kutsumatta jätetty
Olen pienessä todella tiiviissä harrastuspiirissä.
Nyt kuulin, että eräs piiristämme jota olen pitänyt
ystävänäni on kutsunut kaikki muut erääseen juhlatilaisuun.
Jätänkä koko porukan, nostanko metelin, vai jatkanko kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mikä olisi paras tapa reagoida tähän?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tuon itsekin joskus. Minä luokittelen sen kiusaamiseksi ja/tai epäkorrektiksi käytökseksi. Minä en sen koommin puuttunut asiaan, mutta viime syksyn rapujuhlille tein samalla mitalla, enkä kutsunut häntä meille. Ihan omalla lääkityksellä kostettiin.
Miksi te kauhistelette täällä hänen tekojaan, kun kuitenkin olette valmiit toimimaan ihan yhtä ilkeästi?
"Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."- Jeesus Kristus
Varmaan olisi hyvä selvittää, onko hänellä jotain sinua vastaan. Ihan turha lähteä koston kierteisiin, kun voisi selvittää ongelmat niiden ollessa alkutekijöissään.
Tietysti tämä on monelle liian kypsää ja vaativaa käytöstä.
Kokemusta myös. Jätin koko kaveriporukan. Eräs pyysi minua vielä tapauksen jälkeen auttamaan eräässä remonttijutussa. En mennyt. En myöskään mennyt erään toisen porukkalaisen häihin kutsusta huolimatta. Kysyin suoraan, että häämatkaanko tarvitset rahaa vai miksi nyt seura kelpaa? Vaihdoin käytännössä koko kaveripiirin, kun pääsin opiskelemaan uutta alaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olisi hyvä selvittää, onko hänellä jotain sinua vastaan. Ihan turha lähteä koston kierteisiin, kun voisi selvittää ongelmat niiden ollessa alkutekijöissään.
Tietysti tämä on monelle liian kypsää ja vaativaa käytöstä.
Just näin. Sitten kun tiedät syyn kutsumatta jättämiselle, palaa raportoimaan ja siinä vaiheessa voimme yhdessä pohdiskella miten suhtautua. Sovitaanko näin?
Laitoin hänelle viestiä ja kysyin miksi hän kutsui kaikki muut ja miksi ei minua. Hän vastasi vain, että piti niin nopeasti kutsua ihmiset eikä suostu selventämään mitä tarkoittaa.
Miten tähän nyt sitten suhtautuisi?
Miksi haluat olla ystävä ihmisten kanssa, jotka eivät selvästi halua olla ystäviä sinun kanssasi? Minulle tuollaiset ' ystävät' olisi pelkkää pahanhajuista ilmaa.
Mä varmaan jättäisin tuollaisen porukan koska tuntisin itseni aina ulkopuoliseksi tuon jälkeen. Todella tökeröä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tuon itsekin joskus. Minä luokittelen sen kiusaamiseksi ja/tai epäkorrektiksi käytökseksi. Minä en sen koommin puuttunut asiaan, mutta viime syksyn rapujuhlille tein samalla mitalla, enkä kutsunut häntä meille. Ihan omalla lääkityksellä kostettiin.
Miksi te kauhistelette täällä hänen tekojaan, kun kuitenkin olette valmiit toimimaan ihan yhtä ilkeästi?
"Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."- Jeesus Kristus
Silmä silmästä ja hammas hampaasta
- Hammurabi-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hammurabi-
Ja juuri tuon koston kierteen takia, täällä ei ole kohta enää kellään silmiä, eikä hampaita.
Tuskin aloittajalle on noin tehty ihan muuten vain. Kyllä siellä aina, joku pieni taikka suuri syy on taustalla millä tekijä tuon kaltaisen käytöksen on itselleen oikeuttanut.
Pahan voi voittaa vain hyvällä.
"Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra". Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä."
Mä en olis laittanut viestiä, vaan sanonut kasvokkain, että teillä oli kuulemma hauskat juhlat? Viesti on liian helppo tuollaiselle paskiaiselle.
Joo, syyllistäkää vain aloittajaa,varmaan ihan oma vikasi.
Eikun, huonoa ja törkeää käytöstä oikeasti.
Onko teillä jotain kisoja tuossa harrastuksessa? Jos on, olisiko kateellinen sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat olla ystävä ihmisten kanssa, jotka eivät selvästi halua olla ystäviä sinun kanssasi? Minulle tuollaiset ' ystävät' olisi pelkkää pahanhajuista ilmaa.
En nyt menisi kaikkia tuomitsemaan, jos yks on ollut tökerö.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin hänelle viestiä ja kysyin miksi hän kutsui kaikki muut ja miksi ei minua. Hän vastasi vain, että piti niin nopeasti kutsua ihmiset eikä suostu selventämään mitä tarkoittaa.
Miten tähän nyt sitten suhtautuisi?
Minä tulkitsen tuon niin että laittoi kutsun tekstarilla tmv ja unohti sinut porukasta. Olen itse 8 hengen tyttöporukan kanssa todella hyviä kavereita. Silti kun laitan kutsun joudun miettimään ja laskemaan "onko mulla nyt tarpeeksi nimiä tässä, onko yhteensä 8 tulossa kutsuille" 😬 Muuten meinaa joku aina unohtua, eikä se joku ole se sama ihminen koskaan 😬
Ystäviä ollaan oltu ala-asteelta asti eli vuosikymmeniä 😂
Meillä tosin jos joku unohtaa joskus kutsusta jonkun niin aika nopeasti tulee noottia muilta että hei sä taisit vahingossa unohtaa laittaa viestiä sille ja sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hammurabi-
Ja juuri tuon koston kierteen takia, täällä ei ole kohta enää kellään silmiä, eikä hampaita.
Tuskin aloittajalle on noin tehty ihan muuten vain. Kyllä siellä aina, joku pieni taikka suuri syy on taustalla millä tekijä tuon kaltaisen käytöksen on itselleen oikeuttanut.
Pahan voi voittaa vain hyvällä.
"Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra". Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä."
Minun ei tällä kommentilla ollut tarkoitus syyllistää aloittajaa, jos se siltä.sattui kuulostamaan.
Mutta maailma kun juuri elää tuon silmä silmästä hammas hampaasta ohjeen mukaisesti, niin sen takia näitä tapahtuu.
Aloittajan ei ole tarvinnut kun vaikka huomaamattaan tehdä tai sanoa jotain mistä kyseinen henkilö on sitten ottanut itseensä, eikä ole ymmärtänyt aitä vahingoksi ja itsekseen miettinyt "Jaahas vai, että tälläistä peliä. Silmä silmästä hammas hampaasta siis"
Ymmärrätte varmaan, että juuri tuo "ohje" on syy kaikelle tällä. Jos ei kukaan kostaisi pahaa pahalla takaisin, paha laikkaisi ja koston kierre katkeisi.
Ottaisin seuraavan nähdessä asian esille, että teillä oli sitten juhlatilaisuus Sejase ja kysynyt sitten suoraan, että miksi en saanut kutsua kun muut olivat kuitenkin kutsuttu.
Selityksestä ja reaktioista riippuen tekisin sitten johtopäätökset ja päätökset jatkosta.
Voihan kyse olla siitä, että kutsut on jouduttu lähettämään lyhyellä varoitusajalla ja kutsuja on kuullut ap:n olevan lähdössä samaan ajankohtaan matkoille ja ajatellut kutsun olevan turha ap:lle, koska hän ei kuitenkaan pääse matkan takia.
Tai jos ap itse on valittanut, ettei koskaan saa alle viikon varoitusajan lastenhoitoapua eikä siksi tykkää extemporee -kutsuista.
Tai ap on sanonut, ettei viihdy sen kaltaisissa juhlatilaisuuksissa mihin kutsuja on ollut kutsumassa. Ehkä ap ei ole koskaan lähtenyt tilaisuuksiin, joihin hänet on kutsuttu ja nyt ei enää kutsuta. Tai ap peruu aina viime hetkessä lähtemisensä ja aiheuttaa perumisillaan muille hankalia tilanteita (esim. muut joutuvat maksamaan isomman osuuden yhden jäädessä pois).
Itse olen kahdesta viimeisestä syystä jättänyt hyviäkin tyyppejä pois kutsulistalta, sellaisia joiden kanssa viihdyn muuten hyvin. Tuntuu typerältä kutsua ihmistä kerta toisensa jälkeen jonnekin jos hän ei koskaan lähde kuitenkaan.
Toinen on tää viimetipanperuja ja säätäjä, ei vaan jaksa kun joltain tulee liian usein se 'sorry en nyt pääsekään' tai 'vatsataudissa'. Ei jaksa noita tyyppejä, kun koskaan ei tiedä ovatko sitten oikeasti tulossa vai eivät. Mielummin kyselee niitä, jotka lähtevät kun sanovat lähtevänsä.
En sano, että ap on tällainen hankala tyyppi, mutta voihan sitä miettiä olisko tällanenkin syynä ettei saa (enää) kutsuja johonkin porukkaan. Ettei se kutsuja ole aina välttämättä se moukka ja kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Voihan kyse olla siitä, että kutsut on jouduttu lähettämään lyhyellä varoitusajalla ja kutsuja on kuullut ap:n olevan lähdössä samaan ajankohtaan matkoille ja ajatellut kutsun olevan turha ap:lle, koska hän ei kuitenkaan pääse matkan takia.
Tai jos ap itse on valittanut, ettei koskaan saa alle viikon varoitusajan lastenhoitoapua eikä siksi tykkää extemporee -kutsuista.
Tai ap on sanonut, ettei viihdy sen kaltaisissa juhlatilaisuuksissa mihin kutsuja on ollut kutsumassa. Ehkä ap ei ole koskaan lähtenyt tilaisuuksiin, joihin hänet on kutsuttu ja nyt ei enää kutsuta. Tai ap peruu aina viime hetkessä lähtemisensä ja aiheuttaa perumisillaan muille hankalia tilanteita (esim. muut joutuvat maksamaan isomman osuuden yhden jäädessä pois).Itse olen kahdesta viimeisestä syystä jättänyt hyviäkin tyyppejä pois kutsulistalta, sellaisia joiden kanssa viihdyn muuten hyvin. Tuntuu typerältä kutsua ihmistä kerta toisensa jälkeen jonnekin jos hän ei koskaan lähde kuitenkaan.
Toinen on tää viimetipanperuja ja säätäjä, ei vaan jaksa kun joltain tulee liian usein se 'sorry en nyt pääsekään' tai 'vatsataudissa'. Ei jaksa noita tyyppejä, kun koskaan ei tiedä ovatko sitten oikeasti tulossa vai eivät. Mielummin kyselee niitä, jotka lähtevät kun sanovat lähtevänsä.En sano, että ap on tällainen hankala tyyppi, mutta voihan sitä miettiä olisko tällanenkin syynä ettei saa (enää) kutsuja johonkin porukkaan. Ettei se kutsuja ole aina välttämättä se moukka ja kusipää.
Mulla on tollanen tuttu, joka pitää kutsua joka paikkaan, mutta ei tule vaikka kutsutaan. Jos ei kutsuta, niin loukkaantuu siitä. Jos kutsutaan, niin lähettää rivien välistä syyllistävän marmatusviestin siitä, miten minun olis pitänyt muistaa hänen olevan matkoilla/yksin koiran kanssa/lapsiviikko tai lapseton viikko (kumpikaan ei jostain syystä sovi)/hän ei halua olla kolmas pyörä tai neljäs pyörä tai ylipäänsä koko kutsutussa porukassa mikään pyörä/joku muu syy mikä minun olisi pitänyt ottaa huomioon. Jos muuten onnistuisi ja tähtien asento on oikea, niin sitten tukee tekstari edellisenä iltana, että hän on sairastellut paljon eikä jaksa tällä kertaa tulla.
Kutsun hänet kuitenkin aina, koska muuten marttyyrishow ja hän haukkuisi minut kavereille ja muille tutuille miten en kutsu häntä enää.
Minä vastaan näille "miksi minua ei kutsuttu" -kysyjille rehellisesti, että ei kutsuttu koska en halunnut sinua sinne mukaan. Siitä saa sitten repiä pelihousujaan ja vetää herneitä nenään, mutta kutsujana saan päättää ja saan sanoa kutsua kerjäävälle totuuden. Joskus nyt vain on mukavampaa, kun se yksi ei ole mukana.