lapsi nurisee ja naukuu keittiössä, ettei "oo mitään ruokaa!"
toisinsanoen tarjolla on ruisleipää & kasvissosekeittoa, eli ei mitään. alkaa pikkuhiljaa palaa pinna tuon nirsoilun kanssa! liekö lähestyvä murrosikä vaikuttaa asiaan? vai mikä ihme on muuttanut ennen nin kaikkiruokaisen tytön nirsoksi kitisijäksi...
Kommentit (52)
Tuttua! 11v ei tahtoisi muuta kuin pitsaa ja hampurilaisia joten hänen tulkintansa mukaan makkarakastike ja perunat eivät ole ruokaa. Makaronilaatikko ei ole ruokaa.
Keittäkää perunoita ja siihen lisäksi kalaa tai lihaa sekä kasviksia.
Leipää ja maitoa. Yksinkertaista, helppoa, nopeata ja ravitsevaa ruokaa.
Ei ole lapseni koskaan naukuneet, että ruokaa.
Säännöllinen kotiruoka tarjonta takaa sen.
Vierailija kirjoitti:
🙄 Onnea että sinun lapsesi ovat tyytyväisiä siihen mitä tarjoat. Saattaisi kuitenkin olla kasvattavaa sinulle ymmärtää että lapsia on erilaisia. Jos omasi ovat pieniä, alakoululaisia tai nuorempia, saatat sen vielä joku päivä huomatakin.
Ja samaan aikaan sinä istut koneella roikkuen netissä, joka on sinulle, itsekkäälle ihmiselle, kaikkein tärkeintä. Koska olet huonokuntoinen ja laiska, et jaksa tehdä mitään, vaan makaat vain lötkönä ja syytät lasta, sillä olet itse keskenkasvuinen, etkä voi myöntää sitä, että sinussa on vika.
Vierailija kirjoitti:
Sinun lapset vain syö mitä tahansa. Meillä kuuluu oksettavien listalle kaikki liha ja kalaruuat, viljatuotteet, hedelmät, kasvikset, maitotuotteet, kaikki siemenet, pavut, soija jne.. lista on loputon. Hyväksyttävien ruokien listalla on karkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen kotiruoka tarjonta takaa sen.🙄 Onnea että sinun lapsesi ovat tyytyväisiä siihen mitä tarjoat. Saattaisi kuitenkin olla kasvattavaa sinulle ymmärtää että lapsia on erilaisia. Jos omasi ovat pieniä, alakoululaisia tai nuorempia, saatat sen vielä joku päivä huomatakin.
Kaikki lapseni ovat jo aikuisia. Kokemuksella kirjoittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen kotiruoka tarjonta takaa sen.🙄 Onnea että sinun lapsesi ovat tyytyväisiä siihen mitä tarjoat. Saattaisi kuitenkin olla kasvattavaa sinulle ymmärtää että lapsia on erilaisia. Jos omasi ovat pieniä, alakoululaisia tai nuorempia, saatat sen vielä joku päivä huomatakin.
Kaikki lapseni ovat jo aikuisia. Kokemuksella kirjoittelen.
Samoin, mutta en rohkene väittää, että eivät koskaan olisi valittaneet ruuasta. Silloin he saivat tehdä mieleistään ruokaa itse. Tietenkin niistä tarvikkeista, mitä kotoa löytyi siihen saakka, että alkoivat ostaa itse ruokaansa.
Ehkä joku teidän lapsenne syö nyt minun lapseni laittamaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota. Onko mahdollista, että lähdette yhdessä tytön kanssa pitkälle kävelylenkille? Sano, että ei tarvitse syödä. Olette ulkona pitkään, parikin tuntia. Sitten kotiin. Kiiinnitä tytön huomio muualle kuin ruokaan, pidä kiireisenä, toimeliaana, poissa keittiössä. Nälkä tulee kyllä. Muina naisina lämmitä lautaselle valmiiksi keitto, laita myös (juusto?) voileivät valmiiksi kauniisti pöydälle. Servetti! Jatka keskustelua - mikäli sinulla keskusteluyhteys on - kysele koulusta, jna. Veikkaan, että vähän vahingossa pitkän ulkoilun jälkeen ruoka maistuu. Älä tee ruokailusta numeroa.
Omat lapset söivät, kun tulivat ulkoa. Siispä paljon ulkona olemista. Katoin kauniisti. Ja niin hernekeitto plus leivät menivät....
Muuten allekirjoitan tämän, mutta tuossa kohdassa tekisin täsmälleen päin vastoin, eli ottaisin mukaan keittiöön tekemään itse ruokaa yhdessä minun kanssani, myöhemmin hän saisi itse valmistaa ruokaa meille muillekin. Ei se ole äidin tehtävä ryhtyä palvelijaksi perheelleen vaan opettaa lapsiaankin selviytymään itsenäisestä elämästä, myös ruuanlaitosta. Jo alle kouluikäinen voi olla mukana, alakoululainen voi jo itse tehdä jotain helppoa, ainakin kauniita voileipiä.
T. se, jonka lapsi tekee ruokaa teidänkin lapsille.
Tässä kohdin olen käyttänyt nyt jo edesmenneen savolaisen anoppini sananpartta.
"Syö takkoos parempaa" eli jos ei ruoka maistunut niin sai olla ottamatta ja syödä vaikka omaa p*skaansa.
Vierailija kirjoitti:
Nauti kasvatuksesi hedelmästä!
Ei kannata totuttaa penskoja siihen että aina saa kaikki mitä haluaa. Pahimmissa perheissä pompitaan jonkun 8v. ehdoilla.
Meilläkään ei ole ikinä mitään syötävää, enkä anna lapselleni ruokaa, kuulemma. Kysyn monesti, että mitä tuon kaupasta tai mitä ruokaa tekisin, niin eipä tule vastausta. Noh, tyttärellä on syömishäiriöoireilua, niin helposti sitä yrittää keksiä mitä vain, ettei ihan kuihdu.