Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi Suomen epätasa-arvoisin/syrjityin ihmisryhmä?

Vierailija
19.01.2017 |

Myös perusteluja kiitos. :) Jos mahdollista niin pidetään ketju asiallisena.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-narkomaanina sanoisin, että narkomaanit. Yleistä halveksuntaa kaikkialla. Edes lääkärissä ei oteta tosissaan ja kaikki vaivat johtuvat aina narkomaniasta jne. Toisaalta tämä on ymmärrettävää, koska narkomaanit osaavat olla aika lurjuksia ja monet pitävät mainetta yllä kohelluksellaan. Naisnarkomaaneja ei pidetä edes naisina. Menetettyinä äiteinä ja epäonnistuneina naiseudessaan.

Itse aiheutettua. Ärsyttää kuunnella tällaista. On paljon ihmisiä, joilla on ogelmia, joita ei ole millään tavalla itse hankkinut!

Unohdin mainita tämän addiktiosairauksien vähättelyn. Suomessa kyseessä on vain oma valinta ja heikko luonne mitä tulee riippuvuuksiin. Näin siitä huolimatta, että nykyiset tutkimustulokset kertovat riippuvuuksien synnystä aivan muuta. Onhan se ikävää ihan itse valita esim. heroinismi ilman geenien, ympäristön, kasvatuksen, aivokemian jne. vaikutusta asiaan. Tuollaista asennetta harvoin tapaa muista mielensairauksista kärsiviä kohtaan.

Kyllä se on oma valinta. Ellei joku väkisin pistä. Tuo kommentti kertoo riippuvaisen maailmasta hyvin paljon: En minä ku geenit... ja sillee... Olkoonkin jollain alttius koukuttumaan helpommin. Se ei poista omaa valintaa sieltä taustalta. Samahan se on kuiville pääsyssäkin: Osa pääsee, koska tahtoo ja myöntää ongelman. Ne, jotka syyttää yhteiskuntaa ja kaikkia muita kuin itseään, ei pääse. Tutkimuksia on muuten tehty kaksosillekin asiasta, oma vastuunkanto vaikuttaa äärettömän paljon. Ei se ole mikään arpapeli....

Vierailija
22/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-narkomaanina sanoisin, että narkomaanit. Yleistä halveksuntaa kaikkialla. Edes lääkärissä ei oteta tosissaan ja kaikki vaivat johtuvat aina narkomaniasta jne. Toisaalta tämä on ymmärrettävää, koska narkomaanit osaavat olla aika lurjuksia ja monet pitävät mainetta yllä kohelluksellaan. Naisnarkomaaneja ei pidetä edes naisina. Menetettyinä äiteinä ja epäonnistuneina naiseudessaan.

Itse aiheutettua. Ärsyttää kuunnella tällaista. On paljon ihmisiä, joilla on ogelmia, joita ei ole millään tavalla itse hankkinut!

Unohdin mainita tämän addiktiosairauksien vähättelyn. Suomessa kyseessä on vain oma valinta ja heikko luonne mitä tulee riippuvuuksiin. Näin siitä huolimatta, että nykyiset tutkimustulokset kertovat riippuvuuksien synnystä aivan muuta. Onhan se ikävää ihan itse valita esim. heroinismi ilman geenien, ympäristön, kasvatuksen, aivokemian jne. vaikutusta asiaan. Tuollaista asennetta harvoin tapaa muista mielensairauksista kärsiviä kohtaan.

Alkoholistiksi tullaan juomalla alkoholia. Muuten siitä geneettisestä riippuvuudesta ei ole mitään haittaa ennen kun ihmiset tarttuu siihen pulloon. Kehtaatkin verrata päihderiippuvuutta mielensairauksiin.

Jotain kertoo sekin, että pidät KAIKKEIN syrjittyvämpänä ja epätasa-arvoisempena ryhmänä narkkareita. Ootko tosissasi?! Hyvin itsekeskeistä ajattelua, tyypillistä päihteiden väärinkäyttäjille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sam ilmiö toistuu suhtautumisessa ylipainoisiin tälläkin palstalla vaikka BBC:n painoasioita käsitteleviä dokkareita on näytetty televisiossa ja niitä näytetään Ylen Areenassa. Voimme vasta arvailla kuinka suuri merkitys suoliston bakteeriflooralla on ihmisen painoon. Sama koskee myös syömmekö geeneillemme parhaiten sopivaa ravintoa. Kukaan ei vaikuta edes haluavan ymmärtää, ettei kaikkia ylipainoisia voi tunkea samaan muottiin. Jos vaikka nainen A on lihonut 10 kiloa syömällä tavallisten ruokiensa päälle levyn Fazerin sinistä joka ilta niin se ei tarkoita että kaikki muut tekisivät noin.

Kaikista surullisinta on se, että pienet vauvat ja lapset joutuvat sairastamaan älyttömän määrän flunssia ja tulehduksia, joita lääkitään sitten antibiooteilla, nykyisen elämänmuotomme vuoksi. Suomeen tulee ulkomaanmatkailijoiden kenkien pohjissakin satoja kiloja silkkaa paskaa ulkomailta. Sen paskan mukana kulkevat kätevästi meidän antibiooteille resistentit bakteerikannan. Ennen ei podettu näin monenlaisia rinoviruksia eli nuhakuumetta koska vain harvat ja valitut matkailivat Aasiassa. Nythän nuo virukset matkaavat tänne päivittäin ja niitä levitetään kerhoissa, päiväkodeissa ja kouluissa. Onko mikään ihme, että lapsilla ja nuorilla on surkea vatsan bakteerifloora nykyään ja sen myötä suurempi taipumus ylipainoon.

Vierailija
24/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset. Mielipiteen vapaus viety ja joutuvat usin toistn vihan kohteeksi.

Vierailija
25/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa syövät valkoiset heteromiehet. Ei löydy ravintolaa jossa saisi liharuokaa, ei leffoja joissa olisi samanlaisia ihmisiä, jos nimi on Matti Meikäläinen niin oletetaan että on joku heikko ja/tai laiska työnvieroksuja :( Avoimesti ei kehtaa tunnustaa olevansa parisuhteessa, jos kävelee naisensa kanssa käsi kädessä niin saa pelätä että joku huutelee tai jopa käy käsiksi vaan koska on hetero...

Vierailija
26/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistiksi tullaan juomalla alkoholia. Muuten siitä geneettisestä riippuvuudesta ei ole mitään haittaa ennen kun ihmiset tarttuu siihen pulloon. Kehtaatkin verrata päihderiippuvuutta mielensairauksiin.

Jotain kertoo sekin, että pidät KAIKKEIN syrjittyvämpänä ja epätasa-arvoisempena ryhmänä narkkareita. Ootko tosissasi?! Hyvin itsekeskeistä ajattelua, tyypillistä päihteiden väärinkäyttäjille...

Rottakokeissa on huomattu, että osa rotista tulee helpommin riippuvaiseksi sokerista. Joidenkin yksilöiden aivokemia altistaa heidät jäämään helpommin koukkuun alkoholista. Yhteiskuntamme ei varsinaisesti tue mitenkään riippuvaisuuteen taipuvaisten ihmisten raittiutta. Monelle on vaikeaa olla raitis pelkästään oman tahdon voimalla. Olisi helppoa jos voisi puhua asiasta tulematta leimatuksi jo ennen kuin päihdekierre on alkanut. Toisaalta riippuvaisuudelle altis ei koe alussa tarvivansa apua koska päihteistä saa verrattoman hyvän olon.

Vierailija
27/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskatut. Saa mt leiman vaikka reaktioon hakee apuja. Leimaantuu . Epäillään loppuelämä että oma syy jne.

Vierailija
28/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaiset. Valtio on pakkolunastanut heidän maat ja ajaa palvelut niin alas ettei saamelainen perhe pysty edes peruskouluttamaan lapsiaan kotiseuduillaan. En tiedä onko maailmassa yhtään muuta maata missä arvostetaan omaa kulttuuria ja perimää niin vähän kuin Suomessa.

Vierailija
29/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin Jenkeissä. Valkoinen, matalapalkkainen, pekoniasyövä heteromies. Kaikki paska sataa heidän niskaan.

Vierailija
30/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me keski-ikäiset, valkoiset, suomea äidinkielenämme puhuvat, kristityt, lihaa syövät heteromiehet totta kai! Ei tarvitse perustella.

:Dkyllä tuo nyt vähän tarvitsisi perusteluita

No, mitä itse ajattelet keski-ikäisestä, valkoisesta, suomea äidinkielenää puhuvasta, kristitystä, lihaa syövästä heteromiehestä...?

Miksi ajattelet noin negatiivisesti, vaikka et edes tunne minua... Eikö se ole ennakkoluuloista syrjintää...?

Vierailija
31/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät. Täysin perusteettomasti syytetään ja herjataan, vaikka oikeasti autoilijat tappavat lapsia ja naisia suojateille, ei pyöräilijät. Viime vuonna pyöräilijöiden uhrina kuoli tasan nolla ihmistä. Autoilijat tappoivat satoja.

Vierailija
32/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntavammaiset. Mikä siinä remontoimisessa ja rakentamisessa on niin vaikeaa ettei osata tehdä sellaisia kulkuliuskoja ja laittaa mahdollisimman matalia kynnyksiä rakennuksiin? Monissa julkisissa paikoissa ei ole edes invanappia helpottamassa oven avaamista. Kadulla kulkiessa hämmästyttää kuinka täällä tuhansien työttömien insinöörien maassa ei osata laittaa kulkuväylille liuskamaisia katukiviä vaan laitetaan koko tienreuna täyteen samanlaista kiveä.

Noista pienistä parannuksista hyötyisivät myös muun muassa lastenvaunujen kanssa liikkuvat. Yksikään paikallispoliitikko ei ole ottanut asiasta onkeensa niiden kymmenen vuoden aikana kun olen heitä asiasta pommittanut asiallisesti. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa? Kuvitellaanko todellakin yleisesti että jos ihmisen jalat eivät toimi kuten terveellä niin järkikin menee siinä samassa rytäkässä?

Onko kukaan tutkinut kuinka paljon meillä joudutaan tekemään leikkauksia sen vuoksi, että väki kompuroi katukiviin, portaissa ja kynnyksiin? Suomen väestö vanhenee koko ajan eikä muutu sen vetreämmäksi. Jokainen haluaa olla mahdollisimman itsenäinen mahdollisimman pitkään.

Ohis, mutta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Nykyään esim. Helsingissä ei ole kannattavaa tai ilman erityislupia edes mahdollista rakentaa eniten haluttuja asuntotyyppejä (pienet yksiöt ja kaksiot) esteettömysvaatimusten vuoksi. Kylpyhuoneesta pitää tehdä valtava tyhjä tila, jotta pyörätuoli mahtuu kääntymään. Lisää neliöitä ja hintaa, mutta suurimmalle osalle asukkaista ei asumiseen mitään lisäarvoa. Ja asumisen hinta sen kuin nousee. Tottakai on hyvä että liikuntavammaisia ajatellaan rakentamisessa, mutta ei tämäkään systeemi tunnu kovin järkevältä ja epätasa-arvo tässä kohdistuu nimeomaan niihin ei-liikuntavammaisiin asukkaisiin. Mikseivät esim. uudisrakennusten ensimmäiset kerrokset olisi esteettömiä (esteettömällä tarkoitan nyt siis pyörätuolikelpoisia), ja muihin saisi rakentaa mitä haluaa? Myös älyttömän asuntojen koon säätelyn pitäisi loppua kokonaan. Ei tämä silti maalaisjärjen käyttöä estäisi kynnysten yms. suhteen.

Vierailija
33/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset. Rajat pidetään auki kaikenmaailman kiihkouskovaisille ISIS-terroristeille, mutta omista ei pidetä huolta. Selvittäkööt omat sotkunsa siellä arabimaassa.

Vierailija
34/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen ainakin etuoikeutetuin. Samat oikeudet kuin miehillä, mutta asevelvollisuus puuttuu. Samoin elävät pidempään ja ovat paremmin koulutettuja.

Vierailija
35/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasto sairaat mielenterveyspotilaat tulee kyllä mieleen. Transseksuaalit myös. Ja saamelaiset. Mutta kyllä tumman ihonvärinkin kanssa on tekemistä jotta sinut sen alta nähdään. 

Vierailija
36/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaat. Heitä syrjitään kaikkialla eikä kukaan edes usko. 

Vierailija
37/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihderiippuvuudet nimenomaan ovat sairauksia ja usein kulkevat vielä käsi kädessä muiden ongelmien esim. masennus jne. kanssa. Lähes koko ihmisen selviytyminen perustuu mielihyväjärjestelmään. Sinulla on nälkä ja syöt = saat mielihyvää ja jatkat toimintaa tulevaisuudessa. Sama koskee juomista, nukkumista, seksiä jne. Se jos joku jää päihteisiin koukkuun, niin johtuu juuri tuosta ja irti pyristely on joillekin helppoa, toisille vaikeaa ja joillekin oikeasti mahdotonta jo pysyvästi muuttuneen aivotoiminnan vuoksi. Se että juuri sinä et ole koukussa alkoholiin, lääkkeisiin, kahviin, huumausaineisiin, seksiin jne. Ei välttämättä johdu vain rautaisesta itsekuristasi ja viisaista valinnoistasi. Tietysti ihmisen on otettava itse vastuu teoistaan, mutta geenien, kasvuympäristön, aivokemian jne. vaikutusta asiaan on turha väheksyä. Noin 10% kaikista päihteiden käyttäjistä tulee niistä riippuvaiseksi. Ja esim. Suomessa täysraittiita ei ole kuin 10% joten laskeskele siitä moniko koukahtaa. En pidä itseäni mitenkään vahvempana/parempana ihmisenä vaikka 20 vuoden huumekierteestä selvisinkin verrattuna heihin jotka eivät selvinneet. Yhtä lailla en pidä itseäni niin huononakaan ihmisenä, että alunperin addiktoiduin.

Vierailija
38/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transsukupuoliset ja narkomaanit eivät ole ihmisryhmiä vaan valittua friikkiyttä.

Vierailija
39/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla minä. Olen 40+ lihava nainen, jolla humanistinen koulutus, mamumies, lapsi vaippaiässä, joten olen mummoäiti ja vihervasuri ateisti.

Vierailija
40/46 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinyrittäjät. Kaiken sosiaaliturvan ulkopuolella. Verot kyllä kelpaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme