MARRASMURUT TORSTAIHIN = )
Kommentit (27)
Galluppeihin:
Harrastuksista: tytön (2v) kanssa käydään kerran viikossa muskarissa ja kerhossa....on erittäin innokas näihin juttuihin (= Omat harrastukset on kausiluontoisia. Ulkoiltua tulee tasaiseen tahtiin ja sit välillä uintia ja kuntosalia fiiliksen mukaan. Nyt tosin on jäänyt aika vähäiseksi. Enkä aio stressata asiasta.
Kesäsuunnitelmia: miehen loma alkaa juhannuksesta ja ollaan varattu mökki heti loman alkuun viikoksi (= Muita suunnitelmia ei vielä ole....
W & VIP 5+0
Uskaltautuisiko tänne jo ilmottautua? Viikkoja kasassa vasta 5+2. Ultra 27.3. ja sitä odotan jännittyneenä. Tämä on saanut alkunsa ensimmäisessä pakastetun alkion siirrossa. Oireina lievää vaihtelevaa kuvotusta ja nälkä! Jännittää niin vietävästi tuo ultra, ettei tahdo työnteostakaan tulla mitään.. Siellä selviää, mitä matkassa on vai onko mitään...
Harrastusgallup: Tyttö 7v harrastaa hiphopia ja tyttö 1v ei vielä mitään.
Äiti harrasti jalkapallo- ja sählyhöntsyilyä vaihtelevasti, mutta jätti nämä nyt raskausajaksi. Uutena on nyt kuntosali, mutta en ole ehtinyt pariin viikkoon käymään... Ja paino nousee:( Äiti harrastaa vielä aktiivista kuntatoimintaa.
Kesägallup: kesäsuunnitelmina ainoastaan rakennusprojektin loppuun saattamista. Lomatkin on hoitoajoista ja ekaluokkalaisesta johtuen eri aikaan, ettei tässä mitään ihmeellistä ehdi... Ehkäpä pistäydymme kolmårdenissa (vai miten se meni...), jos aikaa löytyy.
Meidän tokaluokkalainen käy partiossa ja pelaa sählyä, esikoululainen pelaa sählyä. Itse en harrasta mitään kunnollista " kerran viikossa" toimintaa, vaan liikun luonnossa koiran kanssa. Tämä onkin ollut helppoa tähän asti kun isot pojat pärjää vaikka kahdestaan kotona jos lähden yksin kävelylle (ja mies töissä tms), tai jaksavat halutessaan myös kävellä pitkiäkin metsälenkkejä, varkinkin jos motivaattorina on luvassa evästauko jossain kallion päällä. Tähän onkin nyt tulossa muutos vauvan myötä.... täytyy hankkia oikein laadukas rinkka jotta ei olkapäät kipeydy. Kun esikoinen oli vauva ostimme halvalla ystäväperheeltä Chicco-rinkan joka oli aivan susi, paino tuli vain hartioille ja kun poika painoi alle vuoden ikäisenä yli 12 kg niin ei häntä pitkään jaksanut kantaa.
Kesälomalla veneilemme sen verran kun uskallan; meillä on moottorivene johon meidän nelihenkinen perheemme mahtuu juuri ja juuri asumaan, sellaisia 3-5 päivän reissuja sillä on tehty. Meno veneellä on kuitenkin aika täristävää ja hakkaavaa, pelkään että se aikaansaa supistuksia tai pahempaa; heinäkuussa viikkoja on kai 25 paikkeilla joten ihan syntyä ei vielä saisi.
Ehkä vietämmekin enemmän aikaa vanhempieni mökillä kuin veneessä.... Veneilykin hankaloituu muutamaksi vuodeksi vauvan myötä... ja täytyy hankkia isompi vene...
Loma-asioista vielä sen verran että olemme monena vuonna joka talvi matkustaneet viikoksi Kanarialle; pojat ovat tykänneet tosi paljon uimisesta, snorklailusta ym. Nyt vain mietityttää että varaako reissun ensi talveksi vai ei... ehkä maaliskuulle... olemme kyllä ennenkin pienten vauvojen kanssa matkustelleet ongelmitta...
Harrastusg: Meillä on koko perheellä yhteinen harrastus, perheuinti
Kesälomag: Mies pitää osan lomastaan kesäkuussa ja loput heinäkuussa. Kesä menee aikalailla kokonaan remonttia tehdessä, ostettiin talo jota alamme remppaamaan toukokuussa ja kesäkuussa muutetaan sinne ja samalla tehään remppaa minkä ehitään. Heinäkuulle on varattu yks viikko mökkeilyyn.
Tosi outoa kun ei ole oikein mitää raskausoireita, väsymyskin tiessään, tällekkin aamua puunannu pikkuvessan ja kylppärin oikein perusteellisesti. Mahakivut ja vihlasutkin tiessään..ihmettelen kyllä suuresti et mites nyt näin helpolla pääsee :)
Alkuun oli oireita vaikka kuinka ja nyt ei mitään, pitäsköhän olla jo pian huolissaan et onko sielä sittenkään raskaus aluillaan...
Tuuli 6+1
Tilasin sitten kuitenkin tänään alkuraskauden ultran, sain sen sille päivälle, kun halusinkin, eli 27.3., jolloin viikkoja olisi 8+1. Viimeiset pari päivää on ollut kamalaa etomista, eilen jäi kanaruokakin syömättä. Jostain syystä nyt ei yökötä ollenkaan?! Kummallista...
G1: Lapsi nyt ei paljon harrasta, kun ikää on vajaa 3v, mitä nyt kerran viikossa hän " hiihtää" kaverin kanssa. Itse käyn kerran viikossa jumpassa.
G2: Kesäksi ei mitään varmaa suunnitelmissa. Sukulointia... ehkä muumimaailma, ja risteilykin olisi haaveissa.
Alia rv6+4
Meidän perheen harrastuksena on luonnossa liikkuminen, yhdessä olo ja tietenkin perheen miehet tekee asioita yhdessä, pelaavat ja leikkivät. Mun kanssa poika laittaa ruokaa ja on leipuriapulaisena.sitten piirrellään ja luetaan yhdessä ja vietetään paljon aikaa kotona. Me ollaan molemmat sellaisia rauhallisia kotihiiriä ja päivittäin ulkoillaan koiran kanssa. Ens syksynä ollaan ajateltu viedä poika painiharrastuksen pariin tai miettiä jokin muu liikunnallinen laji, mistä poika tykkäis.
Oletteko jotenkin erikseen pyytänyt päästä alkuraskauden ultraan vai kuuluuko se automaattisesti neuvolassa käyntiin?
Kouvolassa vissiin ei? Osaisko joku kertoa? Mulle annettiin aika 5.4 eli silloin viikkoja on 9+5 ja silloin kuunnellaan sydänäänet (neuvolatäti sanoi että jos ne silloin jo saataisi kuuluman?) mutta mistään ultrasta ei ole ollut puhetta. Oulussa asuva kaveri kertoi että kävi ultrassa jo ja sydänäänetkin on kuultu ja hänellä viikoja 8. Mistä moiset erot?
T.Vaavaa
Tampereen seudulla odottaja saa valita meneekö niskapoimu-ultraan rv12 vai rakenneultraan rv18. Esikoisen aikaan oli vielä kaksi ultraa... Varhaisraskauden ultran joutuu itse maksamaan. Yksityisellä jotain 150e, korjatkaa, jos olen väärässä. Itse olen menossa varhaisraskauden ultraan, mutta tämä on saanut alkunsa hoidoista, joten se kuuluu niihin.
Kirsikka rv5+2
Iik, kun alko jännittään.... vaikka aikaa jännittää on aivan liikaa! Aika on vasta 18.4 eli pääsiäisen jälkeen. Mietinkin kovasti tuota alkuraskauden ultraa. Teillä kun on tietoa siitä lisää, niin milloin (rv:t) se siis yleensä tehdään, että sieltä jotain selvyyttä saa?
Pitänee kysyä ystävältä (kun neuvolan kätilöltä unohtui kysyä), että miten ne ultrat täällä meidän kunnassa. Odotin esikoista toisella paikkakunnalla viikoille 30 asti ja tämän kunnan käytännöistä ei ole oikein tietoa. Haluan siis päästä kahteen ultraan... saa sitten nähdä pitääkö toinen kustantaa itse.
Unohdin gallupit.... joko se nyt alkaa....
Sarafan rv 5+1
Alkuraskauden ultra ei tietääkseni missään kuulu " pakettiin" , eli siinä voi tahtoessaan käydä yksityisellä. Viime raskaudessa kävin 3 kertaa yksityisellä ultrassa ja hintaa jäi itselle maksettavaksi 45-55e (Tre). Sopiva ajankohta on rv7-9, niillä viikoilla voi ultrassa nähdä jo sykkeen. Sydänäänien kuuntelu dopplerlaitteella (neuvolassa) on eri asia. Sillä saadaan sydänäänet kuulumaan yleensä aikaisintaan rv10, joskus vasta paljon myöhemmin, riippuen istukan sijainnista, kohdun asennosta, yms..
...ja esikoinenkin on tervehtynyt (tällä erää)! Viime yön sain nukuttua siis paremmin, vaikka meillä vielä kuopuksen takia onkin yöheräämisiä. Silti väsytti aamulla niin vietävästi! Ja mies juuri kehui, kuinka sitä jaksaa paremmin, kun päivät ovat valoisampia... justiinsa!
Onkohan sitä jatkuva nälkä vain siksi, että saisi syödä " luvalla" koko ajan... hih! Tähän vartaloon kun ei lisää kiloja kaivattaisi. Esikoisesta tuli 14kg ja onneksi sitten lähti vuoden sisään muutaman extran kanssa :) Kakkosesta painoa 20kg ja siitä on vielä viitisen kiloa jäljellä ja jostain syystä kaikki tuossa navan alla! Höh! No, kelluu kait paremmin... Positiivista raskaudessa on se, että silloin saa mieheltä paljon enemmän kehuja. Johtunee varmaan siitä, että nuo ukkelit ovat yleensä niin rinta-addikteja, että pyöreät ja uhkeat muodot miellyttää :D
Harrastusgallup: Meidän lapset on niin pieniä, että harrastavat lähinnä äidissä roikkumista. Molempien kanssa on harrastettu vauvauintia ja haluaisin harrastaa uimista heidän kanssaan edelleen, mutta mies ei ole sinut veden kanssa... Pitää varmaan mummeleita pyytää seuraksi. Lähinnä touhutaan perheen kesken kaikkea " normaalia" , ei mitään säännönmukaista ja toistuvaa. Mies ottaa usein esikoista mukaan " miesten hommiin" . Itseni olen täysin unohtanut; että voisi jotain harrastaa. Aikaisemmin tosin olin toistakymmentä vuotta aktiivifutari ja sitten muuten vain sählyilin ja jumppasin. Vaan perhe on nyt sitten mennyt kaiken tuollaisen edelle... Lähinnä nykyisin roikun netissä.
Kesälomagallup: Apua! Taasko se kesä tulee... ei meillä olla vielä edes ehditty miettiä, milloin pitää lomia (siis mies, minä lienen kotona kuitenki). Varmaan menee " konkurssibudjetilla" , eli käydään mökillä, ehkä jossain " lastenpaikassa" ja aloitellaan tonttiurakkaa.
Hups! Kuopus huutaa, joten riennetään pelastamaan hänet päiväuniltaan!
Mietinkin juuri sitä, että jos täällä ei ole kuin joko np tai rakenne, niin sitten kyllä menen yksityiselle alkuraskauden ultraan.
Mutta jaa...en ehdikään kirjottaa mitään kun ipana tappelee kaverinsa kanssa *viuh*
Swehina rv 5+4
Pakko sanoo sanani vielä tuohon lista-juttuun. Eli kuka se nyt olikin joka sitä alkoi alunperin tekemään.. ei selvästikään osannu sitä tehdä ja muistaakseni kysyi et jos joku paremmin osais. Ja siksi tein sen uuden. Ja sen jälkeen kyllä huomasin että se ensimmäinen tyyppi olikin tehnyt jo ihan hienon sillä aikaa( hyvä,taas nähtiin et harjoitus tekee mestarin) ja pyysin kyllä anteeksi et hypin sillee ja sanoin et mulle on ihan sama kumpi otetaan(eli turha mua syytella nenille hyppimisestä). Ja mun lista jäi. Nyt vaan rupes ärsyttään (liekö sit hormoneilla sormensa pelissä) et olin aikas vaivalla tehnyt sen (jos joku ei huomannu niin aina menee joku pikkujuttu pieleen ja se ÄRSYTTÄÄ) ja sit tulee joku ja kopsaa sen muuten mut muuttaa sen vaan ihan hirveen näköseksi. (Juu sori vaan mut nyt se on ruma.) Ja se että päivitykset jäi, johtu ihan siitä et on ollu tota pahoinvointia ja väsmystä. Sanoin kyllä jo heti alussa et muutkin saa päivittää, mut ois nyt ollu kiva jos se lista ois edes pidetty samanlaisena millaseksi sen ajan kanssa värkkäsin!
Että tällasta..
Mariposa rv 6+6
Voit ihan hyvin Mariposa päivittää listaa jos haluat, mutta olisi tosi mukavaa jos päivittäisit sitä todellakin useammin tai annat toisten tehdä sitä. Mun mielestä ulkonäkö ei ole kaiken a ja o, vaan se että sieltä saa tietoja liikoja etsimättä, miljoonien sydänten takaa.
Minä en ainakaan tästä jaksa riidellä, haluan pitää oman odotukseni kitkattomana.
En minä olisi ryhtynyt hommaan, jos kaikki olisi sujunut hyvin.
Moni ihmetteli miksi lista ei elä.
Mutta, jos pitää vetää herne nenään niin vedä.
Swehina rv 5+4
Kopioin sinun listaasi, koska se oli hyvä ja en halunnut muuttaa sitä kokonaan, koitin tehdä siitä vain selkeämmän.
Toisekseen ei ollut aikaa, tehdä kokonaan uutta listaa kun tungos listalle oli kova.
Juurihan kai sanoin että pahoinvoinnin takia en oikein jaksanu sitä päivittää, ei ole helppoa istua konella kun oksennus on kurkussa 24/7. En ole vetäny mitään mihinkään, en vaan tykänny siitä et kovalla työllä tehty lista pilattiin (ja sunko listassa ei ole sydämiä??), enkä varsinkaan siitä et joku sano et minähän se ensin hypin nenille...
Ei tää lista-asia ole todellakaan mulle niin tärkeä et alkasin sen takia kenenkään kassa riitelemään, halusin vain periaatteesta sanoa mielipitteni niinku muutkin on tehny.
Listassa on sydämiä, mutta vain sellaisissa paikoissa jossa ne ei liiemmin sotke tekstiä vaan ne on siellä erottaakseen tekstit toisistaan.
Jos sinä olet kipeä, et kykene päivittämään listaa niin miksi et salli toisten tehdä asioita parhaakseen katsomallaan tavalla? Et sanonut etteikö listaa saisi muuttaa etkä myöskään ilmottanut mitään, miksi lista ei elä.
Olisimme me sinun antaneet listaa pitää, jos olisimme tienneet edes jonkinlaisen syyn. Nyt luulimme ettei sinua kiinnostanut koko lista...
Monta päivää päivittämättä, neljä pitkää sivua...
No enpä hoksannu kirjotella siihen listaan et ole ystävällinen äläkä pilaa tätä mun listaa muuttamalla sitä ihan kamalan väriseksi. ;D Tästä vois kai jauhaa vaikka koko viikon, mutta sitä me ei tehdä.
sano sinä minkä väriseksi lista laitetaan...? Sillähän tämä on selvä...
Täällä hereillä aika hyvin nukutun yön jälkeen. Nykyinen kuopus nukkui koko yön ja vessassakin piti käydä vaan kerran. Flunssa meinaa vähän kiusata, mutta kyllä mä tänään aion töihin mennä. Huomenna alkaakin taas uusperhe viikonloppu täydennettynä vielä yhdellä mun entisellä hoitotytöllä. Itse olen huomenna töissä illalla puoli kymmeneen, mutta mies varmaan haalii pesueen kasaan ja vie esikoisen uimaan.
G: Mitä teidän lapset harrastaa? Entä itse?
Meillä käy esikoinen uimassa ja temppukoulussa ja kuopus muskarissa. Itse harrastan säännöllisesti vain ulkoilua ja lenkkeilyä koirien kanssa, mutta välillä myös uimista ja ratsastamista.
G:Kesälomasuunnitelmanne?
Me aiotaan LENTÄÄ Tukholmaan, niin pääsee lapset lentokoneeseen. Ollaan siellä sitten yö tai kaksi hotellissa. Käydään myös Muumimaassa kuopuksen kanssa ja perheen miehet menee sillä aikaa siihen Väskin seikkailusaarelle.
Mutta nyt kahvin keittoon ja siivoamaan pöytä.
Effica ja Pyry 7+2