Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyää kauheasti kilpaillaan kuka on hyvä äiti?

Vierailija
20.01.2017 |

Oliko ennen vanhemmuus samanlaista? Tyyliin otettii suuret määrät velkaa lastenvaatteiden takia ,että päästiin siitäkin kilpailemaan? Tai just toi yli suorittaminen, kaikessa pitää olla paras. Miksi sitä elämää ei voi elää rennommin? Jos ostaa lapselleen vaatteita, niin sitten ostaa, mutta ei osta siksi kun kaverikin ostaa. Lähinnä kilpailu mielessä. Tämäkin olen huomannut, ainakin omassa kaveripiirissä on tätä. Tehdään lapsi siksi kun kaverikin teki. Vaikka ikää olisi 18. Herttis sentää. Eläkää ja nauttikaa , siitä kun saatte olla vapaita ja elää nuoruutta. Jos teette lapsen, tehkää. Mutta silloin tehkää se niin , että se on varmasti toivottu eikä niin että kaveri teki, minäkin teen. Tai jos ostat talon , oman asunnon, niin teet sen itsesi vuoksi. Et suinkaan sen takia , koska kaveritkin osti tai kilpailun vuoksi. Onko se kiva sitten elää korvia myöten veloissa, hyvä että elää pystyy. Kun kaverikin osti blabla.. minusta tuo huono selitys tai syy miksi ostaa asunto. Minusta asunto ostetaan esim. Perhettä tulossa tai jotain muuta, mutta se että ostetaan asunto/rakennetaan talo/ ostetaan omakotitalo siksi koska kaverikin osti. Ei mee mulla jakeluu.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
62/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan 2017 äitiyspakkauksessa asiakkaiden toiveesta

mm.Mini Rodinia. Pakkauksia aletaan jakamaan vasta kun 2016- pakkaukset saatu jaettu loppuun.

T. Kelakerttu

Tämä on tasa-arvoa, kohta ei pysty erottumaan rahvaasta Rodineillaan. Mitäs nyt Rodinistit, täytyy keksiä uusi villitys, millä ratsastaa!

No tässä vilkaisin hintoja, ei noi nyt kyllä kovin kalliita ole muihin verrattuna..

Minun mielestä esim. 52€ pikkulapsen trikoohousuista on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Iltasanomat kuulolla? Poimikaa lehteenne tämä keskustelu!

Vierailija
64/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mm.Mini Rodinia. Pakkauksia aletaan jakamaan vasta kun 2016- pakkaukset saatu jaettu loppuun.

T. Kelakerttu

Tämä on tasa-arvoa, kohta ei pysty erottumaan rahvaasta Rodineillaan. Mitäs nyt Rodinistit, täytyy keksiä uusi villitys, millä ratsastaa!

No tässä vilkaisin hintoja, ei noi nyt kyllä kovin kalliita ole muihin verrattuna..

Minun mielestä esim. 52€ pikkulapsen trikoohousuista on paljon.

No joo, tuolla niitä oli myynnissä -50% ja eivät enää tuossa ole kovasti kalliimpia, kuin paremmat markettikamat.

Ja tosiaan huoli pois. Äitiyspakkaus on EU.n tukema, kilpailutettu ja ollut saman arvoinen vuodesta -70

Vierailija
65/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä ei onneksi ole tuollaista "kilpavarustelua".

Nämä äidit taas, jotka tälläkin palstalla mielellään haukkuvat muita äitejä huonoiksi, ovat luultavasti itse epävarmoja ihmisiä, jotka saavat onnistumisen tunnetta ainoastaan siitä, että saavat jonkun muun näyttämään huonommalta.

Vierailija
66/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan yleensä, köyhä kun olen, h&m.n collegehousuja, jotka kestää polvista noin 6 kk. Ja aina yksi lapsi ja housut. Noita kalliimpia olen käyttänyt nyt kolmella pojalla.

Et tässäkin kokemus kertoo..

Vierailija
67/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä äidit taas, jotka tälläkin palstalla mielellään haukkuvat muita äitejä huonoiksi, ovat luultavasti itse epävarmoja ihmisiä, jotka saavat onnistumisen tunnetta ainoastaan siitä, että saavat jonkun muun näyttämään huonommalta.

Joo, mut erikseen nämä " en vie lasta ulos, kun angstaan" Lapsesta huolehtiminen ja muiden äitien neuvot eivät aina ole ylemmyyden tavoittelua.

Vierailija
68/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus ja kotihoidontuki ovat syynä suomen alamäkeen ja vanhusten huonoon tilaan. Joopa joo.

Vierailija
69/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kelakerttu

Nyt on sosiaalitapauksillakin varaa Rodiniin.

Varaa? Sen saa kyllä kaikki äidit..

Ootko yksinkertanen?

En ole sosiaalitapaus, enkä raaskisi ostaa rodinia. Luulitko itse, että äitiyspakkauksen saa sossut vai pidätkö kaikkia äitejä sossuina?

Voi luoja. Sossuilla ei olisi muuten varaa, Muttakun se on äitiyspakkauksessa niin hekin saavat sen! Got it?

Jaa,a. Ei niillä olisi ollut varaa myöskään kotimaiseen villapukuun, joka siellä on ollut ainakin tähän asti. Maksaa pitkästi toista sataa...

Ja ihan normaalina työntekijänä ei mullakaan olisi ollut varaa esim. sitä villapukua ihan heti ostaa.

Got it?

Ohis, mutta hauskoja nämä vähän vähemmän älykkyyttä saaneet ihmiset jotka eivät tajua jotain ja kun joku sen selittää EIVÄT SILTI TAJUA ja vastaavat niin että luulevat "näpäyttävänsä" :D oikeasti kaikki vaan pyörittelee päätä.. Kaikellaista.

70/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä yleensäkin äitiys on hurahtamista. Jo sekin, ettei ryntää synnäriltä töihin tai imettää pitkään, on hurahtamista.

Niinkö? Tällaiseen mä en ole kyllä koskaan törmännyt. Mutta varmasti tuollaisiakin ihmisiä on, joille äitiys kokonaisuutena on turn-off. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
71/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailla toki voi, mutta kun sen lopputuloksen kyllä sitten näkee niin mitäpä hyötyä siitä on...

Ehkä asiaa voisi ensin lähteä tarkastelemaan siltä kannalta, mitä se hyvä äitiys (tai isyys / vanhemmuus) ylipäätään on... Usein se ei ole se, miltä ulospäin näyttää.

Joku tälläkin palstalla sanoi joskus, että lopputulos ratkaisee. Ainahan sitä voi selitellä kuinka omaa oikeassa olemisen armolahjan ja tekee kaiken oikein lapsensa kanssa, mutta...

Pari esimerkkiä:

- Jos lapsi on kasvatettu mukavaksi, kohteliaaksi ja hyvötapaiseksi: Muut kyllä huomaavat sen, ei sitä tarvitse itse kertoa.

- Jos lapsi on tasapainoinen ja onnellinen senkin huomaa kyllä - sitäkään ei tarvitse erikseen kertoa.

- Lapsen erityislahjakkuuden huomaa kyllä kanssa kertomattakin.

On hyvin kornia päteä sillä, minkä ikäisenä lapsi oppi lukemaan tai laskemaan tai nuotit jne. Kyllä se ympäristä sitten huomaa jos hänestä tulee isona oikeasti jotain. Aikuisena ei niitä työpaikkoja haeta sillä, että opin lukemaan kolmevuotiaana.. Myöskään nobelia ei saa sillä, että luki kaksivuotiaana..

On toki hauska päteä myös sillä, että käveli jo 7-kuisena jne. Mutta niitä juoksun SM-mitaleitakaan ei saa käytyä hakemassa sillä perusteella, että kävelin keskimääräistä nuorempana...

Miettikää jos suurimmaksi saavutukseksi elämässä jää se, että oppi vaipoista ulos ennen naapurin lasta. Sitä sitten vaan CV:n laittamaan.

Vierailija
72/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kelakerttu

Nyt on sosiaalitapauksillakin varaa Rodiniin.

Varaa? Sen saa kyllä kaikki äidit..

Ootko yksinkertanen?

En ole sosiaalitapaus, enkä raaskisi ostaa rodinia. Luulitko itse, että äitiyspakkauksen saa sossut vai pidätkö kaikkia äitejä sossuina?

Voi luoja. Sossuilla ei olisi muuten varaa, Muttakun se on äitiyspakkauksessa niin hekin saavat sen! Got it?

Jaa,a. Ei niillä olisi ollut varaa myöskään kotimaiseen villapukuun, joka siellä on ollut ainakin tähän asti. Maksaa pitkästi toista sataa...

Ja ihan normaalina työntekijänä ei mullakaan olisi ollut varaa esim. sitä villapukua ihan heti ostaa.

Got it?

Ohis, mutta hauskoja nämä vähän vähemmän älykkyyttä saaneet ihmiset jotka eivät tajua jotain ja kun joku sen selittää EIVÄT SILTI TAJUA ja vastaavat niin että luulevat "näpäyttävänsä" :D oikeasti kaikki vaan pyörittelee päätä.. Kaikellaista.

No jaa. Jos minua tarkoitit ( tuosta sun näpäytyksestä ei nyt ihan selvinnyt)

Niin on turha ajatella, että nyt siellä on sitten joku merkkituote, johon sosiaalitoimen asiakkailla ei ole ollut varaa. Siellä on ollut aika monta tuotetta, johon sosiaalitoimen asiakkailla ei olisi ollut varaa, kuten kallis haalari, tai juuri tuo 130 euron villapuku.

Toivittavasti ovat siellä edelleen, vaikka siellä nyt onkin 50 euron " merkkipaita"

73/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äitiyspakkaus kyllä nyt ole syynä vanhusten vaippapulaan..

Haloo..?

Ei tietenkään, mutta ihmettelen silti, miksi yhteiskunnalla on varaa tällaiseen. Kyse on arvovalinnoista. Niin monessa tarpeellisessakin säästetään nykyään, mutta veronmaksajien pitää silti kustantaa vauvoille merkkivaatteita?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
74/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä yleensäkin äitiys on hurahtamista. Jo sekin, ettei ryntää synnäriltä töihin tai imettää pitkään, on hurahtamista.

Niinkö? Tällaiseen mä en ole kyllä koskaan törmännyt. Mutta varmasti tuollaisiakin ihmisiä on, joille äitiys kokonaisuutena on turn-off. 

Jaa,a. Vai et.

Vierailija
75/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mut erikseen nämä " en vie lasta ulos, kun angstaan" Lapsesta huolehtiminen ja muiden äitien neuvot eivät aina ole ylemmyyden tavoittelua.

Kyllä ne yleensä on, jos et apua pyydä.. Eri asia jos ihmettelen esim. Miten saisin lapsen nukkumaan ja joku antaa neuvoja miten voisin saada. Se on ok. Mutta jos sano että meillä toimitaan tietyllä tavalla ja alkaa se "ai kauhea! Ei niin voi toimia! Ei lapsi voi pitää punaisia housuja koska neuvola sanoi ettei voi.. Ei ei nyt ne housut pois! Ei meilläkään pidetä, se on lapselle hyväksi että on siniset housut, meillä ainakin on, niin kuuluu tehdä." niin kyllä se on juuri sitä.

Vierailija
76/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äitiyspakkaus kyllä nyt ole syynä vanhusten vaippapulaan..

Haloo..?

Ei tietenkään, mutta ihmettelen silti, miksi yhteiskunnalla on varaa tällaiseen. Kyse on arvovalinnoista. Niin monessa tarpeellisessakin säästetään nykyään, mutta veronmaksajien pitää silti kustantaa vauvoille merkkivaatteita?

Kuten sanottu, se pakkaus on ollut samanarvoinen vuosikymmeniä. Ja tosiaan neljä äitiyspakkausta katselleena, toivottavasti vähentävät niiden tylsien potkuhousujen ja bodyjen määrää, ja tilalle joku muu välillä.

Tämähän on tehty asiakkaiden toiveista.

Vierailija
77/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun isona CV:n tai opiskelupaikkahakemukseen, että äiti puki minut pienenä minirodineihin (vai mitä ne nyt oli) ja eiköhän työ tai opiskelupaikka irtoa heti.... Varmaan myös jonkun lajin mestaruuden sillä voittaa, että kakkoi pienenä oikean merkkisiin potkuhousihin - jopa paikka NHL:stä.

Siis oikeasti - onko porukka mennyt sekaisin..?

Vierailija
78/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne yleensä on, jos et apua pyydä.. Eri asia jos ihmettelen esim. Miten saisin lapsen nukkumaan ja joku antaa neuvoja miten voisin saada. Se on ok. Mutta jos sano että meillä toimitaan tietyllä tavalla ja alkaa se "ai kauhea! Ei niin voi toimia! Ei lapsi voi pitää punaisia housuja koska neuvola sanoi ettei voi.. Ei ei nyt ne housut pois! Ei meilläkään pidetä, se on lapselle hyväksi että on siniset housut, meillä ainakin on, niin kuuluu tehdä." niin kyllä se on juuri sitä.

Oisko tuo nyt äitien herkkänahkaisuutta..

Sitä arvostelua valinnoistaan saa kuulla aina.

Koitapa vaikka..

Meillä on jenkkiauto joka vie paljon bensaa.

Asutaan vanhassa omakotitalossa maalla.

Meillä on neljä lasta.

Meillä on koira ja kissakin tähän päälle.

Imuroin päivittäin.

Eiköhän tässäkin löytynyt jotain, mitä tekee mieli kritisoida ja arvostella?

Vierailija
79/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun isona CV:n tai opiskelupaikkahakemukseen, että äiti puki minut pienenä minirodineihin (vai mitä ne nyt oli) ja eiköhän työ tai opiskelupaikka irtoa heti.... Varmaan myös jonkun lajin mestaruuden sillä voittaa, että kakkoi pienenä oikean merkkisiin potkuhousihin - jopa paikka NHL:stä.

Siis oikeasti - onko porukka mennyt sekaisin..?

Niin tai halvimpiin saatuihin vähän rikkinäisiin vaatteisiin...

Jalostaako tuo sitten?

Vierailija
80/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko tuo nyt äitien herkkänahkaisuutta..

Sitä arvostelua valinnoistaan saa kuulla aina.

Koitapa vaikka..

Meillä on jenkkiauto joka vie paljon bensaa.

Asutaan vanhassa omakotitalossa maalla.

Meillä on neljä lasta.

Meillä on koira ja kissakin tähän päälle.

Imuroin päivittäin.

Eiköhän tässäkin löytynyt jotain, mitä tekee mieli kritisoida ja arvostella?

Saa tietysti kuulla, mutta juuri sitä se on. "me olemme vähän parempia ihmisiä kun meillä on vähemmän bensaa vievä auto, me sentään ajattelemme ympäristöä." niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi