Sijoitusasiaa, otin lainaa ja ostin
Neste yhtiön osakkeita. Osakkeet oli jo tappiolla, mutta nyt on 33 EUR voitolla. Miten kannattaisi toimia? Kannattaisiko myydä? Voiko ne mennä vielä uudelleen miinukselle?
Kommentit (46)
Yritin juuri äsken myydä, mutta ei kukaan ostanut. Onko tuo huono osake, eikö kukaan halua ostaa?
Velkavivulla ostetaan asunto-osakkeita. Ei Nesteen osakkeita. Jos todella ostit koko velalla Nestettä niin itse purkaisin diilin nyt kun vielä voit. Osakkeisiin kannattaa sijoittaa lähes pelkästään omaa rahaa ja pitää velkarahan määrä alhaisena.
Myitkö sä niitä Korson Smarketin ilmoitustaululla vai tori.fi:ssä?
Pörssi on jo kiinni tältä päivältä.
MBA + APV1 kirjoitti:
Pörssi on jo kiinni tältä päivältä.
ok, voinko koittaa huomenna myydä uudelleen? MIhin aikaan se aukeaa?
OMXHelsinki aukeaa klo 10. Neste on noteerattu siellä. Voit laittaa jo valmiiksi toimeksiannon huomiselle. Varmasti joku ostaa jos markkinahinta kelpaa.
MBA + APV1 kirjoitti:
Velkavivulla ostetaan asunto-osakkeita. Ei Nesteen osakkeita. Jos todella ostit koko velalla Nestettä niin itse purkaisin diilin nyt kun vielä voit. Osakkeisiin kannattaa sijoittaa lähes pelkästään omaa rahaa ja pitää velkarahan määrä alhaisena.
Tuo nyt ei mikään luonnonlaki ole. Ihan yhtä hyvin se asunto-osakkeesi arvo voi romahtaa tai päinvastoin. On aivan yhtä uskon asia sijoittaa velkarahaa asuntoon kuin pörssiyhtiöiden osakkeisiin.
Katsoin hinnastosta, että menisi 25eur välityspalkkiota jos myisin nyt. Jäisi voittoa vain 8EUR eli ei kovin paljon. Ajattelin että odotan ainakin iltapäivään. Katson vähän onko ostajia edes liikkeellä.
MBA + APV1 kirjoitti:
Velan määrä on n 26% kaikkien osakkeiden arvosta, tuossa on mukana asuntovelka, mutta ei asuntoa koska se on kiinteistö.
niin, unohtui mainita. velan korko on melko pieni. vain 3,7e päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Hae itsellesi edunvalvoja.
Mitä mä sillä tekisin? en tosin tiedä mikä se onkaan?
Osta mieluummin asunto-osake. Mielellään hyvältä alueelta ja/tai rakennusvaiheessa oleva. Omasta kaupungistaIte en uskaltaisi tollasta lainarahalla. Ite jäin 10v sitten viiden ihan pienen lapsen yh:ksi ja olin yksinyrittäjä. Ihan p.a. kun en lasten takia halunnut tapella. Pari vuotta kituutusta, sitten ostin rakennusvaiheessa olevan yksiön, kun laskin, että saan erät maksettua ilman velkaa. 5v eteenpäin ja otin velkaa ja ostin paritalon vuokratarkoitukseen. Vuokrat kattaa lainat ja parin vuoden päästä myös laina maksettu. Ite asun edelleen lasten kanssa omistamassani vanhassa omakotitalossa, mutta kohta ei enää tarvi eläkesäästöjä miettiä. Töitä teen koko ajan perheen kulujen hoitamiseksi. Seuraava sijoituskohde kohta ajankohtainen ja se on rakenteille tuleva yksiö tai kaksio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae itsellesi edunvalvoja.
Mitä mä sillä tekisin? en tosin tiedä mikä se onkaan?
https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/holhoustoimenpalvelut/mitenedunvalv…
Perusteena kehitysvamma.
Tuskin kehitysvamma, mutta kyllä tuollainen trollailukin jonkinlaisesta vammasta käy.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin hinnastosta, että menisi 25eur välityspalkkiota jos myisin nyt. Jäisi voittoa vain 8EUR eli ei kovin paljon. Ajattelin että odotan ainakin iltapäivään. Katson vähän onko ostajia edes liikkeellä.
Tuosta 8 eurosta menee sitten vielä 30% pääomatuloveroa, että hyvin sä vedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta 8 eurosta menee sitten vielä 30% pääomatuloveroa, että hyvin sä vedät.
Ai, yksi sijoituskaverimamma kertoi että hänellä menisi 34%. Meneekö häneltä liikaa veroa vai saako hän palautuksia sitten seuraavana vuonna?
myy ÄKKIÄ