Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliarvostetut elokuvat

Vierailija
21.01.2017 |

Mihin leffoihin olette pettyneet, ja ette ymmärrä miksi muut niitä hehkuttavat?

Minulla: Lost in Translation.

Muistan vain, että oli aivan hemmetin tylsä pläjäys.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon sotilas. Se joka tulee joka vuosi.

Vierailija
82/95 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie ja Englantilainen potilas. Kolme väriä -trilogia. Lisäksi American Hustle jonka aikana haukottelin leukani sijoiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Paha maa. Tosi diippiä hei.

Vierailija
84/95 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon sotilas. Se joka tulee joka vuosi.

Pian on sullakin mistä valita. :)

Vierailija
85/95 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyko. Oli tylsä paikoittain.

Vierailija
86/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien sielunmessu. Poikani mielestä se on maailman paras elokuva, minusta aika tylsä. 

Hyvin näytelty toki, ja Ellen Burstyn varsinkin vetää ihan sydäntäsärkevän hauraan roolin. 

Mutta itse tarina? En toivonut ihan perinteistä happy endiä koko suvun kiitospäiväaterioineen, mutta edes jotain ajatuksen siementä olisi voinut olla.  Ohjaaja vältti perinteisen draaman kaaren jossa päähenkilö tai -pari kohtaa vaikeuden ja kasvaa löytämään ratkaisun, mutta tässä oli vaan tällainen syöksykierteenä syvenenvä turmiolan tommi-juttu. Niinkuin että ensin tulee täytekakku naamaan ja sitten se lopulta happanee.

Joku oivallus itse ongelmasta, tai sitten jonkinlaisesta ratkaisusta, tai edes dramaan sivuhenkilöiden muodostamasta turvaverkosta. Mutta ei, tässä näytettiin että white trash tylsistyneenä läträä aineiden kanssa ja sitten lähtee henki tai ainakin jäsen. Ajan hukkaa.

Vierailija
87/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanic, porukka huutoitki lopussa ihan oikeasti ja minä olin ihan että mitääh.

Toisaalta jos Moulin Rougea lähtee katsomaan juonen takia niin varmasti ärsyttää. Itsehän olen esteetikko ja nautin leffasta suuresti samalla lailla kuin hyvin tehdyistä musavideoista. Juoneen en paljon huomiota kiinnittänyt.

Vierailija
88/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slummien miljonääri. Todella huono elokuva.

Samasta slummimiljööstä on aiemmin tehty upea elokuva, Salaam Bombay - näissä kahdessa on yllättävän paljon samaa. Ja tietysti, lukemattoman monta intialaista leffaa joista ei tääläl kuulla mitään.  En sano että Slummien miljonääri oli mitenkään kehno, mutta ehkä vähän hypetetty.

Vierailija
89/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Schindlerin lista. Elokuvaa markkinoitiin niin, että se olisi dokumentti ja täysin tositapahtumiin perustuva vaikka se itse kirja voitti palkinnon nimenomman fiktio kirjallisuuden sarjassa.

Se on toki näytelty elokuva eikä mikään dokumentti, mutta Schindler on ollut olemassa ja pelastanut paljon juutalaisia keskistysleiriltä, ja iso osa näistä on ollut kertomassa tarinaa ja korjaamassa virheitä.

Vierailija
90/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Jasper Pääkkösen tähdittämät Spike Leen BLM-pätkät. En suostu katsomaan.

Vierailija
91/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos Moulin Rougea lähtee katsomaan juonen takia niin varmasti ärsyttää. Itsehän olen esteetikko ja nautin leffasta suuresti samalla lailla kuin hyvin tehdyistä musavideoista. Juoneen en paljon huomiota kiinnittänyt.

Moulin Rougesta vielä, nostalgia iski. Minähän ostin jopa leffan soundtrackin, pidin esim biisistä jossa perinteseen can caniin oli sämplätty Nirvanan Teen Spirit.

Vierailija
92/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tree of life, yleensä tykkään vähän erikoisista elokuvista, mutta tämä oli tekotaiteellista skeidaa

Vierailija
93/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spike Leena elokuvat, suosio perustuu vain siihen että ohjaaja on AA

Vierailija
94/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moulin Rougesta vielä, nostalgia iski. Minähän ostin jopa leffan soundtrackin, pidin esim biisistä jossa perinteseen can caniin oli sämplätty Nirvanan Teen Spirit.

En näköjään pysty ollenkaan lopettamaan tästä aiheesta, miehenihän siis inhosi leffaa about ensimmäisestä minuutista ja hänen tuskastunutta vääntelehtimistään oli kurja seurata saamalla kun itse olin ihan että tämä on ihanaa.

Vierailija
95/95 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight elokuvat, lupasin itselle että en koskaan tuu lukemaan niitä kirjoija einkä katso elokuvia. Mut valitettavasti niistä puhuttiin niin paljon joka reiästä että tuntuu kun olisin katsonut. Lisäksi kaikki noi 50 shades of grey p*ska, en katsonut enkä aio.