Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pride - Osallistuvatko siihen tuntemanne vähemmistöt vai ketkä

Vierailija
20.06.2023 |

Viime viikonloppuna oli Pride-tapahtuma Tampereella. Omaan tuttavapiiriini kuuluu useita seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvia - lapsen parilla kaverilla on kahden äidin perheet, naapurissa asuu keski-ikäinen kultturelli miespari, töissä pari nuorta avoimesti homomiestä...

Kukaan näistä tuntemistani vähemmistön edustajista ei itse ollut Pridella, eivätkä sanallakaan missään maininneet tapahtumaa. Töissä nämä kaksi vähemmistöön kuuluvaa miestä naureskelivat, ettei erityisesti kiinnosta, eivät tod. ole menossa ja että (suora lainaus) "heteronaiset siitä tuntuvat olevan eniten innoissaan".
Ja tämä on totta: Omassa tuttavapiirissäni useat heteronaiset olivat marssilla ja jakoivat somessaan useita kuvia sateenkaarilippujen kanssa ja videoita marssilta.

Onko tämä vain mun kupla vai onko näin, että Pridesta on tullut tiedostavien heteroiden tapahtuma?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta. Siis että se on näyttäytymispaikka heteroille, jotka haluavat osoittaa muulle maailmalle olevansa suvaitsevaisia. Lisäksi yritykset ovat kaapanneet tapahtuman omakseen ja itseäni ainakin se kaupallisuus ja sateenkaaren käyttäminen markkinointitarkoituksessa ärsyttää tosi paljon. Olen itse keski-ikäinen lesbo, enkä ole enää useaan vuoteen jaksanut Prideen vaivautua. Ehkä siellä jotkut nuoremmat käy.

Vierailija
2/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani transmies ei osallistu koska ajattelee ettei olisi tervetullut, "muunsukupuolinen" naapuri on innoissaan puhunut jo kuukausia joten taitaa osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamia homomiehiä eikä kukaan ole puhunut pridestä mitään enkä ole kysynyt.

Vierailija
4/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne vähemmistöjä, inhoan koko ajatusta !

Vierailija
5/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuntuma minullakin. Kaikki tuntemani Prideen menevät ovat heteroita. Tunnen yhden lesboäidin, joka elää nyt kyllä sinkkuna lastensa kanssa eikä hän ole osallistumassa Prideen, vaikka sateenkaariperheiden leireillä tms ovat kyllä käyneet joskus.

Vierailija
6/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälleen itse vähemmistön edustajana sanoisin, että siellä marssivat hiljattain kaapista ulos tulleet nuoret ja suvaitsevaisina itseään pitävät heteronaiset, ei munkaan nelikymppisestä ystäväpiiristä (lesboja, homoja ja muunsukupuolisia) sinne ole kukaan menossa.

Vierailija
7/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikki tuntemani muslimit ainakin osallistuu.

https://twitter.com/MrAndyNgo/status/1670502881357643777

Vierailija
8/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunista kaksi (julkisesti vihreitä kannattavaa) naikkosta puhuivat kahvilassa menevänsä. Kummallakin normaali miessuhde.

Vierailija
9/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hetero enkä ole menossa

Vierailija
10/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prideen osallistuvat pääasiassa ihmiset jotka kerjäävät huomiota ja hyväksyntää muilta.

Muistan eräänkin ihmisen jonka piti kiireellä tilata sateenkaari rekvisiittaa ennen Prideä, kun ei asia mitenkään muuten koskaan kiinostanut.

Vierailija
11/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen lesbo ja olen menossa Helsinki Prideen neljän kaverini kanssa jotka myös bi/lesboja. Se on meille semmoinen mukava kesätapahtuma ja tilaisuus viettää aikaa yhdessä ja tavata muita "saman henkisiä". Yleensä olen käynyt myös kotikaupunkini Turun Pridessa muutaman kaverini kanssa.

Jos minulla ei olisi tällaista sopivaa kaveriporukkaa, tuskin menisin. Ymmärrän myös ettei kaikkia homoja Pride kiinnosta syystä tai toisesta - ei me olla kaikki samanlaisia.

N32

Vierailija
12/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri (homo) on ollut useina muina vuosina, mutta tänä vuonna oli niin raivoissaan Setan päätöksestä jättää kokoomus ulos, että ei kuulemma osallistu. Tyyppi siis on itse kokoomuksessa paikallistasolla aktiivisesti mukana. 

Vierailija
13/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pridessä ollaan oltu mutta ei taatusti enään

Vierailija
14/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
15/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jännää miten paljon heteroita kiinnostaa Pride tällä palstalla - kuka menee ja miksi jne. Joka päivä monta aloitusta samasta asiasta.

Vierailija
16/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska se on noloo.

Vierailija
17/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lesbo enkä koskaan ole käynyt, enkä ole ottanut aihetta puheeksi ikinä kenenkään kanssa. Sateenkaariystäviä löytyy. Yhden tiedän käyneen kun joskus jotain kuvia sieltä postasi, mutta muista en tiedä ovatko käyneet kun eivät ole asiasta mitään myöskään puhuneet.

Vierailija
18/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani pride-ihmiset on heteronaisia ja heillä on kova hinku tällaisiin juttuihin. Omassa lähipiirissäni on kaksi homomiestä mutta pridestä tai homoasioista eivät puhu juuri koskaan enkä minäkään mitenkään koe heidän asiaa omakseni.

M40

19/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoboltsit  osallistuvat moiseen...

Vierailija
20/47 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo pari homokaveria ole enää aikoihin menneet, kun tilaisuudesta on tullut heidän sanoillaan täysin poliittinen sirkus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi