Yliarvostetut elokuvat
Mihin leffoihin olette pettyneet, ja ette ymmärrä miksi muut niitä hehkuttavat?
Minulla: Lost in Translation.
Muistan vain, että oli aivan hemmetin tylsä pläjäys.
Kommentit (95)
Slummien miljonääri. Todella huono elokuva.
Schindlerin lista. Elokuvaa markkinoitiin niin, että se olisi dokumentti ja täysin tositapahtumiin perustuva vaikka se itse kirja voitti palkinnon nimenomman fiktio kirjallisuuden sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ala toi elokuvanteko kun siellä on useinkin maailman parhaat nimet tekijätiimissä ja sit jotkut perähikiän juntit saa päättää että onko paska elokuva..
Ei se ole mikään tae hyvästä elokuvasta että on "maailman parhaat nimet tekijätiimissä", koska kaikilla on katsos erilainen maku! Yllättävää, eikö! Perähikiän juntit nimenomaan saa päättää mikä on hänen mielestään paska ja mikä hyvä elokuva. Kun katsos on olemassa sellainen asia kuin mielipiteen vapaus. Ja sitähän tässä ketjussa haettiin: mikä on sinun mielestäsi yliarvostettu elokuva, eli minkä hypetystä/arvostusta/upeutta/hienoutta et ymmärrä.
Mulle esimerkiksi toi sama Lost in Translation oli niin karsea pettymys. Ja huom. olen itsekin asunut ulkomailla, jossa olen kokenut itseni alkuun vähän "ulkopuoliseksi" mutta silti musta elokuva oli vaan luokattoman huono. Mun mielipide.
Moulin Rouge on toinen mitä en voi ymmärtää. Ehkä siksi, että en tykkää Nicole Kidmanista.
Perähikiän juntit näkee maailmalla tuotetuista elokuvista yleensä vaan ne menestyneimmät isoimman budjetin elokuvat. Se vääristää skaalaa. Suurin osa uutuuselokuvista on joka vuosi pieniä tuotantoja, jotka ei välttämättä pääse edes mihinkään festareille esitykseen, ja sit on kaikkea Bollywoodia ja Nollywoodia jotka ei päädy Suomeen koskaan.
Vääristää skaalaa? Mitä skaalaa? Jos se perähikiän juntti näkee jonkun Inceptionin (joka on menestynyt isomman budjetin elokuva) ja ajattelee että se on paska niin mitä sitten? Tai jos sen yhtä junttikaveri näkee saman elokuvan ja ajattelee kuinka hyvä se onkaan, niin mitä sitten?
Henkilökohtaisesti mun mielestä Inception on hyvä vaikka mä katsonkin enimmäkseen keski-eurooppalaisia ja aasialaisia leffoja ja yleisesti ottaen sieltä löytyy enemmän mun mieleisiä elokuvia, mutta kyllä musta Inception on silti hyvä (ja vastaavasti, ei kaikki "pienemmän tuotannon" elokuvat oo automaattisesti hyviä). Eihän se kerro mitään elokuvan hyvyydestä tai huonoudesta että millä budjetilla se on tehty tai miten isosti se on markkinoitu tai miten "suuria" nimiä sitä on ollut tekemässä.
joo ja jalkapallossa ei kerro pelin tasosta mitään se, onko kentällä Barcelona vai JäPS.
Taksikuski ei ollut ehdolla kässäristä vaan parhaasta elokuvasta ja miespääosasta, joita ei voittanut. Silloin oli kova sana Kasvot kuvaruudussa (Network), joka nykyään ei ole kovin tunnettu elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A Clockwork Orange Ehkä kliseisimmistä kliseisin pakkoarvostettava elokuva.
Nyt täytyy olla eri mieltä vaikka tämä on tietysti ikuisuuskysymys. Se on visuaalisesti erittäin puhutteleva ja monella tapaa kaunis elokuva. Musiikki, värit, sommittelu. Kliseisenä en myöskään pidä sitä, siis millä lailla se on kliseinen? Minusta se on ainutlaatuinen.
Ei kun että kun alkaa teini-iässä harrastaa elokuvia oikeammin ja paremmin kuin muut, kliseisesti tuo leffa on ensimmäisiä joilla alkaa erottamaan omaa erinomaista makuaan lampaiden massaviihteestä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ala toi elokuvanteko kun siellä on useinkin maailman parhaat nimet tekijätiimissä ja sit jotkut perähikiän juntit saa päättää että onko paska elokuva..
Tässä puhutaankin yliarvostetuista
Vierailija kirjoitti:
Full Monty - Housut pois (en ymmärrä, mikä siinä oli hauskaa, ei naurattanut mua kertaakaan)
Rita Hayworth - Avain pakoon (on hyvä elokuva, mutta ei mikään maailman top 3 parhaimpiin leffoihin kuuluva suinkaan)
Citizen Kane (olevinaan jotenkin legendaarinen, mutta on vaan ihan hemmetin tylsä leffa)
Blair witch project (naurettava, tylsä ja typerä, ei vähääkään pelottava)
Naulasit sen!
Les Miserables. Kaikki kehuivat tätä valtavasti, joten odotin jotain suurta ja ihmeellistä, mutta elokuva olikin aivan pohjaveto. Minun teki mieli lähteä puolen tunnin päästä kotiin elokuvateatterista, en olisi millään jaksanut katsoa sitä pidempään. Sinnittelin tunnin katsellen aktiivisesti ja loppuajan selaten puhelintani kun en vaan jaksanut katsoa enempää (Teatteri oli lähes tyhjä ja olin yksin seuralaiseni kanssa ylärivissä, jossa siirryin aivan kulmaan. Muut olivat keskirivin tuntumassa joten en häirinnyt ketään). En ymmärrä mitä ihmiset näkevät tuossa elokuvassa, en oli ikinä katsonut mitään niin tylsää ja puuduttavaa kuin Les Miserables.
Amelie. Kämppis katsoi sen kolme kertaa viikossa. Aloin todella inhoamaan sitä vaikka inhosin sitä jo ensimmäisen kerran nähtyäni.
Gone with the Wind. Ikinä ei ole kirjaa pahemmin raiskattu kuin tässä.
Kyllä se on Taru sormusten herrasta -trilogia. Ihan hyviä ne ovat kaikki, mutta eivät ansaitse IMDB:ssä saamiaan melkein yhdeksää pointsia.
Avaruusseikkailu 2001 ei oikeasti ole elokuvana hyvä. Aikanaan varmasti ollut ihan hyvän näköinen, mutta elokuvana se ei ole mistään kotoisin.
La La Land. Aika mitäänsanomaton kiiltokuvaelokuva, joka ei herättänyt mitään tunteita, vaikka sitä ilmeisesti yritettiin. Täysin yliarvostettu. Luulin myös, että Moonlight olisi ollut parempi kuin se loppujenlopulta oli. Tuntui, että se loppui täysin kesken.
Vierailija kirjoitti:
Avaruusseikkailu 2001 ei oikeasti ole elokuvana hyvä. Aikanaan varmasti ollut ihan hyvän näköinen, mutta elokuvana se ei ole mistään kotoisin.
Näin sen 20 v. sitten ekan kerran ja silloin oli vielä pelottava. Nykypäivänä varmaan liian hidas.
The Artist
Tekotaiteellinen, kliseinen, tylsääkin tylsempi. Silti 7,9 IMDb:ssä, joten on siitä pitänyt monet muutkin kuin kriitikot. Ja ei, en ole Transformers-elokuvien ystävä. Tätä en vain ymmärtänyt, en millään.
Full Monty - Housut pois (en ymmärrä, mikä siinä oli hauskaa, ei naurattanut mua kertaakaan)
Rita Hayworth - Avain pakoon (on hyvä elokuva, mutta ei mikään maailman top 3 parhaimpiin leffoihin kuuluva suinkaan)
Citizen Kane (olevinaan jotenkin legendaarinen, mutta on vaan ihan hemmetin tylsä leffa)
Blair witch project (naurettava, tylsä ja typerä, ei vähääkään pelottava)