Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonot vanhempani vs Suomen lastensuojelu:Kumpi pitäisi valita?

Vierailija
20.01.2017 |

Vanhempani ovat juoppoja, jotka huutavat minulle kun yskin pöydässä vaikka yskin kyynärtaipeeseen ja muuta vastaavaa. Olen 13-v ja vanhempani antavat minun muuttaa kotoa 16-vuotiaana (hokevat tätä kännissä välillä päivät pitkät) niin eihän tätä kauaa tarvitse kestää eikä minulla ole kotiin tulo aikoja joten ei minun vanhempiani tarvitse paljoa katsoa. Suomen lastensuojelusta kun lukee ei kuulosta yhtään paremmalta, kun laitoksissa on suurin osa ihmisistä täysin idiootteja työntekijöistä asukkeihin. Kuinka paha toi lastensuojelu on loppujen lopuksi vai katsonko noita juoppoja vielä sen muutaman vuoden?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippu heti

-ap

Vierailija
2/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tätä pitäisi kysyä jos haluaa vastauksia?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokseen tuskin päädyt, ainakaan heti koska ensin yritetään avohuollon toimia.

Olen itse ollut nuorisokodissa, joskin tästä on 15 vuotta aikaa mutta ihan kiva paikka se oli.

Vierailija
4/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit saada olla rauhassa, kuuntelematta turhaa kettuilua ja keskittyä opiskeluun ym. Ota itse kuntasi lastensuojeluun yhteyttä ja kerro ilanteestasi. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
5/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lastensuojeluun nimettömänä ja kysele faktoja. Netistä ei kannata uskoo mitään. Jos olisit esim. laitoksessa niin sen jälkeen saa aika tuntuvat jälkihuoltoedut, esim. ei tarvitse nostaa opintolainaa vaan saa saman rahan sossusta eli pääsee sitten nopeemmin ja helpommin myös asuu yksin.

Vierailija
6/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu koulussa vaikka terveydenhoitajalle tilanteestasi. En usko, että juoppojen vanhempien kanssa on parempi elää kuin muualla.

Lankoni on töissä perhekodissa ja onhan siellä kaikenlaisia kohtaloita, mutta työntekijät toivovat hyvää lapsille ja tekevät parhaansa.

Onko sinulla sukulaista joka voisi auttaa?

Vierailija
7/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös avohiollon sijoituksia, joihin ei tarvita huostaanottoa.

Vierailija
8/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitokseen tuskin päädyt, ainakaan heti koska ensin yritetään avohuollon toimia.

Olen itse ollut nuorisokodissa, joskin tästä on 15 vuotta aikaa mutta ihan kiva paikka se oli.

Mitä avohuolto sisältää ja kuinka kauan yritetään ennen huostaanottoa? (ei näiden spurgejen päähän kovin helposti mikään uppoa)

-ap

Vierailija
9/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla mennä isovanhemmille, serkuille, kummeille?

Vierailija
10/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit saada olla rauhassa, kuuntelematta turhaa kettuilua ja keskittyä opiskeluun ym. Ota itse kuntasi lastensuojeluun yhteyttä ja kerro ilanteestasi. Tsemppiä sinulle!

Ai saako laitoksessa enimmäkseen olla rauhassa?

-ap

Vierailija
11/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MAHDOLLISUUS

Vierailija
12/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on löytynyt noin hyvä nuorisokoti????

Vierailija
13/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita lastensuojeluun nimettömänä ja kysele faktoja. Netistä ei kannata uskoo mitään. Jos olisit esim. laitoksessa niin sen jälkeen saa aika tuntuvat jälkihuoltoedut, esim. ei tarvitse nostaa opintolainaa vaan saa saman rahan sossusta eli pääsee sitten nopeemmin ja helpommin myös asuu yksin.

En usko että sieltä vastataan rehellisesti esim. "Joo meidän työntekijät ovat ihan sadisteja pysy kaukana." koska ei olisi bisnes sen jälkeen hyvässä mallissa.

-ap

Vierailija
14/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse ilmoittaa, ettei halua enää olla kotona, niin ei sitä silloin väkisin yritetä kovin pitkään. Varmaan sossut yrittää parantaa alkkisvanhempasi ja pian kaikki huomaa että ei siitä mitään tule. Pääset laitokseen missä tulee ruokaa pöytää ilman sättimisiä ja ennenkun huomaatkaan oot jo aikuinen.

Vierailija
15/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän enemmän, esim. Onko sulla oma huone jossa saat olla rauhassa, antaako ne ruokaa sulle jne? Väkivaltaa? Olisin itse iässäsi tarvinnut apua, en sitä saanut....

Vierailija
16/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että sieltä vastataan rehellisesti esim. "Joo meidän työntekijät ovat ihan sadisteja pysy kaukana." koska ei olisi bisnes sen jälkeen hyvässä mallissa.

-ap

Suosittelen, että menet lokakuun liikkeen sivuille. Jos siellä olevat jutut aiheuttaa jotain muuta kun myötähäpeää ja huvitusta, niin olet löytänyt samanmielisten seuran. 

Ai sinä oletkin sieltä jo tulossa? Ei uskoisi...

2/5

Vierailija
17/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu koulussa vaikka terveydenhoitajalle tilanteestasi. En usko, että juoppojen vanhempien kanssa on parempi elää kuin muualla.

Lankoni on töissä perhekodissa ja onhan siellä kaikenlaisia kohtaloita, mutta työntekijät toivovat hyvää lapsille ja tekevät parhaansa.

Onko sinulla sukulaista joka voisi auttaa?

Terveydenhoitajalle kertominen on varma lastensuojeluilmoitus. Laitoksista läheiset kaverit kertoo paljon kokemuksia, jotka kuulostavat huomattavasti pahemmilta kuin vanhepieni katsominen. Lastensuojelubisnes on sen verran tuottavaa  että on varmaa että joukossa on jokunen mätä omena.

-ap

Vierailija
18/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä edes laillista?

-ap

Vierailija
19/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädytään sijoitukseen, niin ensisijaisesti omaan lähipiiriin, seuraavana vaihtoehtona vieraaseen perheeseen ( jos löytyy sopiva) ja vasta viimeisenä vaihtoehtona laitokseen. Joten kysypä isovanhemmilta, tädiltä, sediltä, enoilta, kummeilta, tutuilta aikuisilta olisivatko valmiit ottamaan sinut. Samat asiat kyllä selvitettäisiin sitten lastensuojelun kanssakin, mutta hyvä olisi tietää jo etukäteen. Teet itsestäsi lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
20/46 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä edes laillista?

-ap

Täysin laillista ja voidaan tehdä myös yhteistyössä lasun kanssa. Tällöin isovanhemmat tai muut saisivat myös palkkion ja korvauksen kuten muutkin sijaisvanhemmat.