoja että mä vihaankaan ihmisiä, kyllä olette sellaisia v*jakkiapinoita ettei oikein jaksais taas...
Vierailija kirjoitti:
Noh, mä olen työtön enkä saa ku sen viissatasen. Puoliso käy vakituisessa matalapalkkatöissä.
Asunto-osake Helsingissä ehdittiin maksaa töissä käydessä, mutta vastike + vesi on silti 500 euroa / kk. Eli asumiskulujen jälkeen elämme puolison palkalla kokonaan.
Emme saa asumistukea emmekä tietenkään tt-tukea, koska puolison palkka. Vain se viissatanen mulle. Että äläpä yleistä.
Ap on esimerkki totuuden jälkeisestä ajasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työssäkäyvät äänestäisivät täysjärkisiä poliitikkoja valtaan näiden nykyisten kähmijöiden, valehtelijoiden ja muiden pönöttäjien sijaan niin olisi toivoa siitä että jotain asioita korjattaisiin, esm. järjetön vuokrataso pk-seudulla. Muttakun eivät äänetstä vaan ääni menee toinen toistaan enemmän valehteleville vasureille jotka lupaavat että mitään ei leikata mistään ja samalla mitään ei muuteta. Viime vaalikausi oli tyypillistä vasurihallintoa eli talous oli syöksykierteessä joten hallitus odotteli että ehkä se korjaantuu itsekseen. Palkka kyllä kelpasi vaikka mitään ei tehty.
Hölmö, meillä on ollut jo vuosia oikeistopainotteinen hallitus...pääministeripuolue on ollut oikealta jo jostain 2007 lähtien...
Aina, siis aivan joka kerta joku vasuriurpo tulee selittämään että vasemmiston hallituksessa ollessa pääministeri tekee kaikki päätökset yksinään. Kysymys kuuluu: miksi helvetissä niitä vasureita sitten pitää ottaa sinne hallitukseen jos ne eivät edes yritä tehdä siellä mitään?
Älkää äänestäkö vasureita, niillä ei ole aikomusta eikä kykyä eikä halua tehdä hallituksessa mitään kuten tuostakin näkee ja kuten edellisen hallituksen "saavutukset" kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Miten vitsissä voi olla niin, että vuokranantajat voi pyytää 1200 € kuussa vuokraa kolmiosta, ja sen maksaa kelat ja sossut!!!
Myös pienituloisille!!
Ja sitten lapsiperheiden verotushelpotusta ollaan ottamassa pois!!!
Ei oo oikein!!!!
Jos sen vuokran maksaa kela tai sossu niin miksei sitä pyytäisi kun ei se vuokralaiselta ole pois. VVO ja muut vuokranantajat tietävät tämän ja imevät tällä tavalla yhteiskunnan varoja omaan rikolliseen toimintaansa.
Vuokratuotolla on voitava hoitaa lyhennykset, vastike, verot ja saatava voittoa kun asunnot on rakennettu velaksi eikä kukaan halua olla hyväntekijä vuokralaiselle.
Käytännössä asumistuki ja sosiaalitoimiston maksut mahdollistavat korkean vuokran perimisen ja asuntojen hinta pidetään keinotekoisesti korkealla.
Parempi olisi ratkaista asumisongelma toisella tavalla niin että tukien varassa eläminen saataisiin loppumaan.
Omasta mielestäni asumistuki pitäisi lopettaa kokonaan lopettaa ja kaupungin vuokra-asuntoja ei pitäisi rakentaa pelkästään huonotuloisille kun molemmat ovat valtava tulonsiirto rikkailta köyhille.
Toiseksi kaupungin ja yksityisten tonttipolitiikka on ollut pitää hintaa korkealla eli lisätä asumiskustannuksia kaikin mahdollisin keinoin vaikka pakkokeinoilla hinta voitaisiin määrätä matalaksi.
Jos tukiaistoiminta saataisiin järkevälle tasolle niin vuokrataso laskisi väistämättä kilpailun myötä.
Vierailija kirjoitti:
jos ei olisi sääntelyä eikä veroja ei olisi työttömiäkään. Naiset halusivat tämän sosialistisen mallin.
Joo. Niin haluttiin, koska ei haluttu enää 2010-luvulle mennessä olla miesten orjia. Eikä huono-osaisten miestenkään tarvitse olla toisten miesten orjia. Btw, luuletko, että mitään Nokiaa tai muita "miesten mahtavia saavutuksia ja kansantalouden nostatusta" olisi tapahtunut ilman nykyistä koulutus-, terveys- ja sosiaalijärjestelmää?
Työttömät pitäisi pakkosiirtää Lappiin perustettaville leireille pois kunnon ihmisten näköpiiristä. Kuka jaksaa katsoa toisten rahoilla loisivia ihmisraunioita joista ei tälle yhteiskunnalle ole mitään hyötyä. Toinen vaihtoehto voisi olla kansalaisuuden poistaminen ja maastakarkotus tälle yhteiskuntaa kuormittavalle ainekselle.
Työttömälle pitää määrätä velvollisuus tehdä pari päivää viikossa työtä vaikka apua tarvitsevalle kansalaiselle joka on työssä ja siis elättää veroillaan työttömiä. Ainakin itse tarvitsisin apua lumien kolauksessa ja siivoamisessa kerran viikossa. Samalla voisin antaa ohjausta kuinka löytää työpaikka tms. Luulisi että työtönkin haluaisin tehdä jotain hyödyllistä kotona makoilun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työssäkäyvät äänestäisivät täysjärkisiä poliitikkoja valtaan näiden nykyisten kähmijöiden, valehtelijoiden ja muiden pönöttäjien sijaan niin olisi toivoa siitä että jotain asioita korjattaisiin, esm. järjetön vuokrataso pk-seudulla. Muttakun eivät äänetstä vaan ääni menee toinen toistaan enemmän valehteleville vasureille jotka lupaavat että mitään ei leikata mistään ja samalla mitään ei muuteta. Viime vaalikausi oli tyypillistä vasurihallintoa eli talous oli syöksykierteessä joten hallitus odotteli että ehkä se korjaantuu itsekseen. Palkka kyllä kelpasi vaikka mitään ei tehty.
Hölmö, meillä on ollut jo vuosia oikeistopainotteinen hallitus...pääministeripuolue on ollut oikealta jo jostain 2007 lähtien...
Aina, siis aivan joka kerta joku vasuriurpo tulee selittämään että vasemmiston hallituksessa ollessa pääministeri tekee kaikki päätökset yksinään. Kysymys kuuluu: miksi helvetissä niitä vasureita sitten pitää ottaa sinne hallitukseen jos ne eivät edes yritä tehdä siellä mitään?
Älkää äänestäkö vasureita, niillä ei ole aikomusta eikä kykyä eikä halua tehdä hallituksessa mitään kuten tuostakin näkee ja kuten edellisen hallituksen "saavutukset" kertovat.
Voi elämä...kuule antaa olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iilimadoksi kutsuminen ja tuo asenne ON halveksimista...ja mistä sä tiedät tuon että moni elää tuilla ihan vaan huvikseen...?
Voi luoja että mä vihaankaan ihmisiä, kyllä olette sellaisia v*jakkiapinoita ettei oikein jaksais taas...
Loisimista tuo on ja iilimato loinen, joka hyvin kuvastaa sossuväen toimintaa. Vihervasemmistoa yhdistää vihaaminen, kuten kirjoitat.