Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisy olisi hyvä yli 30-vuotiaalle, jos ei e-pillereitä halua?

Vierailija
19.01.2017 |

En haluaisi pillereitä, koska pelkään veritulppaa ja hormonihäiriöitä ym.
Kondomikaan ei ole kiva.
Lapset on tehty, mutta kuitenkin haluan jättää vielä takaportin auki, että jos vielä joskus, joten ei mitään sterilisaatiota. Toisekseen, alan olla niin lähellä neljääkymppiä, että se tapahtuu pian varmaan ihan itsestäänkin...

Mutta mikä ehkäisy teillä on? Mitä eroa on kupari- ja hormonikierukalla? Mä olen ihan pihalla näistä, koska ei ole ollut mitään ehkäisyä 15 vuoteen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu. Mikäli siis steri tai selibaatti ei käy. Kortsuja on nystyllisiä ja juomullisia jotka tuntuu molemmista hyvältä.

Vierailija
2/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea akateemiseksi sinkuksi ja kuluta aikaisi kitisemiseen hesarin yleisöosastolla. Ei tule miehiä eikä tauteja.

4/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio. Sulje jo se takaportti. Valintojen tekeminen tuntuu hyvältä.

Vierailija
5/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka. Tosi vaivaton, ei voi unohtua ja saa pois jos vielä haluaa lisää lapsia. Kuparikierukka on hormoniton, miinuksena kuukautiset runsaammat kuin ilman. Hormonikierukasta voi tulla iho-ongelmia, jos on taipumusta rasvaiseen ihoon/akneen. Mutta plussana, että kuukautiset jäävät monilla kokonaan pois tai niukkenevat ainakin. Hormonittomista vaihtoehdot ovat kuparikierukka ja kortsu.

Vierailija
6/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Valintojen tekeminen tuntuu kamalalta! :)

Tuon on liian lopullinen ratkaisu vielä tässä vaiheessa. Vaikka melko varma siitä olenkin, ettei lapsia enää tule.

ap.

Vierailija
7/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhat poikki.  Jos lapset on tehty.  Muuten on vaikeaa.  Viiteenkymppiin asti joudut ehkäisemään koska on aina vaara että tulee raskaaksi kunnes kokonaan on vaihdevuodet alkaneet.

Jos vielä lasta mieli tekee niin tee se ja sitten....

Vierailija
8/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukka. Tosi vaivaton, ei voi unohtua ja saa pois jos vielä haluaa lisää lapsia. Kuparikierukka on hormoniton, miinuksena kuukautiset runsaammat kuin ilman. Hormonikierukasta voi tulla iho-ongelmia, jos on taipumusta rasvaiseen ihoon/akneen. Mutta plussana, että kuukautiset jäävät monilla kokonaan pois tai niukkenevat ainakin. Hormonittomista vaihtoehdot ovat kuparikierukka ja kortsu.

Olisiko se sitten tuo kuparikierukka... Mulla on melko runsaat kuukautiset jo nyt, että voiko ne tästäkin vielä runsastua..?

Siinä ei kuitenkaan mitään muita ikäviä sivuvaikutuksia ole?

ap.

Vierailija
9/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka sai minut vuotamaan kuin seula. En suosittele jos kuukautiset muutenkin runsaat.

Vierailija
10/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piuhat poikki.  Jos lapset on tehty.  Muuten on vaikeaa.  Viiteenkymppiin asti joudut ehkäisemään koska on aina vaara että tulee raskaaksi kunnes kokonaan on vaihdevuodet alkaneet.

Jos vielä lasta mieli tekee niin tee se ja sitten....

Se olisi oikeasti paras ratkaisu, mutta olen sellainen ihminen, joka aina haikailee sitä mitä ei voi saada. Tiedän, että heti jotenkin kummasti iskisi vauvakuume ja märisisin sitä loppuikäni, kun ei enää saa.

ap.

Vierailija
11/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi pillereitä, koska pelkään veritulppaa ja hormonihäiriöitä ym.

Kondomikaan ei ole kiva.

Lapset on tehty, mutta kuitenkin haluan jättää vielä takaportin auki, että jos vielä joskus, joten ei mitään sterilisaatiota. Toisekseen, alan olla niin lähellä neljääkymppiä, että se tapahtuu pian varmaan ihan itsestäänkin...

Mutta mikä ehkäisy teillä on? Mitä eroa on kupari- ja hormonikierukalla? Mä olen ihan pihalla näistä, koska ei ole ollut mitään ehkäisyä 15 vuoteen.

Takaportti.

Vierailija
12/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierrukka!

Vierailija
13/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sterilisaatioon.

Vierailija
14/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vasektomia, jää sulle se veräjä vielä.

Vierailija
15/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sterilisaatioon.

Tämä

Voi vielä purkaakin, mutta myös spermaa pystyy tallentaa.

Vierailija
16/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana

Vierailija
17/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vauvakuume tälläkin hetkellä, joten ei sitä siihen saa...

ap.

18/18 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Valintojen tekeminen tuntuu kamalalta! :)

Tuon on liian lopullinen ratkaisu vielä tässä vaiheessa. Vaikka melko varma siitä olenkin, ettei lapsia enää tule.

ap.

Pysyvät valinnat jännittävät etukäteen, mutta jälkeenpäin tulee todella vahva, sanoisinko jopa voimaantunut olo: tällainen minä olen, tämä on minulle tärkeää, tällaisen elämän valitsen itselleni. Se on huumaavaa. Suosittelen lämpimästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän