Tajusin olevani nettiriippuvainen! Mistä apua??
Aiemmin olen ollut koukussa juhlimiseen ja alkoholiin. Pyörin porukoissa, joissa alkoholin käyttö oli jokapäiväistä ja juhlimista keskimäärin kolme kertaa viikossa. Jätin tämän porukan ja olen menestyksellisesti ollut puoli vuotta ilman alkoholia!
Huomasin että nykyään mikään ei kiinnosta. Mietin miksi ihmisillä on edes harrastuksia tai muita menoja kun tietokoneella roikkuminen on huomattavasti mukavempaa. En harrasta mitään, enkä liiku. Opiskelut ei etene lainkaan. Saan vieroitusoireita, jos en pääse nettiin tietyn ajan sisään. Nukkuminen kärsii ja en saa opintojani tehtyä. Luulen että tuo aikaisempi "addiktio" ja sosiaalinen piiri on korvautunut riippuvuudella nettiin.
Mitä voin tehdä?? Onko olemassa ohjelmistoja, joilla netin käyttöä voisi rajoittaa?? Siis pelkästään netin koska tarvitsen tietokonetta koulutehtäviin. Vertaistukea?
Kommentit (17)
Fb yms tilit poistoon, netti kii ja pidä päätökses vaikka kuinka tottuneesti oletkin menossa avaamaan jotain sivustoa. Menee aikansa kun huomaa, että ohan tässä muutakin ja alkaa taas elämään :) Koukkuun jää lähes heti, jos vaan vähänkin menee taas kattomaan jotain, eli hoidat vain ja ainoastaan pakolliset ja sit kone/selain kii.
Vierailija kirjoitti:
Fb yms tilit poistoon, netti kii ja pidä päätökses vaikka kuinka tottuneesti oletkin menossa avaamaan jotain sivustoa. Menee aikansa kun huomaa, että ohan tässä muutakin ja alkaa taas elämään :) Koukkuun jää lähes heti, jos vaan vähänkin menee taas kattomaan jotain, eli hoidat vain ja ainoastaan pakolliset ja sit kone/selain kii.
Kuulostaa kamalan yksinkertaiselta mutta en vain kykene tuohon... olen yrittänyt kyllä... monesti. Varmaan vähän sama kuin alkoholisti päättää lopettaa juomisen mutta kotona on olemassa loputon viinakaappi.
Ketään paikalla, jolla kokemusta tai tietoa aiheesta?
Laita se netti kii. Siis sulje koko netti! Hoida asiat sitten vaikka kirjastolla. Kyllähän se alkoholistikansana viinaan sortuu jos hyllyllä pulloja on. Hanki ystäviä ja harrastus. Tee koulujuttuja, siivoa, käy kaupassa, mene lenkille. Kyllä sitä muutakin on kun netti.
Sun pitää keksiä jotain mikä kiinnostaa enemmän kuin netissä olo. Tai sitten keksiä jotain järkevää tekemistä koneella vapaa-ajallekin mistä ei tarvi tuntea syyllisyyttä.
Minullakin menee liikaa aikaa netissä. Pääosissa palstailen täällä. Liikunta jää minimiin, samoin yöunet liian vähiin 😔
Istun liikaa 😡.. .😞
Väsyneenäkin, kun ei oikein jaksa muuta, täällä on helppo notkua. Tylsät keskustelunaiheet olisi minulle se juttu. Usein vaan on niin paljon kiinnostavia.
Olen yrittänyt rajoittaa, ettei illalla esim. klo 20.30 jälkeen saa avata av:ta, mutta luistan siitä usein 😔
Kai tähän kietoutuu heikkoa elämänhallintaakin.
Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Minullakin menee liikaa aikaa netissä. Pääosissa palstailen täällä. Liikunta jää minimiin, samoin yöunet liian vähiin 😔
Istun liikaa 😡.. .😞
Väsyneenäkin, kun ei oikein jaksa muuta, täällä on helppo notkua. Tylsät keskustelunaiheet olisi minulle se juttu. Usein vaan on niin paljon kiinnostavia.
Olen yrittänyt rajoittaa, ettei illalla esim. klo 20.30 jälkeen saa avata av:ta, mutta luistan siitä usein 😔
Kai tähän kietoutuu heikkoa elämänhallintaakin.Tsemppiä :)
Tsemppiä myös :)
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää keksiä jotain mikä kiinnostaa enemmän kuin netissä olo. Tai sitten keksiä jotain järkevää tekemistä koneella vapaa-ajallekin mistä ei tarvi tuntea syyllisyyttä.
Tämä. Minun pitäisi keksiä joku harrastus tms. Jonka avulla voisin rentoutua. Netin selailu on niin rentouttavaa ja aivoja lataavaa että sitä on mukava tehdä. En keksi muita asioita, joista saisin mielihyvää paitsi kavereiden näkeminen. Ja jos en pääse tiettyyn aikaan nettiin niin tulee sellainen olo että en ole rentoutunut ja on pakko päästä että aivot saa levähtää. Tätä on vaikea selittää. En saa samanlaista rentoutumisen ja mielihyvän tunnetta mistään muusta tekemisestä. -ap
olen koukussa tähän palstaan ja välillä toivon että voisinpa heittää koko roskan pois
mullakin sma juttu. Töiden jälkeen avaan netin ja roikun täällä tai muualla nukkumaan menoon asti. Kotityöt ja liikunta ja muu jää vähiin.
Vierailija kirjoitti:
mullakin sma juttu. Töiden jälkeen avaan netin ja roikun täällä tai muualla nukkumaan menoon asti. Kotityöt ja liikunta ja muu jää vähiin.
Mistä ihmeestä kaikki muut saa mielihyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä kaikki muut saa mielihyvää?
en mä tiedä. Kerro sä?
Ap jatkaa: tämän päivän nettisaldo 12 tuntia... :(
Viestiketjun aloittaja: tarvitko nettiä koulutehtävien tekemiseen?
Jos et, oisko siitä apua jos irtisanot nettiliittymän? Tai myyt älypuhelimen jos sillä olet netissä ja ostat tilalle 10-50 euron peruskännykän, jossa ei ole älyä?
Pääsethän kuitenkin koulussa ja kirjastossa nettiin lukeen s-postit yms. Facebook-tili kiinni niin ei sitä tarvi tarkistaa :)
Olen omassa elämässä huomannut, että jos ei ole ollut varaa ostaa älykännyköitä tai tietokoneita niin on paljon vapaampi tekemään jotain muuta. Kummasti tulee lisää aikaa hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Viestiketjun aloittaja: tarvitko nettiä koulutehtävien tekemiseen?
Jos et, oisko siitä apua jos irtisanot nettiliittymän? Tai myyt älypuhelimen jos sillä olet netissä ja ostat tilalle 10-50 euron peruskännykän, jossa ei ole älyä?
Pääsethän kuitenkin koulussa ja kirjastossa nettiin lukeen s-postit yms. Facebook-tili kiinni niin ei sitä tarvi tarkistaa :)
Olen omassa elämässä huomannut, että jos ei ole ollut varaa ostaa älykännyköitä tai tietokoneita niin on paljon vapaampi tekemään jotain muuta. Kummasti tulee lisää aikaa hoitaa asioita.
Tarvitsen satunnaisesti. Koululla ei ole aina tietokoneita kaikille niin tuntuu hurjalta sulkea koko nettiliittymä. Puhelimessa minulla ei ole nettiä. Kiitos vastauksesta!
Ap lisää: mikään muu ei tuo mielihyvää tällä hetkellä kuin netti. Ja kaverit, mutta heitä näen vai 1krt/viikko.