Alhainen syntyvyys herättää huolta: "Vanhemmat, kysykää lapsiltanne, missä jälkikasvu viipyy"
"Puhukaa heidän kanssaan kerrankin vakavasta asiasta. Ilman lapsenlapsia suku sammuu ja suomalaiset tulevat häviämään tästä maasta.
Jos ette pian ala hankkia lapsia, tulette kauhuksenne huomaamaan, että aikanne on mennyt ohi ja olette liian vanhoja niitä saamaan. Edessä on lapseton vanhuus, jonka täyttää yksinäinen, lähestyvän kuoleman odottelu, jota yritätte ehkä täyttää harrastuksilla ja muulla mielekkäällä peittääksenne järkyttävän totuuden ajattelun." http://www.imatralainen.fi/artikkeli/476253-alhainen-syntyvyys-herattaa…
Hirveä syyllistävä kirjoitus ja voi apua kun mua nyt odottaa yksinäinen vanhuus kun en halua lapsia hankkia :D
Kommentit (171)
Näillä geeneillä en kyllä tee yhtäkään lasta. Minkähänlaisen suoran saisi mt-ongelmia. Lapselle parempi kun jää syntymättä.
Oma äiti ei usko kun sanon etten halua lapsia. Voisin ehkä lahjoittaa hänelle munasoluja ja hän sitten voisi ne kohdussaan kyspsytellä ja hedelmät synnyttää. Hoitamaan en rupea.
No huhhuh olipa kommentti :D onneksi olen tehnyt omalle äidilleni selväksi teini-iästä alkaen etten varsinaisesti pidä lapsista/tule toimeen heidän kanssaan enkä koskaan tule lapsia hankkimaan. Eipä hän kyllä pahemmin jankutakaan ja painosta edes veljeäni joka on priima-iässä lastenhankintaan.
En kyllä ymmärrä millainen tampio luulee että tarvit lapsia siihen että olisit onnellinen eläke-iässä tai elämässä ylipäätään, phah!
Millähän vitun rahalla niitä kakaroita alan vääntämään? Ja ensinnäkään ei ole edes MIESTÄ. Mitä tahansa äijää en todellakaan kelpuuta, ja tunteakin pitäisi vähintään pari vuotta. Naimisissakin olisi syytä olla. Ja toiseksi, mulla on valtava talolaina maksettavana seuraavat 20 vuotta, mitenkäs luulee että millä mä mitään kakaroita elätän?! Nytkin on paljon maksettavaa, joten turhia ostoksia ei tehdä, ei ainakaan isoja. Ja töissä käytävä joka päivä, vähintään 6x/vk. En siis todellakaan harmittele lainani ottamista, itse halusin. Mutta kakaroita ei pysty tekemään, ja 20v päästä on myöhäistä.
Nanao kirjoitti:
Ihan hirveä teksti! Itse olen miettinyt lasten hankkimista (tyyliin ehkä 10vuoden päästä) ja aina kun äiti on alkanut utelemaan lapsenlapsista tai muuten tenttaamaan niin koko lapsiajatuksesta on mennyt maku. Eli minulle tuo toimii täysin päinvastoin.
Sama juttu. Ennen anoppi kyseli, että milloin te aiotte tehdä lapsia, niin tuli niin ärsyttävä olo, että anoppia vartenko niitä tehdäänkin, vaikka hänellä oli jo yli 10 lasten lasta, niin melkein senkin takia lasten hankinta vähän siirtyi. Nyt on kaksi isoa tyttöä ja onneksi ikääkin minulla sen verran, että en enää ole pitkään aikaan kuullut kysymystä, milloin te teette sen pojan... Oman tytöt on vielä alakoulussa, niin ei ole vielä aika hiillostaa heitä.
Ihminenhän just tulee raskaaksi siitä että siltä kysytään jälkikasvusta.
Haluan vakaan -ja kestävän parisuhteen mutta en lapsia.
N23
Kaksivuotiaani ei osannut vastata kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Joka kolmas suomalaismies pettää => joka kolmas suomalaisäiti on yksinhuoltaja. => Raskasta ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle.
Mitä asialle voisi tehdä?
Naiset pettää yhtä paljon kuin miehetkin. Naiset myös kieltäytyvät seksistä parisuhteessa paljon miehiä enemmän. Se on suuri syy miksi miehet pettää. Kun seksiä ei saa vaimolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti yhteiskunta lopettaa tulevaisuudessa tämän sosiaalipolitiikka roskan ja laittaa ihmiset elättämään itsensä. Eläkettä pitäisi maksaa vain 10 vuotaa jonka jälkeen jokainen olkoot omillaan.
Eläkettä vain 10 vuotaa :-D
Nautatilallisetko tässä sitten joutuisi eläkkeiden maksajiksi?
Jokainen maksakoot omat eläkkeensä
Mitä pahaa siinä on, jos suomalaiset häviävät? Loppuu se koko maailmakin aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on, jos suomalaiset häviävät? Loppuu se koko maailmakin aikanaan.
Ei mitään. Tää autistinen kansa vaan luulee olevansa jotenkin erityinen että olisi jotenkin huono asia jos häviää kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tätä ongelmaa. Sukuni leviää ympäri maapalloa.
Miten kohtelitte lapsianne, kun nämä olivat lapsia? Oliko lapsuus kivaa aikaa? Olivatko lapset tärkeintä teille?
Onneksi meidän suku on sen verran fiksua ettei tollasia kysellä :D
Typerä ukko. Jos hän kysyisi minulta, että milloin hankin lapsia, vastaisin "Enpä tiedä, mutta milloinkas tulee kutsu sinun hautajaisiisi?".