(Nais)gynekologi vastailee n.½h ajan jos on kysyttävää
Kommentit (24)
Kierukan laittamisen jälkeen valkovuoto lisääntynyt, on jatkuvaa. MIkä on?
Kerran vuodessa käyn papalla ja aina poistun resepti kourassa. Olen 25v puolivuotiaan äiti. Nytkin välillä kirvelee ja on tosi kuivat paikat
Mikä on mielipiteesi, kannattaisiko hankkia lapset pian? Ikää 26.
Poistetaanko päiväkirurgisesti, kuinka iso arpi tai siis minkä kokoisesta viillosta se poistetaan... ei se arpi huoleta vaan ison haavan kivut...
2: Ihan on kantajasta kiinni ja riippuvaista mikä karvoitus muodissa, sellainen pieni siisti kolmio on kyllä aika klassinen näkymä:)
3: Se vähän riippuu mistä roikkuu mutta Edta-käsitellyt mikroverinäyteputket, automaattipipetit yms ovat luotettavia.
ap
Minulla tulee kohta vuosi synnytyksestä ja vuoto voi gynen mukaan kuulemma kestää vaihdevuosiin asti. Minulla ei ole tulehduksia ja papakoekin antoi hyvät tulokset. Mistä vuoto voi johtua?
Ei ole tullut mainittavan likaisia alapäitä vastaan, pikemminkin tuntuu että useimmat puunaa oikein kunnolla ennen lääkäriaikaansa.
Pimppi on pimppi näytti miltä näytti, jotenkin turtunut sen näköön.
En hoida.
Kannattaa hakeutua gynekologisi pakeille, jotkut voivat olla jopa allergisia kierukalle, tosin se harvinaista.
Tarkista ruokavaliotasi ja mahdolliset tulehdukset.
Sinulle 25v sama vastaus kuin edelliselle ja kokeile hapanmaitovalmisteita myös niin että laitat alapäähäsi kuurin gefilusjogurttia, piimää tms
Älkää puunatko liikaa alapäitänne ja ei saippuaa!
ap
Minulla jäljellä vain toinen munasarja. Lapsettomuushoidoissa todettu tuottaa huonosti munasoluja/ovulaatioita. Synn. jälk. masennuksen yhteydessä katsottu E2, joka hyvin matala.
Kysymys: voiko matala E2 liittyä huonoon munasarjan toimintaan ja voiko kyseessä olla ennenaikaiset vaihdevuodet? Onko todennäköistä että E2 laskee uudelleen hormonikorvaushoidon lopettamisen jälkeen?
Olen syönyt helmikuussa 2 ab-kuuria ja nyt kuukautiset on myöhässä. tavallinen kierto noin 30 vrk. raskaana en ole, testi tehty 2 kertaa. minulla on yksi lapsi; 1v8kk.
kuukautiset olleet vuoden 2005 tammikuusta tosi säännölliset. ennen pojan syntymää kierto oli hieman pidempi.
mutta siis mistä voisi johtu tuo kuukautisten poisjäänti?
kiitos jos viitsit vastata. täällä ollaan jo aika huolissaan
oletko varma ettei ole mitään stautia? Jos ei ole niin tarkista myös ruokavaliosi, mahdolliset allergian aiheuttajat, peseytymistapasi/aineesi, pikkuhousunsuojillekin voi herkistyä jne.
Ja alapääpesuksi riittää pelkkä vesi aamuin/illoin, apteekista mietoa pesunestettä jos haluaa jotakin käyttää. Voi olla myös ihan kuiva iho vai tarkoitatko että kutisee sisältä päin?
ap
voi aiheuttaa mutta todennäköisempää on stressi tmv tai sitten ihan vain normaalia heittely, sellaistakin tapahtuu olemme me naiset sen verra kommervenkkejä tapauksia;)
Jos asia kovin huolettaa eikä seuraaviakaan kuukautisia kuulu niin hakeudu gynekologin pakeille.
Mutta en usko että syytä huoleen.
ap
Luulisi, että noin hienotunteisuutta vaativassa ammatissa yritettäisiin olla päinvastoin helläkätisiä. Onko kyse jostain alitajuisesta itsensä suojaamisesta, kun joutuu käsittelemään toisen intiimeimpiä paikkoja?
kystiä on monenlaisia ja kokoisia, googleta vaikka sanalla kysta niin saat tietoa paremmin kuin mitä minä tähän ehdin naputtaa:)
Endometrioosin ollessa kyseessä lapsien hankintaa ei kannata vitkastella, on todettu että endom hidastaa ja vaikeuttaa hedelmöittymistä.
ap
Siis sitä mietin, että kuinka suurella todennäköisyydellä en saa lapsia enää muutaman vuoden päästä. Kannattaisiko ottaa varman päälle ja tehdä lapset nyt heti.
T. Se endoilija
ja kaikki lapset tehtynä (3) - milloin olisi syytä harkita leikkaushoitoa tai jopa kohdun poistoa?
Taas kerran Flagyl käytössä, kumpi muuten parempi: tabletit vai emätinpuikot?
periaatteessa voit vaikka pestä alapääsi jogurtilla:) mutta itse olen vinkannut myöskin niin että kastaa tamponin ja/tai sormensa jogurttiin ja pistää sisäänsä hetkeksi.
ap
minulla on 33-38 päivän kuukautiskierto. Olen saanut vain tähän oletettuun ovulaatioaikaan haaleita viivoja ovulaatitestiin. Kuitenkin selviä ovulaatiotuntemuksia on. /tämän jälkeen vatsaa alkaa kipristelemään sen kaksi viikkoa - mutta kuukautiset alkaa.
Milloin tulisi mennä lapsettomuustutkimuksiin? Onko minulla liian pitkä kierto ja mistä voisi saada tietää ovuloinko todella?
tulen vielä tässä 1h sisällä katsomaan kysymyksiänne ja vastailen sitten kaikkeen mihin ehdin ja jaksan. Kiva että minusta oli apua:-)
Taidan ottaa " palstavastaanoton" välillä tavaksi jos on luppoaikaa.
ap
Vai onko kaikki vaan pimppejä?
Onko joku tullut tosi irvokkaasti pesemättömänä ja selkeästi likaisena?
Hoidatko ystäviäsi/sukulaisiasi/lapsiasi? Onko kiusallista?