Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhana lapsen saaneet?Käytitkö apuja vai luomuna?Minkä ikäinen olit raskautuessasi?

Vierailija
18.01.2017 |

Minä kohta 40v haluankin lapsen. Onkohan jo täysin mahdotonta. Tietenkin menen lääkäriin ja tutkimaan asian, mutta mitä kokemuksia teillä on :)
T. Vihdoin valmis

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin häpeekö mun poju mua ekalla,kun muut vanhettat ovat noin 15v nuorempia kun sen mummomutsi..

Vierailija
22/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 inseminaatioita, 2 ivf joista 2 tuoresiirtoa, ensimmäinen pas toi kaivatun tuloksen. Olin 40v. Toisesta lapsesta haaveilen ja ensi syksyllä seuraava ja viimeinen pas.

Lapsi on unelmien täyttymys, tosin välillä kotiöitiys tuntuu yksinäiseltä. Ikätovereilla lapset jo koululaisia ja perhekerhot ja muskarit ovat pullollaan parikymppisiä pimuja.

"Parikymppisiä pimuja" - hyvä asenne sinulla.....

Onko pimu jotenkin loukkaava? Likka, tyttö, nuori nainen..name it.

Ja nämä nuoret äidit ne vasta asenteellisia meitä vanhempia äitejä kohtaan ovat....! Eivät ymmärrä että arki on samanlaista, vaikkei tässä iässä tarvi tuskailla enää opintolainan tai opintojen kanssa tai etsiä vuokra-kämppää. Talous on turvattu, mutta perusarki ruoanlaittoineen, hampaiden tulon ja leikkipuistossa notkuessa on ihan samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ikinä ole kuin hyviä kokemuksia.

Tosiasia on, että THL:n tilastojen mukaan vsin 2÷ kaikista synnyttäjistä on 40-vuotiaita tai yli, ja vain 8÷ naisista saa ensimmäisen lapsensa yli 35-vuotiaana. Noin 90÷ saa esikoisen tätä ennen. Joten ei, ilmeisesti se ei ole aina niin helppoa.

Miten se siihen liittyy!? Harva haluaa enää nelikymppisenä lasta, joten tottakai 40 synnyttäjät ovat prosentuaalisesti pienessä osassa. Eihän se siitä raskautumisen helppoudesta kerro yhtään mitään, vaan enemmänkin siitä, että siinä iässä ei enää haluta lisääntyä. 40 on kuitenkin äitinä vanha, riskit suuremmat, kroppa kovemmalla, jaksaminen huonompaa jne.

Tuntemani vanhemmat äidit ovat kyllä raskautuneet luomusti, yhden tiedän käyttäneen keinohedelmöitystä.

Vierailija
24/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ikinä ole kuin hyviä kokemuksia.

Tosiasia on, että THL:n tilastojen mukaan vsin 2÷ kaikista synnyttäjistä on 40-vuotiaita tai yli, ja vain 8÷ naisista saa ensimmäisen lapsensa yli 35-vuotiaana. Noin 90÷ saa esikoisen tätä ennen. Joten ei, ilmeisesti se ei ole aina niin helppoa.

Tää tilasto ei kerro yhtään mitään! Koska aika harva 40v. yrittää saada lasta, mutta aika moni yrittää saada lasta 30 vuotiaana. Eli toi ei kerro mitään raskautumisen helppoudesta/ vaikeudesta, ihan vaan siitä minkä ikäisenä ihmiset yleensä haluaa lisääntyä.

Vierailija
25/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä vanhoja äitejä pelota sairaan tai vammaisen lapsen saaminen? Itse olen nyt 35 ja kaksi tervettä lasta saatu 25-27-vuotiaana. Kovasti tekisi mieli saada vielä yksi pienokainen, mutta riskit pelottaa niin julmetusti! Mietin, että pitäisikö odottaa vielä sinne neljäänkymppiin ihan vain siksi, että silloin saa automaattisesti kromosomitutkimukset. Nyt en ole tarpeeksi vanha saadakseni lisätutkimuksia, mutta tarpeeksi vanha olen että riskit on jo huomattavasti suuremmat kuin 25-vuotiaana.

Eihän niissä kromosomitutkimuksissa seulota kuin 3-4 yleisintä kromosomihäiriöitä. Kromosomohäiriöitä on kuitenkin olemassa tuhansia ja riski mihin vain niistä lisääntyy äidin iän kasvaessa. Puhumattakaan ennenaikaisista synnytyksistä, verenpaineongelmista ja istukan toiminnan häiriöistä..

Ai eikö? Miten sitten tutulleni on voitu luvata terve lapsi, hänen ollessaan 42v. ensisynnyttäjä. Lapsivesitutkimuksien jälkeen hänelle oli sanottu, että terveet kromosomit ja terve poika tulossa. Miten niin voi sanoa, jos kromosomeista tutkittaisiin vain 3-4 yleisintä kehityshäiriötä?

Oletko tosissasi? Luvattu terve lapsi?

Vierailija
26/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset luomusti 35- ja 38-vuotiaana. Raskauden nopeasti. Ikään liittyviä riskitekijöitä en osannut pelätä ja lapset olivatkin syntyessään ihan terveitä.

Vierailija
27/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 v, ekasta kierrosta tärppäsi.

Vierailija
28/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekani 34v, toisen 39v ja kolmannen 43v. Kaikki luomuna, mutta raskaaksi tulo kesti enemmän aikaa mitä vanhemmaksi tuli tai sitten mitä vanhemmaksi mies tuli, kyllä heilläkin sperman laatu heikkenee iän myötä sekä halut vähenee. Ihan normaalia. Kolme keskenmenoa noissa väleissä, joista lääkäri sanoi että jos tulee keskenmeno, se tarkoittaa ettei kaikki ollut ihan kohdallaan kehityksen suhteen. Luonto tekee tehtävänsä. Olen itse samaa mieltä. Meillä kolme tervettä lasta vaikka toisen kohdalla suosittelivat Naistenklinikalla ensin aborttia kaiken maailman vammaisuuden todennäköisyydellä, tuli täysin terve vauva. Ollessani ultrassa, sinne kutsuttiin kolme lääkäriä peräjälkeen ja kaikki olivat sitä mieltä, että jotain on pahasti vialla. Joten ei kun tsemppiä, pidä itsestäsi huolta, elä terveellisesti ja ole positiivinen. Ja mitä vanhemmaksi olen tullut, olen enemmän nauttinut pienistä lapsista, osaa arvostaa myös niitä unettomia öitä. Kaikki eivät saa niitä kokea.

Vierailija
29/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotiaana, luomusti, 6 v. Ilman ehkäisyä ennen raskautumista.

Vierailija
30/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Kromosomitutkimukset saa yksityiseltä, ei tarvitse olla julkisen seulan ja riskilukujen varassa. Omani oli 38-vuotiaana 1:1 000 000. Täysin terve lapsi tuli ja raskauduin toisesta kierrosta. Hedelmällisyys on yksilöllistä, itse kuulun pitkään hedelmällisenä pysyvään naislajiin.

Vierailija
31/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 37-vuotiaana eka yrityksellä. Raskauduin heti ensimmäisestä yhdynnästä jolla lasta yritettiin. Kaikki meni hyvin, nyt lapsi on 5-vuotias.

Vierailija
32/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammautuminen osuu kohdalle joko 100pros. tai 0pros. lapsi ei ole mikään riskiluku. Se joko on vammainen tai sit ei.

Vierailija
33/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu 38 v.

Vierailija
34/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain neljännen lapsen 36-vuotiaana ja viidennen 42-vuotiaana. Helposti ja luomusti

tulin raskaaksi kummastakin, helpommin kuin kahdesta ensimmäisestä. En saanut edes kuopuksesta mitään kromosomitutkimuksia, ainoastaan niskaturvotusultran. Siinäkin turvotus oli juuri rajalla (2,8 mm, kun raja-arvo lisätutkimuksiin oli 3 mm), joten aika kovasti pelkäsin lapsen terveyden puolesta, mutta ihan terveen ja tervekromosomisen lapsen sain. Tyttö on jo 14-v.

Vierailija
35/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 inseminaatioita, 2 ivf joista 2 tuoresiirtoa, ensimmäinen pas toi kaivatun tuloksen. Olin 40v. Toisesta lapsesta haaveilen ja ensi syksyllä seuraava ja viimeinen pas.

Lapsi on unelmien täyttymys, tosin välillä kotiöitiys tuntuu yksinäiseltä. Ikätovereilla lapset jo koululaisia ja perhekerhot ja muskarit ovat pullollaan parikymppisiä pimuja.

Tuo parikymppinen on kyllä liioiteltua, sillä ensisynnyttäjän keski-ikä on noin 28 vuotta. Olisiko hauskaa, jos joku kutsuis sua haahkaksi? N50+

Vierailija
36/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 38, raskaaksi ensimmäisestä kierrosta ja ihan luomuna.

Vierailija
37/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v kertalaakista mutta down jonka keskeytin. Tuosta lasketusta meni 13 kk niin synnytin täydellisen pojan joka nyt 6v. Yövalvominen huomattavasti helpompaa 41v kuin nuorena (25v).

Vierailija
38/72 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo parikymppinen on kyllä liioiteltua, sillä ensisynnyttäjän keski-ikä on noin 28 vuotta. Olisiko hauskaa, jos joku kutsuis sua haahkaksi? N50+

Nykysuomen sanakirjasta:

PIMU

(arkikieltä) tyttö, kimma. esim. Pikkupimu.

pimu

substantiivi

Nuori, hyvännäköinen nainen.

Kun taas

HAAHKA

merensaaristossa pesivä iso sorsalintu.

haahka

meren saaristossa elävä sorsalintulaji

(alatyyli) iäkäs nainen

Mitä kohtaa sä et tajua N50? (Iäkäs nainen)

Vierailija
39/72 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tullut raskaaksi hoidoista huolimatta. Olin silloin 28-32v

Vierailija
40/72 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinem 35 v ihan luomusti, ainoa haaste oli miehellä suorittaa niin usein