Aina puhutaan siitä miten kurjaa on kun ei lapsi ota tullakseen. Mutta päinvastainenkin on suuri ongelma
Miksi sitä sitten voisi kutsua. Äärihedelmällisyydeksi? En tiedä. Jotkut ovat sitä sorttia, että tulevat raskaaksi yhdestä vahingosta ja aina ensimmäisestä kierrosta jossa "koitetaan josko tärppää". Usein näillä ihmisillä on raskauksia ehkäisystä huolimatta, aborttejakin kenties, raskaaksi tulemisia aivan väärään aikaan taloudellisesti, uran kannalta, opiskelujen kannalta, enemmän lapsia kuin haluaisi ja järkyttävä pelko raskaaksi tulemisesta ja sitä kautta parisuhteen seksielämä pohjamudissa. Mielipiteitä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällainen ns.äärihedelmällinen. yksi abortti takana, kolme lasta. Onnekseni en ole tullut raskaaksi ehkäisyjen läpi, mutta kaikki raskaudet ovat alkaneet heti ja tuo aborttiraskaus tuli parista työnnöstä ilman ehkäisyä (oltiin tyhmiä, tiedän).
Mistä tiedät että sinä olet se äärihedelmällinen, yhtä hyvin se voi olla miehesi (ellei sitten kaikki lapset eri miehille)? Joillain miehillä siittiöt elää epätavallisen kauan, ne menee ns. horrokseen ja heräävät kun ovulaatio on lähellä. Tällaiset siittiöt voi olla elossa jopa pari viikkoa.
Lisäksi epäillään, että sperman eräs ainesosa voi laukaista joillakin naisilla ovulaation, vähän samaan tapaan kuin kissoilla ja kaneilla. Siksi jotkut meistä tulevat raskaaksi poikkeuksellisissa kierron vaiheissa. Itsellenikin käynyt niin.
Ilmeisesti spermalla on paljon muitakin tehtäviä kuin siittiöiden kulkuneuvona toimiminen. Näistä jutuista voi tutkimalla löytyä apu selittämättömästä lapsettomuudesta kärsiville.
T. Se superhedelmällisten lapsi, ja aika hedelmällinen itsekin.
On varmasti rasittavaa se, että aina kaikesta huolimatta tulee raskaaksi, mutta voi luoja miten mua suoraan sanoen vituttaa nämä "oli pillerit ja kondomi ja tulin touhutipoista raskaaksi" -tyyppiset jutut.
Raastavaa kun sitä lasta ei vaan kuulu! Nuoriakin ollaan mutta kun ei. Ei vaan sitten vittu millään. Alapeukkuja satelee tästä varmasti... Te äärihedelmälliset :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan ikävää tuokin mutta kolmen lapsen jälkeen molemmat saa sterilisaation (myös alle 30-vuotiaina) ja sitten ei kyllä enää lapsia tule. Tahattomasti lapsettomilla ei ole vastaavaa mahdollisuutta.
Aika harva tahtoo kolmea lasta!!
No harva ja harva. Joka tapauksessa asian saa hoidettua pois päiväjärjestyksestä pienellä päiväkirurgisella toimenpiteellä joko kolmen lapsen tai 30-vuotissyntymäpäivän jälkeen. Tahattomasti lapsettomilla ei vastaavaa mahdollisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti rasittavaa se, että aina kaikesta huolimatta tulee raskaaksi, mutta voi luoja miten mua suoraan sanoen vituttaa nämä "oli pillerit ja kondomi ja tulin touhutipoista raskaaksi" -tyyppiset jutut.
Raastavaa kun sitä lasta ei vaan kuulu! Nuoriakin ollaan mutta kun ei. Ei vaan sitten vittu millään. Alapeukkuja satelee tästä varmasti... Te äärihedelmälliset :(
Uskon että on tuskallista. Toivon kovin että saat lapsen. Mutta kun tämä ei ole kilpailu! Pystytkö ymmärtämään kuinka tuskallista voi toiselle olla pakon sanelema abortti raskaudesta joka on alkanut ehkäisystä huolimatta?
Esikoisella eri isä kuin kahdella nuoremmalla, abortti tapahtui esikoisen isästä eroamisen jälkeen erään seksisuhteen kanssa. Eli kolmelle eri miehelle olen tullut tosta noin vaan raskaaksi. Olen melko varma, että se olen minä joka olen hedelmällinen.