Onko kotihoidontuki liian pieni?
Kommentit (163)
En oikeasti ymmärrä, miten kotihoidontuki voi kannustaa jäämään kotiin. Oma palkkani on nettona yli 2500 euroa. Nyt saan tuloja ruhtinaalliset 338 euroa miinus verot. Olen hoitovapaalla jo aika paljon käyttänyt omia säästöjä kun saan ihan liian vähän rahaa elämiseen. Mieluusti ottaisin oman palkkani ja työpaikan muutkin edut (tietokoneen, kännykän, lounasedun, liikuntaedun, työterveyden,...) takaisin, mutta silloin en voisi olla pienen lapseni kanssa. Suomen hintatasolla tuo summa ei riitä mihinkään, jos asuisi vaikka Intiassa tuo summa voisi kannustaakin jäämään kotiin.
Itseäni eniten kaivelee, että kun olin työtön niin pääsin uimaan/teatteriin yms edullisesti..nyt kun olen kotihoidontuella ei ole mitään etuja mihinkään, vaikka se summa minkä saan on puolet pienenpi kuin, että oisin työttömänä.
Joo ja minusta on outoa, että työttömät juopotkin saavat enemmän kun kotiäidit. Ja minkähän takia? Useimmat työttömät muutenkin vain loisivat kotona eivätkä välttämättä edes etsi sitä työtä ahkerasti. Ja he saavat paljon enemmän rahaa mitä kotiäiti, vaikka tosiaa se kotiäiti ei loisi siellä kotona vaan hoitaa lastaan. Ja lapseen menee hyvin paljon rahaa. Kovin pientä lasta ei kyllä minun mielestä kannata viedä hoitoon. Ainakin sen verran voisi odottaa, että lapsi täyttää vuoden. Eli kotihoidontukea voisi nostaa edes sen verran että sillä pärjää. Ja nää työttömät juopot sais patistaa töihin.