Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Edes Jumala ei pysty muuttamaan sitä mikä on jo tapahtunut"

Vierailija
22.01.2017 |

Kuulin otsikon lauseen erään uskovaisen ihmisen suusta. Hän tarkoitti sen voimaannuttavaksi, että menneistä huolimatta ihmisen kannattaa keskittyä tulevaisuuteen, koska siihen voi vielä vaikuttaa.

Pisti miettimään: miksei kaikkivaltias pystyisi muuttamaan mennyttä? Miksei hän ikinä Raamatun mukaan tehnyt niin, vaan mielummin karkotti luotunsa paratiisista ikuisiksi ajoiksi yhden mokan takia, hukutti kaikki paitsi yhden perheen ja eläimet arkissa jne?

Onko menneen muuttaminen todella se yksi asia, johon muuten kaikkeen pystyvä Jumala ei pysty?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonoah kirjoitti:

kylvämisen ja niittämisen laki seuraa meitä, ollaan uskossa tai ei uskossa

Ilm. 14:13 

Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Joh. 3:19 

Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

Voisitko lopetta jo tuon hihhuloimisen ja uskontosi tyrkyttämisen täällä?

Vierailija
22/28 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on typerää, että jumala rankaisee ihmistä hänen(jumalan) omista virheistä. Itsepähän antoi sen vapaan tahdon ihmiselle vaikka tappaa lähimmäisiään. En ymmärrä miten tuollainen tyyppi voi olla muka kaikkivaltias ja pyhä.

Vaikka oikeasti en edes usko koko ukkoon.

Syytätkö sinä nyt sitten vääristä teoista omia vanhempiasi, kun et kerran sanojesi mukaan Jumalaan usko? "Itseppähän tekivät minut"

Jos rikot maallista lakia ja tuomari tuomitsee sinut lain mukaan, niin syytätkö silloin tuomaria? "Itseppähän annoitte minun olla vapaana"

"Vaikka oikeasti en edes usko koko ukkoon."

Sisimmässäsi tiedät, että Jumala on esität vain tietoisesti tietämätöntä.

Usko Jumalaan ei ole uskoa Hänen olemassaoloonsa, Hän on kirjoittanut lakinsa sinunkin sydämeen, usko Jumalaan on luottamista Hänen Sanaansa Jeesukseen Kristukseen.

En ymmärrä yhtään mitä horiset, mutta et saa minua käännytettyä uskomaan taruolentoihisi tai mihinkään muuhunkaan. Kyllä mä varmaan täysjärkisenä ihmisenä itse tiedän mihin minä uskon ja mihin en paremmin kuin joku satunnainen hihhuli sielä näppäimistön takana. Ja usko nyt että en usko!

Olet tuuliajolla, elämästäsi puuttuu kokonaan kestävä perusta ja viitoitettu tie. Olet hukassa ja se on jumalattoman osa, mutta sinäkin voit valita toisin, ei ole pakko mennä maailman mukana pimeyden ja kuoleman teitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Vierailija
24/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup

Vierailija
25/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu omituiselta että jotkut tosissaan miettii kaikkia pikku yksityiskohtia kirjasta joka on 2000 vuotta vanha ja käännetty ja uudelleenkirjoitettu monta kertaa.

Vierailija
26/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on typerää, että jumala rankaisee ihmistä hänen(jumalan) omista virheistä. Itsepähän antoi sen vapaan tahdon ihmiselle vaikka tappaa lähimmäisiään. En ymmärrä miten tuollainen tyyppi voi olla muka kaikkivaltias ja pyhä.

Vaikka oikeasti en edes usko koko ukkoon.

Eihän Jumala ole vastuussa ihmisten valinnoista. Jumala on vastuussa ainoastaan siitä, että loi ihmisen vapaaksi tekemään valintoja, ja vapaus on ilman muuta hyvä asia sinänsä (vai onko sinusta vapaus huono asia?). Jumala ansaitsee siis kiitoksen, mutta ihminen syytöksen.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo jeesukseen sovittajaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Tiesi kuitenkin etukäteen millainen maailmasta tulisi.

Minun moraalikäsitykseni mukaan olisi kirjaimellisesti äärettömän paljon parempi olla luomatta maailmaa lainkaan kuin luoda maailma, joka johtaa yhdenkään olion ikuiseen kärsimykseen.

Vierailija
27/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan ei tarvitse muuttaa menneisyyttä, sillä mikään ei tapahdu hänen sallimattaan. Menneisyydessä ei ole yhtään asiaa, joka olisi tapahtunut Jumalan sallimatta. Mutta Jumalan täydellinen tahto on eri asia kuin se, minkä hän sallii. Meidän tulee tavoitella Jumalan täydellistä tahtoa, ei pelkästään sitä, minkä on pitkämielisyydessään ja kärsivällisyydessään sallii. Kun Jeesus tulee ja perustaa valtakuntansa maan päälle ja tulee Uusi Jerusalem, jossa vanhurskaat hallitsevat yhdessä Kristuksen kanssa, Jumalan sallima tahto ja Jumalan täydellinen tahto sulautuvat yhteen ja vain Jumalan täydellinen tahto jää jäljelle.

Vierailija
28/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on luotu vain ihmistä varten ja koska niin on, niin me ihmiset emme pysty ajattelemaan muulla tavoin. Jumalalla ei ole aikaa, tämä kaikki on Hänellä kuitenkin hallussaan ja mistä me ihmispolot edes ymmärtäisimme, vaikkapa Jumala olisi jo muuttanut aikojen kulkua useastikin.

"Jumala ei syntynyt ihmiseksi Pojassaan, Jeesuksessa Kristuksessa, vaan Jumala oli hänessä ja sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä Jeesuksen kautta ja nosti hänet kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen, sovittajaan ja herranaan, perii ikuisen elämän." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä