Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita plussanneita ? Pitkä odotus ja vihdoin raskaana? Esikoinen haaveissa ?

18.01.2017 |

Ketkä muut ovat hetki sitten plussanneet ? Kuinka pitkään yrititte lasta ja tuliko ihan luomusti ilman hoitoja? Oletteko vielä käyneet varhaisultrassa, ja tiedättekö montako on tulossa ? Millä rv olette menossa ? Entä minkälaisia oireita on jo ilmaantunut ?:)

Itse rv 6+4 nyt. Plussasin pari viikkoa sitten. Ensiksi sain aivan super super haalean viivan babyplanin testiin, enkä voinut uskoa sitä todeksi. Tuijotin testiä varmaan 5 min ja mietin näänkö oikein . Testailin päivittäin ( sattui olemaan testejä valmiiksi kotona useampi ) ja katsoin tummmeniko viiva ja tummenihan se, päivittäin. Vasta pari päivää sitten sain ihan tumman viivan testiin samantien! Hauskinta on, että joka kierrossa on ollut ihan varma että on tärpännyt, kaikki oireet on tullut ja menkat myöhässä ja kuitenkin aina joutunut pettymään. Itsellä oli käytössä muutaman kierron ajan clomifen ja pregnyl, mutten viime kierrossa pregnyliä käyttänyt ollenkaan. Viime kuussa päätin ottaa stressittömän asenteen kaikkeen, ja halusin nähdä vaikuttaisiko tämä asiaan ja samantien, ehkä sattumaa ehkä ei? Mutta tärppäsi heti, uskomatonta! Ainakin vinkkinä lasta kovasti toivoville niin kannattaa kokeilla samaa. Ehkä se teilläkin on niin pienestä kiinni :) Peukut pystyyn siis ! Tietenkin muut seikat vaikuttavat myös, mutta tuo vaikuttaa ilmeisesti tosi olennaisesti. Menin Itse menin varhaisultraan melkein samantien, kun en ollut viikoista ollenkaan varma ja halusin varmistaa onko kaikki ok ja olenko ylipäätään raskaana. ( ja oma malttamattomuus tietenkin vaikutti asiaan :D ). Yksi olisi siis tulossa näillä näkymin. Mitäs oireista. Oireita oli viikko sitten hirveä pahoinvointi, mutta se katosi.Mieheltä jos kysytään muista oireita niin ehdoton ärtyneisyys ;) haha. Muuten tosi oireeton olo, rinnat aristaa ja vatsaa jomottaa jatkuvasti. Toisaalta toivoisi kunnon oireet niin tuntisi oikeasti että on raskaana. Olisi tosi kiva jos kertoisitte omia kokemuksia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ma plussasin 17. eli vasta muutama paiva sitten. Ikaa meilla on 31 ja 37, puoli vuotta sitten jatin pillerit pois ja alkoi jo olla aika karsimaton olo, vaikka olihan se odotettavissa 10v pillereiden jalkeen ettei ihan heti tarppaa. Oon taalla malttamattomana jo muutaman kuukauden lueskellut palstoja ja nyt vihdoin tuntui, etta on aihetta kirjautua :)

Meilla siis kesti 6kk luonnollinen yrittaminen, ovulaatio oli alkuun hirvean tuskallista, mutta vahitellen helpotti. Ja viimeksi en enaa edes tunnistanut tarkkaa ovulaatiopaivaa, mutta just silloin tarppasi.

Mulla ei ollut kuukautiset myohassa kun testasin vahvan plussan kp 30/33-36, mutta oli jotenkin erilainen olo. Menkkakipuja alkoi tuntua paivaa ennen, yleensa ne alkaa vasta kun vuotokin. Nyt jalkeenpain ajatellen oireita taisivat olla esim. vatsavaivat; pari paivaa kestava tosi paha ummetus, ja en tieda johtuko siita, etta oli muutenkin flunssaa, mutta myos kuntosalilla tuntui ettei jaksa ollenkaan normaalisti. Ja rinnat oli vahan aristavat jo ennen testia, mutta se on ollut normaalia tassa vaiheessa kiertoa, nyt on enemman nannit hellana. Sama juttu, ei haittaisi jos tulisi lisaa oireita niin tuntuisi enemman todelta. Talla hetkella lievia vatsa- ja selkakipuja tuntuu silloin talloin. Ja mulla on enemman seesteinen kuin artynyt olo!

Nyt on menossa 4+5, sain laakariajan kahden viikon paahan. Asun ulkomailla, mutta en usko, etta raskauden seuranta on taalla paljoa Suomesta poikkeavaa. Taidan odottaa laakarissa kayntiin, ennen kuin uskallan alkaa kertomaan asiasta muille, mutta kiva on nyt seurata taalla kirjoittelua kun asia on ajankohtainen itsellekin :D

2/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Ja onnea plussista Ihanaaodotusta & Daisy85 :)

Mä sain plussan r-testiin 15.1, joka oli mun dpo 14. Nyt siis menossa vasta 4+5. Mulle tää on ensimmäinen plussa koskaan ja meillä on yritys aloitettu jo 02/2014, eli ollaan aika pitkään luomuna miehen kanssa yritetty ja nyt vihdoin luomu plussa testiin saatu. Tutkimuksissa käytiin vuosi sitten eikä kummastakaan löytynyt vikaa, eli selittämättömiä ollaan oltu. Mä olen 30v ja mies 39v. 

Mulla on toistaiseksi lieviä oireita eli rinnat ovat todella arat, jatkuvaa janon tunnetta, väsymystä ja välillä tuntuu pieniä vihlaisuja alavatsassa. Mä en ole vielä ensimmäistä käyntiä varannut, jotenkin mulla on vaan niin epätodellinen olo ja vaikea uskoa tätä todeksi. Pelkään myös että hetkenä minä hyvänsä alkaa vuoto. Olen tehnyt oman mielenrauhan vuoksi joka aamu r-testin....taidan olla vähän kajahtanut :) Me kanssa asutaan ulkomailla, ja se on toki erona että mun raskauden seuranta tapahtuu yksityisellä.

Mä kerron varmaan raskaudesta muille vasta jos tää pikkuinen pysyy kyydissä rakenneultraan asti ja kaikki on siinä ok. Viimeiset kolme vuotta on ollut henkisesti niin rankkaa, et jos tuleekin km heti kättelyssä niin en jaksa vatvoa sitä muiden kanssa....monikaan ei tiedä meidän kärsineen edes lapsettomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melita kirjoitti:

Heippa! Ja onnea plussista Ihanaaodotusta & Daisy85 :)

Mä sain plussan r-testiin 15.1, joka oli mun dpo 14. Nyt siis menossa vasta 4+5. Mulle tää on ensimmäinen plussa koskaan ja meillä on yritys aloitettu jo 02/2014, eli ollaan aika pitkään luomuna miehen kanssa yritetty ja nyt vihdoin luomu plussa testiin saatu. Tutkimuksissa käytiin vuosi sitten eikä kummastakaan löytynyt vikaa, eli selittämättömiä ollaan oltu. Mä olen 30v ja mies 39v. 

Mulla on toistaiseksi lieviä oireita eli rinnat ovat todella arat, jatkuvaa janon tunnetta, väsymystä ja välillä tuntuu pieniä vihlaisuja alavatsassa. Mä en ole vielä ensimmäistä käyntiä varannut, jotenkin mulla on vaan niin epätodellinen olo ja vaikea uskoa tätä todeksi. Pelkään myös että hetkenä minä hyvänsä alkaa vuoto. Olen tehnyt oman mielenrauhan vuoksi joka aamu r-testin....taidan olla vähän kajahtanut :) Me kanssa asutaan ulkomailla, ja se on toki erona että mun raskauden seuranta tapahtuu yksityisellä.

Mä kerron varmaan raskaudesta muille vasta jos tää pikkuinen pysyy kyydissä rakenneultraan asti ja kaikki on siinä ok. Viimeiset kolme vuotta on ollut henkisesti niin rankkaa, et jos tuleekin km heti kättelyssä niin en jaksa vatvoa sitä muiden kanssa....monikaan ei tiedä meidän kärsineen edes lapsettomuudesta.

Mun oli kanssa monena aamuna tehtävä testi että varmistui ja pystyi uskomaan siihen, haha :D parin viikon päästä ensimmäinen neuvola käynti, jännittää.  Pelko on ehkä pahin, kun ei koskaan tiedä alkaako vuoto. Meillä meni puoli vuotta yrittää, tosin siihen vaikutti se että molemmat tupakoivat ennen. Lopetettiin tupakointi samalla kun alettiin lasta yrittään.  Mekin ajateltiin odottaa ainakin rv 12 asti ennenkun uskaltaa perheelle kertoa :)

Vierailija
4/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla taitaa olla Melitan kans paivalleen samassa vaiheessa raskaus, melkoista sattumaa! Voin vain kuvitella, miten vaikeaa on ollut noin pitka odotus, mutta onni on varmasti nyt sitakin suurempi. Haittaako jos kysyn missa maassa sa asut? Ma en ole tehnyt enempaa testeja, mutta eilen olisi pitanyt menkat alkaa ja kylla hermostutti vahan vessassa kaynnit, etta jos tuleekin vuotoa. Ei haittais yhtaan jos alkais kunnolla tulla oireita, niin tuntuis todellisemmalta tama raskaus :D

Onnittelut myos teille molemmille ja toivotaan kovasti, etta kaikilla pysyy hyvin pikkuinen kyydissa!

5/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täälläkin on yksi, joka juuri äskettäin plussan sai :) Minä ja mieheni ollaan molemmat 27 ja Ihan eka raskaus meille molemmille. Nyt olisi siis 4+1 ☺👍 jännää todella tää elämä nyt ollu jo muutaman viikon.. Mä olen siis lasta halunnut koko ikäni mutta löytänyt aina väärät miehet siihen (eivät halunneet lapsia) itselleni, kunnes tapasin ihanan nykyisen mieheni ja meidän haaveet on ollu ihan samanlaiset. Jätettiin marraskuun puolivälissä pillerit pois ja nyt sit pe löyty testistä kunnon plussa.

Oireita on ollu jo monenlaisia ja aavistelin et mahd vauva tulossa. Rinnat ollu kipeenä pitkään, alamahaa juilinut, väsyttänyt ihan hirveesti... Ym. Mut on tää silti niin ihmeellistä kokoajan. Miettii vaan et on kyl onnellinen. 💕

6/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja paljolti onnea!

Mie plussasin eilen vaikka koko kuukauden tuntunu että sitä ollaan raskaana. Rv 4+2 tällä hetkellä. Eka raskaus ja ekalla yrittämällä nappas ja toivottavasti pysyy mukana. Miulla on miehellä molemmilla ikää 20. Perjaatteessa mikään ei oo uutta vaikka kaikki on henkilökohtasesti uutta ja jännää. Oma äippä sai viimosen lapsensa kaks vuotta sitten ja aikasemmat 5 ja 6 vuotta sitten. Olin niiden jokasen oottamisessa ja kasvamisessa erityisen paljon mukana. Lähes jokasella neuvola käynnillä olin äitin mukana ja jokasen sitten synnyttyä oon hoitanu, imetystä lukuunottamatta, ihan niiku omaa. Mutta silti kaikki tuntuu nyt ihan erilaiselta ku alkaa oma jälkikasvu kasvamaa ja tuntee kaiken. Mahaa on nipistelly ja se on muutenki jännän olonen ja pinkee. Huonoa oloa on, rinnat erittäin arat (ees liivejä en pysty pitämään), jatkuva nälkä ja jano ja vessassa ravaaminen, ilmavaivat. Ja ihme finnien ilmestyminen vaikkei miulla oo ikinä ollu yhtäkää ihoongelmaa naamassa ja muutenki piän hygieniaa suht hyvänä.

Minuu nyt silti vaivaa yks asia (keskenmenon pelon lisäks), että vaikka oon nuori mutten ihan enää teinikään, niin pietääks minuu silti "teiniäitinä"? Koska miusta se nimitys viittaa 13-17v lapseen joka ei osaa huolehtia asioistaan saati toisesta ihmisestä. Lähinnä tulee vaan pahamieli.

Mutta onnea silti kaikille tuleville äideille!:)