Valtava maanjäristys Tyynellämerellä – tsunamivaroitus laajalle alueelle
ulkaistu: 22.1. 7:04
Järistyksen magnitudi on 8,0 Richterin asteikolla.
Papua-Uuden-Guinean itäosassa Bougainvillen saarelta 47 kilometriä länteen on tapahtunut voimakas maanjäristys, kertoo Yhdysvaltain geologinen palvelu USGS.
Järistyksen magnitudi on 8,0 Richterin asteikolla. Kyse on siis valtavasta maanjäristyksestä.
Tyynenmeren tsunamivaroituskeskuksen mukaan vaaralliset tsunamit ovat mahdollisia laajalla alueella seuraavan kolmen tunnin ajan. Vaara-alueella ovat Papua-Uuden-Guinean rannikko, Solomonsaaret, Nauru, Vanuatu ja Indonesia sekä Mikronesian saaret Chuuk, Pohnpei ja Kosrae.
Ilta-Sanomat seuraa tilannetta.
Antti Lehtonen
Kommentit (6)
Ihmisiä sielläkin asuu ja myös paljon turisteja.
Mä olen jännityksellä seurannut Etelämantereen jäätikön tilannetta netistä joulusta asti. Odotettua on että Larsen C lohkeaa tänä kesänä ja merta jokusen sentin. Mitkä saaret jää veden alle kokonaan?
Jytisee ku amisbasso corollan peräkontissa.
Eivätkö nuo ole juuri niitä matalia pikkusaaria, jotka voivat siis jäädä kokonaan aallon alle?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä sielläkin asuu ja myös paljon turisteja.
Mä olen jännityksellä seurannut Etelämantereen jäätikön tilannetta netistä joulusta asti. Odotettua on että Larsen C lohkeaa tänä kesänä ja merta jokusen sentin. Mitkä saaret jää veden alle kokonaan?
Oletko joku vinkuintiaani?
Ketään kiinnosta jossain vinku intian perukoilla tapahtuvat järistykset.