Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina puhutaan siitä miten kurjaa on kun ei lapsi ota tullakseen. Mutta päinvastainenkin on suuri ongelma

Vierailija
20.01.2017 |

Miksi sitä sitten voisi kutsua. Äärihedelmällisyydeksi? En tiedä. Jotkut ovat sitä sorttia, että tulevat raskaaksi yhdestä vahingosta ja aina ensimmäisestä kierrosta jossa "koitetaan josko tärppää". Usein näillä ihmisillä on raskauksia ehkäisystä huolimatta, aborttejakin kenties, raskaaksi tulemisia aivan väärään aikaan taloudellisesti, uran kannalta, opiskelujen kannalta, enemmän lapsia kuin haluaisi ja järkyttävä pelko raskaaksi tulemisesta ja sitä kautta parisuhteen seksielämä pohjamudissa. Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elämä on.

Vierailija
2/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen ns.äärihedelmällinen. yksi abortti takana, kolme lasta. Onnekseni en ole tullut raskaaksi ehkäisyjen läpi, mutta kaikki raskaudet ovat alkaneet heti ja tuo aborttiraskaus tuli parista työnnöstä ilman ehkäisyä (oltiin tyhmiä, tiedän).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oikein käytetty ehkäisy tuohonkin ongelmaan tehoa.

Vierailija
4/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta nyt ei kannata täällä puhua, ellet halua samaa paskamyrskyä mitä minä sain aikanaan kun erehdyin kertomaan olevani helposti raskautuva.. Lapseni sai alkunsa pillereistä huolimatta ja tämänkin jälkeen uskoin liikaa kun lääkärit vakuuttivat uusien pillereiden ainakin olevan 100% varmoja. Eipä ollut ja raskaaksi tulin kolme kertaa uudestaan, eli joka kerta kun harrastin seksiä tiettyinä päivinä kuusta. Ja tästäkin eteenpäin oli selvää että voin vaan päättää milloin haluan tulla raskaaksi ja tulin. Vaikka kuinka toivoin voivani antaa tämän jollekin lapsettomuudesta kärsivälle, sain hirvittävät haukut. Toinen yhtä tunteikas asia taisi olla kostuva pimppi.. Kun joku kertoi kärsivänsä tästä.

Vierailija
5/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat tulleet raskaaksi pillereistä huolimatta, kierukasta huolimatta, kondomista huolimatta...

Vierailija
6/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat tulleet raskaaksi pillereistä huolimatta, kierukasta huolimatta, kondomista huolimatta...

Raskaaksituleminen kuparikierukasta huolimatta ei muuten ole ihan vähäverinen prosessi..

Vierailija
7/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat olleet äärihedelmällisiä ja joutuneet siksi vaikeisiin ratkaisuihin. Onhan se heidän liittoonsa vaikuttanut. Uskon kuitenkin että lapsettomuus olisi ollut heille suurempi suru.

Omat lapseni ovat saaneet alkunsa "laakista vainaa" -periaatteella, mutta eivät ole kyllä koskaan kondomista läpi päässeet. Pelkkään pilleriin en luottaisi, mieluummin näen omin silmin, onko ehkäisy kunnossa.

Vierailija
8/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaaksituleminen kuparikierukasta huolimatta ei muuten ole ihan vähäverinen prosessi..

Selvennätkö? Nimim. Kuparikierukkalapsi kohta kymmenen vee, ei mitään erityistä vereen liittyvää muistoissa.

Vierailija
9/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ystävä jolla 3 lasta, ekallakerralla petti kondomi, tokalla pillerit ja kolmannella kierukla. Uskoo vahvasti, että sterilisaatiokaan ei riitä. Ja että hän tulee raskaaksi suurinpiirtein jos alushousut pestään samassa koneessa.

Vierailija
10/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvennätkö? Nimim. Kuparikierukkalapsi kohta kymmenen vee, ei mitään erityistä vereen liittyvää muistoissa.

Kierukkaraskaus huomattiin runsaasta verenvuodosta joka ei millään ottanut loppuakseen. Kaavintaan meni.

Vierailija
11/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällainen ns.äärihedelmällinen. yksi abortti takana, kolme lasta. Onnekseni en ole tullut raskaaksi ehkäisyjen läpi, mutta kaikki raskaudet ovat alkaneet heti ja tuo aborttiraskaus tuli parista työnnöstä ilman ehkäisyä (oltiin tyhmiä, tiedän).

Mistä tiedät että sinä olet se äärihedelmällinen, yhtä hyvin se voi olla miehesi (ellei sitten kaikki lapset eri miehille)? Joillain miehillä siittiöt elää epätavallisen kauan, ne menee ns. horrokseen ja heräävät kun ovulaatio on lähellä. Tällaiset siittiöt voi olla elossa jopa pari viikkoa.

Vierailija
12/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ikävää tuokin mutta kolmen lapsen jälkeen molemmat saa sterilisaation (myös alle 30-vuotiaina) ja sitten ei kyllä enää lapsia tule. Tahattomasti lapsettomilla ei ole vastaavaa mahdollisuutta.

Vierailija
13/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ystävä jolla 3 lasta, ekallakerralla petti kondomi, tokalla pillerit ja kolmannella kierukla. Uskoo vahvasti, että sterilisaatiokaan ei riitä. Ja että hän tulee raskaaksi suurinpiirtein jos alushousut pestään samassa koneessa.

Tai sitten on näitä "mukavahinkoja", Pillerit oikeasti unohdettu, kondomia käytetty huolimattomasti...

Vierailija
14/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierukkaraskaus huomattiin runsaasta verenvuodosta joka ei millään ottanut loppuakseen. Kaavintaan meni.

Niin ne on kierukkaraskaudetkin erilaisia. Oma raskaus huomattiin kun menkat oli myöhässä ja testi näytti plussaa. Sit käytiin ultraamassa ja lääkäri nappasi kierukan pois, koska sijaitsi sellaisessa paikassa alkioon nähden että piti poistamista mahdollisena. Olisi sen sinne voinut jättääkin tosin. Siitä eteen päin ihan normaali raskaus.

Vierailija
15/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on näitä "mukavahinkoja", Pillerit oikeasti unohdettu, kondomia käytetty huolimattomasti...

Aina syytellään. Näitä sattuu. Vai mitenkä hän on sitä kierukkaakin huijannut?

Vierailija
16/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ollut ihmeissäni aikaan, jolloin ei ollut ehkäisyä. On kaksi lasta, mutta molemmat raskaudet alkaneet "kerrasta". Yksi keskenmeno myös. Kerran on hajonnut kondomi, mutta siitä en tullut raskaaksi. Kyllä se vika oli siinä kondomissa. Oli samassa paketissa toinenkin viallinen, jonka huomasimme ennen käyttöönottoa. 

Vierailija
17/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen äärihedelmällinen. Mulla on sen takia tuplasterilisaatio eli tuplaklipsit. Kolme lasta, kaikki saaneet alkunsa ekasta kierrosta. Yksi keskeytys.

Vierailija
18/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan ikävää tuokin mutta kolmen lapsen jälkeen molemmat saa sterilisaation (myös alle 30-vuotiaina) ja sitten ei kyllä enää lapsia tule. Tahattomasti lapsettomilla ei ole vastaavaa mahdollisuutta.

Aika harva tahtoo kolmea lasta!!

Vierailija
19/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne niin hedelmälliset ovat niitä joille ei tarvi tulla lasta ollenkaan. Vastuuttomasti "hedelmälliset". 

Vierailija
20/25 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytä ehkäisyä ja tulee raskaaksi, on kyse normaalista asiasta eikä äärihedelmällisyydestä. Ei sukusolut tiedä, onko kyseessä eka vai sadas suojaamaton kerta ja pidättäydy raskaudesta ekalla kerralla.