Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyää kauheasti kilpaillaan kuka on hyvä äiti?

Vierailija
20.01.2017 |

Oliko ennen vanhemmuus samanlaista? Tyyliin otettii suuret määrät velkaa lastenvaatteiden takia ,että päästiin siitäkin kilpailemaan? Tai just toi yli suorittaminen, kaikessa pitää olla paras. Miksi sitä elämää ei voi elää rennommin? Jos ostaa lapselleen vaatteita, niin sitten ostaa, mutta ei osta siksi kun kaverikin ostaa. Lähinnä kilpailu mielessä. Tämäkin olen huomannut, ainakin omassa kaveripiirissä on tätä. Tehdään lapsi siksi kun kaverikin teki. Vaikka ikää olisi 18. Herttis sentää. Eläkää ja nauttikaa , siitä kun saatte olla vapaita ja elää nuoruutta. Jos teette lapsen, tehkää. Mutta silloin tehkää se niin , että se on varmasti toivottu eikä niin että kaveri teki, minäkin teen. Tai jos ostat talon , oman asunnon, niin teet sen itsesi vuoksi. Et suinkaan sen takia , koska kaveritkin osti tai kilpailun vuoksi. Onko se kiva sitten elää korvia myöten veloissa, hyvä että elää pystyy. Kun kaverikin osti blabla.. minusta tuo huono selitys tai syy miksi ostaa asunto. Minusta asunto ostetaan esim. Perhettä tulossa tai jotain muuta, mutta se että ostetaan asunto/rakennetaan talo/ ostetaan omakotitalo siksi koska kaverikin osti. Ei mee mulla jakeluu.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta noi on niin isoja asioita ja päätöksiä, että niitä ei pitäisi tehdä sen takia kun kaverikin teki niin. Ap.

Hei kuulepa teini. Oikeasti aikuisten maailma toimii vähän eri tavalla kuin sinun. Äiti on varmasti sanonut sinullekin, ettet sinä tarvitse vaikka kaverilla on?

Meillä aikuisilla on vastuu asioista, ja kaikkea ei voi tehdä impulssien mukaan, kuten lapset. Sen tuntee sitten nahoissaan, jos on tullut tyhmäiltyä. Ikä ja aika opettaa.

Niinhän sitä luulisi. Valitettavasti totuutta on toinen.

Itketään kuinka kaveri pilasi häät menemällä itse samana vuonna naimisiin. Se vuosi olisi jo varattu, miten kaveri pystyi olemaan niin itsekäs sika. Sitten itketään lapsista, lasten nimistä, talosta, autosta. Kun pitäisi saada parempi ja hienompaa kuin naapurilla.

Ja jos joku tekee erilaisia ratkaisuja niin sitähän pitää alkaa joukolla pilkkaamaan.

Siis mitä erilaisia ratkaisuja? No meillä on suvussa nyt mennyt kolme paria naimisiin ristiäisten yhteydessä tai muutoin noin ilman hössötystä.

Ja kun tutustuu ja katselee, niin kaikilla menee yhtä hyvin, tai yhtä huonosti.

Jotkut ottaa sen lainan autoon, toiset ei. Toiset tykkää sisustaa, toiset laittaa rahansa muualle..

Kun kaikki työssäkäyvät täällä saa suurinpiirtein saman.

Jos nuoret rupeaa vertaamaan itseään keskareihin, niin mennään metsään.. Ne on eläneet ihan erilaisen kulta-ajan kuin me nuoremmat- eikä tulla ikinä sellaista näkemään.

Vierailija
22/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun mielivaltaisuuden vuoksi. Jos naperolla on Minirodinit ja Gugguut viimeistä huutoa, niin on kulissit ainakn kunnossa.

Ja sitten on meitä ihan normaaleja ihmisiä, jotka eivät ole lastensuojelun piirissä eikä lapsella ole jotain ihmeen kukkuita..

Onko teillä itsellä ehkä vähän todellisuus samentunut?

No et nyt ihan ymmärtänyt viestiä.

Voihan se olla että kohta olette lastensuojelun piirissä vaikka olettekin normaaleja ihmisiä, niin on käynyt monelle normaalimmallekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iän kaiken on ihmetelty muiden ratkaisuja, kateutta ja toisten ratkaisujen arvostelua on ollut aina.

Nykyään vielä päälle tietty some, jonne lavastetaan leipomishetkiä ja kerrotaan omasta täydellisyydestä. Jos pystyy elämään noista välittämättä, pääsee pitkälle.

Aina kannattaa vaan sitkeästi tehdä asioita niin, että ne tuntuu itsestä hyvältä.

Vierailija
24/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa yleistystä. Jatkakaa toki.

N38 ja vauva Kelan potkupuvussa, muut vaatteet lainassa kavereilta tai tavaratalojen alennusmyynneistä. Imetykset yritän hoitaa kotona, terveyskeskuksen lastenneuvolatiloissa tai äitikavereiden luona.

Vierailija
25/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuta sähkösopimuksesi, säästät selvää rahaa, no miksi Vattenfallille on niin pirun vaikea saada sopimusta kun on Fortumi?

Vierailija
26/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun mielivaltaisuuden vuoksi. Jos naperolla on Minirodinit ja Gugguut viimeistä huutoa, niin on kulissit ainakn kunnossa.

Ja sitten on meitä ihan normaaleja ihmisiä, jotka eivät ole lastensuojelun piirissä eikä lapsella ole jotain ihmeen kukkuita..

Onko teillä itsellä ehkä vähän todellisuus samentunut?

No et nyt ihan ymmärtänyt viestiä.

Voihan se olla että kohta olette lastensuojelun piirissä vaikka olettekin normaaleja ihmisiä, niin on käynyt monelle normaalimmallekin.

Niin ajattelit että sossuja hämätään kukkuilla kun sinne joudutaan?

No joo, kulisseja on ollut aina ja esittämistä.

Mut ei se mikään normi ole, että tuolla on kaikki normaalit lapsiperheet jonkun sosiaalitoimen piirissä..

Minusta media ja hömppäohjelmat antaa sen kuvan, että perheiden elämä on suoraan kuin teiniäideistä ja salkkareista....

Vierailija
27/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N38 ja vauva Kelan potkupuvussa, muut vaatteet lainassa kavereilta tai tavaratalojen alennusmyynneistä. Imetykset yritän hoitaa kotona, terveyskeskuksen lastenneuvolatiloissa tai äitikavereiden luona.

No mun penikat kattoo ( marketti)yökkäreissään aladinia ja syö aamiaista olkkarissa.

Eilen viimeksi imetin puolivuotiasta kauppareissulla kahvilassa.

Ja sitä ennen olen imettänyt parkkipaikalla autossa, sairaalassa, ystävien ja tuttavien luona, metsässä...

Anteeksi vaan kaikille, joille olen aiheuttanut trauman... :D

Vierailija
28/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatteiden kilpaostaminen ei ole osoitus hyvästä äitiydestä vaan sen tarkoitus on näyttää muille et kyllä meillä on varaa. Eikä tämä mikään uus juttu ole vaan ainakin viimeiset 10 vuotta on ollut näin. Merkit vaan muuttuu. 

Imettämisessäkään pääpointti ei ole yllättäen sillä että lapsi saa syötyä vaan äidin oikeudesta paljastaa tissinsä missä vaan ja milloin vaan ja niin kauan kun lapsi suostuu tissistä syömään. ei sekään hyvää äitiyttä ole vaan itsekkyyttä. 

Ai imettämisessä ei ole kyse vauvan ruokailusta? Ja väkisin ollaan lasta syöttämässä? Ihan vaan, että saadaan säädylliselle siivolle ihmiselle pahamieli. Haukupas nyt vielä liinailijatkin, eihän siinäkään voi olla kyse siitä, että vauva saa turvallista läheisyyttä ja äiti samalla kädet vapaiksi, sehän on vaan julkikettuilua menneiden vuosikymmenten uraäideille, jotka uskoivat, että lapsi menee sylissä pitämisestä pilalle. Taas kunnon kansalaisten mieltä pahoitetaan. Tekisivät sitä vaan kotonaan, niih!

Vierailija
29/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun penikat kattoo ( marketti)yökkäreissään aladinia ja syö aamiaista olkkarissa.

Ja sitä ennen olen imettänyt parkkipaikalla autossa, sairaalassa, ystävien ja tuttavien luona, metsässä...

Ja on tissi vilahtanut! Kerran imetin sellaisen h&m.n mainoksen edessä, jossa keikkui kolme luurankoa silikonipallukoissaan..aiheutin pahennusta oikein urakalla..

Vierailija
30/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta noi vaatehullut ovat ihan oma porukkansa. Merkit vaan vaihtuu. Se on enemmän sitä, että pitää näyttää, että on varaa (kalliit merkkivaatteet) tai sitä, että homma lähtee käsistä ja menee keräilyksi (usein ns. retro -kamppeet).

Esikoiseni on syntynyt vuonna 2001 ja jo silloin oli tuota.

Kerran oli Vauva -lehdessä pitkä juttu näistä vaatehulluista. Siinä oli mm. blogaaja Kaisastiinan Garderobista, jolla oli sitä rahaa millä mällätä ja tenava kulki kalleimmissa mahdollisissa merkkivaatteissa, joita sitten myi huutiksessa ja fanit huusivat niitä kilpaa.

Mutta sitten oli yksikin nainen, joka oli kuvattu olohuoneessaan. Sohva oli likainen ja tahrainen ja rikki, olohuone pursui kaikkea mahdollista roinaa, edes pyykinkuivaustelinettä ei oltu viitsitty siirtää syrjään kun otettiin lehtijuttuun kuvia. Ja sitten hän esitteli satojen eurojen arvoisia kasoja pienen lapsen vaatteita. Haalareitakin oli tyyliin viidet. "Kun ei noita ihanuuksia vaan voinut jättää kauppaan". Silloin tuli jotenkin vähän paha mieli. Kaikki ei selkeästi ollut ihan kotona.

31/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan trendi. Naisilla liikaa aikaa ja tuhlaavat resurssejaan tällaiseen. Hulluinta on se, että tuossa äitiysvouhotuksessa ei oikeasti ole ketään hyötyjää paitsi jotkut lastentarvikefirmat, jotka uskottelevat täydellisille äideille, että juuri heidän tuotteitaan on saatava.

Kaikki tuo aika kannattaisi käyttää vaikka rahan tienaamiseen ja sijoittamiseen, mutta aikuiset fiksut naiset (osa jopa korkeasti koulutettuja) muuttuvat yhtäkkiä älyltään 12-vuotiaan tasoiseksi ja koko homma on henkisesti taantunutta kadehtimista ja vertailua, tavaralla pätemistä. Yäk.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
32/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämme kilpailuyhteiskunnassa. Äitiys on vain yksi osa-alue kilpailussa. Aina pitää yrittää olla enemmän kuin muut keinoja kaihtamatta.

Vierailija
33/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on tissi vilahtanut! Kerran imetin sellaisen h&m.n mainoksen edessä, jossa keikkui kolme luurankoa silikonipallukoissaan..aiheutin pahennusta oikein urakalla..

Nii ja kerran vein raskausaikana lapsia uimahalliin bikineissä suuren vatsan kanssa.. No mitä vielä, bikinit aukesi ja koko komeus oli esillä hetken! Kyllä hävetti!:D

Nii ja eilen näytettiin kuvaa telkkarista rannalta hesasta, siellä joku otti aurinkoa yläosattomissa! Hiukkako traumatisoiduin!!

34/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin tuttavapiirissä on muutama täydellinen äiti. Yhteistä näille on, että ovat kaikki tällaisia kypsän iän äitejä, esikoiset on syntyneet heille 35-40 vuotiaina. Toki siinä vaiheessa elämää on jo takana, on säästöjä ja varaa hankkia täydellinen koti sen valitettavasti vähän epätäydellisen miehen kanssa sekä monenlaista merkkitavaraa vauvalle. Sen olen huomannut, että miehen ja isän rooli on aika pieni näissä perheissä. Isän osa on tehdä niin kuin vaimo sanoo. Ja silti nämä äidit väsyy. Kaikesta tavarasta ja täydellisyydestä huolimatta jatkuva nurina päällä jostakin.

Saman havainnut. Lapsi on äidin narsistinen projekti, isä vain statisti. Äiti ottaa nyt breikkiä työelämästä ja nautiskelee vauva-ajasta lattemuki kädessä ja hirveä valitus koko ajan. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiä missä todellisuudessa te elätte.. Ehkä jos kaikki elämä ja todellisuus on netissä ja blogeissa.

Vierailija
36/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan 2017 äitiyspakkauksessa asiakkaiden toiveesta

mm.Mini Rodinia. Pakkauksia aletaan jakamaan vasta kun 2016- pakkaukset saatu jaettu loppuun.

T. Kelakerttu

Vierailija
37/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin tuttavapiirissä on muutama täydellinen äiti. Yhteistä näille on, että ovat kaikki tällaisia kypsän iän äitejä, esikoiset on syntyneet heille 35-40 vuotiaina. Toki siinä vaiheessa elämää on jo takana, on säästöjä ja varaa hankkia täydellinen koti sen valitettavasti vähän epätäydellisen miehen kanssa sekä monenlaista merkkitavaraa vauvalle. Sen olen huomannut, että miehen ja isän rooli on aika pieni näissä perheissä. Isän osa on tehdä niin kuin vaimo sanoo. Ja silti nämä äidit väsyy. Kaikesta tavarasta ja täydellisyydestä huolimatta jatkuva nurina päällä jostakin.

Saman havainnut. Lapsi on äidin narsistinen projekti, isä vain statisti. Äiti ottaa nyt breikkiä työelämästä ja nautiskelee vauva-ajasta lattemuki kädessä ja hirveä valitus koko ajan. 

Onkos kaffepulla nyt vähän kierroksilla ja auttasko kaffekupponen? Vai ettei miehet niitä lapsia kärtä? Ja ihan ilkeyttään narsuäiti omii lapset, kun mies niin haluaisi kakkavaippaa vaihtaa siltä vauvalta, jota ei edes halunnut? Nainenko se on kaikissa perheissä se nurisija? Tai ehkä minä en vaan tajua, kun olen tuota edellä mainittua ikähaarukkaa, mutta lapset jo koulussa.

Vierailija
38/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole yhtäkään, eiku sori, tyttärellä on yksi molon takki, mut ei sen enempää merkkivaatteita. Hyvin ollaan pärjätty, eikä tarvi kilpailla. Ehkä kilpailen sillä, että tykkään vaatteista ja niiden pitää olla puhtaat ja siistit, kuten omani ja miehenkin. Mut ei mun tarvi sitä faceen päivittää.

Ehkä nuo realityjutut ja muut on sekoittaneet ihmisten päät?

Joo mut erona saattaa olla sekin, kun en itse tunne tuollaisia enkä ole kohdannut kuin vertaistukea äitien kesken, että asutaan täällä Pirkanmaalla metsässä..

Vierailija
39/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kahvipulla on käynyt jo kauan vähän ylikierroksilla. Mikä lie..?

Vierailija
40/84 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kilpaile ja sekös ihmisiä vituttaa myöskin. En esim ulkoile vauvan kanssa joka päivä, koska en usko että sillä on oikeasti hänen terveyden kannalta mitään merkitystä mennäänkö tuolla sateessa ja loskassa joka päivä ja vauva nukkuu vaunuissa.. Samallalailla nukkuu sisällä. Tästä saan kuulla "kyllä pitää joka päivä!! Minäkin sain flunssan kun menin MUTTA MENIN SILTI" jaa no mene, oma valinta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan