Hävetti kaupassa, mies sanoi kuuluvaan ääneen suurperheen äidin kuullen "kortsuja ton pitäisi ostaa"
Viisi lasta juoksivat pitkin käytävää ja kiljuivat. Ei kuulemma ollut tarkoitus että tuo ks. äiti kuulisi mutta ilmeestä päätellen kyllä kuuli...
Sinä äiti, jos luet tätä palstaa niin olen pahoillani miehen puolesta, hänellä oli vaan huono päivä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi oli ihan oikeassa.
Tätä olin tulossa myös sanomaan.
Mitä jos se oli perhepäivähoitaja?
ÄIJÄ! Mies kyllä oli harvinaisen oikeassa. Miksi niitä lapsia pitää tehdä useita? Maailmassa muutenkin liikaa ihmisiä. Itsekäs tämä suurperheen äippä.
Jos mies on moukka kaupassa, hän on moukka muutenkin. Eli ap saa varmaan hävetä aika usein.
😂😭 no olihan tuossa totuuden juurta
Koivistonkylän Prisma? Taidettiin olla samassa kaupassa. Äidillä naama älypuhelimessa ja osa lapsista napsi irtokarkkeja laarista.
Ei ollut käytöstapoja miehellä eikä kyllä äidillä, sillä miksi tulla kauppaan viiden lapsen kanssa.
Tossa lähikaupassa käy äiti kolmen lapsen kanssa ja hyvin käyttäytyy. Lapset kulkevat jonossa käsikädessä - villejä ovat, mutta yrittävät mennä kuten kaupassa pitää käyttäytyä. söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se oli perhepäivähoitaja?
Tietääkseni heidänkin tehtävänääsä kuuluu komentaa lapsia, jos he riehuvat ja kiljuvat.
Minulla on joskus kaupassa/ravintolassa kuusi tyttöä mukana, iältään 10-15v. jotka kaikki voisi ikäni puolesta olla minun, mutta eipä ole, vaan olen lapseton.
Kaikki kuusi tyttöä ovat sukulaisia ja kavereita keskenään ja käydään kaupassa ja muissa ja olen lähinnä maksajan roolissa.
Terveiset vain ap. miehelle, pitäisi vain omasta ehkäisystään huolta, sillä pahinta mitä ihmistä voi kohdata, on asennevamma ja pahansuopaisuus, joka siirtyy vanhempien asenteissa myös lapsille. Ja tietysti myös huonot käytöstavat.
Unohdit ap. mainita, että äiti näytti elävän sossun rahoilla ja ylipainoa oli reilusti, mutta kun miehesi kurkkasi ostoskärryihin, löytyihän sieltä sentään sipsejä, valmisruokaa ja siideriä. Puhumattakaan, kuinka paljon maksatte veroja ja joudutte elättämään tämäkin ylipainoisen yh-äidin.
Jo on ap:lla käynyt tuuri puolison valinnassa. Myötähäpeä puolestasi.
Ei perhepäivähoitaja käy lasten kanssa kaupassa tai ei ainakaan saisi käydä.
Kauppa-asiat hoidetaan vapaa-ajalla kuten tekevät muutkin työssäolevat ihmiset.
Mutta alatyylistä oli sanoa noin, vaikka lapset juoksevat kaupassa. Jopa törkeää. En olisi tuollaisen miehen kanssa, pidän sivistyneistä ihmisistä. Tuollaiset laukomiset eivät kuulu korkeatasoisen ihmisen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta alatyylistä oli sanoa noin, vaikka lapset juoksevat kaupassa. Jopa törkeää. En olisi tuollaisen miehen kanssa, pidän sivistyneistä ihmisistä. Tuollaiset laukomiset eivät kuulu korkeatasoisen ihmisen käytökseen.
Huvittavaa että netin pahimmassa lietekaivossa aikaansa viettävä ihminen puhuu sivistyksestä, hyvästä käytöksestä ja korkeatasoisista ihmisistä.
Kumpaa meidän pitäisi haukkua - sun moukkamaista puolison valintaa vai tuota äitiä.
Kerro ystävästäsi/miehestäsi, me kerromme millainen olet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joskus kaupassa/ravintolassa kuusi tyttöä mukana, iältään 10-15v. jotka kaikki voisi ikäni puolesta olla minun, mutta eipä ole, vaan olen lapseton.
Kaikki kuusi tyttöä ovat sukulaisia ja kavereita keskenään ja käydään kaupassa ja muissa ja olen lähinnä maksajan roolissa.
Terveiset vain ap. miehelle, pitäisi vain omasta ehkäisystään huolta, sillä pahinta mitä ihmistä voi kohdata, on asennevamma ja pahansuopaisuus, joka siirtyy vanhempien asenteissa myös lapsille. Ja tietysti myös huonot käytöstavat.
Näin. Ihan sama vaikka olisi ollut sen omia ja esim ei osannut pitää niitä aloillaan, niin tollanen kommentti tuntemattomalta ukolta oli kyllä todella moukkamaista. Juntti mikä juntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että netin pahimmassa lietekaivossa aikaansa viettävä ihminen puhuu sivistyksestä, hyvästä käytöksestä ja korkeatasoisista ihmisistä.
Netin pahimmassa lietekaivossa? Ihanan naiivia kuvitella että joku AV on lähelläkään niitä oikeita netin lietekaivoja. <3
Mitä sitten. Tottahan tuo on, ihmeellistä että ei ehkäistä. Sanon itsekin ääneen, mitä tuota sensuroimaan.
Miksi häpeät ap rehellistä mielipidettä. Itse kommentoin, kun jotkut palauttavat ostoskärryllisen pulloja.
Miehellä ei ollut huono päivä vaan huonot käytöstavat ja kehittymätön äly.
Toisten ihmisten arvostelu kovaan ääneen julkisesti on vähintäänkin huonoa käytöstä.
Toisaalta, toisten ihmisten arvostelu sen perusteella mitä näkee vilaukselta kaupassa ja päättelee oman vajavaisen älyn ja tiedon varassa, on typerää.
Ja sitten tullaan kysymykseen, että mikä oikeus kenelläkään on yleensä tuomita toisen elämänvalintoja? Joku hankkii viisi lasta, joku toinen ei yhtäkään. Lapsettomienkin verorahoja käytetään lapsien ja lapsiperheiden hyväksi. Joku haluaisi viisi lasta, mutta ei lääketieteellisistä syistä saa ja ehkä adoptoi lapsen, jolla ei ole perhettä tai jota perhe ei ole voinut pitää. Joku lapseton tekee elämäntyönsä hoitamalla muiden lapsia tai joku lapseton pari toimii sijaisperheenä.
On naivia ajatella että jonkun valinta noista olisi parempi kuin toisen.
Miehesi oli ihan oikeassa.