Miksi palstanaiset suuttuvat, kun joku haluaa kosinnan?
Olen lukenut palstalta monta ketjua missä nainen toivoo poikaystävänsä kosivan häntä, ja aina nainen lytätään typeränä prinsessaharhailijana? Miksi?? Saa kai sitä haluta mitä haluaa ja jos vielä löytää kriteerejä vastaavan miehen niin vielä parempi!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä kukaan suutu. Ilmaisee vain, että kyse on typeryydestä.
Mutta miksi se on typerää? Jos minä haluan omakotitalon onko se typerää? Tai punaisen mekon juhliin, onko se typerää? Tätä en ymmärrä. Onko naimisiin meno itsessään siis typerää?
On typerää, että haluat punaisen mekon, mutta et voi hankkia sitä, tai edes ääneen sanoa haavettasi, ja suutut, kun ei mies sitten kanna eteesi yllättäen punaista mekkoa.
Tai vihjailet jatkuvasti miehelle punaisesta mekosta, ja mies luulee, että riittää, että yhdessä käytte sen ostamassa, mutta miehen pitäisikin teeskennellä, ettei tiennyt vihjailuistasi, ja sitten 'yllättäen' hankkii punaisen mekon. Se olisi typerää, eikö?
Mä olen niin nauranut näille jutuille, että on jo sovittu hääpäivä, sormus ostettu, mutta kosintaa pitää odotella.. Kaiken järjen mukaan sitä ollaan jo kihloissa tuossa vaiheessa.
Mutta, tämäpä tapahtui sitten omalle kohdalleni. Itse olen kosinut miestä jo muutaman kerran, ja puhutaan jatkuvasti häistä, ja katsotaan hääpaikkoja, ja cateringeja. Mies siis itse näistä puhuu enemmän kuin minä. Häämatkakin ollaan suunniteltu, ja mä olen aloittanut jo alustavan hääsuunnittelun tässä samalla.
Ja parasta on.. Meillä on mulle sormuskin. Miehen laatikossa. Eli se KOSINTA puuttuu. Mies haluaa tehdä sen vanhanaikaisesti, vaikka kova hinku sillä on naimisiin, en tiedä mitä odottaa.. Oikeaa hetkeä? Mitä oikeaa hetkeä? En mä halua kosintaa.. Mies sitä haluaa, ja sitä suunnittelee, ja kyselee "olisiko kiva jos kosisin sua tuolla tavalla" tms.
Mä ajattelen olevani kyllä kihloissa (niin kuin olen), ja meinaan kohta napata ton sormuksen tuolta..
Jostain syystä se kosinta (täydellinen sellainen) on miehelle kovin tärkeää.. joten mä annan sen sille :)
Koska palstamammat ovat naislapsia, ja niistä tuntuu kuin niiltä olisi viety tikkari nenän edestä.
Mun mielestä se on typerää jos on yhteinen asuntolaina, lapsia ja käytännössä sovittu että joo mennään naimisiin sitten kun x, jotkut sopii tyyliin vuoden ja kuukaudenkin ja sitten mökötetään kun ei tuu sitä spektaakkelikosintaa.
Mua kosittiin ennen lapsia ja asuntolainaa. Juhlin jopa häätkin ilman lapsia, mut tää tuntuu olevan monen mielestä niin vanhanaikaista nykyään. Olen ollut vasta neljä vuotta naimisissa joten en tiedä onko tässä kyse siitä että olen niin nolo vai ne höttöprinsessat on noloja.
Feministin koppelot huutelee, ettei noin saa tehdä. Etkai sä vaan avannut mulle ovea?! Olenko muka niin avuton sun mielestä?!
Kosinnassa mies polvistuu eli alentaa itsensä naisen edessä. Näin nainen saa vallan avioliitosta jo sillä hetkellä.
Eihän sillä ole mitään väliä, jos pariskunta haluaa viettää yhteistä elämää vanhanaikaisilla, hyväksitodetyilla rooleilla. Pitäisi elää ulkopuolisten mieleistä elämää.
Sairaaksi on mennyt nykyaika.
Nainen, joka odottaa kosintaa tai yleensäkään naimisiinmenoa ei näin miesnäkökulmasta ole nainen vaan alamainen. Kiinnostaa vitusti.
Eli se on aina nainen joka vaatii kosintaa saadakseen tarinan kerrottavakseen. Se on aina nainen joka haluaa kosinnan koska miehille tällaiset asiat eivät ole tärkeitä.
Alan saada kuvan palstalaisten miesmausta.
Kaikki tuntemani naiset jotka ovat odottaneet kosintaa ovat tehneet niin koska mies on halunnut kosia ja järjestää jotain erityistä.
Jos sulle joku puhuu prinsessaharhailijasta, se on kyllä mies.
Minusta typerää siinä kosinnan odottamisessa on se odottaminen. Jos haluat mennä naimisiin, niin miksi et itse voi ehdottaa sitä miehellesi? Yhtä typerää minusta olisi haluta omakotitalo, mutta jäädä odottamaan vuosiksi sitä hetkeä, että mies ehdottaa omakotitalon ostamista. Ei kai kukaan lapsia haluavakaan haaveile vuositolkulla lasten hankkimisesta ja odota, että kumppani järjestää romanttisen yllätyksen kysyäkseen, jätetäänkö ehkäisy pois?