Huonot vanhempani vs Suomen lastensuojelu:Kumpi pitäisi valita?
Vanhempani ovat juoppoja, jotka huutavat minulle kun yskin pöydässä vaikka yskin kyynärtaipeeseen ja muuta vastaavaa. Olen 13-v ja vanhempani antavat minun muuttaa kotoa 16-vuotiaana (hokevat tätä kännissä välillä päivät pitkät) niin eihän tätä kauaa tarvitse kestää eikä minulla ole kotiin tulo aikoja joten ei minun vanhempiani tarvitse paljoa katsoa. Suomen lastensuojelusta kun lukee ei kuulosta yhtään paremmalta, kun laitoksissa on suurin osa ihmisistä täysin idiootteja työntekijöistä asukkeihin. Kuinka paha toi lastensuojelu on loppujen lopuksi vai katsonko noita juoppoja vielä sen muutaman vuoden?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että nuori sijootetaan erilaisiin laitoksiin huostaanoton syystä riippuen. Onko tämä totta?
-apEi oikeastaan. Kyllä ne samoja laitoksia ovat perusporukalle. Erityisen vaikeille tapauksille (ovat esim. rikollis- ja huumekierteessä) on omia yksiköitä.
Jos vanhempasi ovat kuitenkin ns. kunnollista väkeä alkoholismistaan huolimatta, suosittelen ettet tutustu laitosmaailmaan viiltelyineen, asekätköineen ja moniongelmaisten angsteihin muutenkaan.
Joo kuulostaa pahemmalta kuin välipitämättömät vanhemmat.
-ap
Kiitos avusta taidan kiertää lastensuojelun kaukaa.
-ap
Mä päätin aikanaan sinnitellä. Olin sun ikäinen, ja otimme kaverini kanssa selvää, että vain pienemmät pääsi perheisiin. Kaverini serkku asui sijoituksessa laitoksessa ja siellä oli tosi rauhatonta. Kaverin serkulla oli jaettu huone ja mitkään tavarat ei ollut turvassa, varastettiin aina sitä sun tätä, ei mitään arvokasta, mutta toiselle tärkeää. Vanhempieni luona mulla oli oma huone ja siellä sinnittelin viikot, viikonloppuisin olin kavereilla yötä. Sinnittelin sitten 16-vuotiaaksi, jolloin sitten muutin Helsinkiin. Olin päivät hoitamassa lapsia ja iltaisin kävin iltalukiossa.
Tsemppiä sulla, mitä päätätkään. Mulle oli tärkeää, että sain itse päättää menemiseni ja tulemiseni. Sain mennä niin kuin halusin. Lämpiän ruoan sain koulussa ja muuten sitten pärjäilin lastenhoitokeikoista saamille rahoilla ostamalla säilykkeitä/näkkäriä yms.
Miksi kuvittelet, että sinut laitettaisiin laitokseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita lastensuojeluun nimettömänä ja kysele faktoja. Netistä ei kannata uskoo mitään. Jos olisit esim. laitoksessa niin sen jälkeen saa aika tuntuvat jälkihuoltoedut, esim. ei tarvitse nostaa opintolainaa vaan saa saman rahan sossusta eli pääsee sitten nopeemmin ja helpommin myös asuu yksin.
En usko että sieltä vastataan rehellisesti esim. "Joo meidän työntekijät ovat ihan sadisteja pysy kaukana." koska ei olisi bisnes sen jälkeen hyvässä mallissa.
-ap
Suosittelen, että menet lokakuun liikkeen sivuille. Jos siellä olevat jutut aiheuttaa jotain muuta kun myötähäpeää ja huvitusta, niin olet löytänyt samanmielisten seuran.
Ai sinä oletkin sieltä jo tulossa? Ei uskoisi...
2/5
Lokakuun liike sanaa tasoa kuin mv-lehti. Lastensuojelun uhrit palstan jengiä
Ei moni myönnä kohtelevansa ihmisiä työssään huonosti. Lastensuojelun todellisuudesta löytyy monia lähteitä kuten videoita missä nuoret kertovat omilla kasvoillaan lastensuojelun epäinhimillisyydstä.
-ap