Miksi köröttelette moottoritielle pikkunopeuksilla!!!
Siis jestas oikeasti, tänään aamulla töihin mennessä mun edessäni moottoritien kiihdytyskaistalle kääntyi toinen auto. Kuski ajoi liittymiskaistaa 40km/h ja änki pieneen koloon tuolla nopeudella. Oli todella lähellä ettei sattunut onnettomuutta.
Miksi ihmeessä te ajatte moottoritielle tuollaisilla nopeuksilla?? Ihan helkutin vaarallista! Kiihdyttämiskaista on sitä varten, että voi kiihdyttää moottoritiellä ajavien kanssa samaan nopeuteen niin sujahtaa hienosti sekaan. Tollainen hidastelu aiheuttaa hirveitä vaaratilanteita. Nyt miettikää oikeesti ihmiset!!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen tähän liittyvä ihmetyksen aihe: moottoritiellä nippa nappa kahdeksaakymppiä PERÄKÄRRYN kanssa taiteilevat kuskit... ja kun siinä vieressä usein menee hiljainen pikkutie, jolla sitä 80km/h saa ajaa ihan luvan kanssa. Miksi pitää tulla motarille olemaan idiootti ja vaarantamaan kanssaliikkujat?
Peräkärry ei aiheuta yhtään sen enempää vaaratilanteita kuin samaa nopeutta kulkevat rekat. Peräkärrykuskin on vain katsottava tarkemmin, milloin lähtee ohituskaistalle, jos nyt ylipäänsä on pakko lähteä ohittamaan. Ja aina sitä hiljaisempaa pikkutietä ei ole tarjolla. Ja vaikka olisikin, peräkärryn kanssa saa aivan vapaasti ajaa motarilla.
Itse siirryn aina ohituskaistalle mikäli rampista on joku liittymässä, jos vain on mahdollista. En jaksa alkaa hidastamaan omaa vauhtiani (vakionopeudensäädin) ja mielestäni on ihan kohteliasta antaa tilaa toiselle. Kumpikaan ei ole toisen tiellä. Poliisit ei tähän juurikaan puutu.
Nim. Moottoritien suurkuluttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen tähän liittyvä ihmetyksen aihe: moottoritiellä nippa nappa kahdeksaakymppiä PERÄKÄRRYN kanssa taiteilevat kuskit... ja kun siinä vieressä usein menee hiljainen pikkutie, jolla sitä 80km/h saa ajaa ihan luvan kanssa. Miksi pitää tulla motarille olemaan idiootti ja vaarantamaan kanssaliikkujat?
Peräkärry ei aiheuta yhtään sen enempää vaaratilanteita kuin samaa nopeutta kulkevat rekat. Peräkärrykuskin on vain katsottava tarkemmin, milloin lähtee ohituskaistalle, jos nyt ylipäänsä on pakko lähteä ohittamaan. Ja aina sitä hiljaisempaa pikkutietä ei ole tarjolla. Ja vaikka olisikin, peräkärryn kanssa saa aivan vapaasti ajaa motarilla.
Peräkärryn kanssa ei muistaakseni saanut ohittaa? Kuten ei kuorma-autot ja yhdistelmätkään saa, mutta päivittäin näkyy kyllä menevän rekkarallia vieretysten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräkärryn kanssa ei muistaakseni saanut ohittaa? Kuten ei kuorma-autot ja yhdistelmätkään saa, mutta päivittäin näkyy kyllä menevän rekkarallia vieretysten.
Totta kai saa. Sekä peräkärryä vetävät että kuorma-autoilijat. Tunnelien kohdalla on Ykköstiellä yleensä ohituskielto rekoilla mutta ei muuten.
Sehän on sattumanvaraista, että onko siinä kohdalla joku vai ei, kun siihen täydellä vauhdilla pitää kerran päästää. Ei voi väistämäänkään jäädä, kun sitten vauhti tippuisi nollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä peräkärryn kanssa saa ohittaa, jos ohitettava ajaa alle 80km/h. (Niin ja jos vetoauton merkki on Audi, Mersu tai Volvo.)
Saisi ne rampilta tulevat kyllä vähän ennakoida ja katsoa liikennettä ennen kuin on vasta liikkumassa. Monesti näkee kuskeja jotka ajaa laput silmillä rampilta ja vasta liittyessä pää kääntyy ja jokotai liinat kii tai kinkeminen pikkuväliin. Itse katson jo hyvissä ajoin ja täällä meilläkin yksi ramppi missä näkyvyys pitkälle jos päätä jaksaa kääntää, mutta ei. Aina kunnon ruuhkahlvetti ja jonot seisoo kauas kun porukka yrittää melki pysähdyksistä liittyä kun jotkut ei oo osannu joustaa sitä nopeuttaan. Ja esim rekat harvemmin väistää sille ohituskaistalle ellei toinen yhdistelmä ole liittymässä ja tilaa on niin sitä vetoketjua tarvitaan ja rampilta tulevan (koska väistämisvelvollinen) on sovitettava se nopeus että pääsee väliin eikä vasta rinnalla mee sormi suuhun ku ei nää väistä mua.
Meinasin kyllä sanoa että itse harvemmin törmännyt tälläisiin kuskeihin kun ei puhuta ruuhka-ajoista, mutta minähän ajankin isoa autoa niin kyllä yleensä se kaasu löytyy että eteen pääsee :D Tosin ärsyttää kyllä ne jotka pakolla tulee kaasulla ohi/eteen ja sitten ajetaan hiljempaa kuin minä. Ja kyllä esim 70 alueella haluaisin ajaa 70 ja meillä ei mittarit heitä koska ne tarkastetaan säännöllisesti että piirturit piirtää oikein. Että miksi tulet ohi vain koska iso auto ja hidastat minua vaikka vauhtini oli pitkään tasainen? Ja sitten ihmetellään kun rekat roikkuu perässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tulee motarille neljääkymppiä, kuten ap väittää, ainoa selitys on että hänen auto on rikki. Toinen vaihtoehto on, että ap näpyttää palturia tuosta nopeudesta.
Mutta näinhän se on, että kiihdytyskaistalla kaasutetaan moottoritien normaaliin ajonopeuteen.
Minä näen näitä melkeinpä viikoittain ja yleensä kyseessä on joku harmaahapsi, joka ei kertakaikkiaan uskalla ajaa lujempaa.
Aika paljon on näitä, joilla on nopeustutka autossa. Jännä.
Aika paljon on meitä, jotka osaamme katsoa automme nopeusmittaria ja arvioida edessä ajavan auton nopeuden sen mukaan, mitä vauhtia itse pystymme ajamaan törmäämättä tämän takapuskuriin.
Kyllä se nyt vaan on se kolmion takaa kävelyvauhtia motarille liittyvä joka sen vaaran aiheuttaa, eikä se jo motaria normaalisti ajava.