kutsumatta jätetty
Olen pienessä todella tiiviissä harrastuspiirissä.
Nyt kuulin, että eräs piiristämme jota olen pitänyt
ystävänäni on kutsunut kaikki muut erääseen juhlatilaisuun.
Jätänkä koko porukan, nostanko metelin, vai jatkanko kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mikä olisi paras tapa reagoida tähän?
Kommentit (46)
Olet varmaan se tyyppi, jota ilman kaikilla olisi aina hauskempaa... paskempi tsägä. Mutta kyllä suurin osa varmaan tietää, usein on just se yksi joka on niin päällekäyvä / vaativa / äänekäs / negatiivinen / younameit että pilaa aina ilmapiirin... ja miten ihanaa on jos se tyyppi ei pääsekään paikalle... joten kiusaus "unohtaa" kutsua on myös aika suuri.
Jos tilaisuuteen oli paikkoja rajallinen määrä ja kutsuja kutsui ne, kenen arveli nauttivan tilaisuudesta eniten.
Esim kutsuja on voittanut 4kpl lippuja hevibändikeikalle ja pyytää mukaan kolme kaveria, joiden tietää pitävän hevistä ja joiden kanssa käy kesäisin festareilla.
Vierailija kirjoitti:
Koska juhlaa ei ole vielä pidetty, kysyisin sinuna tältä mulkerolta, voinko siis sittenkin osallistua unohduksesta huolimatta. Saattaisin vieläpä heittää, että olipa hyvä, että asia tuli puheeksi, sillä en ole vielä ehtinyt sopia tuolle päivälle mitään muuta menoa. Heittäytyisin siis mahdollisimman hankalaksi ja varmistaisin tälle juhlien järjestäjälle mahdollisimman kiusaantuneen olon.
Hankala kiusallisten tilanteiden aiheuttaja huomaa pikkuhiljaa jäävänsä yhtä enemmän ja enemmän ilman kutsuja ja kavereita. Mutta kaikin mokomin, oma on valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tuon itsekin joskus. Minä luokittelen sen kiusaamiseksi ja/tai epäkorrektiksi käytökseksi. Minä en sen koommin puuttunut asiaan, mutta viime syksyn rapujuhlille tein samalla mitalla, enkä kutsunut häntä meille. Ihan omalla lääkityksellä kostettiin.
Miksi te kauhistelette täällä hänen tekojaan, kun kuitenkin olette valmiit toimimaan ihan yhtä ilkeästi?
"Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."- Jeesus Kristus
Viikonlopun aikana palstalla on käyty pitkä keskustelu kyläilyjen ja kutsujen vastavuoroisuudesta. Eikö vastavuoroisuutta voi soveltaa myös aloittajan tilanteessa? Jos toinen ei kutsunut häntä omiin juhliinsa, niin vastavuoroisesti aloittaja jättää kutsumatta tämän henkilön omiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska juhlaa ei ole vielä pidetty, kysyisin sinuna tältä mulkerolta, voinko siis sittenkin osallistua unohduksesta huolimatta. Saattaisin vieläpä heittää, että olipa hyvä, että asia tuli puheeksi, sillä en ole vielä ehtinyt sopia tuolle päivälle mitään muuta menoa. Heittäytyisin siis mahdollisimman hankalaksi ja varmistaisin tälle juhlien järjestäjälle mahdollisimman kiusaantuneen olon.
Hankala kiusallisten tilanteiden aiheuttaja huomaa pikkuhiljaa jäävänsä yhtä enemmän ja enemmän ilman kutsuja ja kavereita. Mutta kaikin mokomin, oma on valintasi.
Siis pointtihan on nimenomaan se, että sen kyseisen ihmisen seura ei voisi enää vähempää kiinnostaa tuollaisen ulkopuolelle jättämisen seurauksena, joten on aivan se ja sama, mitä hän jatkossa minusta ajattelisi. Homman idea on se, ettei kyseinen henkilö pääse kuin koira veräjästä vaan näkee, ettei toisia ihmisiä voikaan heittää ihan noin vain roskiin.
Tuntui varmaan pahalta itsekin olen kokenut tuollaista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pointtihan on nimenomaan se, että sen kyseisen ihmisen seura ei voisi enää vähempää kiinnostaa tuollaisen ulkopuolelle jättämisen seurauksena, joten on aivan se ja sama, mitä hän jatkossa minusta ajattelisi. Homman idea on se, ettei kyseinen henkilö pääse kuin koira veräjästä vaan näkee, ettei toisia ihmisiä voikaan heittää ihan noin vain roskiin.
Ai sinusta on roskiin heittämistä se, että ei kutsu omiin juhliinsa?
Kiireessä jäit vahingossa pois kutsuttujen listalta?
Ei kyllä kuulosta kivalta. :( Mulla taas on kokemusta siitä miten kurssikaverit laittoivat omat bileet koululla koulun jälkeen pystyyn kahdestaan eivätkä muita kutsuneet, ja meitä oli sentään siinä porukassa yli kymmenen.
Jokaisella on oikeus tehdä valintansa. Tee sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa lähdet oletuksesta, että asialla olisi jotain merkitystä kyseiselle henkilölle. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole. Jos olisi, ei hän olisi jättänyt kutsumatta.
Tuollainen tuntuu aikuisestakin kamalalta saati sitten lapsista. Lapsethan käyttävät tälläista tapaa kiusaamisen muotona, nähtävästi myös aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kuulosta kivalta. :( Mulla taas on kokemusta siitä miten kurssikaverit laittoivat omat bileet koululla koulun jälkeen pystyyn kahdestaan eivätkä muita kutsuneet, ja meitä oli sentään siinä porukassa yli kymmenen.
Bilettivät kahdestaan?
Unohtaisin asian mutta vetäisin jatkoa ajatellen omat johtopäätökseni.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan näille "miksi minua ei kutsuttu" -kysyjille rehellisesti, että ei kutsuttu koska en halunnut sinua sinne mukaan. Siitä saa sitten repiä pelihousujaan ja vetää herneitä nenään, mutta kutsujana saan päättää ja saan sanoa kutsua kerjäävälle totuuden. Joskus nyt vain on mukavampaa, kun se yksi ei ole mukana.
Toki saat, mutta tuollainen on silti lapsellista ja moukkamaista käytöstä. On kypsää huomioida muut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri asia tehdä jotain kahdestaan, kuin sulkea isosta porukasta yksi pois. Isossa joukossa on usein tiiviimpiä ihmissuhteita sisällä, ja tämä on täysin hyväksyttävää. Ei kaikkeen tarvitse kutsua muita mukaan.
Alexandra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan näille "miksi minua ei kutsuttu" -kysyjille rehellisesti, että ei kutsuttu koska en halunnut sinua sinne mukaan. Siitä saa sitten repiä pelihousujaan ja vetää herneitä nenään, mutta kutsujana saan päättää ja saan sanoa kutsua kerjäävälle totuuden. Joskus nyt vain on mukavampaa, kun se yksi ei ole mukana.
Toki saat, mutta tuollainen on silti lapsellista ja moukkamaista käytöstä. On kypsää huomioida muut.
Mä luulen, että tuo on yksi merkittävä syy, miksi porukoihin on nykyisin niin vaikea päästä. Uusia ihmisiä ei haluta mukaan, koska se tuo samalla vaatimuksen, että ilman tätä uutta ihmistä ei voi tehdä enää yhtään mitään. On siis järkevämpää olla kokonaan ottamatta porukkaan kuin ottaa ja sen jälkeen olla velvollinen ottamaan mukaansa ihan jokaisiin kissanristiäisiinkin.
Kateus on monesti syy kaikenlaiseen toimintaan. Onko tuo ihminen sinulle kateellinen jostakin asiasta: olet esim. kaunis, hän ei. Ei tarvita tuon kummempaa asiaa. Olet hoikka, hän lihava. jne. Hän haluaa jostakin systä että koet pahaa mieltä ja loukkaannut. Nyt sinun on kasattava itsesi ja asetettava hänen paikalleen elämässäsi, eli sinne kolkkaan, jolla ei ole sinulle merkitystä.