Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette oikeasti aivan tosi köyhiä ja YKSIN - kuinka ihmeessä selviätte?

22.01.2017 |

Kun itse jouduin eroamaan avomiehestäni työttömänä ja varattomana hyvin pikaisella tahdilla, olin asuntomarkkinoiden ehdottomasti epäkiinnostavin luuseri. Melkein oli luottotiedotkin menneet, mutta niukin naukin sain ne pelastettua. KIITOS vanhempieni. Ei mitään mahdollisuuksia ollut kahden kuukauden takuuvuokraankaan ilman tätä tukiverkostoa. Eikä mitään mahdollisuuksia muutenkaan kasata elämääsä kuntoon ilman näitä ihmisiä.

Minulla ei ole onneksi lapsia. Kuinka ihmeessä selviätte tai olette selvinneet? En ole itse sossussa koskaan asioinut, mutta taaavatko he tosissaan perus elintason vaikka tilanne olisi mikä?

Kyselee tyhmä :/

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntomarkkinat nyt on ihan(täysin) perseestä muutenkin,oli henkilökohtainen asema ihan mikä tahansa,yksi ryhmä? suomessa menee asuntomarkinoilla jonojen ohi

2/3 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti köyhällä ei ole mitään hätää, kunhan ei ole velkoja. Voit hakea toimeentulotukea ja asumistukea sähköisesti ilman nöyryytystä kelasta, tai sitten voit ilmoittaa itsesi työkkäriin ja saada työmarkkinatukea. Vaikeampaa on jos omistat jotain omaisuutta, sitten et voi saada toimeentulotukea. Tällä tavalla on myös varmistettu että köyhä varmasti pysyy köyhänä, eikä hanki mitään omaisuutta, tai yritä nousta pois toimeentulotuesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin nuorena ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle. Valmistuin ammattikoulusta n. 18 vuotiaana ja pääsin melkein heti töihin. Töitä tein sitten siihen runsaaseen 22 ikävuoteen saakka kunnes sairastuin.

Olin kuntoutustuella n. 5 vuotta ja sitten jouduin pysyvälle eläkkeelle.

No kun olin ollut töissä alle 23 vuotiaana niin minulle tullut minkäänlaista eläkekertymää... Nykyään asiat ovat toisin.

Tuloni ovat takuueläke, jota leikattiin tämän vuoden alusta. Sekä eläkkeensaajanasumistuki.  Noin 750€/kk. saan rahaa josta vuokraan menee n. 200 euroa.

Loput jää elämiseen kuukaudessa.

Lääkkeistä en saa mitään erityiskorvattavuutta vaan normaalin peruskorvauksen.

Kaikista pahointa on yksinäisyys kun ei ole ketään! Äiti kuoli äkillisesti muutama vuosi sitten melkein heti puhelinkeskustelun jälkeen ja poliisit tulivat kertomaan asian seuraavana päivänä... Isäni sairastaa keuhkosyöpää ja valitettavasti loppua kohti. Itse jouduin runsas vuosi sitten avosydänleikkaukseen, joka oli henkisesti sekä fyysisesti kova kokemus.

Niin kyllä minä odotan kuolemaan koska elämällä ei ole mitään tarjota minulle.