Mitä tuli heistä, jotka kopioivat lapsena muiden tekemiä läksyjä?
Muistan hyvin ala-asteelta nämä laiskat, joilla oli aina kova hätä kopioida muilta tehtyjä läksyjä. Ja jotka yrittivät määräillä ja kontrolloida muidenkin elämää. Mitä heistä tuli vanhemmiten vai tuliko mitään? he taitavat olla se syy esimerkiksi Heli Vaarasenkin näkemykseen parisuhteista jne.
Kommentit (39)
Teollisuuskävelijöitä, pomoja ja muita keinottelijoita. Suurimmalla osalla menee paremmin kuin niillä, jotka eivät kopioineet.
Olen ekonomi. Kopion ainakin kielten läksyt aina ennen tuntia, ja kokeissa usein lunttasin. Kiinnostuin koulusta lukion toisella, mutta onneksi silloin otettiin iso % pelkillä pääsykokeilla. Vietin koko kouluajan talleilla, eikä koulu kiinnostanut.
Nyt on vihdoin oma hevonen ja muuta mukavaa :)
Hmm, itse kyllä kopioin tehtäviä kavereilta tai sitten yksiselitteisesti jätin tekemättä. Lukio meni vielä helposti läpi noin ja E:n paperit sieltä sain. Yliopistossa joutui opettelemaan opiskelun jalon taidon, sillä kukaan ei tarkasta "läksyjäsi", mutta tenttiviikolla onnistuminen useassa eri tentissä ilman pohjatyötä oli jo haastavaa. Oivallisesti valmistunut diplomi-insinööri minusta kuitenkin tuli.
Eli ei läksyt ja niiden itse tekeminen ole tae pärjäämisestä tai muusta. Ihmiset oppivat eri tavoin.
Olen toimitusjohtaja isommassa firmassa. Aina olen mennyt sieltä mistä aita on matalin. Lukiossakin oli valmiiksi täytetyt kirjat. Tarkastuksessa oli tietenkin se tyhjä tehtäväkirja :D Ihan kaunis vaimo ja pari lasta ja mistään rikkeestä en ole vieläkään jäänyt kiinni. Porsaan reijät käytetään aina kun mahdollista.
Taksikuskeja, lääkäreitä, sossupummeja, vääpeleitä. Tänään Trumppi oooooonnnn kuningaaaass!! aaaa...!
Tämän ketjun perusteella saa väärän kuvan, koska tähän vastaavat vain ne, jotka ovat jollakin tavalla menestyneet elämässään. Itsekin olen kopioinut läksyjä, luntannut ja ollut laiska, mutta nyt opiskelen lääkiksessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen toimitusjohtaja isommassa firmassa. Aina olen mennyt sieltä mistä aita on matalin. Lukiossakin oli valmiiksi täytetyt kirjat. Tarkastuksessa oli tietenkin se tyhjä tehtäväkirja :D Ihan kaunis vaimo ja pari lasta ja mistään rikkeestä en ole vieläkään jäänyt kiinni. Porsaan reijät käytetään aina kun mahdollista.
Vaimosi ei anna usein?
Vierailija kirjoitti:
Miten selvitit kyky- ja arviointipäivät rekryn kohdalla?
Tänään 20.01.2017 Donald Trump valitaan yhdysvaltain presidentiksi. Empä olisi sitä uskonut lukiessani tätä ketjua viimeksi vuonna 2008-2009.
Mä olin sellainen. Yliopistollakin menin läpi tärpeillä ja toisten tekemiä laskuharjoituksia kopioimalla. Minusta tuli tietojenkäsittelytieteen maisteri ja ohjelmistoarkkitehti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin sellainen. Yliopistollakin menin läpi tärpeillä ja toisten tekemiä laskuharjoituksia kopioimalla. Minusta tuli tietojenkäsittelytieteen maisteri ja ohjelmistoarkkitehti.
Sitten te vielä ihmettelette miksei koulutusta arvosteta?
Minusta tuli tutkija. Vasta yliopistoon hakiessa alkoi koulu erityisemmin kiinnostaa ja yliopistoon pääsi pelkällä pääsykokeen pistemäärällä.
Kopioin läksyt ala-asteelta lukion viimeisille kursseille saakka, en muista että olisin koskaan tehnyt läksyjä itse. Sain kuitenkin L:n paperit ja nyt valmistun pian lääkäriksi. Itse opin asiat tunnilla kuuntelemalla ja jotenkin muutenkin lukiossa tuntui että kurssin asiat ovat jo tuttuja vaikka minulla ei ollut aavistustakaan missä olisin moista mahdollisesti oppinut. Siispä läksyt tuntuivat ihan turhilta.
Mä en niinkään kopiounut tehtäviä, jätin vaan lähinnä tekemättä. Matikan ja fysiikan tehtävät kopsasin, koska ikävä opettaja tarkasti joka tunti onko kotitehtävät tehty. Kokeissa lunttasin. Inhosin ja vihasin koulua yli kaiken, se ahdisti mua ihan hirveästi, kärsin sen takia unettomuudesta ja jo 18-vuotiaana mulla oli korkea verenpaine ja oli ollut varmaan jo aiemmin, sitä ei vaan ollut aiemmin mitattu. En kyllä peruskoulussa kovin monta asiaa tainnut oppia. Lukiossa pänttäsin kaiken ulkoa kokeisiin ja sain hyviä numeroita ja kirjoitukset menivät samalla taktiikalla.
Lukion jälkeen päätin, että ikinä en mene mihinkään kouluun, teen ihan mielellään vaikka mitä hanttihommia, kunhan ei tarvitse mennä kouluun. Niin olen sitten tehnyt, aluksi olin mm. päiväkodissa, sitten kaupassa myyjänä, kahvilatyöntekijänä yms. ja viihdyin erinomaisesti, useimmiten suorastaan nautin työstäni. Ei ahdistanut, verenpaine oli normaali jne. Lasten synnyttyä jäin 10 vuodeksi kotiin (muutaman vuoden työskentelin perhepäivähoitajana) ja siinä samalla aloin suunnitella yrityksen perustamista ja sen sitten lopulta teinkin. Eli nyt olen ollut jo vuosia yrittäjänä, tykkään hirveästi luovasta työstäni, töitä riittää ja tulot on hyvät. Nyt olen laajentamassa toimintaa ja palkkaan ensimmäisen työntekijäni.
Tein tuota ala- ja yläasteella, nyt olen lääkäri. En vain jaksanut tehdä läksyjä tuolloin
Ministereitä.