Kärsin niin pahasta iltapäiväväsymyksestä joka ikinen päivä, että olisi pitänyt jättää joko lapset tai työ hankkimatta!
En vain jaksa olla koko päivää hereillä, vaan tarvitsisin ehdottomasti edes lyhyet päiväunet, joita en saa koska lapset ja työ. Jompi kumpi jos olisi vain, saisin ainakin useimpina päivinä nukuttua päivällä. Nyt elämä on tämän jokapäiväisen väsymyksen takia ihan paskaa ja odotan vain koska se loppuu.
Virkistyn kuitenkin aina hetkeksi lasten mentyä illalla nukkumaan, joten jotenkin sinnittelen niiden iltahetkien voimalla.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi nukkua päiväunia?
Oletko vajaa? Töissäkö ne nukkuisin? Tai jättäisin lapsen hakematta päiväkodista jotta voisin nukkua töiden jälkeen kotona? Ap
Ymmärrän tilanteen, vaikka minä olen vain vauvan ja taaperon kotiäitinä. Katsoisiko lapset vaikka pikku kakkosta sen aikaa, että voisit ottaa torkut vaikka sohvalla? Itse laitan taaperon joskus vauvan nukkuessa katsomaan tabletilta videoita ja torkun samalla. En jaksa tuntea huonoa omatuntoa, kun nuo eivät nuku päivisin ikinä samaan aikaan ja näin ainoastaan pystyn itse torkkua.
Tuo on muuten kumma, miten sitä aina virkistyy hetkeksi tosi väsyneen illan jälkeen kun lapset on saatu unille. Jaksaa syödä rauhassa iltapalan ja katsoa jopa puoli tuntia telkkaria.
Mulla on sama, aivan järjetön väsymys klo 16-20. Kaksi pientä lasta.
Mikset voi järjästää itsellesi pientä lepohetkeä siinä vaiheessa, kun tulet töistä kotiin? Lapset voivat vaikka katsoa puoli tuntia piirrettyjä jos ovat pieniä, tai tehdä mitä huvittaa jos ovat isompia, ja sinä lepäät/nukut puolisen tuntia. Mikä estää?
En pysty torkkumaan sohvalla, vaan vain yksin pimeässä ja hiljaisessa huoneessa, eivätkä lapset ole hiljaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaa? Töissäkö ne nukkuisin? Tai jättäisin lapsen hakematta päiväkodista jotta voisin nukkua töiden jälkeen kotona? Ap
miksi suhtaudut noin ikävästi kun ihmiset kerrankin vastailee asiallisesti ja yrittää auttaa. Ehkä olen sitten vajaa, mutta en tajua mikset voi ottaa niitä torkkuja myös siten, että haet lapset ja he touhuilevat omiaan kotona sen hetken kun sinä lepäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi järjästää itsellesi pientä lepohetkeä siinä vaiheessa, kun tulet töistä kotiin? Lapset voivat vaikka katsoa puoli tuntia piirrettyjä jos ovat pieniä, tai tehdä mitä huvittaa jos ovat isompia, ja sinä lepäät/nukut puolisen tuntia. Mikä estää?
No vittu saatana, meinaatko että 2v katsoo hiljaa piirrettyjä suoraan pitkän päiväkotipäivän jälkeen ???!!! Ap
miksei katsoisi? ja voisit lopettaa tuon kiroilun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi suhtaudut noin ikävästi kun ihmiset kerrankin vastailee asiallisesti ja yrittää auttaa. Ehkä olen sitten vajaa, mutta en tajua mikset voi ottaa niitä torkkuja myös siten, että haet lapset ja he touhuilevat omiaan kotona sen hetken kun sinä lepäät?
Moniko jättää parivuotiaan touhuilemaan pitkän päiväkotipäivän jälkeen omiaan ja menee nukkumaan töiden jälkeen? Ap
Mene lääkäriin. Jos ihminen nukkuu kunnon yöunet, ei päivällä väsytä. Jos väsyttää niin jossain on vikaa. Esim. uniapnea
Jos menisit nukkumaan samaan aikaan kuin lapset saisit enemmän unta ja jaksaisit paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Jos menisit nukkumaan samaan aikaan kuin lapset saisit enemmän unta ja jaksaisit paremmin?
Ja eläisin täysin ilman vapaa-aikaa? Ei kiitos. Sitä paitsi kun joskus olen kuitenkin sitä kokeillut, herään yöllä esim. neljältä enkä saa enää unta ennen kuin kello soi, jolloin olen vielä väsyneempi. Biorytmiini kuuluisi nukkua n. klo 12-8 ja puolen tunnin - tunnin päiväunet klo 15-17 välillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin. Jos ihminen nukkuu kunnon yöunet, ei päivällä väsytä. Jos väsyttää niin jossain on vikaa. Esim. uniapnea
Olen lukenut tutkimuksesta jossa sanottiin että joidenkin ihmisten aivot tarvitsisivat unta myös päivällä, vaikkei mitään sairautta ole. Se on ominaisuus. Ap
Kun mun lapsi oli 2v mulla oli usein aamuisin ja iltaisin työt. 00-07 yöunet ja sitten 15-17 aikaan 30 min unet ennen töitä. Lisäks kahvinjuonnin ajoitin niihin hetkiin kun piti olla virkeänä. Iltapäiväunien aikaan taapero katsoi telkkaria. Joskus nukuin unet myös ennenkuin hain lapsen hoidosta.
Jos kerran olet yksinhuoltaja eli isä ei ole mukana päivittäishoidossa (ja vastaustyylisi ja kielenkäyttösi perusteella ymmärrän miksi näin on) niin ei siinä sitten ole muuta mahdollisuutta kuin saada hoitoapua ulkopuolisilta. Joko maksua vastaan tai ystäviltä/läheisiltä.
Vierailija kirjoitti:
En vain jaksa olla koko päivää hereillä, vaan tarvitsisin ehdottomasti edes lyhyet päiväunet, joita en saa koska lapset ja työ. Jompi kumpi jos olisi vain, saisin ainakin useimpina päivinä nukuttua päivällä. Nyt elämä on tämän jokapäiväisen väsymyksen takia ihan paskaa ja odotan vain koska se loppuu.
Virkistyn kuitenkin aina hetkeksi lasten mentyä illalla nukkumaan, joten jotenkin sinnittelen niiden iltahetkien voimalla.
Syö vähemmän hiiilihydraatteja lounaalla niin väsymys helpottaa. Lienet sokerikoomassa iltapäivisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän hiiilihydraatteja lounaalla niin väsymys helpottaa. Lienet sokerikoomassa iltapäivisin.
En ole, enkä ole edes lihava.
Enkä myöskään yh.
Voitteko te muut pakottaa miehenne aina vahtimaan lapsia kun teitä väsyttää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eläisin täysin ilman vapaa-aikaa? Ei kiitos. Sitä paitsi kun joskus olen kuitenkin sitä kokeillut, herään yöllä esim. neljältä enkä saa enää unta ennen kuin kello soi, jolloin olen vielä väsyneempi. Biorytmiini kuuluisi nukkua n. klo 12-8 ja puolen tunnin - tunnin päiväunet klo 15-17 välillä. Ap
No onko sulla nyt vaihtoehtoja? Omiin tekoihin ja asenteisiin on kaikkein helpoin vaikuttaa. Tässä on ollut ehdotuksia, mut ne ei ole mikään hyviä. Mä teen noin, että menen nukkumaan samaan aikaan lasten kanssa. Mutta on mulla vapaa-aikaa töiden jälkeen. Toki lapset on hereillä, mut ei ne mun vapaa-aikaa vie! Rytmin siirrossa menee hetki, mut jos et edes vuorotyötä tee niin vähän turhaa valitusta...
13
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko sulla nyt vaihtoehtoja? Omiin tekoihin ja asenteisiin on kaikkein helpoin vaikuttaa. Tässä on ollut ehdotuksia, mut ne ei ole mikään hyviä. Mä teen noin, että menen nukkumaan samaan aikaan lasten kanssa. Mutta on mulla vapaa-aikaa töiden jälkeen. Toki lapset on hereillä, mut ei ne mun vapaa-aikaa vie! Rytmin siirrossa menee hetki, mut jos et edes vuorotyötä tee niin vähän turhaa valitusta...
13
Vaihtoehto on vain kärsiä. Onneksi viikonloppuisin ja lomilla saan nukkua päivällä.
Vapaa-aika = ehdottomasti lapsiapaa aika, mahdollisuus tehdä Aikuisten asioita.
Ap