Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ylipaino estää synnytyksen käynnistymisen?

Vierailija
22.01.2017 |

Rv 40+5 nyt, on jo toinen lapsi eikä MITÄÄN merkkejä että olis syntymässä vielä aikoihin. Esikoinenkin syntyi 41+2 ja silloinkin kovakourainen sisätutkimuksen seurauksena eli ei lähtenyt "itsekseen" alkuun. Nyt olen alkanu miettimään että onko mun kropassa jotain vikaa kun synnytykset ei käynnisty. Ylipainoa minulla on 25 kg, voiko se olla syy tähän? Äidilläni on ainoastaan esikoinen eli minä mennyt yli lasketun ajan ja muut tulleet etuajassa ja hänkin ihmettelee jo että miksi minulla menee molemmat yli.. tuntuu pahalta kun kroppa ei toimi niin kun pitäisi. :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki painottivat minulle sitä että "toinen lapsi syntyy jo etuajassa, niin syntyi minullakin". Siksi odotin itsekin että olisi syntynyt mutta joo, näköjään kaikilla muilla syntyy toinen aikasemmin mutta minulla ei. Tosi pettynyt olo ja siksi mietin kaikkia syitä miksi en osaa lasta synnytettää ajoissa. Ap

Vierailija
2/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin omasta puolestani, esikoinen (bmi ennen raskautta 33 ja raskauskiloja tuli 12) oli normaali raskaus ja normaali synnytys. Käynnistyi spontaanisti supistuksilla rv 40+2, synnytyskin kesti vain 5h. Äidilläni kaikki kolme raskautta on jouduttu käynnistämään yliaikaisuuden vuoksi.

Tosin olin puolivuotta ennen raskauden alkua laihduttanut (-15kg) ja olen lapsesta asti ollut ylipainoinen.

Ylipaino kyllä vaikuttaa hormonitoimintaan ja kroppaan kaikinpuolin negatiivisesti, mutta en ole ikinä kuullut sen vaikuttavan synnytyksen käynnistymiseen. Tuota sinun on nyt tässä kohtaa aivan turha murehtia, asialle et enää voi tehdä yhtään mitään. Jos vielä lisää meinaat lapsia tehdä, laihduta ennen raskauden yrittämistä ja katso miten synnytyksen käynnistymisen kanssa sitten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali synnytyksen ajankohdan vaihteluväli on 5 viikkoa, kolme viikkoa ennen tai kaksiviikkoa jälkeen lasketun ajan. Yliaikainen raskaus on vasta 42+.

Vierailija
4/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiha. Mulla eka syntyi ennen la, toinen rv 41 käynnistettynä. Toinen synnytys ja raskaus oli helppoja ja kaikki meni muutenkin hyvin. Joten ei se yliaika ja käynnistys tarkoittanut mulle mitään huonoa. Hyvää vointia sinulle, ei tämä elämä ole niin päivän päälle!

Vierailija
5/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali synnytyksen ajankohdan vaihteluväli on 5 viikkoa, kolme viikkoa ennen tai kaksiviikkoa jälkeen lasketun ajan. Yliaikainen raskaus on vasta 42+.

Tiedän tämän eikä tässä nyt hätää muuten olisikaan, on vaan liikkuminen tosi vaikeaa kun on liitoskipuja ja kaikkea. Esikoisen aikaan olin loistokunnossa loppuun asti. Lisäksi ärsyttää ihmisten kommentit kun ihmettelevät että miksi se ei synny kun kyllähän nyt toisen pitäisi jo syntyä aikasemmin, tulee ihan olo että olen nyt epäonnistunut pahasti kun raskaus meni yli lasketun ajan.

Aloin pohtimaan tätä myös sen takia kun tädilläni joka on myös ylipainoinen meni molemmat raskaudet kaksi viikkoa yliajalle ja siskonsa eli äitini taas on normaalipainoinen niin hänellä tuli muut ajoissa paitsi esikoinen. Ap

Vierailija
6/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oikeasti lihavuus vaikuttaa siten että synnytys käynnistyy ennenaikaisesti. Noilla viikoilla et ole vielä edes yli :)

Vierailija
7/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Oisko täällä muita pluskokoisia äitejä (BMI yli 30)? Haluaisin kuulla että millä viikoilla te olette synnyttäneet ja lähtikö itsekseen käyntiin? Ap