Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoton työtön

Vierailija
19.01.2017 |

Minulla ei ole autoa käytössä. Kotoani on 4km matkaa lähimmälle pysäkille josta menee kaupunkiin pikavuorot. Voiko työkkäri velvoittaa minut kävelemään pysäkille (talvisin) tai pyöräilemään? Kaupungissa esim lähinnät työkkärin kurssit jos nyt en töitä pian löydä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat töitä, niin miten ajattelit sinne kulkea?

Vierailija
2/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat töitä, niin miten ajattelit sinne kulkea?

Hankin auton. Nyt ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua pienemmätkin kulkee tuon matkan...

Vierailija
4/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene polkupyörällä tuollainen matka. Miksi ihmeessä asut korvessa? Onko tarkoitus vältellä työntekoa??

Vierailija
5/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mä olen kävellyt/pyöräillyt aikanaan noin 4,5km koulumatkat, ihan ala-asteelta lukioon (12 vuotta). Aattele.

Vierailija
6/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene polkupyörällä tuollainen matka. Miksi ihmeessä asut korvessa? Onko tarkoitus vältellä työntekoa??

Asuminen halvempaa?

Vierailija
7/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kai ne velvoittaa vaikka 500 km päästä hakemaan puhelinmyyjän  töitä, vaikka olisit akateeminen!

Vierailija
8/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus mutta en toisaalta suostu työkkärin pompoteltavaksikaan. Etsin töitä koko ajan. Ja sanottakoon että asun kaupungissa jossa laitamilla on vain äärettömän huonot kulkuyhteydet. Täällä talot eivätniim vain käy kaupaksi joten muuttaminenkaan ei ole aina niin simppeliä.

Vierailija
9/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointtini ei ollut että onko lapsenkin mentävä kouluun sama matka vaan kiinnostaa tietää miten tämä asia katsotaan työkkärissä näiden uusien tiukennusten myötä. Työssäkäyntialueet jne.

Vierailija
10/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka saa kestää 3h ja sen saa itse valita meneekö omalla autolla, julkisilla vai kävellen/fillarilla. Jos ei mene, niin tulee 90 päivän karenssi että napsahtaa.

Vierailija
11/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa olla ihminen! Mä en ainakaan aio ikinä kuluttaa 30 minuuttia kauempaa siihen, että pääsen mahdolliselle työpaikalleni ja samat takaisin.

Vierailija
12/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatka saa kestää 3h ja sen saa itse valita meneekö omalla autolla, julkisilla vai kävellen/fillarilla. Jos ei mene, niin tulee 90 päivän karenssi että napsahtaa.

Niin. Kävelen pysäkille 4km. Aikaa kuluu noin 45min. Siitä sitten bussilla vielä voisi töryyttää toiset 45min. Ap

Vierailija
13/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa olla ihminen! Mä en ainakaan aio ikinä kuluttaa 30 minuuttia kauempaa siihen, että pääsen mahdolliselle työpaikalleni ja samat takaisin.

Karenssia pukkaa....

Vierailija
14/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Älä arvostele korvessa asumista, kun kuitenkin olet sitä mieltä, ettei työtön saa asua kaupungeissa, koska siellä on kalliimpaa. 

Vierailija
15/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyöräilen joka päivä kesää talvet 4 km yhteen suuntaan töihin..Ei täälläkään busseja kulje.Ei ole mahdoton matka.

Vierailija
16/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyöräilen joka päivä kesää talvet 4 km yhteen suuntaan töihin..Ei täälläkään busseja kulje.Ei ole mahdoton matka.

Ei varmasti. Nyt oli kyse siitä mihin kurssille tai puhelinmyyjän hommaan työkkäri voi minut velvoittaa. Jos ja kun löydän hyvän työn niin varmasti on eri tavalla motivaatiota vaikka rullalautailla sinne.

Vierailija
17/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kävelen pysäkille 4km. Aikaa kuluu noin 45min. Siitä sitten bussilla vielä voisi töryyttää toiset 45min. Ap

Kaupungissa kävelet vielä pysäkiltä eteenpäin...niin tuossa voi olla riittävät perusteet. Ei kyllä hyvää lupaa työllistymisen kannalta.

Vierailija
18/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa kävelet vielä pysäkiltä eteenpäin...niin tuossa voi olla riittävät perusteet. Ei kyllä hyvää lupaa työllistymisen kannalta.

No onneksi voi sitten keskittyä omatoimiseen työllistymiseen sen sijaan että on työkkärin pompoteltavana.

Vierailija
19/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työllistyminen ihan oikeasti kiinnostaisi, muuttaisit kyllä pois sieltä korvesta. Ei niin mitään järkeä asua tuollaisessa paikassa persaukisena työttömänä. Ymmärrän, jos joku hyvätuloinen ja auton omistava henkilö muuttaa maalle ja kauas palveluista mutta sinä et kyllä ole sellainen.

Vierailija
20/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työllistyminen ihan oikeasti kiinnostaisi, muuttaisit kyllä pois sieltä korvesta. Ei niin mitään järkeä asua tuollaisessa paikassa persaukisena työttömänä. Ymmärrän, jos joku hyvätuloinen ja auton omistava henkilö muuttaa maalle ja kauas palveluista mutta sinä et kyllä ole sellainen.

En aio muuttaa pois sillä asuminen on edullista, luonto lähellä ja ne palvelut 4km päässä. Työpaikan löydettyäni hankin toki auton. Nyt lainaan tarvittaessa sukulaisilta.