Mies haluaa muuttaa
Asumme pk-seudulla jossa vuokrat ovat kalliit. Meillä on perheenlisäystä suunnitteilla. Miehen nykyinen työ muuttaa toiselle paikkakunnalle, huonojen kulkuyhteyksien varrella ja hän on muutenkin ollut loppu huonosti palkatusta työssä.
Nyt hän sai työpaikan vanhalta kotipaikkakunnaltamme jossa kaikki kaverit, sukulaiset asuu. Työajat paranisi jolloin hän kerkiäisi myös harrastaa kun ei ole vuorotyötä. Lasta ei tarvitsisi viedä vuoropäiväkotiin, olisi tukiverkostoa, halpa vuokra ja rahaa säästää omaa taloa varten. Paljon plussia, myönnän.
Minä olen niin kotiutunut tänne kalliille alueelle. Meillä on kaunis koti, kaikkien kulkuyhteyksin varrella ja kaikki palvelut 500m päässä. Minulla on täällä ystäviä ja omia harrastuksia. Lisäksi minulla on HYVÄ VAKITUINEN TYÖ, josta en haluaisi luopua. Tämä on se tärkein syy vaikka mies sanoi että minun ei tarvitsisi töitä edes miettiä kun voisin olla lasten kanssa kotona.
Lapsen ja miehen kannalta itsekin ymmärrän että muutossa olisi paljon järkeä, mies kun ajattelee moniakin asioita järjellä, taloudellisesti ja käytännöllisesti. Vanhalla kotipaikkakunnallamme on vain paljon asioita jotka minua ahdistavat. Olin onnellinen ja tunsin taas hengittäväni kun muutimme pois sieltä.
Auttakaa minua ja antakaa tähän asiaan nyt jotain perspektiiviä, mielipiteitä, onko teillä ollut vastaavaa ja mihin lopputulokseen päädyitte, kokemuksia ihan mitä tahansa? :(
Kommentit (66)
Miksette voisi jäädä nykyiseen asuntoonne, ja mies olisi tulevien lasten kanssa kotona? Sinä saisit pitää mieleisen työsi. Jos miehen nyt päättynyt työ on ollut huonosti palkattua, niin taloutennekaan tuskin paljon kärsisi.
Miksi se olisi "järjellä ajattelua", että mies pääsee muuttamaan sukulaistensa lähelle ja saa käydä töissä? Kun taas se ei olisi järjellä ajattelua, että sinä saat pitää tuttavapiirisi ja käydä töissä? Ihan tunteeseen pohjautuvia valintoja ne minusta ovat kumpikin. Samoin kuin joku haave omasta talosta - miksi se järkevää olisi?
"Minä olen niin kotiutunut tänne kalliille alueelle."
Siinähän tuo on kaikki, minkä vuoksi et haluaisi muuttaa. Asutte kalliilla ja luultavasti arvostetulla alueella, millään muulla ei ole väliä. Hienon auton olette hankkineet pitkällä osamaksulla, joten kehtaa mennä naapureidenkin kanssa juttelemaan vaikka päivän säätilasta. Toisella paikkakunnalla suurinpiirtein kaikki olisi paremmin ( kaikki kaverit, sukulaiset asuu. Työajat paranisi jolloin hän kerkiäisi myös harrastaa kun ei ole vuorotyötä. Lasta ei tarvitsisi viedä vuoropäiväkotiin, olisi tukiverkostoa, halpa vuokra ja rahaa säästää omaa taloa varten). Lapsen ja miehen kannalta itsekin ymmärrän että muutossa olisi paljon järkeä, mies kun ajattelee moniakin asioita järjellä, taloudellisesti ja käytännöllisesti.
Haloo, pää pois pensaasta nyt!
Kuulostaa päättyvältä liitolt taas.
Siis pystyisitkö kuitenkin käymään junalla töissä sieltä uudelta paikkakunnalta nykyisessä työssä?