Yliarvostetut elokuvat
Mihin leffoihin olette pettyneet, ja ette ymmärrä miksi muut niitä hehkuttavat?
Minulla: Lost in Translation.
Muistan vain, että oli aivan hemmetin tylsä pläjäys.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Jännä ala toi elokuvanteko kun siellä on useinkin maailman parhaat nimet tekijätiimissä ja sit jotkut perähikiän juntit saa päättää että onko paska elokuva..
Ei se ole mikään tae hyvästä elokuvasta että on "maailman parhaat nimet tekijätiimissä", koska kaikilla on katsos erilainen maku! Yllättävää, eikö! Perähikiän juntit nimenomaan saa päättää mikä on hänen mielestään paska ja mikä hyvä elokuva. Kun katsos on olemassa sellainen asia kuin mielipiteen vapaus. Ja sitähän tässä ketjussa haettiin: mikä on sinun mielestäsi yliarvostettu elokuva, eli minkä hypetystä/arvostusta/upeutta/hienoutta et ymmärrä.
Mulle esimerkiksi toi sama Lost in Translation oli niin karsea pettymys. Ja huom. olen itsekin asunut ulkomailla, jossa olen kokenut itseni alkuun vähän "ulkopuoliseksi" mutta silti musta elokuva oli vaan luokattoman huono. Mun mielipide.
Moulin Rouge on toinen mitä en voi ymmärtää. Ehkä siksi, että en tykkää Nicole Kidmanista.
American Hustle. Elokuva on paljon tylsempi kuin mitä kriitikoiden arvioista voisi luulla. Katsoin sen elokuvan, koska Amy Adams on söpö.
Moulin Rouge oli kyllä luokattoman typerä. Pääpari on epätoivoisen ja hirvittävän rakastunut toisiinsa, vaikka hädin tuskin ovat ehtineet toisensa tavata. Väkinäisesti näytelty, ontto, teennäinen, tyhjänpäiväinen. Tämä elokuva jos mikä on kliseinen.
Englantilainen potilas, en ymmärrä hypeä
Veteen piirretty viiva, filosofinen sotaelokuva eli jaarittelua viidakossa
Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa, elämäni 2+2 hukattua tuntia. Yritin kerran selvinpäin ja toisen ei-selvinpäin. Ei hitto.
Amelie (en saa kännykällä tuohon e-kirjaimen päälle sitä merkkiä.
Schindlerin lista. Joo, on hyvä elokuva ja vielä katsomisen arvoinen. Mutta toisesta maailmansodasta ja holokaustista on tehty oikeasti paljon sarjoja ja leffoja, eikä tässä nyt ole mitään erityistä mielestäni suhteessa niihin. Toki jos aihe kiinnostaa, niin on sitä huonompiakin elokuvia varmasti, muuten tämä mielestäni vaan menee sinne jonon jatkoksi tässä aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Amelie (en saa kännykällä tuohon e-kirjaimen päälle sitä merkkiä.
Ohis, mutta mun kännykällä saa useimmat erikoismerkitkin kun pitää sormea muutaman sekunnin pidempään siinä halutun kirjaimen kohdalla (tässä tapauksessa e:n) niin sit aukeaa uusi "valikko" josta voi valita mieluisan :) (Siis jos on älypuhelin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ala toi elokuvanteko kun siellä on useinkin maailman parhaat nimet tekijätiimissä ja sit jotkut perähikiän juntit saa päättää että onko paska elokuva..
Ei se ole mikään tae hyvästä elokuvasta että on "maailman parhaat nimet tekijätiimissä", koska kaikilla on katsos erilainen maku! Yllättävää, eikö! Perähikiän juntit nimenomaan saa päättää mikä on hänen mielestään paska ja mikä hyvä elokuva. Kun katsos on olemassa sellainen asia kuin mielipiteen vapaus. Ja sitähän tässä ketjussa haettiin: mikä on sinun mielestäsi yliarvostettu elokuva, eli minkä hypetystä/arvostusta/upeutta/hienoutta et ymmärrä.
Mulle esimerkiksi toi sama Lost in Translation oli niin karsea pettymys. Ja huom. olen itsekin asunut ulkomailla, jossa olen kokenut itseni alkuun vähän "ulkopuoliseksi" mutta silti musta elokuva oli vaan luokattoman huono. Mun mielipide.
Moulin Rouge on toinen mitä en voi ymmärtää. Ehkä siksi, että en tykkää Nicole Kidmanista.
Perähikiän juntit näkee maailmalla tuotetuista elokuvista yleensä vaan ne menestyneimmät isoimman budjetin elokuvat. Se vääristää skaalaa. Suurin osa uutuuselokuvista on joka vuosi pieniä tuotantoja, jotka ei välttämättä pääse edes mihinkään festareille esitykseen, ja sit on kaikkea Bollywoodia ja Nollywoodia jotka ei päädy Suomeen koskaan.
"Moulin Rouge on toinen mitä en voi ymmärtää. Ehkä siksi, että en tykkää Nicole Kidmanista."
Moulin Rouge -leffan ongelma on, että se ei ole heteron käsikirjoittama romanttinen leffa naisille vaikka se ilmitasolla siltä näyttää. Sen sijaan se on miespuolisen gayn allegoria, joka käyttää monia gay-symboleja ja teemoja. Se pääosamieskin on enemmän gay-haaveiden kohteen näköinen kuin naisten unelmamies!
Tällaisista gay-käsikirjoittajan heteromuottiin tunkemista tarinoista, jotka sitten vaappuvat hankalasti molempien maailmojen välimaastossa, tulee epämukava, luonnoton olo, sellainen, ettei niitä ole täydellä sydämellä tehty. Ei olekaan, kun tilanne on kerran tuo. Käsikirjoittaja olisi halunnut tehdä ihan toisen tarinan, ja joutui sitten pukemaan sille heterovormun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perähikiän juntit näkee maailmalla tuotetuista elokuvista yleensä vaan ne menestyneimmät isoimman budjetin elokuvat. Se vääristää skaalaa. Suurin osa uutuuselokuvista on joka vuosi pieniä tuotantoja, jotka ei välttämättä pääse edes mihinkään festareille esitykseen, ja sit on kaikkea Bollywoodia ja Nollywoodia jotka ei päädy Suomeen koskaan.
Vääristää skaalaa? Mitä skaalaa? Jos se perähikiän juntti näkee jonkun Inceptionin (joka on menestynyt isomman budjetin elokuva) ja ajattelee että se on paska niin mitä sitten? Tai jos sen yhtä junttikaveri näkee saman elokuvan ja ajattelee kuinka hyvä se onkaan, niin mitä sitten?
Henkilökohtaisesti mun mielestä Inception on hyvä vaikka mä katsonkin enimmäkseen keski-eurooppalaisia ja aasialaisia leffoja ja yleisesti ottaen sieltä löytyy enemmän mun mieleisiä elokuvia, mutta kyllä musta Inception on silti hyvä (ja vastaavasti, ei kaikki "pienemmän tuotannon" elokuvat oo automaattisesti hyviä). Eihän se kerro mitään elokuvan hyvyydestä tai huonoudesta että millä budjetilla se on tehty tai miten isosti se on markkinoitu tai miten "suuria" nimiä sitä on ollut tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
"Moulin Rouge on toinen mitä en voi ymmärtää. Ehkä siksi, että en tykkää Nicole Kidmanista."
Moulin Rouge -leffan ongelma on, että se ei ole heteron käsikirjoittama romanttinen leffa naisille vaikka se ilmitasolla siltä näyttää. Sen sijaan se on miespuolisen gayn allegoria, joka käyttää monia gay-symboleja ja teemoja. Se pääosamieskin on enemmän gay-haaveiden kohteen näköinen kuin naisten unelmamies!
Tällaisista gay-käsikirjoittajan heteromuottiin tunkemista tarinoista, jotka sitten vaappuvat hankalasti molempien maailmojen välimaastossa, tulee epämukava, luonnoton olo, sellainen, ettei niitä ole täydellä sydämellä tehty. Ei olekaan, kun tilanne on kerran tuo. Käsikirjoittaja olisi halunnut tehdä ihan toisen tarinan, ja joutui sitten pukemaan sille heterovormun päälle.
Jaa. Mun mielestä se ongelma tuli kyllä siitä, että en ylipäänsä arvosta elokuvia, jossa pääpari rakastuu ensisilmäyksellä ilman että tietää toisistaan mitään tai tuntee toisiaan. Olivat sitten homoja tai heteroita.
Terrence Malickin pari leffaa; paljonhan ei ole tehnytkään. The tree of life ja tämä Pocahontans - jubina.. en muista. Nolanin Batmanit, eka Rambo ja Rocky ( vei muistaakseni kässäri-oskarin Taksikuskilta? ). Tuulen viemää ja Titanic tosiaan tulee vielä mieleen.
Kummisedät. On varmaan ihan hyviä elokuvia, mutta en vain tajua mikä näissä on niin erinomaista.
"Jaa. Mun mielestä se ongelma tuli kyllä siitä, että en ylipäänsä arvosta elokuvia, jossa pääpari rakastuu ensisilmäyksellä ilman että tietää toisistaan mitään tai tuntee toisiaan. Olivat sitten homoja tai heteroita."
No etkö ymmärrä, että tässä se gay-meininkin juuri näkyy? Se taraina ei ole aito, vaan tehty juurikin postmoderniksi kitschiksi, joka ironisoituu juuri sen kautta, että se on niin ylenpalttisen sokerista. Tällä tavalla elokuva koodataan olemaan jotain muuta kuin mitä se ilmitasolla on. Se on merkki siitä, että ilmitasoa ei tarvitse ottaa tosissaan.
Kaikki nykymusikaalit ovat gay-allegorioita, vähän sama meininki kuin eurovisuissa. Nekin ovat suuri semi-ironisen gay-ihkutuksen kohde spektaakkeliudessaan ja kitschin hyödyntämisessään.
Eternal Sunshine of the Spotless Mind eli Tahraton Mieli, sekä Aamiainen Tiffanylla
Vierailija kirjoitti:
"Jaa. Mun mielestä se ongelma tuli kyllä siitä, että en ylipäänsä arvosta elokuvia, jossa pääpari rakastuu ensisilmäyksellä ilman että tietää toisistaan mitään tai tuntee toisiaan. Olivat sitten homoja tai heteroita."
No etkö ymmärrä, että tässä se gay-meininkin juuri näkyy? Se taraina ei ole aito, vaan tehty juurikin postmoderniksi kitschiksi, joka ironisoituu juuri sen kautta, että se on niin ylenpalttisen sokerista. Tällä tavalla elokuva koodataan olemaan jotain muuta kuin mitä se ilmitasolla on. Se on merkki siitä, että ilmitasoa ei tarvitse ottaa tosissaan.
Kaikki nykymusikaalit ovat gay-allegorioita, vähän sama meininki kuin eurovisuissa. Nekin ovat suuri semi-ironisen gay-ihkutuksen kohde spektaakkeliudessaan ja kitschin hyödyntämisessään.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Terrence Malickin pari leffaa; paljonhan ei ole tehnytkään. The tree of life ja tämä Pocahontans - jubina.. en muista. Nolanin Batmanit, eka Rambo ja Rocky ( vei muistaakseni kässäri-oskarin Taksikuskilta? ). Tuulen viemää ja Titanic tosiaan tulee vielä mieleen.
The Tree of Life, ei saamari se oli PUUDUTTAVA!!!
Nälkäpeli. Ajatuksena mielenkiintoinen, mutta toteutus mielestäni epäonnistui täysin. Jätin leffan kesken, enkä mielelläni katso mitään elokuvia, jossa on Jennifer Lawrence mukana. Koitin jotain muutakin hänen tähdittämäänsä elokuvaa katsoa, mutta mielestäni hän on todella puiseva ja karismaton.